View Full Version : cruiseri rojekti
Tulihan hommattua tuollainen hj60, erityisesti auton kaunis väritys sai minut syttymään. Tekniikalta tämä on hyvässä kunnossa vaikka kyllähän tuo 680000km on jo tietä nähnyt. :D kori alkaa jo hieman olla toista mieltä, mutta hitsiä ja uutta peltiä niin eiköhän tällä vielä ajella pitkään. EHKÄ. Kaunistahan tästä ei haeta, ruosteet tarkoitus poistaa ja rakentaa maastokykyinen kulkine. Tällä hetkellä tämä auto ei ole missään muussa hyvä kun jäämään kiinni ja syvälle. Velipoijjan vinssi on kovassa testissä ajoreissuillamme. :rolleyes: Kilpien välissä tämä kaunotar on tarkoitus pitää, kun pitäs joskus aina päästä hirven tappoonkin. Renkaathan siihen piti ihan ensimmäiseksi saada. :)
Sitten niitä kuvia tästä kaunottaresta. :D
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/_MG_3097.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/_MG_3092.jpg
Laitetaas pari kuvaa tuosta velipoijjan hiluxistakin.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/IMG_3062.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/26092009072-1.jpg
Kävitkö Tuusulasta hakemassa? Näyttää vaan aika samalta kuin yhden autoliikkeen pihassa oli.
Kävitkö Tuusulasta hakemassa? Näyttää vaan aika samalta kuin yhden autoliikkeen pihassa oli.
sieltähän sitä tuli haettua. Kukaan muu ei tahtonut ottaa l200 vaihdossa, kaikki oli liian täysi järkisiä. :D
Vilkutin
19.10.2009, 17:51
onnittelut L200 eron johdosta !!! Teitkö yhtään loota pokaa?
onnittelut L200 eron johdosta !!! Teitkö yhtään loota pokaa?
Jos tarkoitat että hajosiko laatikko? :rolleyes: Niin ei onneksi kun ehdin hävittää pois, mutta tuusulaan mennessä taisi 3 ja 4 ruveta laulamaan sävelmiään. Mutta turboa korjattiin, tai oikeastaan mitäpä ei korjattu.. :D oli kyllä ensimmäinen ja viimeinen mitsu minulle.
Nyt se sitten bannaani meni vähän rikki. Vähän huonompaa tietä metsällä ajelin, niin rupesi vähän ottamaan takaa rengas kaareen kiinni, tässä vaiheessa tilanne rupesi jo kuulostamaan ihan remontilta. no ei muuta vakavaa kuin että jousen korvakko rungosta irti, runko puolen metrin matkalta täysin paskana. Lähestulkoon poikki. hieman joutus nyt tekemään katsastusremonttia, mutta eipä tuossa, nyt auto seisomaan ja rakentamaan. Nythän tuo on helppo aloittaa soa kun on jo valmiiksi irti. :D
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/21102009083.jpg
kotiinkin piti päästä.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/21102009084.jpg
nyt on hieman projektia saatu etenemään. huomenissa jos vetäsis ruiskulla alustamassan rungon päälle, niin pääsis kasailemaan.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/3.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/GetAttachmentaspx.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/17122009119.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/17122009120.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/19122009123.jpg
Nyt on sitten maalattu ja massattu runko. Kaikki puslat tuli tilattua offroadtarvikkeelta, niin huomenna pittää ruveta laittelemaan akseli taakse ja moottori paikoilleen. Alkuviikosta sitten pitäs hakea eteen lukkoakseli ja jos samalla laittelisii hj61 turbo satsin paikoilleen niin sitten pääsis korin kimppuun.. Taisi vaan käydä tämän projektin kanssa silleen, että liian hyvä tästä mettään tulloo. Mutta pitänee ostaa joku suitsa josta tehdä täysverinen mettäpeli, mitä on hyvä hojolla liikutella. :D
helmapelti
19.12.2009, 21:12
No voi helevetti, raapaisit rungon tostavaan puhtaaksi! Ite taistelin puolvuotta keräten motivaatioo hitsailla sitä alakautta. Tuosta on hyvä jatkaa :)
eihän tuossa rungossa oikeestaan mitään, vaan ku se koppakin pitäsi vielä hitsata. :D
iskarit pitänee tilata uudet kun aivan paskana, varmaankin kannattaa dobinsonit? riiputkin pitää tehdä uudet, niin samalla sitte pitemmät.. Mitenkä pitkät riiput kärsii tehdä noille dobinsonin iskareille?
artsi777
20.12.2009, 22:23
iskarit pitänee tilata uudet kun aivan paskana, varmaankin kannattaa dobinsonit? riiputkin pitää tehdä uudet, niin samalla sitte pitemmät.. Mitenkä pitkät riiput kärsii tehdä noille dobinsonin iskareille?
