PDA

View Full Version : Land Rover 90 max rengaskoko


Sisu AH-45
01.10.2009, 14:27
Mikä mahtaisi olla suurin rengaskoko jonka vakio Land Roverin akseli kestää "normikäyttöä"? Vuosimalli 1988. Koneena 200TDI eli ei mikään hirveä tykki, sillä ei ole väliä mahtuuko rengas pyörimään tms. koska siihen löytyy kyllä sitten työkalut :D

Kyse siis siitä minkä akseli kestää kohtuudella? Osaavatko herrat sanoa? Tänks!

Eli "ongelma" näkyy tuossa ;)
http://inlinethumb45.webshots.com/44204/2581073410102303344S600x600Q85.jpg

T€€MU
01.10.2009, 14:44
Onhan tuossa tykissä sentään n.115hp joten kuskistakin on jotain kiinni paljonko paukkuu.

Sisu AH-45
01.10.2009, 14:52
Tästä tulee semmoinen kaupunkijeeppi kun ei täällä voi mitään offroadia ajaa. Eli ns. pulun kaataja :D Kruisaillaan rauhallisesti katuja ja tiiraillaan mimmejä :p Koko avoksi tulee ja tietysti korotusta ja rengasta pitäisi olla niin paljon kuin voi laittaa teknisistä syistä. Ei tule paikallisiin kilpiin vaan sellaisiin että rakentelulle on vapaat kädet :rolleyes:

Jos tuolla ajelee 2000-3000km vuodessa niin se riittänee.

Meniskö 35" ??? Meinasin tilailla palikat parin viikon päästä, kun vaan ensin selviää mitä tarvitaan - jos sais vaikka ensi kesäksi ajoon.

http://inlinethumb56.webshots.com/1783/2870430300102303344S600x600Q85.jpg

ZAU
01.10.2009, 15:15
En tiedä onko apua juuri tohon rengas juttuun,mutta hyvää tietoa land roverista kuitenkin
http://www.offroadpaja.fi/tekniikkaa.htm

Sisu AH-45
01.10.2009, 15:22
Juu kiitos, tuolta löytyy rengaskoot siten että ne sopii alle - mua kiinnostaa vain mitä akseli kestää :) Eli pistän suurimmat mahdolliset ja sitten leikkelen auton sellaiseksi että mahtuu hyvin pyörimään :cool: Mä olen hyvä purkamaan autoja :D

Jare
01.10.2009, 15:26
Jos siis pelkkä bulevardi sportti, niin jotain 38-40" pallot alle ja kunnon korotukset, jos ei kerran lakikaan estä rakennella.

sisua45
01.10.2009, 19:14
Meinaatko sä vetää tän mustaksi tai tumman vihreeksi? Eikö sulla ollu joskus sellasia suunnitelmia? :)

Joku 35x12,5-15 on jo aika komee alla.

Sisu AH-45
01.10.2009, 19:19
Joo kyllä, eli siis kumpaakin väriä olis riittävästi nurkissa :cool: Vähemmän maalattavaa kun ei tule kattoa ollenkaan :rolleyes: Musta on vaan niin armoton ja tämäkään ei nyt ole ihan suora kyljiltään...

Mulla on Land Rover-lehti käsissä missä on 37" kumeilla 90:nen, ja siinä on ihan mukavasti jo leikattu etulokareista etukulmatkin pois - sopis mullekin, mutta ei taida noi perusakselit sellaisia kestää... Varmaan se 35" on sitten se maksimi. Tiedä häntä pitäiskö sitten tehdä jotain akseleille siitä huolimatta, ei varallisuus riitä vaihtamaankaan. 37" varmaan tarjoaa jo niin pitkät välitykset että käy jo kytkimen päälle, oletan.

