PDA

View Full Version : Tehottomat nokivasarat...


-Jarkko-
25.09.2009, 15:27
http://www.youtube.com/watch?v=5Z-IRm4Wg0Q&feature=fvw
http://www.youtube.com/watch?v=mVlov_t4fjg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Fh45CBDc5iw
Vai kuuluisiko tämä johonkin linkit osioon...:confused:

SukiSuki
25.09.2009, 17:58
CUMMINS RULES!!!!!

Heegi
25.09.2009, 18:16
pari lisää

mahtoi viperkuski kirota dieseliä..
http://www.youtube.com/watch?v=5B-nU2qj580

http://www.youtube.com/watch?v=UDJBM9qLRNo&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=mUjPekIWVKg&feature=related

1/4maili suht nopee..
http://www.youtube.com/watch?v=QUlVK-ihE_8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=z-1MTr8X_Z0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=kH9kKYz0kmI&feature=fvw



sitten joku mikä ei tajua valittaa että meidän nää pienet tojotat savuttaa:D

tapsa86
25.09.2009, 19:18
www.youtube.com/watch?v=d8v9RhYnwbw&NR=1
saattais tulla vähän jännäkakkaa housuun ton puikoissa.

Nemi
25.09.2009, 20:55
Remmiahdin + turbo :D

http://www.youtube.com/watch?v=QqgEmdSyYwU&feature=channel_page

Heegi
25.09.2009, 23:43
Remmiahdin + turbo :D

http://www.youtube.com/watch?v=QqgEmdSyYwU&feature=channel_page

ruåtsiss osattiin taas,muuta kun suomess raknnetaan nissan 200sx 315hv tms

AtteL
26.09.2009, 09:28
ruåtsiss osattiin taas,muuta kun suomess raknnetaan nissan 200sx 315hv tms

Aivan. Mehevät on mersun äänet, kyllä ruottissa on asiat paremmin kun saa muutenkin autoja rakennella suht vapaasti. Terveisiä AKE:lle:mad:.

Heegi
26.09.2009, 09:57
jepp,kun menis katsastamaan suomess tollasill autoill mitä niillä siellä kun voi olla yli 1000hv ja kilvissä
niin sais varmaan vankilatuomion ja autolle purkutuomio.. siellä muuten voi jos ajaa E85 bensall viriautoss muutoskatsaa ekoautoksi jolloin mm tukholmass ilmainen pysäköinti yms
+että siellä voi auton rekisteröintikatsaa uudestaan jos kaikki osat vaihettu ja voi itse nimetä papereihin mitä haluaa merkiksi..eikä tarvii maksaa mitään 50tuhat euroa veroa siitä

Miki
26.09.2009, 12:27
www.youtube.com/watch?v=d8v9RhYnwbw&NR=1 (http://www.youtube.com/watch?v=d8v9RhYnwbw&NR=1)
saattais tulla vähän jännäkakkaa housuun ton puikoissa.
Ei mikään paras mahdollinen nuppi pressukapelli kärryn vetoon :D

_LM_
26.09.2009, 12:55
Zetori mäkiveto kisoissa.
http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk&feature=related

Rälläri
26.09.2009, 13:43
:DTosimiehille miksei tosinaisillekkin trike:D:D

http://www.youtube.com/watch?v=9-7QNvIxQTs

http://www.youtube.com/watch?v=G51rWnnUuZs

pee
26.09.2009, 14:29
:DTosimiehille miksei tosinaisillekkin trike:D:D

http://www.youtube.com/watch?v=9-7QNvIxQTs

http://www.youtube.com/watch?v=G51rWnnUuZs


tästä tuli mieleen tuo:

http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=845156

tdi
26.09.2009, 15:07
osaa ne suomalaisetkin jotain! ?

http://www.youtube.com/watch?v=Skam-aeCFOY&feature=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=qne_h1Awxfo&feature=related

Heegi
26.09.2009, 16:11
osaa ne suomalaisetkin jotain! ?

http://www.youtube.com/watch?v=Skam-aeCFOY&feature=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=qne_h1Awxfo&feature=related


jåå tunnen äijän valtosen cridde asuu täss aika lähell ja on paja siin..suht pätevä äijä tekee

MPI
28.09.2009, 14:08
Kyllähän tuo _LM_n mäkivetozetka on raakaa voimaa; amerikan kamppeet saattaisi olla ihmeissään...
Vielä kun löytäisi videopätkän Deutzin vetämässä kahta vankkuria turvesuolla

_LM_
28.09.2009, 15:22
Kyllähän tuo _LM_n mäkivetozetka on raakaa voimaa; amerikan kamppeet saattaisi olla ihmeissään...
Vielä kun löytäisi videopätkän Deutzin vetämässä kahta vankkuria turvesuolla
Tämäkö: http://www.youtube.com/watch?v=9oKgBLpqWqQ&feature=related

AtteL
28.09.2009, 16:24
Alkaa olemaan ihan http://www.pottupellossa.com/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1 meininkiä.

karvanoppa
28.09.2009, 16:41
Saattaa viper miestä ottaa kupolii. :D
http://www.youtube.com/watch?v=cV0XJePUitI

-MaTTi-
28.09.2009, 16:45
Saattaa viper miestä ottaa kupolii. :D
http://www.youtube.com/watch?v=cV0XJePUitI

Johan tuo oli tuolla ylempänä:
pari lisää

mahtoi viperkuski kirota dieseliä..
http://www.youtube.com/watch?v=5B-nU2qj580

Nemi
28.09.2009, 18:13
Osataan sitä suomessakin

http://www.youtube.com/watch?v=ep-soNJ8D8Y&NR=1&feature=fvwp

karvanoppa
28.09.2009, 18:31
Oho. näköjää oli.
Johan tuo oli tuolla ylempänä:

Rotta-Racing
28.09.2009, 20:30
Hieman OT: mutta kumminki..
Kyllä se olis varmaan se Skoda noussut omin avuin ylös ettei Zetoria ois tarvinnut jumiin laittaa
http://www.youtube.com/watch?v=i9IdIrGrak0&feature=quicklist
Vois olla pojilla maastossa säätämistä

Reikä_eero
29.09.2009, 12:31
http://www.youtube.com/watch?v=W3ljEyq5AiQ&feature=channel_page

Tossakin on oikee meiniki :D meinaa ei paljo tehot paista ulospäin. Suomesta tämäkin:)

MPI
29.09.2009, 22:40
_LM_, kiitos linkistä! Tätä juuri tarkoitin, vaikka ei siinä vankkureita ollut; mutta meleko helevetin kovat kentät kun noilla kärryillä vetivät.

AtteL, Pottupellostapa hyvinkin :) Sieltä löytyy ravakoita kamppeita.

Rytari
29.09.2009, 23:18
menee ohi aiheen mutta...joo, hyvin näky kaks kärriä tulevan, luulis noin kovalla kentällä jo kannattavan vaunutteluhommat parilla kipolla.

noissa pottupellon kuvissa ja youtuben pätkissä vilahtelee silloin tällöin kovin tutun näköisiä kärryjä, näkyy noita jakkilaisia muuallakin olevan :)

Viku
30.09.2009, 10:16
www.youtube.com/watch?v=d8v9RhYnwbw&NR=1
saattais tulla vähän jännäkakkaa housuun ton puikoissa.

on aika hieno vehje, näin ton ite livenä jenkeissä yökisoissa viime syksynä. pitää aika pauketta. =)

Palex
30.09.2009, 10:53
Laittakaa ne videot suoraan näkymään tähän topicciin, kerran Jouni on sellaisenkin hienon ominaisuuden palstaan lisännyt, ettei aina tarvitse turhaan mennä tuonne tubeen katselemaan...:rolleyes:

z-1MTr8X_Z0

Rytari
30.09.2009, 11:16
vähäkö voi joku hitaamman laitteen omistaja tympääntyä kun kestää viikon aukasta sivu sen jälkeen.

meillä ainakin jos menee vahingossa semmosen sivun aukaseen niin kone on käytännössä seuraavan 5 minuuttia vallan jökissa. onhan se toki hieno ominaisuus mutta tämmösessä topicissa niitä tulee niin paljo että.

Palex
30.09.2009, 11:31
vähäkö voi joku hitaamman laitteen omistaja tympääntyä kun kestää viikon aukasta sivu sen jälkeen.

meillä ainakin jos menee vahingossa semmosen sivun aukaseen niin kone on käytännössä seuraavan 5 minuuttia vallan jökissa. onhan se toki hieno ominaisuus mutta tämmösessä topicissa niitä tulee niin paljo että.

Ei videosta lataudu etukäteen muuta kuin kuva. Vasta sitten kun on klikannut kuvaa alkaa varsinainen video latautua...

Rytari
30.09.2009, 12:11
ei niin, mutta saman hidastuvuuden se tekeekin jos on pirusti kuvia... emmätiä, ihan sama, työmaan koneella mä vaan olen sen huomannut että kestää...

