View Full Version : Näin poijjaat niitä turpottimen pakosarjoja yms. tehhään!!
http://www.riemurasia.net/kaatopaikka/go.php?id=16636
aikas tyylikkäitä virityksiä...
ihan itte tein ja vähän säästinkin
No pistetään tähän sitten kun itse myöhästyin.:)
Tee se itse malleja turbon asennukseen:D
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure2.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure3.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure4.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure5.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure6.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure7.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure8.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure9.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure10.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure11.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure12.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure13.jpg
http://www.riemurasia.net/kaatopaikka/go.php?id=16636 (http://www.riemurasia.net/kaatopaikka/go.php?id=16636)
Suunnilleen samalta näytti oma pakosarja, kun ei olluna kaasua migissä ja koitin täytelangalla sitä korjailla...
Joo, lenti samointein romulaaniin pakosarja ja se täytelanka...
Rekisteröimätön
09.10.2009, 22:58
Ei kannata tääytelankaa syyttää jos ei hitsaukset onnistu ,-pitää olla langassa ja+maana niin toimii.
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure4.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure2.jpg
Mitä helkkaria tässä oikein on tuumailtu? :eek:
Ja tässä on ilmeisesti ahtoilman vaimennin? :D Tai jotain korkeamman asteen ahtopulssihommaa...
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure10.jpg
Komiat penkin lämppärit takana.
Mitä helkkaria tässä oikein on tuumailtu? :eek:Viisaita. :D
90-luvun camaroon saa ahdinsarjaa, joka tulee taka äänenvaimentimen tilalle. Öljy ahtimelle on vedetty moottorista, ihan vaan kumiletkulla. Paluuöljylle on pieni säiliö, josta sähköpumppu painaa sen takaisin moottorin öljypohjaan. Mittavilla testeillä on saatu turbo viive melko pieneksi, vaikka ahdin on taka-akselin kupeessa.
Kai tuossa on jotain samanlaista haettu, toimii varmaan pirun hyvin. :)
240 tehdas-rata-volvoissa tais ahdin olla apumiehen jalkatilassa, lattian alla?
Tourinki
10.10.2009, 14:10
240 tehdas-rata-volvoissa tais ahdin olla apumiehen jalkatilassa, lattian alla?
Kyllä se noissa Group-A 240:eissä on ihan konehuoneen puolella koneen kupeessa.
90-luvun camaroon saa ahdinsarjaa, joka tulee taka äänenvaimentimen tilalle. Öljy ahtimelle on vedetty moottorista, ihan vaan kumiletkulla. Paluuöljylle on pieni säiliö, josta sähköpumppu painaa sen takaisin moottorin öljypohjaan. Mittavilla testeillä on saatu turbo viive melko pieneksi, vaikka ahdin on taka-akselin kupeessa.
Ei tästä ole montaa viikkoa kun Discoveryltä katoin jotain autonrakennusohjelmaa missä kolme tiimiä customoi Chevyn tila-autoja, ja yksi tiimi viritteli turbon taka-akselin luokse. Ei sitä sen paremmin näytetty, muutama sekunti, mut kerkes siinä ihmettelmään että miten se turbon voitelu oikein on toteutettu. Nyt sekin selvis.
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure6.jpg
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure7.jpg
Täs onkin oikein välähtänt.. näinköhän on kovin pitkäikäinen.
kaistapää
10.10.2009, 16:14
Ei tästä ole montaa viikkoa kun Discoveryltä katoin jotain autonrakennusohjelmaa missä kolme tiimiä customoi Chevyn tila-autoja, ja yksi tiimi viritteli turbon taka-akselin luokse. Ei sitä sen paremmin näytetty, muutama sekunti, mut kerkes siinä ihmettelmään että miten se turbon voitelu oikein on toteutettu. Nyt sekin selvis.
mulla on semmoinen muistikuva et bemarin ämmäläiseen saa ahdin sarjaa jossa hyrrät taka-akselin lähettyvillä.se oli joku aika uus malli,ei varmaa muistikuvaa.
viiveellä ei suurta merkitystä jos kone pukkaa jotain 500hv/700nm ahtamattomana.
Kyllä se noissa Group-A 240:eissä on ihan konehuoneen puolella koneen kupeessa.
Hmmm, jossain vehkeessä se oli ohjaamon alla. Pakoputkea varten helmaan oli leikattu iso kolo...
Rotta-Racing
10.10.2009, 18:05
mulla on semmoinen muistikuva et bemarin ämmäläiseen saa ahdin sarjaa jossa hyrrät taka-akselin lähettyvillä.se oli joku aika uus malli,ei varmaa muistikuvaa.
viiveellä ei suurta merkitystä jos kone pukkaa jotain 500hv/700nm ahtamattomana.