Pakko saada tehdä joku hullu härveli näitten kuorkkien lomassa :p

Angelo
01.10.2009, 20:25
Kai ne akselit 37" kestää, jos et maastoon meinaa. Ei se vaan jaksa mennä mihinkään.. 35" pitäis mahtua pyörimään ja kääntymään jos ei muuta niin ainakin 2" korotuksella.
Ja pari tuumaa korottaa vaikka 50x50 neliö putkella. Kaikki tosin riippuu vanteiden offsetistä ym. ym.

ranke
01.10.2009, 20:28
Joo kyllä, eli siis kumpaakin väriä olis riittävästi nurkissa :cool: Vähemmän maalattavaa kun ei tule kattoa ollenkaan :rolleyes: Musta on vaan niin armoton ja tämäkään ei nyt ole ihan suora kyljiltään...

Mulla on Land Rover-lehti käsissä missä on 37" kumeilla 90:nen, ja siinä on ihan mukavasti jo leikattu etulokareista etukulmatkin pois - sopis mullekin, mutta ei taida noi perusakselit sellaisia kestää... Varmaan se 35" on sitten se maksimi. Tiedä häntä pitäiskö sitten tehdä jotain akseleille siitä huolimatta, ei varallisuus riitä vaihtamaankaan. 37" varmaan tarjoaa jo niin pitkät välitykset että käy jo kytkimen päälle, oletan.

Pakko saada tehdä joku hullu härveli näitten kuorkkien lomassa :p

Jaaha, vai on akselin kestävyys katukäytössä 35" ei voi laittaa 37"...

Kruisailuun kannttaa vähän panostaa ja välittää jakolaatikkoa ja/tai periä, niin pyörii isot pallukat nätisti, ei nypi kytkin koko ajan.
Akseleiden kestävyys tulee tuskin eteen..

TEMÄHIK

Sisu AH-45
01.10.2009, 20:44
Jaaha, vai on akselin kestävyys katukäytössä 35" ei voi laittaa 37"...

Kruisailuun kannttaa vähän panostaa ja välittää jakolaatikkoa ja/tai periä, niin pyörii isot pallukat nätisti, ei nypi kytkin koko ajan.
Akseleiden kestävyys tulee tuskin eteen..

TEMÄHIK

No tuo 35 - 37" eroavaisuus on lähinnä omassa päässä, eli kun vieressä on Proto-Sisun akselit osina ja vieressä Land Roverin "tikut", niin tuntuu etteihän niille voi pistää edes kottikärryn pyöriä :D

Mutta kai se käytännössä on sitten tuo maksi noissa rajoissa, voin vaihtaa välityksiä eli se ei ole ongelma. Ajattelin että josko kellään olisi käyttökokemuksia.

Tai no miksei sit saman tien 38" ;)

Paavo
02.10.2009, 05:48
Jos ajo on oikeasti pelkkää tiellä hipsuttelua, niin en usko että saat alle niin isoja renkaita että 200tdi:n kanssa on edes teoriassa voimansiirron kestävyysongelmia, poislukien kytkin tietty, jos välitykset jää liian pitkiksi.

Jos sain oikein kiinni alkuperäisestä ajatuksesta, niin joku 35" olis mun mielestä soppelin iso, eikä kuitenkana tarvitse vielä alyttömiä korotuksia tai korin hierveää silpomista, ja joku 12½ leveä mahtuu vielä kääntymäänkin ilman että tulee korista sikana ulos.

Ellunkana
02.10.2009, 07:09
Mulla on 90 defessä 35x12,5 maxxis renkahat, ja olen pyörinyt niiden kanssa jo aikamoisilla kallioilla, mudassa jne, eikä mikään ole vielä hajonnut, joten eiköhän nuo akselit ja perät paljon isompiakin renkaita kestä.

hiski
02.10.2009, 11:19
Tuol on tarinaa kummeista, ja muutama kuvakin erikokoisilla renkailla:
http://www.roverfriends.fi/foorumi/viewtopic.php?t=1653&postdays=0&postorder=asc&start=0

Rekisteröimätön
02.10.2009, 13:35
Tästä tulee semmoinen kaupunkijeeppi kun ei täällä voi mitään offroadia ajaa. Eli ns. pulun kaataja Kruisaillaan rauhallisesti katuja ja tiiraillaan mimmejä

Mutta miten ne mimmit pääsee kyytiin, jos korotat sitä liikaa.??? :)

sisua45-nyymi

apiaani
02.10.2009, 14:56
Mutta miten ne mimmit pääsee kyytiin, jos korotat sitä liikaa.??? :)

sisua45-nyymi

Tähän sopii se eräässä HJ-aiheisessa motivaatio kuvassakin ollut teksti "LIFTED TRUCKS-Because fat chicks can't jump"

Sisu AH-45
02.10.2009, 15:06
Kiitoksia vastauksista! Oli hyvä linkki, eipä tullut mieleen että tuollainen Rover foorumikin on olemassa.

