Kirjaudu sisään

View Full Version : Pajeron perä kemppilukon teko


laitiar1
27.09.2009, 17:55
juu pitäs tehä hitsi lukko pajeroon, onko minkä lainen homma voisko joku kertoo joka ois tehny. ja kuva kertos enemmän ku tuhat sanaa. Auttakaa tietämätontä

sami_k
27.09.2009, 17:58
murikka käteen hetken kun sitä siinä pyörittelet niin kyl se siit selvii mitä hitsaat

veejii
27.09.2009, 18:30
eikä sitten näin...
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=56580

Micco
27.09.2009, 19:23
Katsastukseenhan ei sit ole asiaa kemppilukolla, mikäli nyt on kyseessä kilvellinenpeli.

jeeppi-eki
27.09.2009, 19:35
Katsastukseenhan ei sit ole asiaa kemppilukolla, mikäli nyt on kyseessä kilvellinenpeli.




Kaveri käytti aikoinaan kemppiperäistä katsastuksessa, ei mennyt läpi , liikaa jarruvoimaeroa taka-akselilla.

sumpe
27.09.2009, 19:43
Sit ku purat sen murikan ja rupeet lyömään romuja yhteen kasaan ni äläpä unohda sieltä keskeltä sitä pikkusta nappulaa ku ei pysy sit vetarit mukana menossa.(kokemus puhuu)

sisua45
27.09.2009, 22:05
Kaveri käytti aikoinaan kemppiperäistä katsastuksessa, ei mennyt läpi , liikaa jarruvoimaeroa taka-akselilla.

Mites tuo on mahdollista...? :confused:

Kokku
28.09.2009, 07:06
Mites tuo on mahdollista...? :confused:

Dyno kalibroimatta... asconassa jossa oli hitsilukko saatiin konttorilla eroa jarruihin 5%. Mainitsin ohimennen että kannattaakohan tarkistaa kalibrointi kun olin saanut jo leiman lappuun....

AtteL
28.09.2009, 07:08
Mites tuo on mahdollista...? :confused:

Onks se mahollista sillee, että toinen puoli jarruista on tehoton ja vetarithan joustaa..? Luulis näkyvän dynamometrin viisarissa huojuntana.

Oon myös kuullu että joku ei saanu tasasia takajarruja kempistä huolimatta.

jnu
28.09.2009, 07:23
Eikös nykyaikasissa laitteissa rullat lähde liikkelle eri aikaan jatai pyöri eri nopeutta. Tuleekos siitä sitten viisareihin eroa kun renkaat pyörii kuitenkin samaa nopeutta, oli jarrua tai ei...

IironSika
28.09.2009, 07:25
Aivan tavallinen ongelma kardaanikäsijarrullisissa autoissa. Tasan näyttää dyno harvoin.

toyota4x4
28.09.2009, 07:55
juu kemppi lukolla oli perjantaina heittäny 8% dyno perinteisellä konttorilalla lahessa(jenkki fordi)
eli katsastus asemien laitteet on suuntaa antavia ,vähän niinkun poliisien tutkat joille laitteiden valmistaja antaa 3-5% virhe marginaaliksi.

kesis
28.09.2009, 09:07
Joskus nuorena miehenä kauan sitte menin juuri rakentamallani lantikalla konttorille kilpiä
hakemaan,no hitsilukolla tietenkin ku mitään noista silloin tienny.
Inssi ajo rullien päälle ja testeri tilttas heti,ja huus niin perkeleesti et saatanan kloppi sulla
on hitsi lukko,ei näitä nykyajan koneita niin vaan huijata.
Ja tää tapahtu jo yli 15 vuotta sitte,eli mitenköhän nää jutut oikee menikään.

juhoke
28.09.2009, 16:26
Eräs katsastusmies kertoi heiton johtuvan siitä, koska molempia rullia pyörittää eri sähkömoottori ja ne ei koskaan pyöri 100% samalla nopeudella.