MPI
30.09.2009, 16:31
Hyvin lähti, paremmin kun hätänen hauki rannasta, mutta musiikki oli persiistä:p

Heegi
02.10.2009, 01:13
Hieman OT: mutta kumminki..
Kyllä se olis varmaan se Skoda noussut omin avuin ylös ettei Zetoria ois tarvinnut jumiin laittaa
http://www.youtube.com/watch?v=i9IdIrGrak0&feature=quicklist
Vois olla pojilla maastossa säätämistä


hyvin ne veti.. ku meinas zetorin saad jumii viell, komentiss lukee vaan jotai zetor super massiiina:D
ku ei viitsiny vetää toiseen suuntaa sill zettorill,sitten se toinen talutti traktoria viel:D

_LM_
05.10.2009, 23:31
Onhan näitä palstalaisten omiakin videoita kuten Turpo-Urpon
http://www.youtube.com/watch?v=w5KakHk8D6M&feature=channel
ja jonkun muun, en muista kenen:
http://www.youtube.com/watch?v=gva0ZaTGLTk&feature=related

POUSA
07.10.2009, 05:16
Laittakaa ne videot suoraan näkymään tähän topicciin, kerran Jouni on sellaisenkin hienon ominaisuuden palstaan lisännyt, ettei aina tarvitse turhaan mennä tuonne tubeen katselemaan...:rolleyes:

z-1MTr8X_Z0

Mut sitte ei nää niitä muita linkkejä mitä siitä vierestä aukee

Jeeper
27.12.2009, 13:21
uaf100fHQaU

IironSika
27.12.2009, 13:30
http://www.youtube.com/watch?v=uaf100fHQaU

Ei kyllä pysty enää puhtaana luonnontuotteena myymään puutavaraa... :D

AtteL
27.12.2009, 14:23
Ei kyllä pysty enää puhtaana luonnontuotteena myymään puutavaraa... :D

Vähä samaa sarjaa, hyvin tuo VÄÄNTÖ vääntää runkoa...:cool:

http://www.youtube.com/watch?v=BVh3nueHzCo&feature=related

Mappe
10.01.2010, 01:25
Nyt on kaikki nähty! MB w123 2x holset + eaton M90 remmi. Toi Valtonen taitaa olla kyllä aika seppä näiden kans.
http://www.youtube.com/watch?v=S9S22SawSxc

knucklebone
10.01.2010, 02:12
Toi Valtosen farmari-silakka on mun unelma-auto numero 1, jos vajaavetoisista puhutaan.
Muutamia vuosia sitten tuli netissä vastaan ne projektikuvat ja on kyllä niin kähee laitos että ei mitään rajaa!

Rälläri
25.01.2010, 13:58
XzTkoI6KmgQ

VonLeka
25.01.2010, 15:43
Ei videosta lataudu etukäteen muuta kuin kuva. Vasta sitten kun on klikannut kuvaa alkaa varsinainen video latautua...

mulla ainakin netti hidastuu vittumaisen paljon

Rekisteröimätön
06.02.2010, 19:47
Hj meinaa jo vähän liikahtaa

http://www.youtube.com/watch?v=M278jy9Xznc&feature=related

tdi
07.02.2010, 03:23
johan hurjaks heittäyty :D:D

-MaTTi-
12.02.2010, 23:29
Laittakaa ne videot suoraan näkymään tähän topicciin, kerran Jouni on sellaisenkin hienon ominaisuuden palstaan lisännyt, ettei aina tarvitse turhaan mennä tuonne tubeen katselemaan...:rolleyes:

z-1MTr8X_Z0

Eipä pelitä nämä topicissa suoraan pyörivät videot... :(

Nyybille: eikö sitä tuota tahtia pääse melkein vakio HJ61:lläkin...

Marcus78
13.02.2010, 08:00
Täällä ainakin pyörii nää topicci videot kun 2 kertaa nuolesta napauttaa...Sinäänsä ihme vaikka mun läppäri on ala-aste ikänen :)

-MaTTi-
13.02.2010, 11:22
Täällä ainakin pyörii nää topicci videot kun 2 kertaa nuolesta napauttaa...Sinäänsä ihme vaikka mun läppäri on ala-aste ikänen :)

No nyt näkyy mullakin, eilen ei vaikka olis vartin ollut ruutu auki (näkyi vaan valkoinen tyhjä ruutu ilman mitään nuolia).

Nemi
11.03.2010, 20:53
Nyt ei ole videoo tarjolla ,mutta linkki.
Hatun noston arvoin suoritus!
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=132310&highlight=

Rälläri
18.03.2010, 11:49
:D:eek:

PaxJxEyxKGQ

r6_KspkdPT0&NR=1

Suomi poweria :cool:

VEa7leSWsx8

pjtk
03.12.2010, 23:52
Nostellaampa tätäkin topiccia välillä.
http://www.youtube.com/watch?v=Y3PgC8vS5DM&feature=related

hiski
04.12.2010, 03:10
Loviisassa oli joku häppeningi missä oli Huru esillä, ja oltiin veturikuskin kans tutustumassa 'konttorin puoleen' eli konehuoneesen niin kertoi (ja näytti paikan) että kun sitä käynnistysnappia painaa siellä koneen vieressä ni todella tuntee ja tietää käynnistävänsä ISOA DIESELIÄ..

mielipuoli
04.12.2010, 16:01
Suomi pojjaaat driftaa röntällä!

http://www.youtube.com/watch?v=24afjVqm2Uw

vmt
04.12.2010, 22:22
Suomessa tuollainenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=ARgOmPR59xc&NR=1

Paljonkohan tuohon pitää olla tehoa moottorissa?

Mikki
04.12.2010, 23:13
Suomi poweria :cool:

VEa7leSWsx8

Onha se moottori saksalainen MAN ja sama versio U-veneiden voimanlähteestä...

Harzaa
04.12.2010, 23:13
kaikilla pitäs olla tämmönen drifting "auto"

http://www.youtube.com/watch?v=tsYb5dqpAHI

_LM_
05.12.2010, 00:28
kaikilla pitäs olla tämmönen drifting "auto"

http://www.youtube.com/watch?v=tsYb5dqpAHI

Samasta laitteesta hieman parempi video.
http://www.youtube.com/watch?v=DVMC4ZOhRfk

Mika R
05.12.2010, 02:35
Suomessa tuollainenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=ARgOmPR59xc&NR=1

Paljonkohan tuohon pitää olla tehoa moottorissa?

eihän siin oo kuin n.1400hv www.eniten.fi löytyy vähän tietoo

Rälläri
05.12.2010, 14:35
Onha se moottori saksalainen MAN ja sama versio U-veneiden voimanlähteestä...

Tampella/MAN V8W V16 turboahdettu etukammiodiesel, osassa vetureita vastaava suoraruiskutusmoottori

1957 Tampella alkoi valmistaa vetureiden dieselmoottoreita saksalaisen MAN AG:n ja ranskalaisen Alsthomin (nykyään Alstom) lisensseillä.

jos se on suomessa tehty ni eikö se oo sit suomalainen ?

t.haapala
06.01.2011, 23:45
:D

http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=39979

Aika hätäseen lähtee noi pelkät nupit :)

sisua45
07.01.2011, 07:39
:D

http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=39979

Aika hätäseen lähtee noi pelkät nupit :)

Komean näköistä, kun catit, cumminsit, ja detroitit työntävät parhaimmillaan 3000 hv ulos. Hyvähän sinne paksun valuraudan sisään on dieseliä ja ilmaa työntää. :)

Mutta alkoi tuo rata näyttämään kapealta. Nupit kulkivat mäen päällä toista sataa. Kärryn kanssa parhaimmat nostavat kuskin eturengasta pari metriä, on varmaan vähän nulju ohjattava. Yleisön ja autojen välillä on viimen metrin välein betoni porsas, ja joku aita. Yksi auto sylkäisi kardaanin pätkän pihalle, tuommoinen alkaa jo sattuakin, kokoa kuin miehen jalalla.

Mutta olisi tuolla kiva noita katsella, ja ottaa olutta samalla. Eikä hyttysetkään pääsee kiusaamaan, kun on tuota nox:ia taivaalla sen verran. :D

Offipiru
07.01.2011, 16:19
Eihän tuol katsomoissa nää kun tota osienpuhdistusöljyn savua :D Tooosi yleisöystävällistä.

Ooppeli
07.01.2011, 19:32
:D

http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=39979

Aika hätäseen lähtee noi pelkät nupit :)

2.00 minuutin kohdalla pitää sanonta paikkansa. Mustassa savussa on voima :D

Jeeper
28.05.2011, 16:01
PDGfzYiDEpI

elhapero
28.05.2011, 20:35
:D

http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=39979

Aika hätäseen lähtee noi pelkät nupit :)
Ei taitas täyttää eu päästönormeja:D

sisua45
28.05.2011, 22:12
Od_6H-k9fBg

Että osaa vanha kuorma-auto kuulostaa kiimaiselta. :) Kun tavallisessa kuorma-autossa (6 syl 4 tahti) tapahtuu yhdellä kampiakselin kierroksella 3 sytytystä, niin V12 DD sytyttää 12 kertaa. :D Tuo kone on 14 litrainen, 475 hv. Ei huono teho vuonna 1975. Laatikko on Fuller Roadranger, tuttu Jyry ja niittikoppi-sisuista.

20 sekuntia kiihdytti, ja sen jälkeen piti antaa jo jake breakia.

Mikki
31.05.2011, 08:09
Tampella/MAN V8W V16 turboahdettu etukammiodiesel, osassa vetureita vastaava suoraruiskutusmoottori

1957 Tampella alkoi valmistaa vetureiden dieselmoottoreita saksalaisen MAN AG:n ja ranskalaisen Alsthomin (nykyään Alstom) lisensseillä.

jos se on suomessa tehty ni eikö se oo sit suomalainen ?

