View Full Version : mitä mieltä kannattaako?
laittoo hojoon aatomaatti lukko jutskat.toemiiko ne hyvin tuola metässä?
manuaali on kestävämpi
Note! This message was posted anonymously!
Ja toimivampi.
-Pajerolla metsään ja Zetorilla pois- http://www.petrisimolin.net/gallery/data/images/kharju-autofahrer.gif
...jaa kuten lockrightit? Miten se manuaali- eli kytkettävä lukko nyt kestävämpi olis..? Kyllä LockRight kestää ihan tarpeeks kun ei ole kauheasti väljää perissä.
Ja kyllähän ne automaattilukkojutskat metsässä toimii, MUTTA en kyllä eteen laittais... ohjattavuus kärsii, ja lisäks ei voi pistää lukkoa pois päältä jos pitää happea antaa -> birfieldit sanoo helpolla poks.
--
Antti R.
1978 HJ-45LP
quote:
laittoo hojoon aatomaatti lukko jutskat.toemiiko ne hyvin tuola metässä?
mutta jos paeneilima lukot laettaa nii eekös sielä risukossa ja kannokossa oo se vuarana et lutkut paksahtelloo rikki heleposti vae oonko ihan viärässä.ja kumminkohan ois helepompi laettoo etupiä akselit lehtien alle vae muutto kierrejoosi etupiäksi lehtijooset kokonaan poes?
quote:mutta jos paeneilima lukot laettaa nii eekös sielä risukossa ja kannokossa oo se vuarana et lutkut paksahtelloo rikki heleposti vae oonko ihan viärässä
Riippuu ihan täysin siitä, miten sen asentaa. Tuon takia ei kyllä kannata jättää paineilmalukkoa valitsematta.
-74 Range, 215cid V8
#4x4@ircnet
quote:
quote:
.ja kumminkohan ois helepompi laettoo etupiä akselit lehtien alle vae muutto kierrejoosi etupiäksi lehtijooset kokonaan poes?
Eikös akseleiden laitto lehtien alle oo aika helppo homma. Varsinkin jos noihin kierukoitten laittamiseen vertaa...
"Kyllä se siitä menee..."
Onkos kellään kokemusta Auburn Gearin EDTEC- lukosta jossa yhdistetty kitkalukko ja sähköllä kytkettävä "kova" lukko samassa köntissä? 4WHEEL DRIVE:stä huomasin tommosen, myy esim. www.steppnchris.com , Ruotsissa hinta (ehkä alk.???) 8495 sikäläistä.
-Temporary Nissanity-
quote:
Eikös akseleiden laitto lehtien alle oo aika helppo homma. Varsinkin jos noihin kierukoitten laittamiseen vertaa...
...no ei, kunnolla tehtynä.
http://petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=10946
Akselien pää-möykyt (ne mihin tulee olkatapit) pitää purkaa, kääntää oikeaan asentoon ja hitsata, ja sitä hitsaamista ei periaatteessa saa tehdä ihan kuka vaan. Ohjausvarren pitää tulla ylemmäs kuin alkuperäisen, ja siihen voi valita kalliin, työlään tai huonon ratkaisun. Akselien kiertymisen estävät tuet on aika pieni juttu, kardaanien pidentäminen isompi... Iskarien paikat alemmas, lehtien korvakkeet akseleissa siirrettävä jne...
Mutta toisaalta en ymmärrä miksi jonkun noista hommista voisi jättää tekemättä jos laittaa kierrejousituksen joka korottaa yhtä paljon?
Kierrejousituksella meno olis mukavampaa, eli se iso plussa.
--
Antti R.
1978 HJ-45LP
ja eekös kierrejousi hommalla saa paremman jouston.eikös se jousi tule olemaan samalla kohalla ku nyt kun on paikallaan noi apujouset jäykempää ja pituutta vuan lisää ja jostain rangesta (ehkä)tukivarret kiinni oonko täysin puuusssa.