laitiar1
28.09.2009, 18:43
miten tuo perä oikein avautuu. pitääkö ottaa koko perä irti vai saako purettua paikallaan? koitin paikallaan ollessa purkaa mut se kans vaan raottuu sentin ja ei lähe pois, kortosko joku miten se oikeesti pitäs ottaa pois. Ku mä en vaan tierä

Micco
28.09.2009, 19:30
Kai olet ottanu vetoakselit irti, tai ainakin jonkun matkaa ulos. Sen verran että on välityksestä ulkona.

laitiar1
28.09.2009, 19:36
ai tarkotatko sä renkaan louta vai mistä en oo enne perän kaa räveltäny nii ois kaikki tieto tarpeen

sisua45
28.09.2009, 20:15
ai tarkotatko sä renkaan louta vai mistä en oo enne perän kaa räveltäny nii ois kaikki tieto tarpeen

Joo, pyörä on kiinni vetoakselissa.

laitiar1
29.09.2009, 18:31
ai ne pikku palikat siis on välttämättömät siellä rattaitten välissä . tuleeko muka ne veto akselit sisälle päin sieltä itestään myös jops niitä ei ole

sumpe
29.09.2009, 20:33
ÄLÄ jätä MITÄÄN pois

Micco
30.09.2009, 05:58
ÄLÄ jätä MITÄÄN pois

Vaan lisää kemppiliimaa. Itse sulatin putkirunkoauton perään pultit tasauspyörästönrattaiden väliin.
Jos mahdollista niin laitappa kuva tänne hitsauksen jälkeen ennen kasaamista (ettei mahdollisesti tule turhaa työtä) niin porukalla voi katsoa ettei ole käynyt mitään aikaisemman linkin tapaista vahinkoa ja että näyttää muutenkin kestävältä, jos vaikka itsellä on epävarmuutta homman onnistumisesta.

sumpe
30.09.2009, 07:31
Sen joutuu aikas monessa vaiheessa hitsailemaan esim,ne pikku rattaat pitää niputtaa kädessä ku ei niitä voi hitsata murikan sisällä jos haluaa vahvan,harmi ku en ottanu sillon kuvia

Jare
30.09.2009, 08:01
Sen joutuu aikas monessa vaiheessa hitsailemaan esim,ne pikku rattaat pitää niputtaa kädessä ku ei niitä voi hitsata murikan sisällä jos haluaa vahvan,harmi ku en ottanu sillon kuvia

Häh?

Kyl mä oon kaikki kemppi-kymppi perät hitsaillu rattaat paikoillaan tasauspyörästön kotelossa, eikä ykskään kemppi ole vielä hajonnu (vetareita kyllä paljon), eli kyllähän sen vahvaksi saa ihan siellä paikallaan hitsaamalla. Okei...... on tosin olemassa toisia tasauspyörästön koteloita sen verran ahtaita/umpinaisia rakenteeltaan, ettei pääse kunnolla hitsaamaan, joten silloin varmaan joutuu tekeen "käsityönä". Mut millainen murikka Pajerossa on??

Mika.U
30.09.2009, 08:16
Mut millainen murikka Pajerossa on??


Käy konttaamassa PussyWagonin alla? :D

Micco
30.09.2009, 10:23
Täällä pari räjäytyskuvaa perästä.
http://personal.inet.fi/cool/nettijussi/rkuva/takapera.gif
http://personal.inet.fi/cool/nettijussi/rkuva/takapera2.gif

santikko
04.10.2009, 10:36
onko porukka saanut leimattua ajokkeja kemppilukolla? mulle tuli käsiin suikka jossa tuntuis kemppiläinen olevan, ja leimalle tarttis mennä...

Pjuustinen
25.03.2015, 11:54
Kertokaas joku saapiko tuota Gen1 pajeron kitkallista murikkaa hitsattuu tönköksi? Ja jos jollain löytys kuvia hommasta ni oisin kiitollinen..