Ja edelleen, lisenssillä valmistettu Suomessa ja MAN perustainen, joka on suora kopio M6V mootorista joka oli U-veneiden voimanlähde.... Hienointa moottorissa on sen muunneltavuus, sylintereitä voidaan FYYSISESTI poistaa tai lisätä tarpeen mukaisesti, kunhan muistaa uusia myös kampi- ja nokka-akselin...

young n dum
03.06.2011, 22:18
http://www.youtube.com/watch?v=RMCe4S0kaIE&feature=related

paskavaunulla lavetin vetoa. ai perkele nuo koneen äänet tuossa lopussa..:)

Mattius
03.06.2011, 22:37
menee ohi aiheen mutta...joo, hyvin näky kaks kärriä tulevan, luulis noin kovalla kentällä jo kannattavan vaunutteluhommat parilla kipolla.

noissa pottupellon kuvissa ja youtuben pätkissä vilahtelee silloin tällöin kovin tutun näköisiä kärryjä, näkyy noita jakkilaisia muuallakin olevan :)

Paljon tehoa, aina myöhässä?

Kahdeksansylinterinen ahtamaton Allison diesel riittää joillekin pahanlaiseen kateuteen, mutta silläkin väännöllä ja teholla kerkiää, kun ei kovin myöhässä lähde, eikä juntturaan aja maantien ojaan. Pitäisikö olla ahtautumia remmissä tai ylipäätään pakokaasuissa, sitä en tiedä, mutta hanaa ja iloa liikenteeseen.

Mattius

JK. Teho = polttoaine (x ) / happi.

sisua45
03.06.2011, 22:39
http://www.youtube.com/watch?v=RMCe4S0kaIE&feature=related

paskavaunulla lavetin vetoa. ai perkele nuo koneen äänet tuossa lopussa..:)

On sitkeävetoinen kone, 17.6 litraa ja ilmajäähdytys. :D

young n dum
04.06.2011, 22:58
ZIISUS mikä vihellys! iha vähä ottaa vielki eteen..:D
http://www.youtube.com/watch?v=XAIHPzuqSc4&feature=fvwrel

sisua45
04.06.2011, 23:15
ZIISUS mikä vihellys! iha vähä ottaa vielki eteen..:D
http://www.youtube.com/watch?v=XAIHPzuqSc4&feature=fvwrel

Dodge kuulostaa melkein tyttöjen traktorilta: http://www.youtube.com/watch?v=H0fEwhuv9dY&playnext=1&list=PL5BF63F747145C588

young n dum
04.06.2011, 23:35
Dodge kuulostaa melkein tyttöjen traktorilta: http://www.youtube.com/watch?v=H0fEwhuv9dY&playnext=1&list=PL5BF63F747145C588

no okei.. on tuo paljo miehekkäämpi laitos.. :o:D

elhapero
04.06.2011, 23:38
Vähän savuttaa...........jos tuo on diesel niin voi vähän alkaa silmiä kirveleen.
http://www.youtube.com/watch?v=VRtD_rDimHk&feature=related

DarkestMessiah
05.06.2011, 22:50
Liittyy aiheeseen kuin hopealusikka moottorisahaan, mutta...

Alkaa näköjään voimasavuja löytyä luontoäidin luomuksistakin :D:D

Rälläri
16.02.2012, 15:27
:D:D:D:D:D:D mukavat äänet
q_0xifuTqVA

sumpe
16.02.2012, 17:00
Pientä rytmihäiriöö mut komeet oli sutkutukset.

Lerssinen
16.02.2012, 20:31
Ei varmaan ihan aiheessa mutta kattomisen arvonen vekotin.. Ei sitä saanu filmille tarttumaan mitä se oikeesti on !

http://www.youtube.com/watch?v=ANT4FnAgWWw

Heguli
17.02.2012, 09:22
Pientä rytmihäiriöö mut komeet oli sutkutukset.

Sopii hyvin myös musamaailmaan :D:D

http://www.youtube.com/watch?v=G75xNzd4UK0&feature=related

BryGgi
17.02.2012, 10:29
Raptec190d (http://www.youtube.com/watch?v=NbShuHhQq6k&feature=related)
DDROOOL

A-P
17.02.2012, 23:07
Oliko tämä jo: http://www.youtube.com/watch?v=UORwvYNXnB8&feature=related

tdi
17.02.2012, 23:27
kyl vielä joskus pitää tollanenkin tehdä ;)

http://www.youtube.com/watch?v=FxvUW4rZ2Io&feature=related

Profi
18.02.2012, 11:27
Aika rouheat soundit

http://www.youtube.com/watch?v=IWr0EzJvQCc

Jappi
18.02.2012, 18:19
Oliko tämä jo: http://www.youtube.com/watch?v=UORwvYNXnB8&feature=related

Aika luikas Fobia :)

Tractor
18.02.2012, 20:32
http://www.youtube.com/watch?v=Z4Y-OWLFDW0&list=FLf6qLehGIGzBUJCZiFgnVzA&index=159&feature=plpp_video

Komiaa murinaa.. No onhan tuo ihan huvittavakin video.. :D

sisua45
25.02.2012, 10:49
Jos on rahaa, eikä jaksa virittää, niin BMW M550xd. 3 litraa, 3 ahdinta, 381 hv, 740 Nm.

http://www.youtube.com/watch?v=Ma-KBPcwRlc&feature=player_embedded

Onko yleistä, että dieselin automaatti heittää vielä isommalle pykälälle kun vauhtia on 230? Noin niinkuin ihan vakio kuntoisena. :D

vmt
25.02.2012, 14:37
Onko yleistä, että dieselin automaatti heittää vielä isommalle pykälälle kun vauhtia on 230? Noin niinkuin ihan vakio kuntoisena. :D

Ei näyttäisi olevan, kun tuossakin näkyy isoin vaihde menevän päälle jo ennen 230 km/h ja tehoa on kuitenkin se 500 hv ja vääntöäkin 1000 Nm, vakiona. :)
http://www.youtube.com/watch?v=kPsE4t_lzcE

tatsga
25.02.2012, 18:43
Jos on rahaa, eikä jaksa virittää, niin BMW M550xd. 3 litraa, 3 ahdinta, 381 hv, 740 Nm.

http://www.youtube.com/watch?v=Ma-KBPcwRlc&feature=player_embedded

Onko yleistä, että dieselin automaatti heittää vielä isommalle pykälälle kun vauhtia on 230? Noin niinkuin ihan vakio kuntoisena. :D
Taitaa olla kyseessä 8-pykäläinen ZF niin taitaa olla aivan normaalia et vika yli yli ylivaihde menee vasta isoissa nopeuksissa silmään kaasu pohjassa kiihdyttäen... =)

jusape
26.02.2012, 00:46
Olikos tämä jo täällä ?
Duramax diesel, kilvissä, suomalainen peli..

http://youtu.be/ARgOmPR59xc

Profi
09.07.2012, 12:25
Upataas vähän hyvää threadia

http://www.youtube.com/watch?v=LXqCzD38zX0&feature=related

Aika ilosesti tuntuu liikkuvan:cool:

smgt
09.07.2012, 15:02
tuon kokoisen ahtimen minä haluan koristeeksi! :D

hpotteri
09.07.2012, 16:50
Onko nää jätkät tehny kaiken päin persettä kun ei savuta eikä tarvii spoolata puolta minuuttii...

http://www.youtube.com/watch?v=yM1xoxNBEOo

Mä epäilen että toi äijä on innoissaan ja toi moottori on jostain jenkistä!

http://www.youtube.com/watch?v=m48vyc5beNg

smgt
09.07.2012, 17:04
ekassa videossa vissiin euro6 moottori :D

JJ90
09.07.2012, 17:46
ekassa videossa vissiin euro6 moottori :D
Ajotus osunu kohalleen..

sisua45
11.07.2012, 19:48
Mä epäilen että toi äijä on innoissaan ja toi moottori on jostain jenkistä!

http://www.youtube.com/watch?v=m48vyc5beNg

Parta meinäs jäädä remmin väliin. :D

Kone oli siis 2 tahtinen Detroit Diesel 24V71. Siihen oli vaan pitänyt laittaa kuormalavallinen ahtimia päälle. Alkup 24V71 koneessa on kolme hammaspyörä vetoista huuhtelupumppua (blower), ja 1800 hv. Tästä hässäkästä oli otettu 3424 hv, jos oikein kuulin. Iskutilavuutta 27.9 litraa.

Tästä linkistä löytyy 3100 hv Kenworth, jossa vain 8V92. Iskutilavuutta 12.1 litraa.

http://smokingunracing.com/page1.aspx
http://www.youtube.com/watch?v=PlVKu8g7Rdc

smgt
11.07.2012, 21:11
jotenki mulla on muisti kuva että oon tän linkin laittanu tänne mutta en löytäny.
http://www.youtube.com/watch?v=3cdj3IqIqTM&feature=results_main&playnext=1&list=PL9BE5812496B40E2E

mäksä
21.10.2013, 23:17
saatana mitä laitteita :eek::eek::eek::eek:

jonkunlaisia märkiä unia näen tollaisista laitteista,, haluais harrastaa samaa.. :cool::cool::cool::cool:

http://www.youtube.com/watch?v=W3gVWWelOSE

-MaTTi-
22.10.2013, 08:53
Taitaa olla kyseessä 8-pykäläinen ZF niin taitaa olla aivan normaalia et vika yli yli ylivaihde menee vasta isoissa nopeuksissa silmään kaasu pohjassa kiihdyttäen... =)

Tais käsin lipsutella vaihteita sisään, ykkösellä ja kakkosella meni punaselle ja kiihtyminen jo pysähty ennen seuraavaa. Ei diiseliä toinna punaselle kierrättää, tehokin jo laskusuunnassa siinä vaiheessa väännöstä puhumattakaan.

pee
22.10.2013, 17:08
Tais käsin lipsutella vaihteita sisään, ykkösellä ja kakkosella meni punaselle ja kiihtyminen jo pysähty ennen seuraavaa. Ei diiseliä toinna punaselle kierrättää, tehokin jo laskusuunnassa siinä vaiheessa väännöstä puhumattakaan.


