Kirjaudu sisään

View Full Version : Hämeen Helmen syys tempaus

Rekisteröimätön
02.10.2009, 05:32
Hämeen Helmessä http://www.hameenhelmi.fi/ järjestetään maastoautosafari 31.10 2009

Tapahtuma on suunnattu off-road harrastajille jotka voivat tulla omilla maastureillaan.
Tapahtuma järjestetään mikäli väh.20 autokuntaa ilmoittautuu.
Max.rengaskoko on 35"
Maastot n:100ha. vaihtelevia maastoja,ei hardcorea.
Autojen ei tarvitse olla rekisterissä.
Tapahtuma alkaa klo:10.00
Maastossa kota ja laavu jossa voi syödä omia eväitä.
Hämeen Helmessä on kahvio avoinna.
Mahdollisuus saunomiseen ja yöpymiseen tapahtuman jälkeen.http://www.hameenhelmi.fi/majoitus.htm http://www.hameenhelmi.fi/tilaussaunat.htm
Ilmoittautumisen takaraja 23.10 2009
Ilmoittautumiset myynti@hameenhelmi.fi
Tapahtumasta saa varmistuksen sähköpostilla viim.26.10 2009
Reittimaksu 20 euroa/autokunta.

Jouni Järvinen
02.10.2009, 15:20
SE OM MORO

Tullaan jos hyväksytään porukkaan

JONES Mansesta

Rekisteröimätön
12.10.2009, 08:19
Nostoa

Wiikki
12.10.2009, 12:27
Terve,

Olisiko vinssittömällä TJ Wranglerillä ja 31" renkailla asiaa tuolle reissulle? Parilla safarilla on tullut oltua ja mukana pienipyöräisten porukoissa on kyllä pysytty.

Antti

Rekisteröimätön
12.10.2009, 17:33
Terve,

Olisiko vinssittömällä TJ Wranglerillä ja 31" renkailla asiaa tuolle reissulle? Parilla safarilla on tullut oltua ja mukana pienipyöräisten porukoissa on kyllä pysytty.

Antti
Kannattaa kysyä ko.paikasta.

Oswald_o
13.10.2009, 16:12
Ja mikähän vitun maastoautoilutapahtuma toi sit on, ku on noinkin iso alue, eikä saa tulla ajamaan jos on autossa isommat renkaat, luulis että ei haittaa jos tulee sinne tänne syvempiä uria?
Kai sitä tarvis naapurin micrasta lainata renkaat sit, jos meinais tulla.

Rekisteröimätön
13.10.2009, 16:41
Ja mikähän vitun maastoautoilutapahtuma toi sit on, ku on noinkin iso alue, eikä saa tulla ajamaan jos on autossa isommat renkaat, luulis että ei haittaa jos tulee sinne tänne syvempiä uria?

Traktorien ja puimurien marssi on erikseen :) nyt on kyse autoista

Lamanka
13.10.2009, 17:49
Kuullostaa että olis sellanen reitti että pärjää vähän korotetulla, 33" pyörillä varustetulla ja lukottomalla HJ60llä? Vai mites on? :confused:

Oswald_o
13.10.2009, 19:25
Traktorien ja puimurien marssi on erikseen :) nyt on kyse autoista

Joo, niin varmasti onkin erikseen, emmä mihinkään maatalouspäiville ollutkaan lähdössä.
Mutta hyvä kuitenkin, että mainitsit ton auto-osuuden, tällä kertaa jää nyt tulematta MAASTOautolla, ettei maat mene pilalle ja galaxit räjähdä. Verisilmää unohtamatta.

Rekisteröimätön
13.10.2009, 21:01

Tässä haetaan mitä ilmeisimmin sitä että isopyöräisille ei löydy mitään haastetta ja useasti on huomattu toisen safariyrittäjän mailla että jos isopyöräisen saa edes hieman jumiin niin silloin alkaa helevetinmoinen kaivatus ja sit tulee isoo uraa/koloo.
Myöskin urilta on poistuttu rankemmalla rengastuksella,ilman lupaa.
Tuolla pärjää 31" rengastuksella jos osaa ajaa mutt asaattaa hieman kolista.
Vinssit on tarpeettomia koska tämä on safari eikä verenmaku suussa kilpailu,hitaampaa varrotaan ja kaikkia autetaan.
Mikäli välttämättä haluaa esiintyä 44":silla niin senkun ottaa yhteyttä ja koettaa sopia asiasta.
Aikaisemmin yrittäjä ei ole lämmennyt harrastajasafarille ja joku on puhunut hänet ympäri.
Minä olen vaan välittänyt kyseisen tapahtuman,enkä ole vetämässä tapahtumaa.

MAARISTEILIJÄ
13.10.2009, 21:58
no sehän on katsojan verisilmässä mitä haetaan,35" porttaaliakseleilla vastaa kaivuusyvyyden puolesta 43" suorilla akseleilla ni että eikö se ole aivan sama millä rengastuksella ajetaan.vai onko porttaaleille muka max koko 27".ei välttämättä ihme jos on vähän tulijoita kun täytyis kriteerit täyttääkseen ottaa jostain sitymaasturista pyörät.

Ellunkana
14.10.2009, 06:36
Erittäin hyvä, että järjestetään näitä safareita myös meille aloittelijoille ja lähes vakiomaastureille. Niitä ei koskaan ole liikaa. Rymyryhmälle löytyy kyllä sitten riskiretkeä ja vaikka mitä kohellusta jossa kyllä saa rypeä antaumuksella vuorokausisotalla. Eiköhän paras tapa saada uutta verta harrastuksen pariin ole juuri järjestää tällaisia helppoja safareita, siitä se kärpänen sitten purasee ja mopo lähtee käsistä.

Rekisteröimätön
14.10.2009, 07:16
Erittäin hyvä, että järjestetään näitä safareita myös meille aloittelijoille ja lähes vakiomaastureille. Niitä ei koskaan ole liikaa. Rymyryhmälle löytyy kyllä sitten riskiretkeä ja vaikka mitä kohellusta jossa kyllä saa rypeä antaumuksella vuorokausisotalla. Eiköhän paras tapa saada uutta verta harrastuksen pariin ole juuri järjestää tällaisia helppoja safareita, siitä se kärpänen sitten purasee ja mopo lähtee käsistä.