Harkitsisin vielä muita iskari vaihtoehtoja. Henk. koht en laittais dobinsonin iskareita mihinkään, on sen verran jämäkät. Jos haluat elävät iskarit, millä on myös mukava ajella tiellä, ni laita Omet. Tää on vaa mun mielipide....Ja jos sulla on vakio jousipakat, ni kestää tehä n.30-40mm pidemmät riiput
okei.. hyvä kuulla muitakin mielipiteitä. :) miten nuo omet eroavat hinnaltaan dobinsoneihin?
artsi777
21.12.2009, 06:45
okei.. hyvä kuulla muitakin mielipiteitä. :) miten nuo omet eroavat hinnaltaan dobinsoneihin?
Vähän ostopaikasta riippuen, samaa hintaluokkaa dobinsonien kanssa
tänään tuli sitten tehtyä 40mm pidemmät rasvattavat riiput.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/21122009124.jpg
Nyt pitäs enää saada etuakseli hommattua niin vois jatkaa projektia. enää moottori paikoilleen ja sitten pääsis hitsailemaan koppaa..
no nyt on alusta valmis, ja tulihan se hommattua eteen lukkoakseli. Iskareiksi tuli hommattua trail masterit, jospa ne nyt hintansa väärtit ovat..
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/01012010142.jpg
kuinkahan moni on laittanut lasikuituisia takaluukkuja, kuvia? kun itellä nuo luukut aika heikossa hapessa, eikä taida kellään muullakaan tallissa lojua hyviä, ainakaan ylimääräisenä.
PERSKUTTA
03.01.2010, 19:50
kuinkahan moni on laittanut lasikuituisia takaluukkuja, kuvia? kun itellä nuo luukut aika heikossa hapessa, eikä taida kellään muullakaan tallissa lojua hyviä, ainakaan ylimääräisenä.
Mistäs nuata kuituluukkuja yleensä saa?
minun käsitykseni mukaan maasturi-mattilalta. Tänään tuli itellekkin mieleen, että ei olisi ongelmia niiden ruosteiden kanssa. Huomenna arvelin soitella tuonne että missä hinnoissa mahtaa luukut pyöriä.
PERSKUTTA
03.01.2010, 21:15
Pukkaahan hintatietoutta tänne palstallekki jos soittelet sinne. Jokuhan kauppas nettiautos tai -varaosas tai josain sielä sinkittyjä luukkuja. Oli oikeen kuvat ja kaikki.
Edit. Oikeen muistin vaan on noi hinnat sen verran suolaset ettei meikäkäinen...
http://www.nettivaraosa.com/724487
Vilkutin
03.01.2010, 21:52
oletko koskaan tutkinut OMEn riippuja? Katteleppa semmosia ja tee noihin pitkiin riippuihin samanlainen suoja niin ei taitu väärinpäin kun pökkäät noi kiveen?
en oo kyllä koskaan nähny, vaan pitänee varmaan jostain ettiä kuva.
maasturi-mattilaltahan noita luukkuja löytyy. Yläluukulla hintaa 270e ja alaluukulla 380e.
entäs yksiosainen kokoluukku?
kaks osaisia vain löytyi. Itekkin miettinyt sitä yksi osaista, paljon helpompi koirien kanssa olisi.
nyt laitettu muutama paikka jo lattiaan, aika vähällä selviää tuon korin kanssa. Pahoittelen kuvan laatua, paska kamera ja pimeä talli.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/03012010149.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/03012010152.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/03012010150.jpg
hoojii projekti seisoo, tai oikeastaan kevättä odotellessa että pääsisi maalaamaan kun ei ole oikein tallia missä maalata. niin tulipa ostettua tuollainen tosi siisti "käyttö" peli pariksi kuukaudeksi siihen asti että saa hoojiin valmiiksi. :D kun ei tuosta hoojiista offi autoa tullu niin eiköhän se tästä suitsasta jalosteta.. :D 1,6td kone tuli samalla hommattua, paljon muutakin mielessä että pääsisi isompia kiusaamaan ihan kisoihin asti.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/12022010168.jpg
Nyt on tullu hieman turattua taas.. nyt alkaisi suzuki olemaan jonkinlaisessa maastokunnossa, välityksiä vielä kovasti kaipaa. Soa rakenneltiin, iskarit tuli pitemmät, taakse 100% "edullinen lukko" :D onkohan tuohon valottomaan laatikkoon saatavana valmiita välityssarjoja vai kannattaako hommata suoraan 413 jakolaatikko?
sitten ne pakolliset ihmettely kuvat, saisihan tuo enemmänkin varmaan joustaa.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/12032010186.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/07032010182.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/14032010191.jpg
rupee suzuki oleen maastokuosissa. Renkaat on varmasti hyvät, itsekin samanlaisia kuolannut. Vinssiä ehkä kannattaisi suunnitella vähän sisäänpäin ettei oo ekassa kalliossa kiinni. Tossulta saa valottomaan välityksiä.
tuo vinssi on kyllä oikeastaan aika lelu. :D parempi siihen pitää hommata, samalla ottaa sisäänpäin ja rakentaa jotain hieman erilaista puskuriakin.