Alunperin kyselin näistä asioista koska aiemmin oli joskus tallissa Range ja sen kanssa tulee äkkiä akseliongelmia isompien nakkien kanssa. Näyttää siis siltä ettei tuo teknisesti ole mitenkään riskaapelia pistää noita isompia renkaita, meinasin kyllä myös leveyttä mahd. paljon, eli arvatenkin 35" kanssa menee hyvin 12,5, eli olisko sitten 37" kanssa joku 13,5? Mitä leveämpi sen parempi.

Minkälaista vanteistusta olette käyttäneet, eli off-settiä jne.?

37" puoleen olen kyllä kovasti kääntymässä, tosin myönnän että 35" olisi ns. järkevämpi valinta tälläiseen tykkiin :cool: :cool: :cool:

Mutta miten ne mimmit pääsee kyytiin, jos korotat sitä liikaa.??? :)

sisua45-nyymi
Heheh, toi Apiaanin huomio tuohon oli päivän paras :D
Meinasin että korotus pitää kaikki ihmistuhkakupit (tumpit) poissa hytistä, samoin nuo kroonisesti paisuneet ei jaksa nousta kyytiin. Oikeestaan laskukaava on sellainen että jos kaupungilla on 50 tyttöä, niin niistä puolet vihaa tälläistä kaljua ja puolet rakastaa. Jäljelle jääneestä 25 tytöstä sitten 20 on niitä mittavirheisiä. Lopuista viidestä sitten yksi pamauttaa mua nyrkillä, kaksi on jo raskaana ja yksi haluaa olla vain kaveri (timewaster). Eli mulle jää sitten se helmi. Hyvällä tuurilla se vielä puhuu Suomea :rolleyes:

Sisu AH-45
02.10.2009, 16:01
Pieni jatkokyssäri, mulla ei ole tämän kokoluokan renkaista kokemuksia, joten mikä mahtaisi olla häijyin 37" kumi, eli pitäis olla boggerit ja leveyttä 13.0 - 14.5 (saa olla vieläkin leveämpi?) . Ajomukavuus sivuseikka... Pistän pian tilaukseen kun vaan tiedän mikä on sopivin merkki/malli, eipähän ehdi sitten turhia katumaan :o Mielipiteitä vannevalinnasta, 15" vai 16"?

Ps. Jossain määrin harmittaa että tuli Land Roveri ostettua, mun mielestäni Toyota BJ on aina ollut se komein jeeppi (tietenkin oikeaa CJ:tä unohtamatta). No toisaalta Rooverissa on vähän vähemmän hitsattavaa...

Projektin nimeksi käy: All show, no go! :p

Rekisteröimätön
02.10.2009, 16:24
Alunperin kyselin näistä asioista koska aiemmin oli joskus tallissa Range ja sen kanssa tulee äkkiä akseliongelmia isompien nakkien kanssa. Näyttää siis siltä ettei tuo teknisesti ole mitenkään riskaapelia pistää noita isompia renkaita, meinasin kyllä myös leveyttä mahd. paljon, eli arvatenkin 35" kanssa menee hyvin 12,5, eli olisko sitten 37" kanssa joku 13,5? Mitä leveämpi sen parempi.



Classic Rankun ja 90:n akselit pitäisi olla samat vahvuudeltaan. 110:ssä on vahvemmat.