Samaa mieltä, itsekin ajattelin ottaa kaverin mukaan jos vaikka innostuis harrastuksesta.

T:Lamanka nyybinä

Lamanka
14.10.2009, 19:39
Kyselin tästä sähköpostilla ja sain tälläisen vastauksen järjestävältä taholta:

"kuvia ei valitettavasti ole saatavilla, mutta reitti vaihtelee eritäin helposta haastavaan

Maasto on vaihtelevaa, suosta ja umpimetsästä hakkuuaukkoihin ja metsäautoteihin.

Rengaskoko on rajoitettu juuri haastavuussyistä, 40” renkaille reitit ovat liian helppoja mutta toisaalta 35” paikoitellen jo melko haastaviakin."

Imppa
15.10.2009, 20:03
Voishan tonne lähtee, kun ei oo kovin kaukanakaan!

Vilkutin
18.10.2009, 12:40
6-7 henkee ilmottautunut,

ELI NYT NIITÄ ILMOJA!!

reitiltä löytyy ns. "takalenkki" joka on PEHMEÄ, ja urat melko syvät koska siinä on menty 35" pohjia myöten moneen kertaan.
MUTTA pienipyöräisemmät pääsevät tämän lenkin lähistölle metsäautotietä pitkin, eli lähelle pääsee katsomaan. Ja paikkoja löytyy varmaan muiden autoista. Pahimpia paikkoja on myös mahdollisuus kiertää.
Eli kyllä 31" pyörillä voi lähteä, jos omaa taisteluhenkeä ja eikä pelkää että auto likaantuu tai jopa naarmuuntuu.

Itse lähden susukilla 31" / 10.5 renkailla.

Niinkuin täällä on jo kerrottu niin ei ole järkeä pyytää mukaan promodi luokan autoja portaaleilla ja 44" kumeilla, koska nämä reitit eivät tarjoa mitään sellaselle kalustolle.

ELI JEEPPI JA HJ MIES MUKAAN ROHKEESTI, Siellä kyllä neuvotaan ja autetaan kaveria. Ei sinne ketään jätetä...

Vilkutin
18.10.2009, 18:00
SE OM MORO

Tullaan jos hyväksytään porukkaan

JONES Mansesta

Pikkusempaa tennaria vaan alle :D

MAARISTEILIJÄ
18.10.2009, 18:20
saatiin lupa tulla vaikka vähän isommat renkaat onkin alla,kelpaa toi mörkö ainakin vinssauspisteenä isommallekin autolle.ei aina tarvi olla älytöntä maastoa minne voi upottaa auton ja sijaitsee vielä hyvin lähellä joten tulossa 1 kpl mörköä+miehistö.http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1876&pictureid=33504

joa
18.10.2009, 18:32
Voisihan sitä lähteä suitsaa ulkoiluttamaan kun on vaan 33" pyörät.

Rompe1
18.10.2009, 18:49
Joo, voishan sitä tulla läjän kaa tsuumaileen paikkoja, jos vaikka sais sitäennen ton lukkoperän paikalleen....

Vilkutin
18.10.2009, 20:02
hienoa hienoa... !! Pyytäkää muutkin, mä menin lupaamaan isännille että kyllä me porukka kokoon saadaan :D

Minkäslaisia pirssejä näillä 3lla viimeksi ilmoittautuneella on?

Pistäkää hyvissä ajoin, mielummin heti ilmotukset eteenpäin.

Rompe1
18.10.2009, 20:08
Mulla itellä on uuskoppanen LJ-70, 35" renkaat, ja vinssiä...
Ja voipi olla et jos saa siksees ton mettävehkeen liikkeelle, niin sit...

Lamanka
18.10.2009, 21:23
Kyl mäkin oon jo ilmoittautunut, HJ60 citycruiseri

MAARISTEILIJÄ
18.10.2009, 21:53
huomenna ilmoittaudun,hj 39,5 renkailla jokapyöräveto

Punanenä
19.10.2009, 04:14
vanhoilla 30tuumaisilla tulossa paikalle:D

Rekisteröimätön
19.10.2009, 08:28
Punanenä tais olla se hitsari, hyvä että saadaan remonttimies paikalle :D

Nyybi: Vilkutin

Reikä_eero
19.10.2009, 09:13
Kuinkas kauan ajot suunnilleen kestää? ja kuinka pitkä reitti on tarkotus ajaa?

Rompe1
19.10.2009, 13:35
Hämeen Helmessä http://www.hameenhelmi.fi/ järjestetään maastoautosafari 31.10 2009

Tapahtuma on suunnattu off-road harrastajille jotka voivat tulla omilla maastureillaan.
Tapahtuma järjestetään mikäli väh.20 autokuntaa ilmoittautuu.
Max.rengaskoko on 35"
Maastot n:100ha. vaihtelevia maastoja,ei hardcorea.
Autojen ei tarvitse olla rekisterissä.
Tapahtuma alkaa klo:10.00
Maastossa kota ja laavu jossa voi syödä omia eväitä.
Hämeen Helmessä on kahvio avoinna.
Mahdollisuus saunomiseen ja yöpymiseen tapahtuman jälkeen.http://www.hameenhelmi.fi/majoitus.htm http://www.hameenhelmi.fi/tilaussaunat.htm

Onkos teillä joku tietty sovittu hinta, jos siällä sit mahdollisesti saunotaan, tai jopa yövytään...???
Siis vissiin jonkinlainen kimppasauna olis tarkotus... Vai mitä mieltä muut on?

Axl
19.10.2009, 14:45
Laitoin ilmoittautumisen, kun on noin lähellä (170 km).
Auto on Gen 2 pajero 35" kumeilla.

MikkoS
19.10.2009, 15:43
Ilmo pistetty meneen.. Autona suzuki 410 235/75/15 renkailla ja ilman vinssiä :)

Vilkutin
19.10.2009, 17:36
Hienoa MIKKO!, Taistelu henkeä näemmä löytyy !!!

Vilkutin
19.10.2009, 17:39
Ajojen ois tarkotus kestää n. 3-4h...
reitin pituutta ei ole koskaan mitattu..

