View Full Version : Mitä öljyä aussie lockeriin?
Niin minkälaista öljyä toyotan perään pitäis kaataa, kun saadaan sinne ekaks aussie lockeri kiinni?
Onko kenelläkään kokemusta/asennuskuvia aussiesta takaperässä? Oliko paha homma vaihtaa ja onko jotain erityiskikkoja? Tollanen ohje löyty youtubesta
http://www.youtube.com/watch?v=ruklIjF7orA
lepoantti
24.10.2009, 18:56
ihan tavallista peräöljyä. paketissa tulle ihan selkeet ohjeet.
Tarviiko se pinioni ratas etäisyys säätää kun tulee uus perämurikka ja poskilaakerit? Samanlainen murikka mutta ei tietysti sama
HiluMiks
26.10.2009, 17:55
ihan tavallista peräöljyä. paketissa tulle ihan selkeet ohjeet.
etkö muista Antti miten temppuili minun Hiluxissa aussie viime talvena.
Purin auki ja tutkittiin oikeen porukalla eikä mitään vikaa löytynyt välyksetkin oli oikein hyvät.
ongelmien ilmetessä kelit kylmeni ja öljynä Teboil 80/90
Löin kasaan ja täyssynteettiset öljyt sisään,en muista merkkiä.
Lukko toiminut sen jälkeen moitteettomasti.
Että tämmöstä mulla.
piippu79
26.10.2009, 22:45
en tiä en kans saanu aussiee toimiin jeepis vaikka välykset oli hyvät ja tarkistin ainaki viis kertaa ja sorvautin jo simmilevyjä lisää että se oli oikeen kiree ja v.tut ei pitäny joten laitoin normi levylukon ja happee kunnolla ni kylä pitää kunnes hajoo. en tosiaan tiä oisko öljystä kii itelläki ollu, mulle tuli uus paketissa oleva eikä ohjeita ollu ollenkaa.
HiluMiks
27.10.2009, 15:51
Ei ole uus eikä ohjeita
Tuolta niitä ohjeita löytyy.
tietty ne on lontoon murteella mutta on siinä paljon kuvia.
http://gearinstalls.com/bill.htm
Tuolta niitä ohjeita löytyy.
tietty ne on lontoon murteella mutta on siinä paljon kuvia.
http://gearinstalls.com/bill.htm
Kyl tolla ohjeella pitäis Lamankan osata... :)
Tarviiko se pinioni ratas etäisyys säätää kun tulee uus perämurikka ja poskilaakerit? Samanlainen murikka mutta ei tietysti sama
No ei pitäisi tarvita näissä "lunchbox- lockereissa" (Aussie locker, Lock-rite, jne..) mitään hammasvälyksiä yms. säätää, kun eihän siellä koko murikkaa vaihdeta eikä poskilaakereita. Ideanahan noissa on helppo ja nopea asennettavuus -> murikan sisältä pikkurattaat mäkeen ja se lockeri- kikkare tulee niiden tilalle.
Sitten taas Arbit, Detroit lockerit yms. on sitten sitä versiota missä menee koko murikka vaihtoon.
lepoantti
27.10.2009, 16:36
joissakin tasauspyörästöissä käytättää lautaspyörän irtaallaan että saa ristitapinsokan lyötyä pois, esim. tojon 8" on juuri tällainen. hammasvälys on pakko säätää sen jälkeen uudelleen jos meinaa oikeesti ajaa.
Ach so, tämä selittää jo paljon. Ei vaan ole tullut itsellä vastaan tuota tilannetta sen enempää livenä kuin netistä pällistelemällä. Aina oppii jotain uutta :D Eli oikeastaan tuossa menee jo sitten aika paljon lunchbox- lockerin ideasta, tosin halvempihan se edelleen on kuin "kokonainen" lukko.
Ja pitää ne lukkopalojen välykset säätää ettei tartte täällä kysellä ku raksuttaa.
Rekisteröimätön
28.10.2009, 10:39
Itsellä piti kerran simmata uudestaa aussie ja talvella olis pitänyt olla nöyremmät öljyt pakkasilla rötäs ja paukahti joskus kylmänä muuten, jos rötää eikä pakkasesta ja öljyistä johdu väljykset kohalleen ei kestä hampaat kauaa.