LRV8

sisua45
02.10.2009, 17:50
Pieni jatkokyssäri, mulla ei ole tämän kokoluokan renkaista kokemuksia, joten mikä mahtaisi olla häijyin 37" kumi, eli pitäis olla boggerit ja leveyttä 13.0 - 14.5 (saa olla vieläkin leveämpi?) . Ajomukavuus sivuseikka... Pistän pian tilaukseen kun vaan tiedän mikä on sopivin merkki/malli, eipähän ehdi sitten turhia katumaan :o Mielipiteitä vannevalinnasta, 15" vai 16"?

http://www.intercotire.com/tire_photos/04g22sbrzqck_sm.jpg

No Super Swamperilla ne boggerit on. :D ---> http://www.intercotire.com/tires.php
Valmistajalta löytyy myös muita mukavia malleja. Esim SS-M16, tai TSL Thornbird olis varmaan kova sana.

http://pitbulltires.com/images/tires_images/Rocker_4.jpg

Tai sitten Pitbull Rocker, josta kuva yllä. Niistä näköjään tytötkin tykkää. :)

---> http://pitbulltires.com/rocker.php

Shitbullilta löytyy myös Maddog ja Growler mallit.

Molemmilla valmistajilla on 37X13,5-15" ja 16".

Lantikka miehet saa ottaa kantaa tuohon vannekysymykseen, että sopiiko 15"..?

Sisu AH-45
02.10.2009, 21:43
Kiitoksia vastauksista :)
Tein pikaisen soittelukierroksen ja saatavuus ongelman takia 37" jää väliin koska siinä on liian pitkä toimitusaika (tahtoo heti!). Eli tällä haavaa näyttäisi että saisin parhaiten täältä 35 X 14.50-16 Pitbull Rockerit, nuo melkeinpä ovat paremmat kuin 37" koska niissä on enemmän leveyttä. Show must go on!

Akseleita kyllä varmaan tullaan vahvistelemaan, mutta siitä sitten myöhemmin kun saadaan riittävästi osia kotiin ja päästään hommassa alkuun :cool:

Vanteista ei vielä hajua, joten vinkata saa mikä olisi sopiva offset.

Ps. Koska mulla on Heavy-Duty alusta niin paljonko se mahtaa erota korkeudessa vakioalustaan + 2" korotukseen? Käsittääkseni HD alusta on aavistuksen korkeampi kuin vakio.

sisua45
03.10.2009, 14:25
Minkälainen on nahkahousumaan hintataso, esim tähän verraten? ---> http://www.offroadtarvike.fi/binary/file/-/id/2/fid/402/

Tuolla ei ollut tuota samaa kokoa 16 tuumasena, mutta...

Sisu AH-45
03.10.2009, 14:31
Lupasivat tarjouksen alkuviikoksi sähköpostiin, pyysin 5 kappaleesta. Tärkeä tieto oli että noita on saatavissa koska ihan USA:sta asti en lähde tilailemaan :o

Pistän tänne kyllä näkyviin, ja sitten tietysti perisaksalaiseen tapaan pitää kilpailuttaa kaikki firmat mistä noita saa. Sen jälkeen pitää miettiä omaa alinta mahdollista hintaa jonka itse maksaisi ja vielä vähentää siitä 25%... :D

Lefa

Rekisteröimätön
04.10.2009, 09:37
Meinaatko oikeesti tarvita sen vararenkaan? Luulis että tuollaset kumit kestää maastossakin ajaa ihan kohtuudella, joten lienevät liki ikuisia tiellä rullatessa (hajoamisen puolesta siis, kulutuskestävyydestä ei tiedä). Ja 35" on jo kohtuu kookas & painava (50kg+ vanteineen?) autossa mukana kuljetettavaksi, eritoten kun alkaa olla leveyttäkin.

Tuskin tuo montaa sataa maksaa, mutta laitat sillä rahalla vaikka sinisiä ledivaloja alustan täyteen tai jotain. Tai mistä minä mitään tiedän, kun ei oo omakaan auto mikään näyttelykapine, eikä oo sillä(kään) tullut pahemmin pimpparinkiä kierrettyä.

Olikos joskus jossain oikein ohjeet siitä miten isosti korotettuun kiesiin pitää kulkea pikkupikkuhamosessa?

Jos ysikymppisessä defessä on suurinpiirtein samanlainen runko & alusta kuin klassikki rangessa, arvelisin että joudut jättämään renkan sisäpuolen jotaikuinkin entiselle paikalleen, tai ehkä jopa tuomaan sitäkin ulospäin, että renkaat kääntyy tarpeeksi ottamatta heti tukivarsiin kiinni.

