PDA

View Full Version : 2L2/2L2T


Ht35gte
22.10.2009, 10:37
Ajattelin että tältäkin foorumilta varmaan löytyy kokeneempia seppiä.Eli nyt pitäis tehdä hiluksiin moottori ja ajatuksena olis 2l2t vanha oli 2lt.Noita 2l2 vaparin alakertoja löytyy joka paikasta ja hinta yli puolet turbo mallin hinnasta,siis jos laittais vaparin alakerralla nii mikä siellä ensimmäisenä poikii,onko ne männät sen heikko kohta vai laakerit,laakerithan on pari milliä pienemmät.Eli onko joku saanut vaparin alakerran pettämään ihan sen heikkouden takia

Micco
22.10.2009, 12:32
Koita tälläisella haulla kuin hilux turbo, niin tulee jotain jotain juttuja kyseisen asian tiimoilta.

Ht35gte
22.10.2009, 13:11
joo hakuja on tullu tehtyä ja palstoja luettua.ja aina sama virsi et turbokoneet lujempia.teoriassa varmaan näin mutta jos se kerran on niin heikko niin sittenhän porukat vois valaista mikä paikka kelläkin on pettänyt

Rekisteröimätön
22.10.2009, 14:46
Männät taitavat olla heikoin lenkki ainakin jälkiahdetussa, laakereiden heikkouteen en usko. Mutta saa ne männät vaivattomasti särjettyä kyllä 2L-T:stäkin..

RIPAX
22.10.2009, 21:54
Ajattelin että tältäkin foorumilta varmaan löytyy kokeneempia seppiä.Eli nyt pitäis tehdä hiluksiin moottori ja ajatuksena olis 2l2t vanha oli 2lt.Noita 2l2 vaparin alakertoja löytyy joka paikasta ja hinta yli puolet turbo mallin hinnasta,siis jos laittais vaparin alakerralla nii mikä siellä ensimmäisenä poikii,onko ne männät sen heikko kohta vai laakerit,laakerithan on pari milliä pienemmät.Eli onko joku saanut vaparin alakerran pettämään ihan sen heikkouden takia

Vanhemmas 2lt erona on just se alakerta laakereiden osalta,89 eteenpäin vapareissaki on ne isommat.Joskus kattelin varaosakirjaa ni eroina oli männät ja venttiilit ja kai nokka ja turpos on rulla vipat ku vaparis ei.Joissain kai oli rulla nokka vaparinaki,puristukset oli vaparissa 22:1 ku turpossa 20:1 ja se ero oli tehty kai just männillä ja palotiloilla,niis vaan oli koneistettu semmoset urat.Sikspä vaparist saa ahdettuna enempi löylyä,jos kestävyys ei sit ookkaa nii hyvä.2l2 konees on lohko sama mut kansi eri,ahdetuis kai oli rautakansi ja vapareis alumiini,rautakansi on tietty vahvempi et sihen kannattas mummiälest panostaa.Ehjä kone maltti ahdoil kyl kestää,uudemmas on kai vähä paremmin hengittävä kansi,joskus tais olla tollukan kans puhetta et se rulla vipallinen rautakansi ois vahvin.Se tollukka on niit rääkänny ja hajottanu et se kyl tietäs.

88
23.10.2009, 00:26
puristukset oli vaparissa 22:1 ku turpossa 20:1 ja se ero oli tehty kai just männillä ja palotiloilla,niis vaan oli koneistettu semmoset urat.Sikspä vaparist saa ahdettuna enempi löylyä

Eikös pienemmällä peruspuristuksella voi käyttää suurempia ahtoja???

Ht35gte
23.10.2009, 07:51
joo kansi tulee olemaan 2l2 rautakansikansi.Ja kyllä mulla oli vapari 2l2 rautakannella.eilen pajalla vertailin 2lt alakertaa 2l2:een.veivit oli varreltaan melko samanlaiset tappi oli turbos 3mm paksumpi.selvästi huomaa et kyllä toyotalla on ollu kova tarve saada painoa pois,joka paikasta oli laihdutettu vähän

Jappi
23.10.2009, 13:56
Männät on vaparin heikko piste,ja lähinnä pienempien käyntivälysten takia.Rengasurien yläpuolelta kymppi-pari pois halkaisijasta.

