View Full Version : Motox SuperLite 5W40 synteettiset öljyt
Oon käytellyt Jeepissä Mobil 1 öljyä, mutta oon miettinyt onko kellään kokemusta Motonetin Motox SuperLite 5W40 öljystä?
Tekeekö sillä mitään? Vähän epäilyttää kun on niin pirun paljon halvempaa (€79,90/20L vs. €31,90/4L), vaikka kyllähän tuolla näyttäis olevan samat luokitukset kun Mobilin öljyissäkin.
Onko tietoa kenelle kaikille sen valmistaja tekee öljyä?
Päältäajettavassa ruohonleikkurissa olen käyttänyt noita Motox öljyjä. Joku 400 h pyörinyt viimeisen kuuden vuoden aikana. Kone ei ainakaan vielä ole öljyn- ja suodattimenvaihtoa suurempaa huoltoa tarvinnut. Ölpät on vaihdettu vuosittain. Tän kirjoitettuani se varmaan leikkaa kiinni seuraavalla ajokerralla :D
pistin hj61 motox 10w40 ja hyvin on pelannu 5000km, nyt näyttäs että karvan verran joutus lisäämään, mut ei öljyt tarvii ihan ylämerkissä ollakaan, toinen hyvä on AD varaosamaailman oma öljy sekin on halpaa, pistin sitä volvo 2.3 t5r ja ajoin reilu 10.000km ilman murheita
mut tästä lähtien rupeen käyttämään nesteen synteettistä öljyä 10w40, ostin sitä 200l pöntön makso muistaakseni 530€, sama ostaa kerralla 200l pönttö ku sitä kyllä vuoden parin sisällä menee paljon ku on noita erilaisia moottoriajoneuvoja piha täynnä, moottorisahaankin käytän samaa öljyä, hirsmökkejä ku rakennan ni päivässä menee monta litraa
Oon käytellyt Jeepissä Mobil 1 öljyä, mutta oon miettinyt onko kellään kokemusta Motonetin Motox SuperLite 5W40 öljystä?
Tekeekö sillä mitään? Vähän epäilyttää kun on niin pirun paljon halvempaa (€79,90/20L vs. €31,90/4L), vaikka kyllähän tuolla näyttäis olevan samat luokitukset kun Mobilin öljyissäkin.
Onko tietoa kenelle kaikille sen valmistaja tekee öljyä?
No eikös Jeepin koneeseen kelpaa niin voitelu- kuin polttoaineeksi vaikka rypsiöljy? :D
..todemmin puhuen, tuosta öljystä tai muistakaan halpis-synteettisistä ei ole kokemusta kuin jossain halpisautoissa missä ei oikeastaan ole ollut väliä mitä on koneeseen kaatanut. Onhan öljyillä ihan tutkitustikin eroja vaikka viskositeetit täsmää, mutta jotenkin uskoisin että nykyiset täyssynteettiset on kaikki (kunhan siis viskositeetti oikea) ihan riittävän hyviä tolle 60-luvun peruja olevalle koneelle. Se kun ei ole kovin ronkeli vaikka käyttäisi moniasteöljyjä vuoden ympäri.
Yksi Jeepulan kutosen perusominaisuus tuntuu olevan hydraulisten liftereiden naputus kylmällä koneella jos on vähän huonommat öljyt, mutta sitä se tulee joka tapauksessa tekemään viimeistään enemmillä kilsoilla vaikka olisi mitkä öljyt. Tuskin laakeritkaan pääsee kuivumaan ihan helpolla.. En tiiä.. taitaa olla vain tärkeintä ettei vaihda moniasteöljystä täyssynteettiseen jos on paljon ajettu kone, irrottaa kaikkea paskaa öljykanaviin ja saattaa tukkia ne.
Itte olen koneessa käyttänyt Castrolin jotain täyssynteettistä, mutta pikkuhiljaa olen siitä luopunut halvemman täyssynteettisen vallatessa moottorin..aika turhalta tuntuu kipata tohon koneeseen mitään kalliita öljyjä.
Joo, itsekkin olen taistellut sitä vastaan että laittaisi "No name" öljyt kalliiden sijasta.
Oon noita Mobil1 synteettisiä käytellyt, mutta kun nuo Motoxit on niinpaljon halvempia niin tekisi mieli koettaa, mutta toisaalta ei tee mieli riskeerata muutamien kymppien takia. :confused::confused::confused:
Vaikka kyllähän tuolla raktorin koneessa varmaan halpakin pelittäisi.
Rambleristi
02.10.2009, 18:23
Käyttis Scorpiossa (280tkm) ja Saratogassa (160tkm) käyttänyt noita. Vaihdettu 10tkm välein. Ei oo öljyn kulutus muuttunut miksikään eikä tunnu vuotavan herkemmin uloskaan. En tiedä mistä Motonet nuo öljynsä ostaa ja sitten pakkaa omaan pakkaukseen. En yhtään ihmettelis vaikka olis Mobilin tavaraa sisällä.