View Full Version : Kertokaapa??
Oliskos kellään tietoo, voiko unimog 404 osallistua autosuunnistus kilpailuihin?????? Painaa 2500kg ja on kuorma-auto. Ei millää jaksas rangee rueta vaihtaa akseleita!!!
voiko kuvaavampaa otsikkoa enää olla !
Rekisteröimätön
24.10.2009, 11:03
Ja jos viitsis edes vähän silmäillä sääntöjä .... MAASTOHENKILÖAUTOILLE
Ja jos viitsis edes vähän silmäillä sääntöjä .... MAASTOHENKILÖAUTOILLE
Ilmeisesti kysyjä meinaa maastoautosuunnistusta.
Niimpä...lukutaidosta.
Jos kokonaispaino on alle 3500kg en näe estettä että miks ei vois osallistua,
tämmöisiä moggeja on vissiin olemassa jota on k-a ja kok massa alle 3500kg
4x4cup.com sieltä cuppi hemmoihin yhteyttä ja kyselemään niin saat
varman vastauksen.
Ilmeisesti kysyjä meinaa maastoautosuunnistusta.
Niimpä...lukutaidosta.
Jos kokonaispaino on alle 3500kg en näe estettä että miks ei vois osallistua,
tämmöisiä moggeja on vissiin olemassa jota on k-a ja kok massa alle 3500kg
4x4cup.com sieltä cuppi hemmoihin yhteyttä ja kyselemään niin saat
varman vastauksen.
Juup. ei enää mitää ongelmii asia on kunnossa ja ens kaudella toivottavasti ajossa! Kiitos vaa!:p:p:p:p:p
Ja jos viitsis edes vähän silmäillä sääntöjä .... MAASTOHENKILÖAUTOILLE
NNii kaikki hiluksit on tyyppikatsastettu pakettiautoiks vaik on semmonen rekisteröity huolto autokski.Ja moni m1g tyypitetty on rekisteröity huoltoautoks.Sit viel joitai hiluksei on rekisteröity työ koneeks niinku moggejakin jotenka eikös siitä kiertämällä ny kuitenki pääsis???:):)PS ennemmi bylsin pilkkua ku runkkaan!!
Jos kokonaispaino on alle 3500kg en näe estettä että miks ei vois osallistua,
tämmöisiä moggeja on vissiin olemassa jota on k-a ja kok massa alle 3500kgVanhat pikku-mogit ovat kevyitä, ja jäävät varmasti kok painoissa alle 3500 kilon.
Mutta, voiko suomen lainsäädännön puitteissa alle 3500 kg kok painolla oleva auto olla kuorma-auto? Mielestäni ei. :confused:
Vanhat pikku-mogit ovat kevyitä, ja jäävät varmasti kok painoissa alle 3500 kilon.
Mutta, voiko suomen lainsäädännön puitteissa alle 3500 kg kok painolla oleva auto olla kuorma-auto? Mielestäni ei. :confused:
Juup. Tämä tässä on viel ongelma, sillä auto on kyllä virossa ollut liikentees ihan yksityis käytös. Mut uskosin et ei ole ongelmia, koska eihän ram2500 paina 3500kg ja saa kuormautoksi! Mut asia pitää selvittää!:cool:
Juup. Tämä tässä on viel ongelma, sillä auto on kyllä virossa ollut liikentees ihan yksityis käytös. Mut uskosin et ei ole ongelmia, koska eihän ram2500 paina 3500kg ja saa kuormautoksi! Mut asia pitää selvittää!:cool:
Eihän se kuorma-auton määritelmä mene omapainossa, vaan jos kokonaismassa on yli 3500kg niin on (kevyt)kuorma-auto.
SuurSyömäri
25.10.2009, 10:51
Tuli viesti väärään osioon... sorry
Mut uskosin et ei ole ongelmia, koska eihän ram2500 paina 3500kg ja saa kuormautoksi! Mut asia pitää selvittää!:cool:
Kokonaismassa on määräävä, ja Ram 2500 tapauksessa se on 3990kg.
Juup. Tämä tässä on viel ongelma, sillä auto on kyllä virossa ollut liikentees ihan yksityis käytös. Mut uskosin et ei ole ongelmia, koska eihän ram2500 paina 3500kg ja saa kuormautoksi! Mut asia pitää selvittää!:cool:
Eikohän sen kuorma-auto Ramin kokonaispaino (omapaino + kantavuus) ole yli 3500 kg. :)
Edit: täällähän oli jo vastattu tähän...