... samaa kattelin, kun oli noinkin hitaat vaihdot, jää raskaasti tehtaan ilmoittamista tuollaisissa käsissä


vaan, ehdottomasti hieno, suorituskykyinen ja taloudellinen vaunu, tosin takuulla lyhytikäinen kone, ois taksiks ihan passeli ;)

Nikuzai
22.10.2013, 17:28
Onko nää jätkät tehny kaiken päin persettä kun ei savuta eikä tarvii spoolata puolta minuuttii...

http://www.youtube.com/watch?v=yM1xoxNBEOo



Oisko et tossa ei kysytä vääntöä niin paljoa, ettei sen takia survo mustaa :confused:


Mutta monesti dynovideot mitä näkee niistä mielestäni tulee liikaa mustaa.

Muutama sellainen video on missä mustaa tulee vasta siinä vaiheessa kun pyörät lipsuu rullilla ja äänestä kuulee et nyt kysytään voimaa, mutta niissä vääntökäyrä on laakea ja sit rolling coal kohdassa on reilu piikki hepoissa ja väännössä :D

Rngd
25.10.2013, 13:05
Wärtsilän 25 000 litranen suora-14.
http://www.amusingplanet.com/2013/03/the-largest-and-most-powerful-diesel.html

Poraus n. 1 metri. Iskunpituus 2,5 metriä. Ja niita 14 kappaletta rivissä.
108,920 HP ja 7,603,850 Nm kierrosluvulla 102 r/min.

pee
25.10.2013, 13:55
Wärtsilän 25 000 litranen suora-14.
http://www.amusingplanet.com/2013/03/the-largest-and-most-powerful-diesel.html

Poraus n. 1 metri. Iskunpituus 2,5 metriä.
109 000 hv kierrosluvulla 102 r/min.

Tämä on alavääntöä ! Common rail rules !

wikke
25.10.2013, 14:37
Tämä on alavääntöä ! Common rail rules !

Maximi rundithan nuo?

Linkin kuvassa Emma kaijassa lienee vielä telakalta ja varustelu vaiheesta.

Nikuzai
25.10.2013, 17:05
Onkos tuo muuten se kone mistä voidaan jokainen mäntä pysäyttää erikseen?

Joskus tuli dokumenttia isoista koneista ja huoltomies näytti yhden luukun avattuaan, että tyhjäkäynnillä voi koskea kiertokankeen ja isku oli jotain tyylisesti 2 sekuntin luokkaa.
Ja jos kone sammuu tai se sammutetaan niin käyntiin ei enään saada liikuvien massojen ja "käynnistys rasvojen" puuttumisen takia siksi jokainen mäntä voitiin pysäyttää huollon ajaksi erikseen



Mutta erikoisin on tuo käytetyn polttoaineen määrä yhdessä iskussa täydellä kuormalla vain 160g :eek: aina luullut, että sinne lyödään sankollinen tavaraa per isku :p

L-200
25.10.2013, 17:07
On siinä motilla kokoa..

Siinä varustamon johtajalla otsa kastuu kun ilmoitetaan etä pitäis koneremppa tehhä...
Ei moottorin osien hintojen vuoksi vaan laivan poissaolokustannukset kun se on telakalla, siinä ei kympit kauaa tilillä huilaa...

sisua45
25.10.2013, 17:17
Wärtsilän 25 000 litranen suora-14.
http://www.amusingplanet.com/2013/03/the-largest-and-most-powerful-diesel.html

Poraus n. 1 metri. Iskunpituus 2,5 metriä. Ja niita 14 kappaletta rivissä.
108,920 HP ja 7,603,850 Nm kierrosluvulla 102 r/min.

Lukeeko tuon venttiilikopassa 1.8 td..?

(Ei litraa vaan kuutiota :D)

wikke
25.10.2013, 17:45
Lukeeko tuon venttiilikopassa 1.8 td..?

(Ei litraa vaan kuutiota :D)

Mulla oli huono matikka...

Nuhapumppu
25.10.2013, 17:51
Lukeeko tuon venttiilikopassa 1.8 td..?

(Ei litraa vaan kuutiota :D)
Ei kun 1,8 meinaa venttiili väljystä,ja sekin metreissä:D

sisua45
25.10.2013, 17:53
Mulla oli huono matikka...

...ja mulla vielä huonompi. Siis se on 1820 litraa per pytty. :eek:

Eli peräkompulaan voi laittaa 25.2 mottia-lätkän.

Rngd
25.10.2013, 17:57
Lukeeko tuon venttiilikopassa 1.8 td..?

(Ei litraa vaan kuutiota :D)
Joo, suunnilleen se 1.8 kuutiometriä per sylinteri.

Rngd
25.10.2013, 18:01
Mutta erikoisin on tuo käytetyn polttoaineen määrä yhdessä iskussa täydellä kuormalla vain 160g :eek: aina luullut, että sinne lyödään sankollinen tavaraa per isku :p
Joo, näis on parempi hyötysuhde, siis kuluttaa vähemmän per hevosvoima, kuin yksikään ecobuust ihmepikkudiiseli.

sisua45
25.10.2013, 18:49
Engine speed: 22–102 RPMPitäisi ennemminkin olla, että 22 ja 102 kierrosta. :rolleyes:

Noissa toosi-iisoissa koneissa on kierrosalueita, mitä ei voi käyttää. Niillä kierroksilla on niin kovia värinöitä, että kone ei yksinkertaisesti kestä niitä pitemmän päälle. Moottori kiihdytetään noiden pahojen kierrosten yli "nopeasti".

Rngd
25.10.2013, 20:15
Pitäisi ennemminkin olla, että 22 ja 102 kierrosta. :rolleyes:

Noissa toosi-iisoissa koneissa on kierrosalueita, mitä ei voi käyttää. Niillä kierroksilla on niin kovia värinöitä, että kone ei yksinkertaisesti kestä niitä pitemmän päälle. Moottori kiihdytetään noiden pahojen kierrosten yli "nopeasti".
Näin taitaa olla. Siellä pahoilla kierroksilla on varmaan melkoinen sydämentahdistin kaikille ketä joutuu olemaan samassa ammeessa.

wikke
25.10.2013, 20:48
On oikeasti todellista hienosäätöä se optimi kierrosalueen haku.

Rngd
25.10.2013, 21:31
Mutta erikoisin on tuo käytetyn polttoaineen määrä yhdessä iskussa täydellä kuormalla vain 160g :eek: aina luullut, että sinne lyödään sankollinen tavaraa per isku :p
Vaikka tekee tuo 0.16 x 14 mukia x 102 kierrosta x 60 minuuttia = 13708 litraa tunnissa kun kun kapu kääntää kahvat eteen.

smgt
26.10.2013, 11:03
pienempi vene mutta jyrisyttää silti

http://www.youtube.com/watch?v=bWIJmmpoMqY

Timo_L
26.10.2013, 16:13
pienempi vene mutta jyrisyttää silti

http://www.youtube.com/watch?v=bWIJmmpoMqY

Jessus sentään.. jo on koneessa soundit! :eek: :)

edit: ..tässähän olisi tuon RTA96 Wartsila-Sulzter- koneen vanhempi versio käynnissä:

awJIvdzL5dE

wikke
26.10.2013, 17:01
Jessus sentään.. jo on koneessa soundit! :eek: :)

Paikan päällä pienempikin laivamosa saa orastavan stondiksen päälle. Kun ei pelkästään kuulu, vaan myös tuntuu ja tuoksuu. Voiman tekemisestä karkkeja kaikille aisteille...

Nuo oikeasti isot koneet rupeavat vain kohta olemaan laivoissa katoava luonnonvara, vaikka laivat senkun suurenevat.

smgt
26.10.2013, 17:43
Jessus sentään.. jo on koneessa soundit! :eek: :)

kuulostaa nitro kiihytys vehkeeltä mutta eipä olekkaa :D

edittii: tai pikemminki vanhalta pommi koneelta

Timo_L
26.10.2013, 18:00
Paikan päällä pienempikin laivamosa saa orastavan stondiksen päälle. Kun ei pelkästään kuulu, vaan myös tuntuu ja tuoksuu. Voiman tekemisestä karkkeja kaikille aisteille...

Nuo oikeasti isot koneet rupeavat vain kohta olemaan laivoissa katoava luonnonvara, vaikka laivat senkun suurenevat.

Tuttua törinää, kun on satamassa töissä :D vanhojen rahtikiulujen (70- luvun alkupuoli) 4-tahtidieseleiden ääni- ja savumaailma on aika erilainen nykyisiin verrattuna..

Samsonite
26.10.2013, 18:03
Eikös ollut joku hurrien sotapaatti mistä oli starttiviteo? Muistelisin että ajelivat niillä oikeen rivissäkin jossain viteossa, eikä junassa niinkuin yleensä....

sisua45
26.10.2013, 21:26
Sotapaatissa tais olla Isotta Fraschini koneet.

bluevan
26.10.2013, 21:34
Mistä johtuu ettei ne koneet käy tasaisesti kuin tietyillä kierrosalueilla ?