Pjuustinen
25.03.2015, 12:08
Ja jos ei saa niin hommaan jostain vapari murikan niin sen kemppaus ohjeet kuvien kera ois huippujuttu..

Jande
25.03.2015, 12:48
tuossa yksi ohje semi lukon tekoon, tuollainen hitsi lukko sallii 1/4 renkaan pyörähtää ennen kuin 100% vähän mukavampi ajella asvaltilla.

http://www.lj10.com/howto/diffweld/page2.htm

Timo_L
25.03.2015, 13:26
tuossa yksi ohje semi lukon tekoon, tuollainen hitsi lukko sallii 1/4 renkaan pyörähtää ennen kuin 100% vähän mukavampi ajella asvaltilla.

http://www.lj10.com/howto/diffweld/page2.htm

Eikös tällainen aiheuta aikamoista hakkaamista tasauspyörästössä, kun on ~1/4 kierrosta väljää missä pääsee nykimään edestakaisin? Jotenkin kuvittelisin, että tasauspyörästön ja vetareidan keston osalta ihan kunnolla hitsattu paketti olisi parempi kuin tuollainen "tyhjää" antava.. tuossa tullee melkoisia iskurasituksia, kun esim. ajaa hapella, rengas käväisee ilmassa ja taas nappaa pitoa :eek:

FunJam
25.03.2015, 14:45
Runkkupalleroon tein noinkin "heiveröiset" napit ja hyvin kesti noin kevytperäisessä 37" pitbulleilla antaa runtua. :D

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=84913

Pjuustinen
25.03.2015, 17:35
Runkkupalleroon tein noinkin "heiveröiset" napit ja hyvin kesti noin kevytperäisessä 37" pitbulleilla antaa runtua. :D

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=84913

Joo eli saa näköjään kitkalukollisen kempattuu.. itellä on kaks akselii ni pitää toinen tehä tuolleen.. kiitosta vaan.. sattusko olee mitään sepostusta tuosta murikan purusta??

hiluvitkutin
25.03.2015, 19:19
tuossa yksi ohje semi lukon tekoon, tuollainen hitsi lukko sallii 1/4 renkaan pyörähtää ennen kuin 100% vähän mukavampi ajella asvaltilla.

http://www.lj10.com/howto/diffweld/page2.htm

Joo en minäkää tommosta tekis. Voi tulla silppua aika äkkiä.

FunJam
25.03.2015, 20:34
Ei oo sen kummosempaa tarinaa, mutta ei tuossa mitään taikaa muistaakseni ollut. Akselin päistä muistaakseni sai 4 pulttia avaamalla koko jarruhässäkän venymään ulos sen verran , että vetari tulee murikasta ulos. Jarruputkia voi joutua vähän runnomaan, mutta mulla tais riittää irroittamatta. Kartaani takapäästä irti ja se "3rd member" pultit auki. Selälleen akselin alle ja jalalla painaa toista jarrukilpeä ja kädellä toista ja plop, murikka tipahtaa syliin. Sitten purkaa järjestyksessä sen murikan puhtaalle alustalle niin, että osaa kasata päinvastaisessa järjestyksessä. Hammasrattaan kosketuksen säätö kasausvaiheessa lienee haastavin vaihe, jos haluaa hyvin tehdä. Mulla tuo oli tarkoitus kestää vaan yhden viikonlopun ajot, joten välykset säätelin ihan hanurituntumalta, suurinpiirtein siihen miten oli alkujaankin ja siitä pyörittelemällä ja hypistelemällä niinkuin tuntui hyvältä. Ja kesti se ainakin sen viikonlopun, vaikka monoa saikin ihan isolla kädellä välillä.. Se kyllä olikin tuon akselin ainut reissu, kun silloinen appiukko myi autosta kniikan neekereille.. :cool:

0ltzi
25.03.2015, 20:42
tälläi :D

http://lum.uk/oldsite/SA/diff-fail.jpg

FunJam
25.03.2015, 20:50
Juu, jos täysin 100% lukkoa tarvitsee, niin tuo lisäksi. :D