------------------------------------------

yöpymismahdollisuutta ei ole, Aapiskukko on lähin :D

Sauna voidaan lämmittäää, (savusauna+kuuma kylpypalju) = hintaa on n. 400€, yhdelle miehelle päivän homma, lämmitys n.8h.
Saunaan 15kerralla, paljuun 10...

jos joku kimppasauna laitetaan, niin ilmoitus hyvissä ajoin... että tietää ottaa miehen töihin.

Imppa
19.10.2009, 18:17
Mulla on BJ-40 ja 33":t alla

joa
19.10.2009, 19:12
Stanu suunnistus sussuki on tossa tallissa.

Rekisteröimätön
19.10.2009, 19:49
hienoa hienoa... !! Pyytäkää muutkin, mä menin lupaamaan isännille että kyllä me porukka kokoon saadaan :D

Minkäslaisia pirssejä näillä 3lla viimeksi ilmoittautuneella on?

Pistäkää hyvissä ajoin, mielummin heti ilmotukset eteenpäin.

Mun tietokoneenkäyttötaidot on niin olemattomat etten kyennyt ilmoittautumaan sinne kun piti... Olisin kuitenkin mielellään tulossa, Vaari Naantalista, Cherokee 31/10,5 Insat, ei vinssiä mutta ajellut metsässä ahkeraan silloin kun se oli täällä Turussa päin vielä mahdollista.

HUGE88
19.10.2009, 19:58
Tähänkö ilmottautumiset?
Vinssitön GR patrol 35 pyörillä. Ja kädetön kuski.

Rekisteröimätön
19.10.2009, 20:04

Vilkutin
19.10.2009, 20:07
juurikin tähän malliiin, hienoa että ilmeisesti porukkaa tullut aika kivasti... katsotaan vaikka loppuviikosta montako ilmottautunutta...

viimeks oli n.7, nyt on varmaan reilut 10... eli kyllä tästä safari saadaan

Pertsi
19.10.2009, 21:06
mahtuuks ville kyytiin? ei taida olla kalustoo tonne kun perjaina pitäs suzukin siirtyä uuteen omistukseen...

Racingrabbit
20.10.2009, 07:41
Ilmottauduttu juuri

Kalusto: Ladybunnyn Land Rover 110 STW 32" renkailla

Vilkutin
20.10.2009, 08:14
Laitoin sulle txt viestiikin asiasta, Mauri varannu apparin paikan, takapenkillä tilaa.

Just mietin että voisin melkein ajaa SJ Padasjoella railerille ja kärry joko oman tai maurin hiluxin perään. Omassa tietty enempi tilaa jos lähet mukaan, maurilla kyrväkkäämpi :D
Sikäli kun tuo mahtuu 180cm leveeseen kärryyn, tietty vois penttilältä kysellä oisko sillä raileri vapaana, kun siitä ohi ajetaan tai tumpulla.

http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Off-Road/2008/maurin+hlx+ome+alusta.jpg
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalaiset/hlx_vahattuna.JPG

Pertsi
20.10.2009, 09:03
asia paketissa, meikäläinen tulee takapenkille ottaan olutta ja polttamaan norttia, pitäiskö taakke sumplia ne ylimääräset swiftin penkit ja kolmepistevyöt...?

Rekisteröimätön
20.10.2009, 13:20
Ajojen ois tarkotus kestää n. 3-4h...
reitin pituutta ei ole koskaan mitattu..

VAAN 4h!!! Kuulin alunperin että ajoa olis kokopäivän.
Tossa kun paistelee laavulla makkaraa niin sithän ei paljoo tarvi ajella.
Tuliko ahneus yrittäjälle?
Jos kympiltä,yhelttoist alkaa ja loppuu kolmelta-neljältä niin sillonko aletaan saunomaan???
Tuskin tota kallista savusaunaa kannattaa ottaa,onhan siellä perinteinen jatkuvalämmitteinenkin.

Punanenä
20.10.2009, 13:57
Minulle kyllä riittää se neljäkin tuntia jos vaikka sataa räntää ja on katoton auto:D

Vilkutin
20.10.2009, 15:21
itsekkin olen kyllä sitä mieltä että 4h on vasta alku jos ajamaan ruvetaan, MUTTA minä en tätä tilaisuutta järjestä..
Joten en asiaan myöskään pysty sen enempi vaikuttamaan.

Nooh, josko sitä menis muualle jatkamaan möyrimistä :D

Ja pertsi, joo se ei ite asiassa ois huono idea... jos ne milläään tapaa mahtuu ne penkit sinne, joutus tekeen vaan jonkun korotuksen niillekkin, ois ne kivemmat kuin se orkkis penkki. Suunnitellaan, ois myös tarkotus asentaa palalukko ennen safaria, mutta saapa nähä kuin menee aikataulut, ens viikko lomautusta.

Rompe1
20.10.2009, 16:51
Joo-o....
Mua kiinnostaa se sauna ainaskin, samoin Lamankaa, ja Rolpattia, Rolpatti lupautu ajaan mun autoo, kun oon ite "hieman estynyt"...

Eli saunojia ois 3, saunan merkillä tai mallilla ei oo mitn väliä...
Eli olikos joku muu kiinnostunu, vai tullaanko meille himaan saunomaan???

Rekisteröimätön
20.10.2009, 16:57
Pöristelen mukaan Defenderillä. Katsotaan miten sit sillä pärjää siellä- auto on aikalailla vakio joskin kolhujen perusteella metsää nähnyt

JuKu

Lamanka
20.10.2009, 17:07
Joo-o....
Mua kiinnostaa se sauna ainaskin, samoin Lamankaa, ja Rolpattia, Rolpatti lupautu ajaan mun autoo, kun oon ite "hieman estynyt"...

Eli saunojia ois 3, saunan merkillä tai mallilla ei oo mitn väliä...
Eli olikos joku muu kiinnostunu, vai tullaanko meille himaan saunomaan???

En mä ole saunaan tulossa?

Rompe1
20.10.2009, 17:20
En mä ole saunaan tulossa?

Oleppa, kun mää sanon niin!!!

Vilkutin
20.10.2009, 18:41
Kyllä sitä defellä pärjäää, karkeemmat renkaat tietty tekis paljon...

Tätä sauna hommaa pitää nyt suunnitella, katsotaan vähän lähempänä paljonko on halukkaita saunojia, että tilataanko se vai ei?