Timo_L
26.10.2013, 21:52
Mistä johtuu ettei ne koneet käy tasaisesti kuin tietyillä kierrosalueilla ?

Puhdas arvaus, mutta veikkaisin että noin suurien pyörivien massojen tasapainottaminen niin että kaikilla kierrosalueilla toimisi on lähes mahdotonta? Puhutaan kuitenkin kymmenistä tai sadoista tonneista..

Nikuzai
26.10.2013, 23:23
tässähän olisi tuon RTA96 Wartsila-Sulzter- koneen vanhempi versio käynnissä:



Huono video :(

Ainoo mikä oli kiinnostavampi kohta oli potkuriakseli

miksiköhän lie tuli hirmuinen himo, että haluttaisi ottaa siitä haliote ja pari kierrosta pyörähtää mukana :p

Jotain muutakin liikkuvaa olisi saanut videossa olla, vaikka näyttää kurkistus luukusta sisälle et olisi kiertokangen nähnyt ja venttiili tai keinu olisi ollut kiva kanssa nähdä :rolleyes:

mikkoimp
28.10.2013, 20:38
ovatko nuo isoimmat koneet 2 tahtisia, entä jollain tavalla ahdettuja?

Timo_L
28.10.2013, 20:46
Yleensä isot koneet on 2-tahtisia, ja niissähän on vähintään huuhtelupumppu (vai miksikä sitä kutsuttiinkaan?), mutta yleensä ahdetaan muutenkin. Käsittääkseni 2-tahtidiesel ei toimi ilman ahtamista ollenkaan.

mikkoimp
28.10.2013, 21:47
Mutta erikoisin on tuo käytetyn polttoaineen määrä yhdessä iskussa täydellä kuormalla vain 160g :eek: aina luullut, että sinne lyödään sankollinen tavaraa per isku :p
Joo, näis on parempi hyötysuhde, siis kuluttaa vähemmän per hevosvoima, kuin yksikään ecobuust ihmepikkudiiseli.


onhan se juu jo varsin hyvä hyötysuhde kun miettii että noin 12kW per kilo on dieselin/pöön lämpöarvo, ~162 000kW olisi tehoa jos kaikki saataisiin hyödyksi, nyt mennään noin 50% hyötysuhteella, autot abaut 20% pienemmällä hyötysuhteella..
tuota määrän pienuutta osakseen selittää myös tuo kaksitahtisuus, eli nelitahtiin pitäisi lyödä tuplaten työtahdille ainetta..

Nikuzai
28.10.2013, 23:44
Käsittääkseni 2-tahtidiesel ei toimi ilman ahtamista ollenkaan.


Mites zetor siinähän ei taida olla edes huuhtelua?


En mene sanomaan, mutta mielikuva juutubesta jääneenä olisi, että joskus johonkin käyttöön on tehty kaiketi DD;täkin ilman huuhtelua siinä vain oli iskun pituus niin suuri, että ilmaa saatiin imettyä koneeseen


Puhtaalla spekuloinnilla :D
"hit n miss" maamoottorithan taitaa kanssa olla 2 tahti dieseleitä, mutta täydellä venttiili määrällä
Niissä kaiketi possauksen jälkeen avataan imu venttiili raittiin ilman sisään saamiseksi ja pakoventtiilillä tasataan ilman määrää ja uusi ruiskutus yläkuolo kohtaan.

Jappi
29.10.2013, 02:33
Mites zetor siinähän ei taida olla edes huuhtelua?


En mene sanomaan, mutta mielikuva juutubesta jääneenä olisi, että joskus johonkin käyttöön on tehty kaiketi DD;täkin ilman huuhtelua siinä vain oli iskun pituus niin suuri, että ilmaa saatiin imettyä koneeseen


Puhtaalla spekuloinnilla :D
"hit n miss" maamoottorithan taitaa kanssa olla 2 tahti dieseleitä, mutta täydellä venttiili määrällä
Niissä kaiketi possauksen jälkeen avataan imu venttiili raittiin ilman sisään saamiseksi ja pakoventtiilillä tasataan ilman määrää ja uusi ruiskutus yläkuolo kohtaan.

Missäs zetkassa on 2-T kone?

2-T diesel vaatii sen huuhtelupumpun koskapa diesel palaa aika epätäydellisesti vajaalla ilmamäärällä, eikä ilman imutahtia saa riittävää ilmamäärää. Mustan savun määrä voisi olla aika huima ilman huuhtelua.

Noxi
29.10.2013, 10:46
ovatko nuo isoimmat koneet 2 tahtisia, entä jollain tavalla ahdettuja?

http://www.dieselduck.ca/machine/01%20prime%20movers/diesel_engine/diesel_engine.01.htm

Sieltä opiskeleen :) Näyttäs tuossa wärtsilän koneessa olevan sähköhuuhtelupuhaltimet videon perusteella. Vai onko? Neki vissiin pikkasen saa ylipainetta niin voi kai ahtamiseksi sanoa :) Tuo pakoventiili on aika ovela kun nestekäyttöinen.

Heguli
29.10.2013, 19:40
Noissa isoissa 2T-moottoreissa S/D-suhde on niin iso, että palotilan huuhtelu ei toimi ilman pakotettua huuhtelujärjestelmää. Eli ilmaa painetaan palotilaan jollain tavalla, jotta sinne saadaan riittävästi puhdasta ilmaa.

Jjurva
29.10.2013, 20:11
Maamoottoreita on isojakin 2-t dieseleitä ilman huuhtelupumppua. Eivätkä juuri savuta ilman kuormaa, rasituksessa tieten vähän muttei pahasti.

Tuosa yksi pieni.
http://www.youtube.com/watch?v=06hTaoLZgBI

Täsä vähän isompi. Tuosta lienee olemasa 6sylinterinenki versio.
http://www.youtube.com/watch?v=At8XY9E_QU0
Onko nämä sitten isoja jos tuoho laivakonneesee vertaa, äänet kohillaan ainakin.

Nostokurki
30.10.2013, 08:25
Puhtaalla spekuloinnilla :D
"hit n miss" maamoottorithan taitaa kanssa olla 2 tahti dieseleitä, mutta täydellä venttiili määrällä
Niissä kaiketi possauksen jälkeen avataan imu venttiili raittiin ilman sisään saamiseksi ja pakoventtiilillä tasataan ilman määrää ja uusi ruiskutus yläkuolo kohtaan.

Ei, kyllä ne nelitahtisia on nuo hit & miss -koneet. Samalla tavalla niissä on kahdella kampiakselin kierroksella imu-puristus-työ-pako. Imuventtiili vain on jousikuormitteinen ja ottaa tavaran sisään silloin kun imutahdissa on alipaine, eli pakoventtiili on kiinni :)

sisua45
31.10.2013, 08:19
Mites zetor siinähän ei taida olla edes huuhtelua?


En mene sanomaan, mutta mielikuva juutubesta jääneenä olisi, että joskus johonkin käyttöön on tehty kaiketi DD;täkin ilman huuhtelua siinä vain oli iskun pituus niin suuri, että ilmaa saatiin imettyä koneeseen

Zetorit on joo nelitahtisia.

Yks kaksitahti DD on tehty missä ei ollu huuhtelupumppua. Joku 30-40 luvun keksintö, tais jäädä ihan prototyypiksi.

Jjurva
02.11.2013, 11:31
Laitetaas ny lissää näitä 2 tahteja.

http://www.youtube.com/watch?v=vS_dnFVYGpA
Ei palijo kierrokset humpaa kuhan käynnistyy.


Ja tuosa vielä saman sarjan 6 sylinterinen versio.
http://www.youtube.com/watch?v=qmUvgbKiW-g

http://www.youtube.com/watch?v=yqjq5aU8dnE

BJ-40/76
02.11.2013, 16:35
Zetorit on joo nelitahtisia.

Yks kaksitahti DD on tehty missä ei ollu huuhtelupumppua. Joku 30-40 luvun keksintö, tais jäädä ihan prototyypiksi.

Olisi kiva tietää miten sinne palotilaan saadaan happea/ilmaa, jos ei kerran ylipaineella?

Nimittäin tuo dsl polttaminen vaatii aina happea, ja silloin siitä tulee palokaasuja, joten pakoputkessa/sylinterissä aina ylipaine?

Periaatteessa vois olla mahdollista että imu-ja pakopuoli olisi niin hyvin resonanssissa, että vois teoriassa toimia?

Mutta esim. paineilmalla käynnistettävissä 2 tahti dsl voidaan antaa alkuvauhti imupuolelle paineilmalla, ja sitten perinteinen turbo alkaa toimia huuhtelupumppuna.

siis huuhtelupumpun tarkoitus on työntää ilmaa palotilaan, ja siinä samassa pakokaasut väistyvät enemmän taikka vähemmän onnistuneesti pakoputkeen.

Kerran ajatusleikkitasolla suunnitelin normaaliin 4 tahtidieseliin muutosta 2 tahtidieseliksi; eatonin remmiahtimella ja turbolla...

-Jarkko-
02.11.2013, 17:29
Pick-up pullinkia.

"siviili" http://www.youtube.com/watch?v=EmrcA7j0afI
"pro" http://www.youtube.com/watch?v=8wRxqqCzd6g

Jjurva
02.11.2013, 17:32
Olisi kiva tietää miten sinne palotilaan saadaan happea/ilmaa, jos ei kerran ylipaineella?

Nimittäin tuo dsl polttaminen vaatii aina happea, ja silloin siitä tulee palokaasuja, joten pakoputkessa/sylinterissä aina ylipaine?

