PDA

View Full Version : VINSSI HOJON KEULAAN


JR78
27.10.2009, 18:11
Minkälainen homma on laittaa TMLvinssi asennuslevyn avulla aivan orkkis hojon keulalle.
nimimerkillä offihommissa vielä aivan kädetön.

JR78
27.10.2009, 18:20
Niin ja sellasta on pitäny kysyä että missähän on löysiä/välppiä kun moottorijarrutuksesta painaa taas nopeesti kaasua niin kuuluu älytön kolahdus/pamaus ja kun taas vedosta löysää nopeasti niin sama juttu

Micco
27.10.2009, 19:09
Löysää on toden näköisesti joka puolella voimansiirrossa (laatikko, jakolaatikko, kardaanin liukujen boorit, ristikkonivelet, välitykset, vetonivelet, vetoakselin boorit) ku varmaankin sun hojolla on kanssa jokunen kilometri takana. Osa helposti korjattavissa osa sit taas vaatii enemmän työtä ja euroja. Oma n.500000 ajettu LJ kans lonksuu jos pumppaa vetoa päälle ja pois, siksi vähän niinku vältän sellaista pumppailua.
Jos nyt jotain ihan järkyttävää pauketta pitää niin sit kannattaa katella tarkemmin missä on poikkeuksellisen paljon löysää.

JR78
27.10.2009, 19:48
Joo just kävin ryömimässä auton alla ja nitkuttelemassa ja rynkyttämässä kaikkea mahollista ja huomasin että takakartaanin ristikkonivelessä oli suunnilleen 3mm löysää ja etukartaani lonksui tai vois melkein sanoa että se jopa taittui siitä kohtaa mistä se ilmeisesti niinku jatkuu menee sisään, niin että onko ehotuksia tai ohjeita ja niin autolla ajettu 460tkm

Jappi
27.10.2009, 22:19
Tuo ristikko vaihtoon.Liuku saa olla kyllä käsittämättömän löysä ennen kuin mitään huomaa ajossa.

JR78
28.10.2009, 19:12
Mistähän kannattais tilata tuo ristikko

Visa
28.10.2009, 19:33
Käyt hakemassa vaikka tarviketorilta, niillä on ainaki lj:n ristikoita ruukannu olla ihan hyllyssä.

JR78
28.10.2009, 19:52
Kiitokset vaan. Tais olla tuo vinssi kysymys jo liian amatöörimäinen koska kukaan ei viitsi vastata mutta kun aloittelija on niin on pakko kysyä koska voi olla että jos tilaan vain vinssin ja alan räpeltään niin saattaa tulla enemmän vahinkoa kuin hyötyä ja eikös se ole niin ettei kysyvä tieltä eksy vaikka tässä tapauksessa se taitaakin juuri olla tavoite

Bj Andy
28.10.2009, 20:14
No mikään kysymys ei ole liian amatöörimäinen.

Mutta jäi vaivaamaan että lonksuuko se etukardaani siitä boorista,vai sieltä mista se menee sinne perään sisälle eli pinjonilta?

Joka tapauksessa ennen vinssin ym. Asenteluja perusasiat kuntoon eli tarkistukset että öljyä on joka paikassa,ja rasvaa kardaaneihin ja niveliin.

Ja se ristikon vaihto on luokkaa hieman vaativa,joten jos se jännittää niin kardaani kainaloon ja johonkin korjaamolle.ei liene kallista ja tulee ne nipatkin oikeaan suuntaan.

Visa
28.10.2009, 21:12
No ei tarvi lähtä korjuusedille vaihdattaan, ota vaikka yhteyksiä ja ajele näyttään hojoa niin katotaan mikä siellä venyy ja paukkuu, samalla tulella vaihetaan ristikot pois kuleksimasta :)
Laita vaikka privaviestiä niin ihmetellään porukalla ja juuaan kahvit siinä samalla. :cool:

JR78
30.10.2009, 16:35
Mites on Visa, voisko ottaa puhelimitse yhteyksiä tässä joku päivä koska apu olisi enemmän kuin tervetullutta ja niin se ristikko mulla on vielä hommaamatta mutta yritän kyllä hankkia sen jahka ehdin

Bj Andy
30.10.2009, 16:47
Mites on Visa, voisko ottaa puhelimitse yhteyksiä tässä joku päivä koska apu olisi enemmän kuin tervetullutta ja niin se ristikko mulla on vielä hommaamatta mutta yritän kyllä hankkia sen jahka ehdin

Ja MOLEMMAT ristikot...

romurauta
01.11.2009, 16:05
juu ja voi olla myös sun akseli ikäänkuin irti takana.murtuilee ja vääntyilee tuenta mihin lehtijouset kiritään.