Pertsi
20.10.2009, 19:30
itsekkin olen kyllä sitä mieltä että 4h on vasta alku jos ajamaan ruvetaan, MUTTA minä en tätä tilaisuutta järjestä..
Joten en asiaan myöskään pysty sen enempi vaikuttamaan.

Nooh, josko sitä menis muualle jatkamaan möyrimistä :D

Ja pertsi, joo se ei ite asiassa ois huono idea... jos ne milläään tapaa mahtuu ne penkit sinne, joutus tekeen vaan jonkun korotuksen niillekkin, ois ne kivemmat kuin se orkkis penkki. Suunnitellaan, ois myös tarkotus asentaa palalukko ennen safaria, mutta saapa nähä kuin menee aikataulut, ens viikko lomautusta.

Pyöräkoteloitten päälle kylki menosuuntaan? Voin tulla viikonloppuna suunnitteleen jos oot tulos tännepäin..

Rompe1
20.10.2009, 19:59
Pyöräkoteloitten päälle kylki menosuuntaan? Voin tulla viikonloppuna suunnitteleen jos oot tulos tännepäin..

Mulla olis semmonen penkki tääl, kun tulee lokarin päälle kiinni 4 pultilla. Sit siin on jousi, mikä kääntää sen ylös pois tieltä..

Vilkutin
20.10.2009, 20:13
taitaa olla yhtä kammottava istua kun orkkis, jonkun tuoreen valtran tms. penkki vois olla passeli... mitään jontikan penkkiä en kyllä laita

Rompe1
20.10.2009, 20:19
taitaa olla yhtä kammottava istua kun orkkis, jonkun tuoreen valtran tms. penkki vois olla passeli... mitään jontikan penkkiä en kyllä laita

Yllättävän hyvä istua, on se topattu, ja koritehtaalla tehty lisäistuimex...

Jani E
21.10.2009, 10:41
onko jälki ilmottautuminen mahdollista? ei tie vie rahatilannetta noin pitkälle!
onko toi ajoaika tosiaan max 4tuntia? vaikuttais vähän lyhyeltä!

MikkoS
21.10.2009, 11:33
kai siinä 4 tunnissa saa jo vehkeet rikki.. :D

ja jos intoa riittää niin voihan siitä tuollakin käydä "kuningas mäkeä" kokeilemassa http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=64369 ei oo pitkä matka valkeakoskelle sieltä..

Vilkutin
21.10.2009, 18:05
kyllä sen su yks jälki-ilmo varmaan onnistuuu... tuskimpa siitä jää homma kii.

Tilanne on se että tuo 3-4h ajoa on vaihdettu,
uusi aika on että katsotaan kauan jaksetaan.. ELI KYLLÄ AJAA SAA !!!

Vilkutin
22.10.2009, 17:58
jälki ilmoja tulemaan :D

ilmoittautumis aika rupee oleen vähissä..

Rompe1
22.10.2009, 19:57
??? Mites sen saunan kanssa??? Minä vaan kysyn???
Ei vaan, olis se kiva käydä kyl saunassa, mut on se 3 hengelle turhan kallis potti. Eix muita sit kiinnosta saunoo, ja ottaa lonkeroo/bissee???

Vilkutin
22.10.2009, 20:08
selvitän sauna asian huomenna...

Vilkutin
22.10.2009, 20:08
selvitän sauna asian huomenna...

AP-1
23.10.2009, 12:56
Ilmoitettu 2 autokuntaa suikka ja läjä.

Racingrabbit
25.10.2009, 09:10
Joko kohta olis yhteenvetoa safarille osallistujista?

Vilkutin
25.10.2009, 16:46
koitan selvitellä tänään tai huomenna...

Saunan kanssa tarvii varmaan menetellä niin että aamusta päätetään otetaanko vai ei,
Ellei nyt niin moni nosta kättänsä, että halutaan maksaa tuo 400€.

Rompe1
25.10.2009, 17:01
koitan selvitellä tänään tai huomenna...

Saunan kanssa tarvii varmaan menetellä niin että aamusta päätetään otetaanko vai ei,
Ellei nyt niin moni nosta kättänsä, että halutaan maksaa tuo 400€.

Eix siä se perussaunakin ollu olemassa???

Vilkutin
25.10.2009, 19:39
Mä en oikein ole selvillä tästä sauna hommasta, ja kohta en mistään muustakaan...

Rompe1
25.10.2009, 19:46
Mä en oikein ole selvillä tästä sauna hommasta, ja kohta en mistään muustakaan...

Noo, ei kannata tähän aikaan viä humaltua... :)

Vilkutin
25.10.2009, 21:10
ollu taas sellanen vkl. että ois pitäny olla niin kauhiassa kännissä ettei tajuais mistään mitään... olin järjestäjän juttusissa vkl. ja huomen illalla saadaan varmaan tieto ilmoittautuneiden määrästä, ehkä jopa nimet ja autot näkyviin tänne.

Punanenä
26.10.2009, 05:30
Täältäpäin saattaa tulla vielä yksi auto lisää..laitan viestiä että ilmoittautuu tänään jos on tulossa

Rekisteröimätön
26.10.2009, 07:43
Onko kukaan saanu mailina varmistuksen tästä tapahtumasta eikä pelkiä huhuja palstalta?

Vilkutin
26.10.2009, 10:34
Kukaan ei varmaan ole vielä saanut varmistuksia, mutta minä olen jutellut vkl. aikana kummankin järjestävän osapuolen kanssa.
Ja eilen sain juuri tiedon että 100% varmuudella ajot pidetään.

Tänään illalla n. klo 22.00 ilmoittautuneet saavat sähköpostilla tarkempia ohjeita.

Paikalta löytyy myös 5hengen sähkösauna, joka on tietysti savusaunaa huokeampi, sehän tietty lämpiää hyvinkin pian. Tuon savusaunan kanssa kun voipi tulla kiirus.

Letkoja joudutaan varmaan muodostamaan kaksi, syystä että kalustoa tulee melko laidasta laitaan.

Isbj0rn
26.10.2009, 16:16
Eli Offroadpaja Tampere toimitaan 1 Disco, mistä on 2 norjalaiset sissällä.
(if missspelled, and you comment, you buy me a beer!)