Periaatteessa vois olla mahdollista että imu-ja pakopuoli olisi niin hyvin resonanssissa, että vois teoriassa toimia?

Mutta esim. paineilmalla käynnistettävissä 2 tahti dsl voidaan antaa alkuvauhti imupuolelle paineilmalla, ja sitten perinteinen turbo alkaa toimia huuhtelupumppuna.

siis huuhtelupumpun tarkoitus on työntää ilmaa palotilaan, ja siinä samassa pakokaasut väistyvät enemmän taikka vähemmän onnistuneesti pakoputkeen.

Kerran ajatusleikkitasolla suunnitelin normaaliin 4 tahtidieseliin muutosta 2 tahtidieseliksi; eatonin remmiahtimella ja turbolla...

Nuo kaikki linkittämäni koneet on 2t dieseleitä ilman erillistä huuhtelupumppua ja toimivat niin miksi pienemmät 2t dieselit ei toimisi? Vai oonko nyt ymmärtäny väärin jonku kohan. Luetaanko 2t koneen kampikammiokin huuhtelupumpuksi? Sellainenhan se tavallaan on.

4T dieseli kaksitahiksi, no ei oo ainakaan turhan vaatimaton suunnitelma. Imu ja pakoventtiilit aukeamaan yhtäaikaa ja ahdin painamaan ilmaa koneeseen? Entä jos dieselöis perinteisen 2-t bensakoneen? kaasuttimet pois ja pumppu kylykeen. Uus elämä vanhoille V6 peräprutkuille.

sisua45
02.11.2013, 18:00
Olisi kiva tietää miten sinne palotilaan saadaan happea/ilmaa, jos ei kerran ylipaineella?

Nimittäin tuo dsl polttaminen vaatii aina happea, ja silloin siitä tulee palokaasuja, joten pakoputkessa/sylinterissä aina ylipaine?

Periaatteessa vois olla mahdollista että imu-ja pakopuoli olisi niin hyvin resonanssissa, että vois teoriassa toimia?

Mutta esim. paineilmalla käynnistettävissä 2 tahti dsl voidaan antaa alkuvauhti imupuolelle paineilmalla, ja sitten perinteinen turbo alkaa toimia huuhtelupumppuna.

siis huuhtelupumpun tarkoitus on työntää ilmaa palotilaan, ja siinä samassa pakokaasut väistyvät enemmän taikka vähemmän onnistuneesti pakoputkeen.

Kerran ajatusleikkitasolla suunnitelin normaaliin 4 tahtidieseliin muutosta 2 tahtidieseliksi; eatonin remmiahtimella ja turbolla...

Tuosta on huonosti tietoa saatavilla. Kyseinen kone oli ykspyttyinen poksutin, pienitehoinen paikalliskone.

khonkonen
02.11.2013, 20:44
Pick-up pullinkia.

"siviili" http://www.youtube.com/watch?v=EmrcA7j0afI
"pro" http://www.youtube.com/watch?v=8wRxqqCzd6g

Miten nuo tekee tossa "pro" luokan vedon alussa ton kierrosten nostatuksen? Jarrua vastaan vai vetääkö ne vaihteen vaan raa-asti päälle ku kierrokset tapissa?

kippo86
02.11.2013, 21:31
Noi pullinki avolavat on jotenki koomisia, ku keulalle laitetaa hirveet niput jotai traktoreiden keulapainoja...

Kai niistä jotai iloaki on, ainaki näköä :D

http://www.youtube.com/watch?v=osu6XLLBfxo

Villeri
02.11.2013, 22:15
Miten nuo tekee tossa "pro" luokan vedon alussa ton kierrosten nostatuksen? Jarrua vastaan vai vetääkö ne vaihteen vaan raa-asti päälle ku kierrokset tapissa?

Jarrua vasten ne taitaa sen ottaa. Turbiinissa vaan sopiva stalli, koska jos liian kiree turbiini niin ei pitele kyllä noilla tehoilla enään jarrullakaan paikallaan, kun alkaa ahdot nousta. :D

Aika pomppusaa menoo on ainakin sisältä kuvattuna http://youtu.be/HhytPzR6AGw

BJ-40/76
03.11.2013, 00:06
Nuo kaikki linkittämäni koneet on 2t dieseleitä ilman erillistä huuhtelupumppua ja toimivat niin miksi pienemmät 2t dieselit ei toimisi? Vai oonko nyt ymmärtäny väärin jonku kohan. Luetaanko 2t koneen kampikammiokin huuhtelupumpuksi? Sellainenhan se tavallaan on.

4T dieseli kaksitahiksi, no ei oo ainakaan turhan vaatimaton suunnitelma. Imu ja pakoventtiilit aukeamaan yhtäaikaa ja ahdin painamaan ilmaa koneeseen? Entä jos dieselöis perinteisen 2-t bensakoneen? kaasuttimet pois ja pumppu kylykeen. Uus elämä vanhoille V6 peräprutkuille.

Olet oikeassa, tuo kampikammion kautta tapahtuva pumppaus, kuten kaikissa 2-tahtisissa moottoreissa yleensä, aiheuttaa sen, että ilmaa ja voiteluöljyä, pumpataan palotilaan: toki siellä voi olla bensakin mukana... (nuo suoraruikkarit, joko ilmalla taikka ilman jätän pois...)

Mutta tuossa minun viestissä tarkoitin juurikin sitä, että ilmaa täytyy saada palotilaan (ja nimenomaan siten että kampikammion voitelu ei häiriinny/sekoa)

Ja tuo ajatustasolla ollut; 4t diesel 2-tahtiseksi, helppo homma jos verrataan sitä vanhaan bensa peräprutkuun....

sisua45
03.11.2013, 01:32
Kulkeeko ilma noissa 2 tahti diesel paikallismoottoreissa tosiaan kampikammion kautta?

2 tahti Detroit Diesel koneissa kampikammiossa on moottori öljy, eikä ilma käy siellä ollenkaan. Ilma sylinteriin menee sylinteriputken huuhtelukanavan kautta. Pakokaasut poistuvat sylinterikannen pakoventtiilien kautta, joita on mallista riippuen 2 tai 4 kpl per sylinteri.

Jjurva
03.11.2013, 01:49
Kulukee ilima kampikammion kautta aivan niinku perus 2t bensakonneesa. Voitelu myös toimii niinku 2t tuoreölijyvoitelu eli ölijypumppu painaa ölijyä tarvittavviin paikkoihin.

Tuosa kuvaki tuommosesta isommasta konneesta.
http://oldmachinepress.wordpress.com/2012/08/31/fairbanks-morse-model-32-stationary-engine/

Pikkukonneisa vettää iliman suoraan läpän ohi kampikammioon.

jyrden
03.11.2013, 16:52
Noi pullinki avolavat on jotenki koomisia, ku keulalle laitetaa hirveet niput jotai traktoreiden keulapainoja...

Kai niistä jotai iloaki on, ainaki näköä :D

http://www.youtube.com/watch?v=osu6XLLBfxo

Osa näytti siltä et on nelivedolla vetäviä... Eli painoo saa myös eteenkin ku vetää, eikä keula niin kevenis.Ja ohjattavuuudenkin takia monella keulassa painoo, kun näissä ei taida paljoo jarrulla pystyy ohjaan. Kuten traktoreissa voi jarrulla ohjata ku keula on ilmassa tehokkaimmissa peleissä (Pro Sock laitteet ja SuperFarmit)

Nikuzai
03.11.2013, 19:31
Jarrua vasten ne taitaa sen ottaa. Turbiinissa vaan sopiva stalli, koska jos liian kiree turbiini niin ei pitele kyllä noilla tehoilla enään jarrullakaan paikallaan, kun alkaa ahdot nousta. :D

Aika pomppusaa menoo on ainakin sisältä kuvattuna http://youtu.be/HhytPzR6AGw



Jenkeistä saa "launch" kytkintä turbiiniin ihan kaiketi melkein kaikkiin autoihin sitä en tiedä mitä se tekee vai pitääkö vaihteen vapaalla kunnes jarru päästetään.

tai sitten "ammatti" tasoisissa laitteissa on erillinen pumppu pitämässä laatikossa vaihteilla paineet ja turbiini on vain kytkimenä joka nappaa kiinni kun kytkin poljin päästetään ja samaan kuuluu myös jonkinlainen turbiinijarru jota vasten spoolataan.
Tämmöisen selityksen sain joskus kun samaa kyselin et miten ne spoolataan

kippo86
06.11.2013, 08:11
Osa näytti siltä et on nelivedolla vetäviä... Eli painoo saa myös eteenkin ku vetää, eikä keula niin kevenis.Ja ohjattavuuudenkin takia monella keulassa painoo, kun näissä ei taida paljoo jarrulla pystyy ohjaan. Kuten traktoreissa voi jarrulla ohjata ku keula on ilmassa tehokkaimmissa peleissä (Pro Sock laitteet ja SuperFarmit)

Joo kyl mä raktoreissa ymmärrän hyvinki noi painot, varsinki pienissä.
Mut jos takapyörä on vaikka 35", autolla on pituutta 6m ja keulalla jo pelkkä kone painaa noin 500kg, niin kuinka paljon on oikeesti iloa, jos sinne lisätään vielä 100kg?

Vertaa vaikka Valmet 565, akseliväli 2m, moottori painaa noin 200kg...

-MaTTi-
06.11.2013, 08:59
Mut jos takapyörä on vaikka 35", autolla on pituutta 6m ja keulalla jo pelkkä kone painaa noin 500kg, niin kuinka paljon on oikeesti iloa, jos sinne lisätään vielä 100kg?