Se vaparikin on niin järeä ettei se alakerta porsi kovemmassakaan ahdossa kunhan pakolämmöt pysyy kurissa...Lämpöjen kanssa saakin olla tarkkana,ei se rautakansikaan ole onni ja autuus.

Ht35gte
23.10.2009, 18:25
joo oli se vapari 2l2 mäntä leikkaillutl renkaan yläpuolelta.jos veis ens viikolla lohkon poraukseen mikä olis hyvä välys?

RIPAX
23.10.2009, 20:46
Jos kerta tekee uusiks ni samal turpoon turpon männät??vuosimallist riippuen,saaks turpottaa??mites ne päästö säännöt taas meni?

Ht35gte
24.10.2009, 19:20
joo muuten pistetäis turbon männät mutta ne ei sovellu mitenkään 2l2:een ja olis se muutenkin vähän kevyempi alakerraltaan se uuden mallinen.kun tuo edellinen 2lt oli niin maamoottori tyylinen.sais siitä vaikka vähän nykyaikaisemman oloisen ja tuskinpa vauhtipyöräkään tarvii painaa 18kg.mutta vielä alku peräiseen kysymykseen palatakseni.

RIPAX
24.10.2009, 21:32
Eiks se ala kerta oo sama 2l2 ja 2l?? 2l ja 2lt ei oo juuri mitää eroo,MITÄ eroo on 2l2 ja 2l? Muuta ku kansi,ja sil ny ei oo juuri merkityst onks vipat vai ei,noin niinku toiminnallisesti.Vipattomas on pari heppaa enempi alun perin,ei suurta merkityst jos ahtoi nostetaan kuitenki.

Ht35gte
24.10.2009, 22:25
no onhan se kaikki kotiinpäin jos peruskone tehokkaampi.saa isomman turbon heräämään alempaa ja sitä myöden pakopaineet alemmas.ja hyötysuhde paranee.2l2 tuntuu olevan kaikista paikoista erilainen.männät matalemmat puristuskorkeus 5mm matalampi.veivit kevyemmät.kampi erilainen ja lohko vissiin matalempi tai veivit pidemmät

RIPAX
24.10.2009, 22:42
no onhan se kaikki kotiinpäin jos peruskone tehokkaampi.saa isomman turbon heräämään alempaa ja sitä myöden pakopaineet alemmas.ja hyötysuhde paranee.2l2 tuntuu olevan kaikista paikoista erilainen.männät matalemmat puristuskorkeus 5mm matalampi.veivit kevyemmät.kampi erilainen ja lohko vissiin matalempi tai veivit pidemmät

Juu meinasin just sitä et laittas siit vanhast koko ala kerran ja uudemmast kannen.Mun tiätääkseen ne sopii keskenään.Se turpon alakerta luulis olevan vahvempi,semmosen 200heppaa se koko paketti kestää jos kaikki on oikeen tehty,vakio pumpulla tais laskennallisesti saada 140hv.Ne teho erot on kai just kannesta johtuvia,hyvin pieniä eroja kaiken kaikkiaan.Onkohan se uudempi parempi kestävyyden kannalt?

Ht35gte
24.10.2009, 22:56
joo pitäis vaan saada jostain uudemman turbomännät 0.5 ylikoko.uudet nii pirun kalliit
ei malta ostaa ja kyllä se piisaa jos sen vaparin sais kestämään pikku muutoksilla sen 200 parhaimmat on ahtanu 2.2 vaparia 3.5bar sitten vasta poikii

Vilkutin
25.10.2009, 14:32
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalaiset/

Ite ajellu tälläsellä kyhäelmällä, 162hv irtoo koneesta... 1.1 ahdoilla, nyt käytössä 0.8bar.