Rompe1
26.10.2009, 16:19
Eli Offroadpaja Tampere toimitaan 1 Disco, mistä on 2 norjalaiset sissällä.
(if missspelled, and you comment, you buy me a beer!)

:D

Rompe1
26.10.2009, 22:26
Syksyinen ja kurainen tervehdys Hämeen Helmestä koko porukalle !

Ilmoittautuneita on tullut mukava määrä, laskujeni mukaan päivään osallistuu
26 ajoneuvoa ja lähes 50 henkilöä. Hieno juttu että näin moni on lähdössä
mukaan.

Safari tullaan toteuttamaan kahdessa ryhmässä, joilla kummallakin on
johtoauto näyttämässä reittiä. Vetäjillä on radiopuhelinyhteys ensimmäisen
ja viimeisen auton välillä, joten ketään ei jätetä metsään. Ryhmät jaetaan
paikan päällä Helmessä osallistujien omien toiveiden mukaisesti ja ryhmien
kokoa ei ole mitenkään rajoitettu.

Reitistö kulkee 120 hehtaarin vaihtelevalla metsäalueella.

Ryhmä 1 reittikuvaus:

Kuraa, ojia ja kiviä. Vinssi on erittäin suositeltava varuste. Reitin
haastavuus yleisesti keskitasoa, autojen kaatovaaraa ei juurikaan ole, mutta
paikoitellen pohjapanssareille / helmaputkille on varmasti käyttöä. Reitin
pituus useita kilometrejä, arvioitu ajoaika 5 – 6 tuntia. Pysähdys
grillikodalle makkaranpaistoon. Tämä reitti soveltuu hieman pidemmälle
rakennetuille autoille ja kokeneille kuskeille. Muutama tarkkuutta vaativa
paikka, paikoitellen todella liukasta ja upottavaa mikäli sateet jatkuvat.
Snorkkelille ei ole kuitenkaan tarvetta :) Keskeltä reittiä on
paluumahdollisuus takaisin omatoimisesti.

Ryhmä 2 reittikuvaus:

Helpohkoja reittejä joissa kuitenkin paikoitellen melkoista kivikkoa.
Välillä löytyy myös reippaasti mutaa ja muutama isompi ojan ylitys.
Pahimmissa paikoissa kiertomahdollisuus. Reitin pituus useita kilometrejä,
osin myös metsäautoteitä. Arvioitu ajoaika 5– 6 tuntia, ryhmän koosta
riippuen. Pysähdys metsälaavulle makkaranpaistoon. Keskeltä reittiä on myös
paluumahdollisuus takaisin omatoimisesti, mikäli ei halua ajaa koko lenkkiä
tai vaikeinta loppupätkää.

Safarin osallistumismaksuun pyydän teitä varautumaan käteisellä tasarahalla,
pankkikortit eivät valitettavasti käy. Myös kahviomme toimii käteiskassalla.

Kokoontuminen Hämeen Helmen parkkipaikalla klo 10:00. Lisää infoa luvassa
paikanpäällä.

Tervetuloa Helmeen ajamaan !

Axl
27.10.2009, 10:10
Tänään illalla n. klo 22.00 ilmoittautuneet saavat sähköpostilla tarkempia ohjeita.

Ei ole tullut vastausta, laitoin uudestaan postia järjestäjille.

Vilkutin
27.10.2009, 16:10
no tuossa romppeeen mailissa tais olla kaikki oleellinen...

sähkösauna on lämpimänä illan, 10€ / hlö... eli sauna asiaakaan ei tarvi sen enempää miettiä.

OMAT PYYHKEET MUKAAN.

Norrena
28.10.2009, 09:33
Ei ole tullut vastausta, laitoin uudestaan postia järjestäjille.

Mä olen lähettänyt kolme sähköpostia kahden viime viikon aikana ilman vastausta. Ei tunnu Hämeen Helmeä kiinnostavan asiakkaiden yhteydenotot.

Lamanka
28.10.2009, 12:21
Mä olen lähettänyt kolme sähköpostia kahden viime viikon aikana ilman vastausta. Ei tunnu Hämeen Helmeä kiinnostavan asiakkaiden yhteydenotot.

Tämä ei nyt taida olla yrityksen toimintaan liittyvä tapahtuma? Noh eiköhän sinne pääse mukaan jos on ilmoittautunut ja ottaa tarvittavan määrän käteistä. Oli tullut sähköpostia tai ei.

Hummer
29.10.2009, 21:19
Tullaan ajeleen.

Osoite näyttäisi olevan näin:

Hämeen Helmi Oy

Kokous- ja elämysmatkailukeskus
Kaitamontie 295
36660 Laitikkala

Rompe1
30.10.2009, 20:22
Njoo, mul työkaluja kaikenlaisia matkassa, hitsikonetta myöten... Jos joku viittis ottaa mukaan aggrekaatin, kun mulle ei enää mahu... ;)
Meinaan jos vaiks joltain hajoo jtn, niin ihan six vaan... ;) :)

JuKu
31.10.2009, 07:28
Eilen hajos defen moottori tai jotain.... Savuttaa niin per*****! Koitan kuitenkin tulla karkottaan itikoita paikanpäälle :D

Rompe1
31.10.2009, 07:41
Eilen hajos defen moottori tai jotain.... Savuttaa niin per*****! Koitan kuitenkin tulla karkottaan itikoita paikanpäälle :D

Ilman muuta tuut, jossei muuta niin sit naapurin kyydillä sinne, ja hyppäät jousille.. ;)

Punanenä
31.10.2009, 16:32
Kiitoksia hyvin järjestetystä ajopäivästä.
Teknisten murheiden saattelemana lähdettiin ennemmin kotiin..
(rengas puhki,panhard tangon pultti poikki,pitkittäistuesta putosi pultti:o).
Ajamalla kuitenkiin selvittiin lähtöalueelle takaisi.kiitoksia kaikille avusta ja mukavasta seurasta:)

SukiSuki
31.10.2009, 17:07
Kuveja???? (Tikinmaalla oli aikas hiljasta)

Rompe1
31.10.2009, 18:17
Hyvin se tojo liikkuu takavedollakin, ja sit tua tulleessaan noit enklannin-ihmeitäkin... ;) :D Kuvia tulee jossain vaiheessa...

