View Full Version : 2L2-Ti
No nyt kaikki turbotus tietäjät:
Eli 2L2 koneen hommasin ja se on nyt purettuna tarkastusta varten, turbottaa olis aikomus.
Kaikki laakerit / tiivisteet hommattu ja jakopää sekä kytkin uusiksi. Turbona mitsun td04-15
Kysymys: mitä muuta?
Eli nyt kun motti on osina niin onko tuossa jotain mitä kannattaa samalla tehdä, onko esim kanavien avarruksesta mitään hyötyä? kestääkö männät? saako mäntien alle tehtyä öljysyötön järkevästi, kuten ilmeisesti 2l-t koneessa on..
EDIT: Edistystä..
Hoonattuna, uudet laakerit ja öljyrenkaat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2239&pictureid=42770
Kanavat siistitty, palotilaa hieman modifioitu ja venttiilit hiottu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2239&pictureid=42771
Jos joku viel pienemmissä tiloissa kone remonttia tekee ni onnee hänelle..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2239&pictureid=42772
Pari työvaihetta tais jäädä kuvaamatta mut tollanen se nyt sit on.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2239&pictureid=47427
kytkimeksi kannattaa samantien ostaa vakka lipposen extreme kytkin, tai joku muu race malli..
Öljyruutat löytyy(paitsi jos se alakerta on ikivanha L),männät kestää jos vain pakopaineet ja lämmöt pysyy kurissa.Ahdetun koneen pumpun kansi on käyttökelpoinen mukavuustekijä,ei savua sellutehtaan lailla ennen ahtopaineita.Kannestakin ammattilainen saanee joitain lisäpolleja irti.
Ja vanha kytkin antautuu varmasti,uusi vakiokin ehkä,jos voimaa otetaan kunnolla ulos.
Öljyruutat löytyy(paitsi jos se alakerta on ikivanha L),männät kestää jos vain pakopaineet ja lämmöt pysyy kurissa.Ahdetun koneen pumpun kansi on käyttökelpoinen mukavuustekijä,ei savua sellutehtaan lailla ennen ahtopaineita.Kannestakin ammattilainen saanee joitain lisäpolleja irti.
Ja vanha kytkin antautuu varmasti,uusi vakiokin ehkä,jos voimaa otetaan kunnolla ulos.
alakerta on -89 2l2 koneen alkuperänen. en purkanu viel alakertaa, luulin et öljyruutat on vain turbollisissa.
just pistin tilaukseen vakio kytkimen.. tarvii varmaan katsoa joku parempi suoraan..
tehoa ei nyt haeta mitään 200hv. kilon ahtoja oon ajatellu, tehoa tulee sit mitä tulee.. lähinnä tarkoituksena tehdä kestävä kone millä saa kiihdytettyä sataseen alta malboron.
tarvii tota pumppua nyt kysellä jos jossain olis turbon koko pumppu edukkaasti.
aika rivot on noi alkuperäiset kanavat kyllä, mahtaako silti näissä tehoissa olla sit vastaavaa vaikutusta..
Pienet pakokanavat/venttiilit = parempi vääntö + enemmän pakolämpöä
Ja ei se vakiokytkin mitään kestä, ei edes Toyotalta ostettuna, kattele vaan parempi jostain suoraan.
Kun pidät pakopaineet ja pakolämmöt kurissa niin ei oo mitää ongelmia koneen kestävyyden kanssa, ahtopaineet on ihan sivuseikka noiden jälkeen.
Pienet pakokanavat/venttiilit = parempi vääntö + enemmän pakolämpöä
Ja ei se vakiokytkin mitään kestä, ei edes Toyotalta ostettuna, kattele vaan parempi jostain suoraan.
Kun pidät pakopaineet ja pakolämmöt kurissa niin ei oo mitää ongelmia koneen kestävyyden kanssa, ahtopaineet on ihan sivuseikka noiden jälkeen.
mites ton pakopaineen saa parhaiten otettua?
mites ton pakopaineen saa parhaiten otettua?
Kollektoriin vaan hitsaat nipan, josta putkilähtö mekaaniselle vaimennetulle mittarille.
Vaikka rasvariputkea 1-1,5 metrin verran jota kieputtaa putken ympäri niin mahtuu pieneen tilaan, siitä voi sit jatkaa normaalilla pneumatiikka letkulla mittarille.
Pakolämpömittarin anturi samoiten sinne kollektoriin, ellei pistä jokaiselle sylinterille omaa mittaria jolloin anturit tulee primääriputkiin.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=7446&highlight=Turbotus+kuvia&page=12
Kollektoriin vaan hitsaat nipan, josta putkilähtö mekaaniselle vaimennetulle mittarille.
Vaikka rasvariputkea 1-1,5 metrin verran jota kieputtaa putken ympäri niin mahtuu pieneen tilaan, siitä voi sit jatkaa normaalilla pneumatiikka letkulla mittarille.
Pakolämpömittarin anturi samoiten sinne kollektoriin, ellei pistä jokaiselle sylinterille omaa mittaria jolloin anturit tulee primääriputkiin.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=7446&highlight=Turbotus+kuvia&page=12
Tänks..
katotaa mitä saadaa aikaseks.
mitä tommoses pitäis noin olla pakolämpötilat.
kytkimeksi kannattaa samantien ostaa vakka lipposen extreme kytkin, tai joku muu race malli..
HD KYTKINPAKETTI TOYOTA 2,4 D 245 €
DCBHD KYTKINPAKETTI TOYOTA 2,4 D 399 €
Onko tietoo mikä ero ?
Iha viimesis 110 koppasis tais olla joku HD kykä vakiona,sen halkasija oli240 mm.Muissa 2l ja 2l2 koneissa se oli 220mm.Turbolla ja ilman.
Projekti valmis tältä osin.
siisti toteutus ! :D lisää näitä
putsari sais olla jossain viileemmäspaikassa kun ei oo cooleriikaan joku lämpöpelti edes alle ?
Cooleri kannattaa ehdottomasti laittaa!! Jo metsäajossa eron huomaa päädyistä kädellä kokeilemalla.
lepoantti
09.12.2009, 16:47
juu, ehdottomasti cooleri, ja toinen juttu mikä sattui silmiin niin onko koneen huohotus jollakin tuninkiheebojen oravanerottimella polttoainesuodattimen vieressä? jos on niin äkkiä kuuseen tollaset hirvitykset ja suora riitänä iso putki vapaasti huohottavana "ilmakehä pelastuu" mallisena suorana torvena auton alle.
jos huohotus tökkii ahdetussa koneessa niin saattaa ruvata työntymään öljyä mitä ihmeellisemmistä paikoista....
juu, ehdottomasti cooleri, ja toinen juttu mikä sattui silmiin niin onko koneen huohotus jollakin tuninkiheebojen oravanerottimella polttoainesuodattimen vieressä? jos on niin äkkiä kuuseen tollaset hirvitykset ja suora riitänä iso putki vapaasti huohottavana "ilmakehä pelastuu" mallisena suorana torvena auton alle.
jos huohotus tökkii ahdetussa koneessa niin saattaa ruvata työntymään öljyä mitä ihmeellisemmistä paikoista....
juu se on jo nykyään siirrettynä. huohotti sen verra et öljy haisi koko ajan kopissa..