JOS (ei yritäkään olla tarkka laskelma, suuntaviivoja vaan) alkup. vanne on luokkaa 6" (ET 0???) leveä, ja tavoitteena noin 12", ja vanteen säsäreuna pysyy samassa paikassa (eli backspacea on edelleen kolme tuumaa), niin uusien vanteiden offsetti on luokkaa -75 milliä, eli levittää ulos aika rohkeasti. Muutos vaan suurenee jos alkup. vanteen offsetti on plussalla, niinkuin rankussa (ET+33 orkkisaluluilla).

Sitä vaan yritän sanoa että ajettavuus on luultavasti vähintään sarjassa "mielenkiintoinen", ei haitanne mitään/ketään hissutellessa mutta isoakovaa ei ehkä kannata ajella kovin mutkaisella/kuoppaisella uralla, vaikka 200tdi tuskin tekee autosta mitän rakettia. Pyöränlaakerien ja ohjauksen osien elinikä lyhentynee kans mutta tuskin on iso ongelma.

-Paavo

Niko
04.10.2009, 09:53
Meinaatko oikeesti tarvita sen vararenkaan? ...

Tuskin tuo montaa sataa maksaa, mutta laitat sillä rahalla vaikka sinisiä ledivaloja alustan täyteen tai jotain.
Samaa mieltä. Vararenkaan rahat wunderbaumeihin ja alustavaloihin :D

Sisu AH-45
04.10.2009, 10:56
Kiitoksia, hyviä pointteja tulee! Meinasin pistää niin ison Wunderbaumin ettei ulos näe, ja pitää haista sille vahvasti :p

No alunperin meinasin että ei tule koko taka"luukkua" ollenkaan vaan vararengas tulisi Desert Racer tyyliin turvakaarihässäkän (=ToDo) päälle n. 45 asteen kulmaan. Silti saattais olla mahdollista että saisi kaksi erillistä matkustajan istuinta tyyliin uudempi Defe (meinaan jos niitä minihameita tuleekin vaikka yli odotusten varastoitavaksi asti :rolleyes:). Onhan se tietysti aika iso pyörä... No, yksi matkustaja riittää, toinen voi sitten vaikka tulla bussilla perästä.

Tiedän ettei noi alustan palat kauaa jaksa noin leveitä renkaita, tyylihän on sama kuin joskus 90-luvulla Vitaroihin sai niitä leveitä paketteja. Tosiaan kilometrejä tulee niin vähän, melkein pelkästään kaupunkiajoa ja täällä ei edes hiekkateitä ole... :( Just haluan sellaisen leveän lookin, vanteiden saatavuus saattaa ehkä olla niin ja näin tälläisillä spekseillä?

Ohessa näkyy syy miksi aluksi tuon Lantikan ostin... eli löytyy paineilmajarrut peräkärrylle ja tarvittavat koukut :eek: No, nyt on kalusto jo sen verran isoa etten tuon kokoluokan peräkärryä edes hanki. Tuo ilmasäiliö on muuten aika tyhmässä paikassa mutta uudelleen sijoittamalla sitä voi sitten hyödyntää jos ei ole vararengasta ja vuotava rengas:
http://inlinethumb31.webshots.com/19038/2155590660102303344S600x600Q85.jpg

http://inlinethumb46.webshots.com/42989/2598303410102303344S600x600Q85.jpg

Ps. En tiedä onko kukaan muu tehnyt samoin, mutta ajattelin raakasti vetää ovet poikki siten ettei enää ole noita karmeja. Toisinsanoen muistuttaisi vanhanmallin ovea mutta uudenmallin kahva. Ikkunoita ei tarvita... No pitänee ehkä sitten perustaa sellainen projekti-topiikki missä esitellään alustavalojen asennuksia, karvanoppia (ei omia) ja lepardi-sisustaa...
http://inlinethumb39.webshots.com/9702/2836200930102303344S600x600Q85.jpg