Mut mun kortonki jäi saamatta Geggulilta saamatta... :( Joutuu painaan paljaalla ny... :(

Racingrabbit
31.10.2009, 18:38
Hyvin se tojo liikkuu takavedollakin, ja sit tua tulleessaan noit enklannin-ihmeitäkin... ;)

Taisi vaan naisihminenkin ajella pikkupyöräisellä enklannin ihmeellä paremmin loppupätkän ojanylityksen?
Isoilla pyörillähän korvataan yleensä vaan ajotaidon puutetta ;)

Kiitoksia safarin järjestäjälle ja maanomistajille.
Toivotaan että alue jatkaa kehittymistä safarimaastoina,puitteet ainakin on otolliset.

Itse käännettiin kesken reitin vankkurit ympäri hämärän tulless, ja lähdettiin kotiin hoitamaan zoolandiaa.

Rekisteröimätön
31.10.2009, 18:39
Eipä siellä35 " tarvinnu 31":llä pärjäs 5/0
Käytiin vielä siellä "pahemmille reiteillä" Sielt löyty yks oja josta meni suurin osa heittämällä yli ja muutamaa vinssattiin kunnolla.
Sit pienii kivii ja yks mäki.Eli helpompaa kun sillä helpommalla reitillä.
Pankaas laittaen kuveja kehiin.

Rompe1
31.10.2009, 18:43
Taisi vaan naisihminenkin ajella pikkupyöräisellä enklannin ihmeellä paremmin loppupätkän ojanylityksen?
Isoilla pyörillähän korvataan yleensä vaan ajotaidon puutetta ;)

Kiitoksia safarin järjestäjälle ja maanomistajille.
Toivotaan että alue jatkaa kehittymistä safarimaastoina,puitteet ainakin on otolliset.

Itse käännettiin kesken reitin vankkurit ympäri hämärän tulless, ja lähdettiin kotiin hoitamaan zoolandiaa.

No mattolaituri otti pikkusen kiinni... Kyl siä nelikkookin tarvittiin, tosin alkumatkaa mentiin pitkälti takavedolla...

Hauskaa oli, uudestaan vaan...

elhapero
31.10.2009, 18:50
Kuvia kuvia !!!!!!!!!!!!!!!! ne on niin kivoja

Rompe1
31.10.2009, 18:51
Kuvia kuvia !!!!!!!!!!!!!!!! ne on niin kivoja

Rolpatilla on ainaskin viteoo, lupas laittaa jossain vaiheessa... :D

Rekisteröimätön
31.10.2009, 19:13
Mie voin ainakin laitella kuvia jos vaan keksin miten se homma tapahtuu. Itse olin nimim. lamankan vinssiapina siellä.

Rompe1
31.10.2009, 19:16
Mie voin ainakin laitella kuvia jos vaan keksin miten se homma tapahtuu. Itse olin nimim. lamankan vinssiapina siellä.

Jaa, Turhapuro... :D

Vissiin sun tarvii rekkaroitua ensin tänne...

apiaani
31.10.2009, 19:25
Dodii, kotiuduttu on.
Kivaa oli, pääsin itekkin hiukan ajeleen r2reen hoojiilla. Suht mukavat reitit oli tehty, ei turhaa ryskäämistä.

Tämmösiä vaan jatkossakin.

Rompe1
31.10.2009, 19:28
Dodii, kotiuduttu on.
Kivaa oli, pääsin itekkin hiukan ajeleen r2reen hoojiilla. Suht mukavat reitit oli tehty, ei turhaa ryskäämistä.

Tämmösiä vaan jatkossakin.

Mitä witsiä, misäs sää olit, kun en huamannu??? Vai ookkos kuihtunu nuin pienex, ettei huomaa???

apiaani
31.10.2009, 19:36
Mitä witsiä, misäs sää olit, kun en huamannu??? Vai ookkos kuihtunu nuin pienex, ettei huomaa???

Mää olin se apina niissä harmaissa haalareissa. :D

Rompe1
31.10.2009, 19:43
Mää olin se apina niissä harmaissa haalareissa. :D

Kuka niistä apinoista??? ;) :D

Tsuiba
31.10.2009, 20:15
Kotiuduttu ollaan. Kuvia ei kauheasti tullu otettua ku oli suurimman osan ajasta ratin takana.
Kiitos tapahtuman järjestäjälle, letkan vetäjille ja maanomistajalle. Hauskaa oli ja tullaan varmasti toistekki jos vaan kutsutaan.

PikkuF
31.10.2009, 20:57
Kiitoksiva....itseni ja meidän juniorikuskin puolesta...
Juuri sopivaa settiä...

Rompe1
31.10.2009, 20:58
Kiitoksiva....itseni ja meidän juniorikuskin puolesta...
Juuri sopivaa settiä...

Joo, nöösi oli mielissään, sen kyllä huomas. :)
Kiva et hääkin viihty.

ryöväri80
31.10.2009, 21:04
joo ei toi ryövärikään pettäny hyvin meni lisää ajoja ettei jumiudu kaikki puslat ja nivelet vaikka muutenkin ajaa . eikä tuo vinssi ja liinakaan ollu tarpeen kun pääsi paikat noin sukkasilteen mutta hyvä paikka ja lähellä ei tarvi miettiä noita kuskauksia kun voi ajella ja lähteä korjaan jos jää sinne mutta muillekin että voi tulla vaikka näillä 35 tuumaa kaljuilla mustilla ja pyöreilläkin tänne jossa on 4 mm pintaa ei ainakaan ollu itsellä onkelmia toivottavasti tää viesti menee oikeeseen paikkaan!!!!!!!!!!!!!

Rompe1
31.10.2009, 21:06
joo ei toi ryövärikään pettäny hyvin meni lisää ajoja ettei jumiudu kaikki puslat ja nivelet vaikka muutenkin ajaa . eikä tuo vinssi ja liinakaan ollu tarpeen kun pääsi paikat noin sukkasilteen mutta hyvä paikka ja lähellä ei tarvi miettiä noita kuskauksia kun voi ajella ja lähteä korjaan jos jää sinne mutta muillekin että voi tulla vaikka näillä 35 tuumaa kaljuilla mustilla ja pyöreilläkin tänne jossa on 4 mm pintaa ei ainakaan ollu itsellä onkelmia toivottavasti tää viesti menee oikeeseen paikkaan!!!!!!!!!!!!!

