Kirjaudu sisään

View Full Version : jäähdytys järjestelmän paine?


burton
01.10.2009, 23:17
joo elikkä pelko olis et kansi tai tiiviste vikaa mutta
-öljyt/vedet ei ole sekaisin
-ei tule valkoista savua
-ei porise kun sammuttaa auton
-ei heitä vettä pois syyläristä kun auto käy ja kenno täynnä.
-ei lämpöongelmia

MUTTA tekee silti omasta mielestä liikaa painetta.
esim. kuumasta koneesta käyttää korkin auki ja päästää paineet pihalle niin 1min tyhjäkynnin jälkeen selkeä paine.
1km ajon jälkee vesiletkut on kuin makkarat, ei puhettakaan että saisi puristettua käsin lyttyyn ja korkkia kun raottaa niin vettä ja ilmaa tulee niin pirusti.:confused:

moottori on 2H toistaiseksi termostaatti puuttuu ja pelkkää vettä koneessa.

Rekisteröimätön
02.10.2009, 04:10
Sama vika mullakin 2H moottorissa.ja kannentiivistekkin vaihdettu...

Greenday
02.10.2009, 04:45
Yleensä jäähdyttäjän korkki jumittaa,toisinaan korkin vaihtamalla tai
pienen palan korkin tiivisteestä pois ottamalla auttaa asiaa...mutta
kyllä toi kansivialta vaikuttais???

Rekisteröimätön
02.10.2009, 06:28
vaihda syylärin korkki,tai jätä löysälle.itsellä ongelma poistui korkin vaihdolla.

burton
02.10.2009, 16:30
korkki on uusi, tosin tarvike malli.
tänään taas aamulla ku ajoin töihin niin painetta oli mut en tiiä. saakeli, pistän kohta jonku painemittain kanteen kiinni.

Jii
02.10.2009, 20:46
Vaikka ei ole hajua minkälainen paisuntasäiliö tuossa on, niin kerronpahan että veljen ex-hj:ssä oli paisuntasäiliöön menevä "pilli" tukossa ja aiheutti vastaavaa.

dieselmoottori
03.10.2009, 19:18
Käytä pajalla niin tekevät testin onko pakokaasuja nesteessä niin ei tarvitse arvailla ja tehdä turhaa työtä.

AnttiH
03.10.2009, 19:41
Käytä pajalla niin tekevät testin onko pakokaasuja nesteessä niin ei tarvitse arvailla ja tehdä turhaa työtä.

Väittivät Riihimäen tehodieselissä, ettei pakokaasutesti anna riittävän luotettavaa tulosta dieselkoneessa.

burton
04.10.2009, 19:35
revin kannen auki ens viikolla.
jotain hämärää siellä on kun päivällä 20km ajamisen jälkee ei ollu mitää ihmeempiä paineita mut kone jäähty ja kotia ku ajelin 5km niin painetta sen verta perkeleesti että alavesi letkun liitos vesipumppuun vuoti, ja klemmarit uusia ja letkut varmasti kiinni.
ottaa vaan päähän tää ikuinen paska tuuri näitten keksintöjen kanssa, ja mun tuurilla se kans on halki...

AnttiH
04.10.2009, 20:44
Mulla oli kingcapissa sillain, että kun kone lämpesi kylmästä, niin hetken aikaa puhalsi painetta paisuntasäiliöön, mutta kun lämpesi ihan täysin kuumaksi, niin ei enää tullut painetta. Vika oli vaikea havaita, kun vein korjaamolle, niin oli aina täysin lämmin, eikä pulputellut. Lopulta selvisi niin, että asentaja otti auton ajoon vuorokaudeksi ja seuraili paisuntasäiliön sielunelämää kylmällä koneella lähteissä muutaman hetken välein. Meinasin jo itse nostaa kannen irti ja kerkesin kouvolan moottorikoneistamolta kysellä jo uuden raakakannen hintoja, että olis saanut asian tiimoilta rauhan, mutta loppujen lopuksi vaihtoautotakuu tuli vastaan.

Mikki
05.10.2009, 19:01
Mites vesipumppu jakselee????

Saattaa myös olla "loppumetreillä" ja ei vielä keitä, mutta kannessa alkaa jo "porisemaan", mutta ei jaksa siirtää vesiä syylarille (onko katottu jottei ole tukossa tuokin?):confused::confused::confused:
KUULOSTAA, jotta pumpun pyörästä oli siivet kadonneet??? (Vaiha nesteex Red Bull???;))

Kansi jos olisi halki, niin kyllähän se vesi katoaisi "jonnekkin" jos reikä olisi...:rolleyes:

burton
26.10.2009, 21:37
pumpusta en tiedä missä kunnossa lienee MUTTA löysin oikean syyn tuohon liialliseen paineeseen:
-Kansi oli ehjä ja suora, tosin kaikki esikammiot oli halki (taitaa olla normaalia)

-huomasin että kone oli käytetty auki joskus aiemmin ja kyseessä piti olla kiinteillä sylinteriputkilla varustettu lohko, mutta paskan marjat! irtoputkilla oleva lohko ja kone oli kasattu väärällä kannentiivisteellä!

no nostin sitte uuden koneistetun kannen siihen lohkon päälle kun edullisesti sain semmoisen, Kakelle Kiitos siitä! Ja nyt on semmoinen pahvi niinkuin pitää ja paineet on nyt niinkuin pitää.

sen verta tarttee sanoa et painaa ihan pirusti se kansi ku sitä tämmöinen kukkakeppi yrittää heittää koneen päälle, ku ei toi mun bertta nyt mikää lowrider ole:D

burton
26.10.2009, 21:44
vanhassa lohko mallissa on niissä sylinteriputkissa kiinteät liekkirenkaat ja uuden mallin lohko on tasainen. sama siinä tiivisteessä on et sylinterin halkaisijassa on parin millin heitto, oli jäänyt se väärä tiiviste kantamaan sieltä täältä kannen ja liekkirenkaan väliin.
sinänsä jännä et tiivisteessä ei näyky vuoto jälkiä, mutta selvästi taas näki et se pahvi ei ole ollut oikea, on niitä painaumia.
ja kantta kun irroitti niin keskimmäiset pultit oli selvästi löysemmällä ku reunoilla olleet.

KarvaTurpa
26.10.2009, 21:46
korkki on uusi, tosin tarvike malli.


Mulla on tarvikekorkeista ollut huonoja kokemuksia viime aikoina. Viikonloppuna paloi hermo motonetin korkkeihin ja kolmannen uuden korkin jälkeen otin dremelillä kierroksen jousesta pois. Jo alkoi paineet normalisoitumaan.
LJ:ssä oli sama juttu. Uudella korkilla kaikki letkut kivikovia ja vuotoja joka vitun paikassa missä vähänkin löyhempi tiivistys. Nakkasin uudesta korkista alatiivisteen roskiin ja ei enää ongelmia.