Mikki
04.10.2009, 11:09
vanteiden saatavuus saattaa ehkä olla niin ja näin

Paddockspares.com ja vanteista löytyy 10X16" pyörät, ja saatavana Saksaan muutamassa päivässä

Tuo ilmasäiliö on muuten aika tyhmässä paikassa mutta uudelleen sijoittamalla sitä voi sitten hyödyntää

Helppo siirtää, asensin edelliseen asiakasautoon 2pienempää pyöränkoteloihin, sieelä kun on tilaa vaikka minkälaiselle "härpättimelle"...:D:D

Ps. En tiedä onko kukaan muu tehnyt samoin, mutta ajattelin raakasti vetää ovet poikki

Suosittelen kuitenkin sarjalaisen ovea... Tosin eipä tuossakaan ole kuin profiiliputkea ja lattarautaa alumiinilevyyn liimattuna:rolleyes::rolleyes::rolleyes:
Ja kattele tuosta "hiktek" osia Defeen,
Scorpion Racing - Suppliers of Fast, Extreme On and Off Road Road Products (http://www.scorpionracing.co.uk/) ;)

P-KR#1
04.10.2009, 19:09
Tässä olis kuva tiensivusta bongatusta Defestä. Jos muistan oikein niin siinä oli 37" Creepyt alla.

http://i19.photobucket.com/albums/b175/acpd242/P9280268.jpg

Td5
04.10.2009, 19:41
Ei aina kannata yytsää niit rengaskokoja gummin kyljestä, mittanauha esiin niin
se todellinen halkaisija selviää. Mulla Defe 90 jossa himppa jousilla nostoa ja 34"
renkaat, ahdasta on. Taka sisäänjoustoa rajoitettu, mutta pyörä ottaa tukevasti
kiinni lokkarin reunaan sisäänjoustossa.

sisua45
04.10.2009, 21:10
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=41870

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=9&pictureid=41871

Kyllähän joku seppä vaikka tekee sulle ne vanteet, jos ei kaupasta löydy.

Kuvassa Sisu-verstaalla Serieksen vanne muuttuu Defeen sopivaksi. Kehän leveys ei muutu, mutta keskiö siirtyy noin 30-35 mm. Viilapenkissä kiinni lantikan pyörän napa, ja mittakello. Kellotettaessa olivat pyöränmutterit tietenkin kiinni.

Heitto kirjoitettuna tussilla keskiöön, hyvät 200 mph saakka...??? :D

Mikki
05.10.2009, 18:55
Heitto kirjoitettuna tussilla keskiöön, hyvät 200 mph saakka...??? :D

Ja kolmonen silmään, lappu lattiaan ja silmät kiinni... :D:D:Dhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon14.gif

Sisu AH-45
10.10.2009, 09:58
Tein sitten rengastilauksen, mutta ei tulekaan nuo isot gummit... Kyselin Sisuun uutta rengastusta (10kpl) ja sain samalla hyvän tarjouksen Lantikkaan uutta vastaavista 5 kpl Michelin XZL 9:00 R16 kumeista (esimerkki ohessa: http://www.expeditionexchange.com/michelin/ ). Toisesta paikasta olisi tiedossa Wolf-version HD-vannesarja. Että tehdään tuosta Lantikasta sitten Wolf-replika :rolleyes: ... Ainakaan ei pitäisi tulla kestävyys ongelmia kun vastaavaa rengastusta on ymmärtääkseni käytetty sotakalustossa. Niin ja se väri on tietenkin SA-INT green :)

Kai sitä Army-"jeepilläkin" seuraa saa, ainakin oheisessa tapahtumassa pojilla oli jatkuvasti seuraa... Aiheeseen liitty(mätöntä)vää kuvatusta :cool:

Ps. En ottanut noista äijistä kuvia vaan JEEPISTÄ JA NAISISTA :) :) :)

http://inlinethumb39.webshots.com/32870/2157363340102303344S600x600Q85.jpg

http://inlinethumb10.webshots.com/26377/2381010490102303344S600x600Q85.jpg

http://inlinethumb37.webshots.com/43556/2848427310102303344S600x600Q85.jpg

http://inlinethumb20.webshots.com/4179/2570989140102303344S600x600Q85.jpg

http://inlinethumb60.webshots.com/42619/2809861090102303344S600x600Q85.jpg

http://inlinethumb58.webshots.com/42873/2275612760102303344S600x600Q85.jpg

sisua45
10.10.2009, 13:25
Otatko renkaat air craft tyresiltä? http://www.aircrafttyres.com/