Vertaa vaikka Valmet 565, akseliväli 2m, moottori painaa noin 200kg...
Kevyt on Valmetin kone sulla, eiköhän tuo painane vähintään tuplat. Kuitenki vajaan parin tonnin traktori, eikä siin ole ees hyttiä.

Samaten noita vastapainoja on varmasti useempi sata kiloo ja 4 metrin akseliväli tuo mukavasti vipuvartta eli tehostaa vaikutusta.

Rngd
06.11.2013, 09:18
Jokainen joskus salilla käynyt tietää, että tollanen nippu rautalevyjä painaa ennemminkin sen 500kg kuin 100.
Jos on 100kg tangossa niin eihän se ole kuin pari hassua kiekkoa vasta. :cool:

kippo86
06.11.2013, 09:25
Kevyt on Valmetin kone sulla, eiköhän tuo painane vähintään tuplat. Kuitenki vajaan parin tonnin traktori, eikä siin ole ees hyttiä.

Samaten noita vastapainoja on varmasti useempi sata kiloo ja 4 metrin akseliväli tuo mukavasti vipuvartta eli tehostaa vaikutusta.


No joo, toi paino ihan hatusta heitetty, mut ei kai se mitää 400kg paina!?

Tehostaahan se akseliväli joo, mut ei niistä kovinkaa moni ihan keulimalla keuli ilman painojakaa...

Enemmän riippuu miten alhaalla vetopiste on.

veijon-esso
06.11.2013, 09:30
Painolla saa vetokykyä ja koko kisan idea on ton lavetin vetäminen, niin miks ihmeessä ne ei laittais lisää painoa?! :D Ja tuolla edessä se paino tulee tehokkaimmin hyödyks, kun keulaa ne koittaa keventää vaikkei pallot ilmassa kokonaan olisikaan..

-MaTTi-
06.11.2013, 11:56
No joo, toi paino ihan hatusta heitetty, mut ei kai se mitää 400kg paina!?


No ei ihan näemmä kuiviltaan, 340 kg sanoo tämä opus: http://www.valtra.fi/extras/documents/Valmet5652.pdf

Mutta on tuossa painoo keulillla aika kivasti, tämmönen keksintö kun painaa 1900 kg, niin kyllä siinä etusillekin tulee varmaan se 800 kg.
http://ohjelmapaja.fi/wp-content/uploads/2012/01/Viiskuusvitonen-korj-650x440.jpg

Menee vähän offtopikiks jo tosin... :D

veijon-esso
06.11.2013, 12:03
Menee vähän offtopikiks jo tosin... :D

Otsikko oli kyllä tehottomat nokivasarat.... niin mikä toi on jossei topikkiin sovi? :D:D

-MaTTi-
06.11.2013, 12:21
Otsikko oli kyllä tehottomat nokivasarat.... niin mikä toi on jossei topikkiin sovi? :D:D

Ai niinpäs olikin, eli ollaankin asian ytimessä. :D

kippo86
06.11.2013, 13:29
No ei ihan näemmä kuiviltaan, 340 kg sanoo tämä opus: http://www.valtra.fi/extras/documents/Valmet5652.pdf

Mutta on tuossa painoo keulillla aika kivasti, tämmönen keksintö kun painaa 1900 kg, niin kyllä siinä etusillekin tulee varmaan se 800 kg.
http://ohjelmapaja.fi/wp-content/uploads/2012/01/Viiskuusvitonen-korj-650x440.jpg

Menee vähän offtopikiks jo tosin... :D

Oho, yllättävän painava niinki söpöks koneeks... :D

Tosiaa, nythän sitä vasta ollaan asian ytimessä :D:cool:

52hv...

Timo_L
09.11.2013, 20:50
Toiset tykkää vinguttaa Ferrarin konetta tunnelissa, enemmän tässä on soundit kohdallaan :)

jr99NJHr5qQ

mäksä
09.11.2013, 23:40
Toiset tykkää vinguttaa Ferrarin konetta tunnelissa, enemmän tässä on soundit kohdallaan :)

jr99NJHr5qQ

enemmän saundia ja ENEMMÄN munaa :D:D:D:D :cool::cool::cool: ;)

-Jarkko-
23.12.2013, 15:24
Ettei mene ihan veneilyksi ja junailuksi niin laitetaan vaihtelun vuoksi tälläinen melko tasaväkinen köydenvetopätkä :D

http://www.youtube.com/watch?v=7YXFbQedJHA

Ei taida olla painoluokkia eritelty tuossa hommassa :rolleyes:

AtteL
23.12.2013, 20:12
Ettei mene ihan veneilyksi ja junailuksi niin laitetaan vaihtelun vuoksi tälläinen melko tasaväkinen köydenvetopätkä :D

http://www.youtube.com/watch?v=7YXFbQedJHA

Ei taida olla painoluokkia eritelty tuossa hommassa :rolleyes:

Samaa sarjaa:
http://www.youtube.com/watch?v=Tk7QG3-6fbA

BJ-40/76
23.12.2013, 23:38
Ettei mene ihan veneilyksi ja junailuksi niin laitetaan vaihtelun vuoksi tälläinen melko tasaväkinen köydenvetopätkä :D

http://www.youtube.com/watch?v=7YXFbQedJHA

Ei taida olla painoluokkia eritelty tuossa hommassa :rolleyes:

Taitaa tuolla vihreellä fordilla olla muutakin ongelmia, kuin itsetunto-? tulee mustaa myös konepellin alta:D

"niminerkillä: max vääntö 997 r/min" (tuossa minun isoimmassa käyntikuntoisessa dieselissä)

OnOff
24.12.2013, 00:28
On tilanteita joissa paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa :p

sumpe
24.12.2013, 09:29
Nii ja sit jos..... on toi paino mut noi pikkuautot hävis jo siinäkin et ne ei saanu täyttä pitoo ku vetoliina lähti ylöspäin.

Jeeper
08.01.2014, 18:39
KV6Wx4wTkC8

Nikuzai
08.01.2014, 19:49
1BvEz7Oi1TU



Tuolla pitää joskus päästä käymään :D

wikke
08.01.2014, 20:42
Kohtuullisen rankkaa momentti kiertymää osalla!

Rata ei oikeasti näytä ihan hirveän katsojaturvalliselta.

wuntzikka
08.01.2014, 20:46
suomeen vaan nuo, samaan paikkaan kaikki kukkahattutädit ja sedät :D sekä päästöihin vaikuttavat herrat sekä päästöistä rahaa keräväät herrat


ja joo, kyllähän tuota haluais livenä nähdä, kuka alkais matkanjärjestäjäksi?

Jeeper
08.01.2014, 20:54
Tuolla pitää joskus päästä käymään :D

Ei muutakuin elokuussa Quebecia kohti:
http://accelerationcamionstjoseph.com/en/index.php

SD 4.4 TD
08.01.2014, 21:36
Mahtaakohan olla tuulenalapuolella porukka sekunda neekereitä ku sataa päivän nokee niskaan. En kyl omia lapsia veis ihan tohon radan varteen. tos kärryssäki on painoo muistooksein ihan hyvin.

Joske
08.01.2014, 22:04
Tuossa suomalaisten näkökulma kisaan:

WNaZfWZKG30

Nikuzai
08.01.2014, 23:37
Kohtuullisen rankkaa momentti kiertymää osalla!

Rata ei oikeasti näytä ihan hirveän katsojaturvalliselta.




Jokuhan oli kommentoinut et "koneesta kun tulee musta rauta kurkistamaan, meillä on sata runneltua kanukkia"

If engine throws a rod we have a hundred mangled canucks :D

Nikuzai
08.01.2014, 23:56
tos kärryssäki on painoo muistooksein ihan hyvin.



Jossain videossa oli mielestäni et 300 000 painona, mutten ole varma et paunoja lie, mut on se silti 150T

Kärryjä oli silloin kolme peräkkäin :cool:


Vois olla suomalaisella volvo-scania kuskilla naama pitkänä kun se kenkisi johonkin pitkään mäkeen innoissaan et kulkee kovaa ja tollasella petellä tempaisi ohi täydessä lastissa tuulen alapuolen lehmien vaihtaessa väriä :D

Ooppeli
09.01.2014, 00:05
Naapuri Jussikin päässyt kyytiin :D

aslakki
09.01.2014, 09:33
Tuossa suomalaisten näkökulma kisaan:



....."näytettiin kepekin h*m*ille" :D :D

pjtk
09.01.2014, 22:26
Kovia lukuja. http://www.youtube.com/watch?v=aoEQGai3KMw

Nikuzai
10.01.2014, 00:09
G_BemiHFttA


Tossa toinne osa ihan kivasti liikkuu 10T paunan traileri perässä :)

Pakko sanoa, et mahtais japsi pick-upit olla aika nöyränä :o
ehkä jopa pienellä viritykselläkin :confused:

wuntzikka
10.01.2014, 07:49
Jossain videossa oli mielestäni et 300 000 painona, mutten ole varma et paunoja lie, mut on se silti 150T

Kärryjä oli silloin kolme peräkkäin :cool:


