PDA

View Full Version : Rekisterikilven valo?


KarvaTurpa
26.10.2009, 19:57
Pitääkö rekkarikilven valoja olla aina kaksi? Riittääkö yksi valo, jos se valaisee koko kilven?

Caddy
26.10.2009, 19:59
Pitääkö rekkarikilven valoja olla aina kaksi? Riittääkö yksi valo, jos se valaisee koko kilven?

Ei ainakaan ole tullut koskaan leimalla sanomista, vaikka onkin ollut vain yksi. Riittää kun valaisee koko kilven

Rompe1
26.10.2009, 19:59
Riittää 1kpl, se on vaatimus että kilpi on valaistu.

KarvaTurpa
26.10.2009, 21:50
Eli se ei vaikuta asiaan, että alunperin on ollut kaksi? Voisi Suikkelista hieman karsia ylimääräisiä osia pois, kun vedän uudet sähkö valoille...

Rompe1
26.10.2009, 21:52
Eli se ei vaikuta asiaan, että alunperin on ollut kaksi? Voisi Suikkelista hieman karsia ylimääräisiä osia pois, kun vedän uudet sähkö valoille...

Siis selvennyksenä: Jos on 2 valoa, niin molempien pitää toimia, mut jos on vaan 1 valo niin senkin pitää toimia... Voithan sää niit laittaa vaikka 10kpl, ei sen väliä, mutta leimalla riittää 1kpl.

KarvaTurpa
26.10.2009, 21:54
Siis selvennyksenä: Jos on 2 valoa, niin molempien pitää toimia, mut jos on vaan 1 valo niin senkin pitää toimia... Voithan sää niit laittaa vaikka 10kpl, ei sen väliä, mutta leimalla riittää 1kpl.

OK, kiitoksia.
Toinen siis saa lähteä.

Pauli
26.10.2009, 23:18
Jos vain yksi valo, niin mulle ainakin sanottiin, että silloin sen pitää olla kilven ylä- tai alapuolella ja suunnilleen keskellä, ei siis kilven toisessa päässä sivulla.

Rekisteröimätön
27.10.2009, 14:36
Paulin postaus pitää paikkansa, just näin se menee.

mäksä
28.10.2009, 13:01
Jos vain yksi valo, niin mulle ainakin sanottiin, että silloin sen pitää olla kilven ylä- tai alapuolella ja suunnilleen keskellä, ei siis kilven toisessa päässä sivulla.

eikö tuon pitäisi koskea kuorma-autojakin..???:confused:
kiinnitin oikeen huomiota kilvenvaloihin tänään maakunnassa ajellessa ja pisti silmään että MONESSA kuorma-auton kärryssä oli vain yksi kilvenvalo ja toisessa päässä kilpeä..!!!!!

Mika R
28.10.2009, 15:24
itselläni ei rekisterikilven valoa ole ollenkaan ja siitä tulee joka kerta vain korjauskehotus mutta ei siitä hylkyä saa.

AtteL
29.10.2009, 10:20
Jos vain yksi valo, niin mulle ainakin sanottiin, että silloin sen pitää olla kilven ylä- tai alapuolella ja suunnilleen keskellä, ei siis kilven toisessa päässä sivulla.

Oon itte sitä mieltä, että jos kilpi valaistuu riittävästi oli valon suunta mistä tahansa ja se valo kohdistuu siihen kilpeen niin pitäisi kelvata.
Mulla on 1kpl valo normaali mallisen kilven vasemmassa reunassa. Valaisin ei ole ihan niitä pienimpiä putkimallin polttimolla olevia, oli aluksi 10w lampulla mutta vaihdoin 5 wattiseen kun sekin oli riittävän tehokas.
Ja eilen olin leimalla.

AtteL
29.10.2009, 10:30
itselläni ei rekisterikilven valoa ole ollenkaan ja siitä tulee joka kerta vain korjauskehotus mutta ei siitä hylkyä saa.

Kehtaatkos mennä seuraavana vuonna samalle konttorille ja katsurille..
Eikös tuo korjauskehoitus missä annetaan päivämäärä mihin mennessä pitää olla kilpivalo asennettu haittaa tuon auton käyttöä liikenteessä? Sehän hyppää heti ratsiassa esille ja saattaa maksaa 35€ lisää hintaa.:eek:?