Racingrabbit
25.10.2009, 11:58
Unimog 404 omapaino 2900kg,kokonaispaino 4400kg
Linkki 404 teknisiin tietoihin:
http://www.unimogfreunde.de/Technische-Daten/404S.html
Lisää Moggitietoutta:
http://www.unimogfreunde.de/
Unimog 404 omapaino 2900kg,kokonaispaino 4400kg
Linkki 404 teknisiin tietoihin:
http://www.unimogfreunde.de/Technische-Daten/404S.html
Lisää Moggitietoutta:
http://www.unimogfreunde.de/
Mistään mitään en tiedä mut veikkaisin että täällä kotomaassa ei välttämättä
ole voimassa valmistajan ilmoittamat kokonaispainot,ehkä.
Mistään mitään en tiedä mut veikkaisin että täällä kotomaassa ei välttämättä
ole voimassa valmistajan ilmoittamat kokonaispainot,ehkä.
Ihan varmasti on jos siihen löytyy paperitieto.
Ihan varmasti on jos siihen löytyy paperitieto.
Niin siis sitä meinasin että ei välttämättä ole kaikki painot käytössä.
Eli rekisteröity pienemmillä kokkonaispainoilla kun mitä valmistaja sallii.
Niinku esim.sprinttereis ja LT volkkareis ja ransistoreis,jos otat kaikki painot ni se on yli 3500kg siis kantavuuksineen.Mut jos otat vähemmän et kok.painojää alle 3500kg ni sitte paketti auto.Eli valinnainen homma,mut mites esim hilukseis ku -88 hiluksil saa jarrullisen kärryn kok.paino olla jotai yli kolme tonnii,mut -89 vaa 1500kg??MATTIIII??mist kahve poroist ne aken hörhöt noita ennustaa?vai kuka ne yleensä määrittelee??
Karvanaama
25.10.2009, 23:47
Niinku esim.sprinttereis ja LT volkkareis ja ransistoreis,jos otat kaikki painot ni se on yli 3500kg siis kantavuuksineen.Mut jos otat vähemmän et kok.painojää alle 3500kg ni sitte paketti auto.Eli valinnainen homma,mut mites esim hilukseis ku -88 hiluksil saa jarrullisen kärryn kok.paino olla jotai yli kolme tonnii,mut -89 vaa 1500kg??MATTIIII??mist kahve poroist ne aken hörhöt noita ennustaa?vai kuka ne yleensä määrittelee??
Ei ne AKE:n hemmot kahviporoista ennusta!
Isot pojat kerto niitten ennustavan tee-lehdistä!!!
-87 Hilux, 3050kg jarrullinen ainaki mun autossa.
Unimog 404 omapaino 2900kg,kokonaispaino 4400kg
Linkki 404 teknisiin tietoihin:
http://www.unimogfreunde.de/Technische-Daten/404S.html
Lisää Moggitietoutta:
http://www.unimogfreunde.de/
Juup! ihan viron rekisteri ottees on oma paino ilmotettu 2500kg ja kokonaispaino 4500kg... Puntarilla kävin perjantaina ja auto paino 2500kg! Et en tiedä mitä noi sun ilmottamat painot on! Mut eiköhän tämäkin asia saada pian selville. Uskosin 4x4 cupin puolelta tulevan tietoo, saako ajaa vai ei!:p:p:p:rolleyes:
Racingrabbit
28.10.2009, 19:05
Et en tiedä mitä noi sun ilmottamat painot on!
Tuommoiset 404 (S):n painot löytyi saksalaiselta Unimog palstalta
Tuo 400kg:n ero voi tulla lavan erilaisista rakenteista,polttoaineen määrästä,onko mukana varapyörä,404 Moggia löytyy myös parillakin eri akselivälillä...ym,ym
AKE-n hemmo jutteli puhelimessa tuossa kesällä että kokonaispainoja ei voisi KA-sta enää ruuvata alaspäin vain "pyytämällä" pienempää kantavuutta.
Syynä verokikkailun esto kuulemma.
varmaksi en sano mutta mielestäni edellisessä työpaikassa oli saatu pakettiauto, joka kokonaismassaltaan alle 3500kg niin akelle erillisellä anomuksella oli saatu kuorma-autoksi koska auto tuli ammattiliikenteeseen... mutta varmaksi en edelleenkään kuittaa :p
hö... Saahan BU-30 Dynan rekisteröityä kuorma-autoksi tai pakettiautoks.
Meillä on semmonen. edellisellä omistajalla oli kuorma-auto rekisteröi sen uudelleen pakuksi...kantavuus putoaa niin, että kokonaismassa on 3500kg