Joskus törmäsin netissä just johonkin bemariin missä oli ahtimet takaakselin kohilla takapöntön edessä vaiko sittenkin takana, mut kumminkin.. kuvaa etsin, jos löydän laitan tänne.
Karvanaama
10.10.2009, 18:10
Kiitti hyvistä nauruista...
Rausku4x4
10.10.2009, 18:12
Täs onkin oikein välähtänt.. näinköhän on kovin pitkäikäinen.
Lähinnä naurattaa toi kollektori :D
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure9.jpg
Jaa ideaa, mitäköhän tällä on haettu???
Hiljaisempaa ettei vihellä niin kovasti kun 50% imuaukosta umpeen:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Vai onkohan haettu viivettä pois, jotta paineisku ei vaimenna kierroksia, kun massaa on lisätty..:D:D:D
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure12.jpg
VOI ÄITI!!!!! Ahdettu ilmamassamittari??? Vai insinöörin "kiusaksi"
:eek::eek::eek::rolleyes::rolleyes::rolleyes::conf used::confused:;);):cool::cool::):)
240 Volvosta... Rakensivat aikoinaan Rallicrosiin n.1k hummasen kiukaan ja siinä oli tuo ahdin lattian alla jäähdytyksen ja putkiston takia. Siinähän putki meni helman sisällä, jotta saatiin putki "eristettyä" vaihdelaatikosta ja kardaanista. Ongelmana olikin sitten crossin "nojailut", helma kun meni ruttuun niin tuppasi oikea etuovi syttymään tuleen..:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Tourinki
10.10.2009, 20:48
240 Volvosta... Rakensivat aikoinaan Rallicrosiin n.1k hummasen kiukaan ja siinä oli tuo ahdin lattian alla jäähdytyksen ja putkiston takia. Siinähän putki meni helman sisällä, jotta saatiin putki "eristettyä" vaihdelaatikosta ja kardaanista. Ongelmana olikin sitten crossin "nojailut", helma kun meni ruttuun niin tuppasi oikea etuovi syttymään tuleen..:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
OT: Onko tästä kyseisestä koneesta/autosta lisää tietoja?
mä en kyllä ymmärrä mitä vikaa näissä turpokuvissa on, mun mielestä ihan asiallisesti toteutettu kaikissa tapauksissa... taidan ottaa mallia. varsinkin noin lisäsiivet ahtopuolella on musta hyvä idea, saa homona tehoa!!
Ei kannata tääytelankaa syyttää jos ei hitsaukset onnistu ,-pitää olla langassa ja+maana niin toimii.
mites tää homma hoidetaan blueweldi walliuksella?
mites tää homma hoidetaan blueweldi walliuksella?
Koneen sisältä vaihtaa piuhojen paikkaa.
onko mitään, mitä nyt kannattaa ottaa huomioon, ettei esim. langansyöttömoottori pyöri väärinpäin?
siellä on kuitenkin jonniin verran hituvirtatekniikkaa, josta ei oo kytkentäkaavioita...
Hauska voipi olla virittää tuommosta migiä toimimaan täytelangalle "oikeinpäin", jos sattuu olemaan langansyötön maadoitus samassa koneen maan kanssa... mitehän oli meidän ceborassa?
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-content/uploads/2009/03/failure11.jpg
En tiennytkään jotta kaupasta saa ostaa liimattavaa "paskasaumaa"...:D:D:D
Mutta Ameriikassaha kaikki on ostettavissa:rolleyes::rolleyes:
Mahdollisesti onnistuisin tuollaista aikaansaamaan kun valmistaisin hitsauslankaa mädästä pellistä ja "suojakaasuna" olisi multa tai turvehttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon3.gif... Langan paksuus tarttis ollan n. 1cm!:D:D:D
En tiennytkään jotta kaupasta saa ostaa liimattavaa "paskasaumaa"...:D:D:D
Mutta Ameriikassaha kaikki on ostettavissa:rolleyes::rolleyes:
Mahdollisesti onnistuisin tuollaista aikaansaamaan kun valmistaisin hitsauslankaa mädästä pellistä ja "suojakaasuna" olisi multa tai turvehttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon3.gif... Langan paksuus tarttis ollan n. 1cm!:D:D:D
Kyl toi on hienosti silotettu mut olis voinu viedä jollekki ammattimiehelle. Taitaa olla rosteria toi downpipe...Varsinainen valokaariteknikko:)
Itse, kun tekee niin tulee juuri sellainen kuin sattuu tulemaan.. :D
Hienoja virityksiä...
Rekisteröimätön
13.10.2009, 08:27
mä en kyllä ymmärrä mitä vikaa näissä turpokuvissa on, mun mielestä ihan asiallisesti toteutettu kaikissa tapauksissa... taidan ottaa mallia. varsinkin noin lisäsiivet ahtopuolella on musta hyvä idea, saa homona tehoa!!
ai et pulu suosittelee??? piikkisika pakosarjassa.