View Full Version : auttakaa kielitaidotonta/ladoka säännöt hämäriä
5.3 Cooling circuit, ventilation system and cockpit heating system
5.3.1 If placed as original (f.ex. in engine compartment), radiator and its fixing points (bars, their place-ment, number, shape and size) are voluntary, as well as pipes, connecting it with engine. Allowed to in-stall a screen in front of the radiator.
eli mitä tämä tarkoittaa suomeksi/turuksi?
Rotta-Racing
07.10.2009, 16:05
5.3 Cooling circuit, ventilation system and cockpit heating system
5.3.1 If placed as original (f.ex. in engine compartment), radiator and its fixing points (bars, their place-ment, number, shape and size) are voluntary, as well as pipes, connecting it with engine. Allowed to in-stall a screen in front of the radiator.
eli mitä tämä tarkoittaa suomeksi/turuksi?
5.3 Jäähdytys/Viilennys kierto, Ilmastointi ja Ohjaamon lämmitys systeemi,
5.3.1 jos asennat kuin vakioni, jäähdytin ja sen kiinnitykset ovat yhteneväiset, voit laittaa näytön jäähdyttimen eteen.. :)
Suht suoraan suomennettu..
Joku viisaampi voi korjailla
vhanhisuanto
07.10.2009, 16:42
5.3 Jäähdytyskierto, tuuletusjärjestelmä ja ohjaamon lämmitys
5.3.1 Jos asennettu kuten alkuperäinen (esim. konehuoneeseen), jäähdytin ja sen kiinnityspisteet (tangot, niiden asento, lukumäärä, muoto ja koko) ovat vapaaehtoisia (tai omaehtoisia), kuten myös sen moottoriin yhdistävät putket (letkut). Jäähdyttimen eteen saa asentaa suojan.
Tuo 5.3.1 -kohta riippuu aika paljon kontekstista, miten sen parhaiten suomentaa.
Rekisteröimätön
07.10.2009, 17:00
Tervehdys!
Näin kääntää Google ;-)
5.3 Jäähdytyspiirin, ilmanvaihtojärjestelmän ja ohjaamon lämmitys
5.3.1 Jos sijoittaa kuin alkuperäinen (mm. moottoritilaan), jäähdytin ja sen kiinnityskohdat (baarit, niiden paikka-seen, määrä, muoto ja koko) ovat vapaaehtoisia, sekä putket, jotka yhdistävät sen moottori. Saa in-pysähtyvän näytön edessä patterin.
Ei kai vaan alkuperäinen teksti ole venäjäks?
tapsa4x4
07.10.2009, 21:55
LADOGA!
Samoja sääntöjä mie oo kanssa tavannut monta iltaa huonolla englannilla.
5.3. Система охлаждения, система вентиляции и обогрева салона.
5.3.1. При сохранении оригинального расположения (например, в моторном отсеке), радиатор и его крепления (кронштейны, их расположение, форма, размер, и количество) свободные, также как и магистрали, связывающие его с двигателем. Разрешена установка экрана перед радиатором.
Ongelma tuntuu olevan siinä, että sääntöjen kääntäjällä on huono kielitaito.
Eli tarkoittaako tuo 5.3.1 kuten siinä lukee:
Jos on sijoitettuna alkuperäiselle paikalleen (esimerkiksi moottoritilaan), on itse jäähdytin ja sen kiinnikkeet ja letkut yms vapaavalintaisia.
Vai jos korjataan "If" tilalle "Must be" jolloin lauseesta tulee lähes looginen:
Jäähdyttimen tulee sijaita alkuperäisellä paikalla (esimerkiksi moottoritilassa), mutta itse jäähdytin, sen kiinnikkeet yms vapaita.
Mutta edelleen jää hämäämään tuo sulkulause, "esimerkiksi moottoritilassa". Pitääkö jäähdyttimen olla pystyssä moottorin edessä (kuten alkuperäisenä), vai saako olla vaakatasossa moottorin päällä (edelleen moottoritilassa, mutta eri kohdassa)
Seuraavana, venäjäksi:
6.3. Мосты.
6.3.1. Разрешается применение любых типов мостов при условии, что данный мост устанавливался серийно на данную марку автомобиля.