Sisu AH-45
10.10.2009, 13:29
Juu - sieltä, sieltä! Seuraavaksi lähin iso rengasdiileri onkin Hämeessä :D

Ovat jotain pinnattuja kumeja, toivottavasti kestävät?

sisua45
10.10.2009, 13:41
Pinnattuja? Eikö siellä ole ihan originaalejakin? Mitkä kummit tulee sisuun (sisuihin)?

http://www.roverworld.com/images/tech/Cerchi/Wolf-07.jpg

Edit: Tuossa on vissiin wolfin vanteet 235/85-16 renkailla. Nuo 9.00-16 on milleinä 255/100-16, 36 tuumaa korkea.

Sisu AH-45
10.10.2009, 13:48
No niitä ainakin tarjottiin, itse en tuonne soittanut koska yritetään saada kimppatilaus näihin Sisuihin - kaveri puhuu sujuvaa netherlandiaa (vaikka kyllä ne siellä englantiakin puhuu). Sisuihin pitäis saada XZL:ää 5 kpl 14.00R20 (Jan "Tatcherin" Protoon) ja mulle Goodyeariä 10 kpl 14.75/80R20 ( http://www.aircrafttyres.com/images/Good-year%2014.7580R20%20new%20and%20used.JPG ). Perävaunun takia en voi ottaa suurempia itselle kun siinä ei mahdu isommat telille.

Mitkä noi sun kumit muuten on, venäläiset? http://www.sisua.net/gallery/v/sisua45/1337/Kuva+272.jpg.html
...Eikös jotain vastaavaa NATO-kuviota ole jollain länsimerkilläkin, merkkiä en muista mutta mun mielestäni tuo sinun on parempi kuin Misukka (mikä näyttää enemmän katurenkaalta).

sisua45
10.10.2009, 13:52
Mitkä noi sun kumit muuten on, venäläiset? http://www.sisua.net/gallery/v/sisua...a+272.jpg.html (http://www.sisua.net/gallery/v/sisua45/1337/Kuva+272.jpg.html)
...Eikös jotain vastaavaa NATO-kuviota ole jollain länsimerkilläkin, merkkiä en muista mutta mun mielestäni tuo sinun on parempi kuin Misukka (mikä näyttää enemmän katurenkaalta).Niinkin eksoottinen merkki kuin Nokia. :D Nuo ovat ristikudos-mallit, niissä on hiukan avoimempi kuvio kuin vyörenkaissa. Rätti-nokia on suht harvinainen.

Sisu AH-45
10.10.2009, 13:56
Niinkin eksoottinen merkki kuin Nokia. :D Nuo ovat ristikudos-mallit, niissä on hiukan avoimempi kuvio kuin vyörenkaissa. Rätti-nokia on suht harvinainen.

Kuten arvasin, venäläistä tekniikkaa :D
Noita ei varmaan mistään enää hyvänä saa, eikä ainakaan täältä. On meikäläisestä parhaan näköinen kumi Protoon... :cool:

sisua45
10.10.2009, 13:57
http://www.sisua.net/gallery/d/6369-4/Kuva+6571.jpg

Näitä ryssäläisiä löytyy taas, wink wink. :D

Sisu AH-45
10.10.2009, 14:00
Komee on kumi, mutta taitaa olla paskana ennen kuin pääsen kotiportille :D :D :D Noi taitaa olla Leonid Bretznevin vanhat?

Edellinen omistaja käytti kuulemma uutta kumia joka päivä:
http://i286.photobucket.com/albums/ll115/vnshanghai/Leonid%20Brezhnev/14-SovietleaderLeonidBrezhnevandEas.jpg

Vitsi, vitsi! Onhan noi edulliset, käy varmasti maastoajoon parhaiten.