Suikkajäbä
15.03.2010, 15:41
Komia on suikkeli ! :) Näyttäis olevan nettiautos myynnissä !?
alas on tämäkin vajonnut.. joo suzuki vaihtoi isäntää, ei riitä aika ei raha vai miten se meni. :D no kuitenkin kevät alkaa olla aika pitkällä, mutta jotain jo saatu cruiserillekkin aikaan. työtä on ollu, on vieläkin. ovia tuli etsittyä kauan, mutta mistäpä niitä ehjiä löytyy? no sitten päätettiin pellittää ovien alareunat, eli jokainen ovi käytiin läpi. pellit pokkuutettiin ammatti liikkeessä niin hitsaus homma oli suhteellisen helppo. takaluukut kokivat myös saman kohtalon. nyt on sitten jo koppakin saatu päälle ja maalia pintaan. kaikkiin kirkkaalle pellille hiottuihin kohtiin sekä pakkeli kohtiin vedettiin happomaali ja pohjamaali. korin ja ovien alareunoihin vedettiin ruiskulla alustamassa, että eivät ihan heti ruostuisi. toivottavasti se nyt sitten kestää.
Ja sitten se tärkein:
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/10042010214.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/18042010221.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/17042010219.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/018.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/landcruiser002.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/landcruiser001.jpg
tuohan on melkeen yhtä pirtee väri ku keltanen
kyllähän nyt auton pitää massasta erottua. :D
nyt on taas paljon tullu tehtyä, pikku hiljaa näyttää että valmistuu.. tulevalla viikolla olisi jo tarkoitus leimalle tarjota. pitää vielä sitä ennen sovitella mekaaninen vinssi keulalle ja jonkilaista puskuria väkertää. jarrut myös vaatii hieman laittoa, muut hommat alkaisi suunnilleen olemaankin jo tehtynä.
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/P1020683.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/P1020685.jpg
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/P1020684.jpg
lattia matot meni uusiksi, sekä oviverhoilut. samalla lattiaan tuli laiteltua äänieristeet
http://i299.photobucket.com/albums/mm319/LarppaV/P1020686.jpg
Komeelta näyttää! Maalasitko nuo muoviosat vai miten käsittelit?
Ei tolla kyllä kehtais mettään mennä, onneksi omassani on lommoja ja huono maalipinta... ;)
varmaan tarvii toinen hoojii hommata.. :D joo nuo muoviosat on maalattu. hioin ja putsasin tosissaan hyvin, alle muovintartunta maali ja eikun pintaväri niskaan.
En varmaan ikinä oo nähny näin nättiä HJ:a, voi pojat :)
emmä tiiä, tommone puutarha jyrsin..
ja kun mikään ei riitä niin auton suhteen kiiltää jo silmissä pienoinen turbo projekti. :rolleyes: Koneeseen on tehty 10000km sitten koneremppa, niin kärsii varmaan turbon nakata tuosta vaan kylkeen. Mutta mikä turbo tuohon 2h moottoriin nyt sitten olisi se paras? hj61 vakio ct26? välijäähdytin tulee samalla, sekä putkisto pitää rakentaa kanssa uudestaan. kertokaahan kokemuksia niin ei tarvii aina kaikkea kantapään kautta kokea. :D
liian pienellä ahtimella ei muuta kuin pako lämpöä
mitenkähän tuommoinen perkinsin 5,9 litrasesta moottorista oleva turbo toimisi tuolla hojon pellin alla? en oo vielä käsissä nähnyt, mutta vissiin carrett to4 hukkaportilla?
Holsetin hx35 vois olla kans hyvä. Semmosen aattelin omaani laittaa sitte joskus:rolleyes:
nyt on katsastettu hoijakka huomautuksitta. ::rolleyes:
santikko
08.06.2010, 17:53
t04 kaikki mitä tähän mennessä oon kuullut 2h/12ht:n kyljessä niin ei toimi. way too big..:(
joo näin on selvinny puheiden perusteella. millonpa sitä halvalla hyvää.. :D noh, pitää taas viihtyä töissä niin pitää hommata uusi. fin-turbolla kehuivat tuota holset hx35 tai joku holset h1 sarjalaista jostain 4litran moottorista. Mutta ainakin tuolla vakio pumpulla saisi tuon hx35 toimimaan, eikä tuo hirmu hinnakas nyt ollut. asiaa ei auta yhtään,että turbo kuume vain kasvoi äsken kun vaihdoin renkaat 31" -> 35" . :o
santikko
08.06.2010, 20:46
kyllä se hx35w olis poikaa, nimim. haaveissa ollut myös tovin jo:)
no niin taas olisi aihetta nostaa turbo asia esille. velipojalta löytyisi hyllystä lähes uusi Schwitzerin s2bg. imu 51, pako 60-64. onko kellään tuollaista hoojissa ollut?
patroltd
27.08.2010, 21:29
No tuohan on hx35:sen kokoluokkaa ja portillisella pesällä joten pakopesä ei ole mikään hirmu iso aataminaikainen traktorimalli, kannattaa kokeilla.