Englanniksi:
6.3 Axles.
6.3.1 Allowed to use any kind of axles, if axles are produced in series for given car brand.
Vähän epämääräinen tuo "given car brand"? Mutta googlekäännös alkuperäisestä:
6.3.1. Permission is granted to use any type of bridges, provided that the bridge as standard on this car brand.
Eli ainakin saman merkin akselit pitäisi olla, ehkä jopa saman mallisarjan? G:hen ei sais laittaa mogin aksiloita, lj:hin ei hj:n aksuloita jne..
Ongelma tuntuu olevan siinä, että sääntöjen kääntäjällä on huono kielitaito.
Eli tarkoittaako tuo 5.3.1 kuten siinä lukee:
Vai jos korjataan "If" tilalle "Must be" jolloin lauseesta tulee lähes looginen:
Mutta edelleen jää hämäämään tuo sulkulause, "esimerkiksi moottoritilassa". Pitääkö jäähdyttimen olla pystyssä moottorin edessä (kuten alkuperäisenä), vai saako olla vaakatasossa moottorin päällä (edelleen moottoritilassa, mutta eri kohdassa)
Seuraavana, venäjäksi:
Englanniksi:
Vähän epämääräinen tuo "given car brand"? Mutta googlekäännös alkuperäisestä:
Eli ainakin saman merkin akselit pitäisi olla, ehkä jopa saman mallisarjan? G:hen ei sais laittaa mogin aksiloita, lj:hin ei hj:n aksuloita jne..
Eli Harbourin TR2 -kysymykseen...
Sääntöjen mukaan syylari on vapaa, kunhan se sijaitsee konetilassa ja orkkis konepelti mahtuu kiinni. Mielestäni sillä ei ole merkitystä olis se sitten konetilan pohjalla, päällä tai sivulla.
Porttaaliakseleista vissiin.
Eli porttaaliakselit on sallittuja, niiden tulee olla tehdastekoisia eli siis Volvo, MB, UAZ. Kiinni saa laittaa Volvon porttaali-akselin vaikka Volvo XC90:heen, muttei Vitaraan. Eli riittääkö kun on Volvo ja Volvo, mallisarjalla ei ole väliä.
Uudet tekniset säännöt on tekeillä, joten jos sen aikaa jaksaisi odottaa ennenkuin tekee radikaaleja... Kysyin kyllä onko tulossa suuriakin muutoksia, mutta katsotaan...
kiitti myllis selvennyksistä, mä otan vielä noi kuvat mistä oli juttua.
Uudet tekniset säännöt on tekeillä, joten jos sen aikaa jaksaisi odottaa ennenkuin tekee radikaaleja... Kysyin kyllä onko tulossa suuriakin muutoksia, mutta katsotaan...
jos saataisiin tietoa heti kun uusia sääntöjä alkaa putoilemaan,uskoisin että muitakin kiinnostaisi.
kiitti myllis selvennyksistä, mä otan vielä noi kuvat mistä oli juttua.
jos saataisiin tietoa heti kun uusia sääntöjä alkaa putoilemaan,uskoisin että muitakin kiinnostaisi.
Ladoga Trophyn sivuilla http://www.ladoga-trophy.ru oli mielenkiintoinen artikkeli (julkaistu jo aikoja sitten) tuosta ladogasta käytettävästä ns. track loggerista. Viime vuonnahan sen kanssa oli ongelmia (varsin viron teameillä, meni muutama palkintosija) eli se hävitti jostain syystä yhteyden. Yhdeksi syy mainitaan, että toinen gps voi häiritä track loggerin toimintaa..ja yhdeksi ratkaisuksi ehdotettiin tuon track loggerin kiinnittämistä auton ainoaksi gps -vastaanottimeksi. Sen saa usb:llä kiinni Oziin ja silloin voi olla ainakin varma, että se mitä ozi näyttää on myös mustassa laatikossa ja järjestäjillä kun se puretaan päivän päätteeksi.
ja huomasin sen vasta kolmen neljän kilometrin jälkeen lähdöstä. Loggeri päälle,
purkivat campissa loggerin ja ottivat ozin reittiviivan. Tulos saatiin sille päivälle.
ja huomasin sen vasta kolmen neljän kilometrin jälkeen lähdöstä. Loggeri päälle,
purkivat campissa loggerin ja ottivat ozin reittiviivan. Tulos saatiin sille päivälle.
Olivat virolaisetkin koittaneet kaupata ozin reittiviivaa vaan ei ollut kelvannut. esim. maksimi aika oli tullut kun viimeiset 500 metriä puuttui.