HÄ?
Mikä on ryöväri? TÄH?
:D

Punanenä
31.10.2009, 21:15

Ei mitää vttuilua mutta tuosta viestistä on vaikea saada mitään selvää..olen kyllä ottanut olutta:D

edit.jaa saihan siitä selvän ku katsoi vähän tarkemmin...

Rompe1
31.10.2009, 21:21
Ei mitää vttuilua mutta tuosta viestistä on vaikea saada mitään selvää..olen kyllä ottanut olutta:D

Jaajaa, onkos nenu jo punanen??? :D
Saittekos tei laran kauniisti mettästä pois?

Punanenä
31.10.2009, 21:23
Joo hianostihan se tuli ja kumi ja vanne säilyi korjauskelpoisena,tuo lada on siitä hauska että taka-akselisto ei ole välttämätön liikkumisen kannalta:D
(uusien renkaiden ostoa ei edes harkita koska tiptop liimaa on kotona samoin rälläkkä ja kumia paikaksi,)sisärengas pitää kyllä laittaa prkle,taas saa maksaa ittensä kipiäksi,ellei kottikärryssä ole sopivaa sisäkumia:confused:

JuKu
31.10.2009, 21:28
Kiitokset järjestäjille ja auttajille. Hauskaa oli -> toivottavasti tuonne pääsee ajeleen uudestaankin. Sitä ennen paremmat renkaat ja muuta pientä remonttia :)

MikkoS
31.10.2009, 22:33
Kiitokset ajoista, mukavaa oli. Mikään ei hajonnut lopullisesti ja keli oli mitä parhain...

Muutamat kuvat löytyypi täältä http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2356

Hummer
31.10.2009, 22:42
Kiitos maanomistajalle & tapahtuman järjestäjille + tapahtumassa mukana olleille.

Reitistö helpohkoa 35" renkaille, varmaankin saadaan asiaan parannus....:)

Rolpatti
01.11.2009, 19:19
Tossa olis kansalle noita videoita.
Ihan hyvä reissu oli vaikka ei itse päässyt ajamaan, mutta jos uudestaan järkätään niin paikalla ollaan
v3PmSiZHZzw
bWEKYSSS0mo
ofP70EC0B5k
ROZygDCMULM
mPUqRzGcDXw
qAYyYh1FWzA
fMy3IGv_95w
wNRsV6MmH3o
cq5RzS48B3k
gGDICQGDIvk

Vilkutin
01.11.2009, 20:23
olikos tän vaikeemman ryhmän mukana jollain laadukkaan näkönen sonyn videokamera, ois kiva saada videoita... mulla on kotisivuilla tilaa, jos jollain on siitä puutetta.

ite pärjäilin sutsukilla jossa SOA, 31" babyboggerit, takana lockright...

mutta kuten sanottu niin tarvii kerätä pieni joukko HC offareita, portaali akseleita ja isoja pyöriä mukaan ja ruveta tekemään vaikeempaa reittiä.

Jotain kuvia vaikeemman letkan reitiltä:

http://koti.kapsi.fi/~lassivv/index.php?sfpg=aGFtZWVuaGVsbWlfc2FmYXJpXzMxLjEwLjA 5LyoqZWM2NjQ5YTI1N2QwOGQ0N2EyN2IwYTY0Zjk5NGEwNTI

Pertsi
01.11.2009, 20:31
olikos tän vaikeemman ryhmän mukana jollain laadukkaan näkönen sonyn videokamera, ois kiva saada videoita... mulla on kotisivuilla tilaa, jos jollain on siitä puutetta.

mutta kuten sanottu niin tarvii kerätä pieni joukko HC offareita, portaali akseleita ja isoja pyöriä mukaan ja ruveta tekemään vaikeempaa reittiä.

http://koti.kapsi.fi/~lassivv/index.php?sfpg=aGFtZWVuaGVsbWlfc2FmYXJpXzMxLjEwLjA 5LyoqZWM2NjQ5YTI1N2QwOGQ0N2EyN2IwYTY0Zjk5NGEwNTI

kuinkas lukko pelaa?

Vilkutin
01.11.2009, 20:44
hienosti, se vaan ihmetyttäää että pinjonin ja lautaspyörän välys säädetty ok.
Mutta kartaanissa on löysää joku 1/8 kierros, ennenkö vetovälittyy... liekkö sitten normaalia lockrightille... TOIVOTTAVASTI.

Pertsi
01.11.2009, 21:29
hienosti, se vaan ihmetyttäää että pinjonin ja lautaspyörän välys säädetty ok.
Mutta kartaanissa on löysää joku 1/8 kierros, ennenkö vetovälittyy... liekkö sitten normaalia lockrightille... TOIVOTTAVASTI.

vai pitääkö olla paksummat simmilevyt? ei oo kyllä mitään havaintoo kun ei oo kokemuksia...

MAARISTEILIJÄ
01.11.2009, 22:51
oli oikein hauskaa,ja kiitokset järjestäjille.tehkää ihmeessä sinne hc reitti,tosin tultais kyllä varmaan muutenkin.

Rekisteröimätön
02.11.2009, 00:44

http://koti.kapsi.fi/~lassivv/index....TY0Zjk5NGEwNTI

Jaahas tuli vaihdettu vähän järkevämpään galleriaan eli uusi osoite vaikeemman letkan kuville tässä: http://koti.kapsi.fi/~lassivv/haemeenhelmi-off-road-2009/

Juuh itse DLS Bj:llä mukana, hauskaa oli ja reittejäkin oli ihan mukava määrä. Toivotaan että safari laajenee ja saadaan tosiaan Hc offareille myös reittejä.

HUGE88
02.11.2009, 17:35

Juu mulla on JVCn hd-kamera, mutta joudun pistämään kuvanlaadun aika heikoks, että saan ne jotenkin näytille.

Tubesta pitäis löytyy kohta puoliin "HämeenHelmi"

Rekisteröimätön
02.11.2009, 18:02

Eiköhän tonne kannattas tehä ensin sellasta reitistöö mikä palvelee suurinta osaa harrastuspohjaa?
Väittäisin että murto-osalla on portaalit ja isot rinkulat.
Tuskinpa maanomistaja ajattelee ensin marginaaliryhmän tarpeita.

Hyvää tässä on se jos porukka on kiinnostunut lähtemään talkoilla tekemään yrittäjälle uutta reitistöä.
Ilmainen työvoima on varmaan tervetullutta.

HUGE88
02.11.2009, 18:45
Tubesta löytyy HämeenHelmi2, HämeenHelmi3, HämeenHelmi4, jnejne.. Lisää videoita käännän kokoajan.

TAI "hugehuge88" niin tulee kaikki valmiit videot..

Vilkutin
03.11.2009, 09:14
mielestäni tuolla on jollain tapaa reittejä jo normaalille off-road autolle. Mutta nämä vaikeat reitit puuttuu. Eikä ne nyt välttämättä tarvi olla mitään porttaalireittejä, mutta tiedämpä ainakin yhden rangen joka varmaan osallistuis mielellään talkoisiin.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jussi Penttilän kanssa olin eilen puhelimessa... ja käski kirjoittaa SUURET KIITOKSET KAIKILLE OSALLISTUNEILLE !
Palautteita tuli kiitettävästi, valtaosa oli tyytyväisiä reitteihin. Mutta kuten arvata saattoi niin osa halusi myös vaikeampia reittejä, johon lukeuduin myös itse.

Reittejä tullaan kehittämään niin että hämeen helmestä löytyy tulevaisuudessa myös vaikeampaa reittiä,
Seuraava on oma mielipiteeni mutta myös aivan vakio maastureiden tarpeita ois varmaan hyvä huomioida. Niille reittejä taitaa olla kaikkein vähiten.

Safarilla kaikki suju hyvin järjestäjien näkökannasta, hieman oli helpomman reitin mukana odotusajat kasvaneet mutta porukka ymmärsi hienosti tilanteen.. eikä ollu sen suurempia harmeja.

Kaikki sujui siis hyvin ja jatkoa on luvassa.

Kuulin myös että Jussin LJ:in oli lentänyt yksi liina ilmeisesti HJ keulan vetopisteen petettyä. Paikalla oli kuulemma joku mainostanut omaavansa LJ takalasin, ja Jussi olikin kiinnostunut tästä kyseisestä henkilöstä.
Toivoi soittoa:
Jussi Penttilän numero on:
0500-231153

Tämä on kirjoitettu pikaisesti, ja tarinaa voikin tulla lisää illalla kun kerkeän töistä kotiin.

HUGE88
03.11.2009, 13:39
Lisää videoo löytyy youtuubista "hugehuge88"

Rekisteröimätön
04.11.2009, 22:10
Huge88, Jos haluat tehdä vaikka kokonaisen videon tms. koosteen paremmalla laadulla niin itse voin kyllä tarjoilla tilat tuolta samasta osotteesta, mihin pistin nuo vaikeemmat reitin kuvat. ( http://koti.kapsi.fi/~lassivv/haemeenhelmi-off-road-2009/ ) Vilkutin tarjoilee myös luultavasti tilat jos mieluummin sinne haluaa sen videon näkyville :) Koko rajoitusta ei sinällään ole mutta käytettävyyden kannalta varmaan parasta jättää johonkin alle 200-300mb.

Vilkutin
04.11.2009, 22:13
600mb menee komeesti, ite lataan vaikka 2gigan tiedoston kunhan laatu on kohillaan.

HUGE88
05.11.2009, 08:34
Huge88, Jos haluat tehdä vaikka kokonaisen videon tms. koosteen paremmalla laadulla niin itse voin kyllä tarjoilla tilat tuolta samasta osotteesta, mihin pistin nuo vaikeemmat reitin kuvat. ( http://koti.kapsi.fi/~lassivv/haemeenhelmi-off-road-2009/ ) Vilkutin tarjoilee myös luultavasti tilat jos mieluummin sinne haluaa sen videon näkyville :) Koko rajoitusta ei sinällään ole mutta käytettävyyden kannalta varmaan parasta jättää johonkin alle 200-300mb.

Pystytteko viisaammat käsittelemään .mts tiedostoja? JVC-Kamera kun antaa ne siinä muodossa, ja niiden konvertoiminen johonkin tutumpaan, on mun kannettavalla sitä luokkaa hidasta että menee nuoruus ohi...
MTS tiedostojen koko pysyy siedettävänä <-200mb, mutta kun sen kääntää mpg tms, niin koko tuplaantuu vähintään.

Kamera on JVC gz-hd10.

apiaani
05.11.2009, 14:31
Onkos kellään lisää kuvia helpommalta reitiltä?

Rekisteröimätön
05.11.2009, 21:34
Pystytteko viisaammat käsittelemään .mts tiedostoja? JVC-Kamera kun antaa ne siinä muodossa, ja niiden konvertoiminen johonkin tutumpaan, on mun kannettavalla sitä luokkaa hidasta että menee nuoruus ohi...
MTS tiedostojen koko pysyy siedettävänä <-200mb, mutta kun sen kääntää mpg tms, niin koko tuplaantuu vähintään.

Kamera on JVC gz-hd10.

Itse voisin ottaa tiedostot vastaan ja koittaa jotain niistä leikkailla yhteen. Luulisin ne saavanani johonkin järkevään kokoon ja laatuluokkaankin mahtumaan. Millähän nuo .mts tiedostot olis helpointa siirtää mulle?

HUGE88
06.11.2009, 11:14
olisko muistitikku tai dvd mitään..

HUGE88
06.11.2009, 20:36
Itse voisin ottaa tiedostot vastaan ja koittaa jotain niistä leikkailla yhteen. Luulisin ne saavanani johonkin järkevään kokoon ja laatuluokkaankin mahtumaan. Millähän nuo .mts tiedostot olis helpointa siirtää mulle?

Laita mulle sun osoitetiedot, niin postitan dvdllä noi videot alkuperäiskoossaan ja laadussaan.

Lassivv
07.11.2009, 16:11
Noniin nyt sitten rekisteröidytty tännekkin. Huge88 pistin yv:llä nuo osotetiedot.

Vilkutin
14.11.2009, 20:45
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Videot/Off-Road/2009/

täällä joku video, FULL HD laatua ei ole vielä saatu, nettiiin toinen noista toimiii.