Vois olla suomalaisella volvo-scania kuskilla naama pitkänä kun se kenkisi johonkin pitkään mäkeen innoissaan et kulkee kovaa ja tollasella petellä tempaisi ohi täydessä lastissa tuulen alapuolen lehmien vaihtaessa väriä :D

komppaan ^^
jotenkin näyttää vähän leikkimiseltä/kovalta yrittämiseltä, kun pojat kilpailee suomessa soramontun mäkeen sorakuorma/puukuorma päällä, ja sitten kehutaan kuinka vetää hyvin
menisvät tuonne kokeilemaan autojensa kanssa, saattaapi se hymy hyytyä, kun onkin voimaa toisissa vehkeissä vähän enemmän

sisua45
10.01.2014, 17:01
Pakko sanoa, et mahtais japsi pick-upit olla aika nöyränä :o
ehkä jopa pienellä viritykselläkin :confused:

Hyvä sitä GM 6.6 Duramaxia on parkuuttaa, sehän on Isuzun suunnittelema. :D

Profi
10.01.2014, 17:53
Hyvä sitä GM 6.6 Duramaxia on parkuuttaa, sehän on Isuzun suunnittelema. :D

Ja tuo dodgen 6,7 v8 cummins onkin fiatin tekele (FPT)

Swoop
10.01.2014, 18:22
dodgen 6,7 v8 cummins

Suora se on. Ja kaiken lisäks tulee vielä ihan omasta tehtaastaan.;)

Nuhapumppu
10.01.2014, 18:50
Suora se on. Ja kaiken lisäks tulee vielä ihan omasta tehtaastaan.;)
Mutta ihan japanialaista sekin,komatsu kun cumpparin nykyään omistaa;)

Profi
10.01.2014, 19:26
Suora se on. Ja kaiken lisäks tulee vielä ihan omasta tehtaastaan.;)

No perhana, muistin (taas) väärin:D Olikos fiat/iveco jotenki vain siinä suunnitelussa mukana vai mikä yhteys siinä oli? Ne ainakin myy tuota samaa konetta myös fpt nimellä.

helmapelti
10.01.2014, 20:42
Kaverin unimog 401.101. Kok.paino otteessa 2450kg, tehoja 25hp.

sisua45
10.01.2014, 23:39
Nissaniin saa ens vuonna 5.0 V8 Cumminsin. :)

Mikä on Dodge Ramin vastaisku? 3.0 V6 EcoDiesel, by VM-motori, bella italia... :eek::D

ssuvik
10.01.2014, 23:47
Nissaniin saa ens vuonna 5.0 V8 Cumminsin. :)

Mikä on Dodge Ramin vastaisku? 3.0 V6 EcoDiesel, by VM-motori, bella italia... :eek::D

Mihinkä nisuihin Cummins tulee saataville?

sisua45
10.01.2014, 23:53
Mihinkä nisuihin Cummins tulee saataville?

Micra. :D

Heh, Titan pick-up.

KoniJeep
11.01.2014, 00:10
G_BemiHFttA


Tossa toinne osa ihan kivasti liikkuu 10T paunan traileri perässä :)

Pakko sanoa, et mahtais japsi pick-upit olla aika nöyränä :o
ehkä jopa pienellä viritykselläkin :confused:

Oikeita nokivasaroita! Onko ne niin väljiä koneita vai eikö ole osattu kunnolla säätää kun pitää palamatonta polttoainetta tupruttaa taivaalle :confused:

Tuollasella savustimella jos hinais vaikka valkoista venettä tai offi autoa... mitä järkeä?

Nikuzai
11.01.2014, 01:29
Oikeita nokivasaroita! Onko ne niin väljiä koneita vai eikö ole osattu kunnolla säätää kun pitää palamatonta polttoainetta tupruttaa taivaalle :confused:

Tuollasella savustimella jos hinais vaikka valkoista venettä tai offi autoa... mitä järkeä?



Samaa miettinyt monesti itekkin et esim. mynä mersuhan savuttaa vasta kun otetaan voimaa, noi vaikuttais olevan rollin-coal jo tyhjä käynnillä

Mut onko niissä sitten niin isot injektorit et savua tulee valtavasti.


Mutta jos noitten kulutus mittaukset pitää paikkaansa niin se dually duramax kulkee maantiellä 10.459L/100km eli 22,49 Mpg

Videon kuvassa näkyvä punainen kummitus hörppii 10,5 litraa sadalle


Korotettu sininen hörppii 17.873 L/100Km eli 13,16 Mpg


Huonoin oli konevikainen selostuksesta päätellen mäntä reikäinen 1000 heppaa ja 1885 paunaa vänntöä tuottava kummitus 26.851 L/100Km



En tiedä sit missä menee vikaan jos noitten mittauksissa ei ole ameriikan varaa niin suomessa vakioitten kulutus on samaa kuin korotetun ja kone vikaisen viritettyjen kulutus :eek: :confused: :confused:

Timo_L
11.01.2014, 01:32
Oikeita nokivasaroita! Onko ne niin väljiä koneita vai eikö ole osattu kunnolla säätää kun pitää palamatonta polttoainetta tupruttaa taivaalle :confused:

Tuollasella savustimella jos hinais vaikka valkoista venettä tai offi autoa... mitä järkeä?

Juu, kai ne on vituilleen säädetty, kun jostain vajaa seiskalitraisesta suhteellisen matalakierroksisesta koneesta kaivetaan reilusti kolmatta tuhatta newtonia vääntöä ja heppoja viidensadan ja tuhannen väliltä.. ;)

Edit: nuo kulutuslukemat kyllä täytyy olla ihan hatusta vedettyjä.. ehkä myötätuulessa alamäkeen kevyellä jalalla pääsee noihin lukuihin, mutta normiajolla maantiellä... vaikea uskoa. Ihmeen vähällä nuo kyllä kokoonsa nähden menee, mutta vähän rwilua kymppiä satkulle? :D

vmt
11.01.2014, 02:33
Juu, kai ne on vituilleen säädetty, kun jostain vajaa seiskalitraisesta suhteellisen matalakierroksisesta koneesta kaivetaan reilusti kolmatta tuhatta newtonia vääntöä ja heppoja viidensadan ja tuhannen väliltä.. ;)



Sitä voi tietty suhteuttaa siihen, että nykyään otetaan joistakin tehdastekoisista dieseleistä yli 100 hv/litra ja yli 200 Nm/litra (joka aina rajoitettu) ja tuo onnistuu ilman savutusta. Niitä koneita kun ei voi päästää edes savuttamaan hiukkassuodattimien takia...

Ja näkihän noista videoista, että kun kiihdytyksessä lopulta saatiin ahtopaineet sinne tappiin, niin alkoi se savutuskin laantua. Joten kyllä niissä ihan turhan paljon polttoainetta työnnetään palamaan ison osan ajasta, mutta eipä taida säädöt niin helposti enää onnistua ihan joka tilanteeseen noilla kokoonpanoilla.

Nikuzai
11.01.2014, 09:38
Sitä voi tietty suhteuttaa siihen, että nykyään otetaan joistakin tehdastekoisista dieseleistä yli 100 hv/litra ja yli 200 Nm/litra (joka aina rajoitettu) ja tuo onnistuu ilman savutusta. Niitä koneita kun ei voi päästää edes savuttamaan hiukkassuodattimien takia...



Teho suhdehhan on sama noissa yli 100 hv/litra, mut kiinnostais ihan tietää et miten se "euro" kone käyttäytyis jos 6 litrasesta kaivettais se 1000+ heppaa takarenkaaseen
siis kyse ei ole kestosta vaan saisko sieltä kaivettua sitä voimaa ilman että se savuttaisi lähdössä
eli onko olemassa sellaisia injektoreita jotka kykenee aukenemaan pienellä määrällä, mutta pystyy puhtaasti sinne 1300hp asti

Ilokaasuillahan noista ne loput 8-900 jälkeen kaivetaan, mutta kyllä se dieseliä sekin kaipaa

sumpe
11.01.2014, 13:59
No onkos jollain heittää faktaa noiden jenkki nuppien teholukemista?Vetäähän ne tiellä sellasia peräti 30t kuormia.

Nuhapumppu
11.01.2014, 16:09
Oikeita nokivasaroita! Onko ne niin väljiä koneita vai eikö ole osattu kunnolla säätää kun pitää palamatonta polttoainetta tupruttaa taivaalle :confused:

Tuollasella savustimella jos hinais vaikka valkoista venettä tai offi autoa... mitä järkeä?
Tuota savutuksen määrää kannattaa kysellä vaikka pullingmiehiltä,että miksi sitä pitää tulla niin paljon. Esim. Herlevin vehkeet työntää käsin pideltää hiilitankoa koko vedon ajan ja voisin uskoa että siihen on ihan oikeasti joku syy eikä vaan se että ei osata säätää,vai meinaatko ettei Herlevi ole reilussa 27vuodessa oppinut tuota dieselin säätämistä?

Samsonite
11.01.2014, 16:48
Ameriikan lahnoissa ei heräis turpo(t) ikuna jos ei käryäis jo alhaalta?
Alentaisko nuo palamattomat myös pakopuolen lämpöjä?

Mutis
11.01.2014, 17:00
Taitaa kuulua osaltaan lajiin, että laitteet savuttaa. Aika vähän tuota ylämäkikisaa jaksaisi katsella jollain europäästölaitteilla vedettynä. Tai pullingia.

Villeri
11.01.2014, 17:04
Millä pullinki vehkeessä saa sen saavin kokosen holsetin pyörimään jos putkessa menew vaan vähä lämpövärettä :D

Palamaton kakku putkessa ei ainakaan jäähdytä. Joskus ramista irtos ahtoputki niin kiihdyttäessä lykkäs pirusti mustaa ja pakolämmöt nousi reilusti enemmän.

-Jarkko-
11.01.2014, 22:09
No onkos jollain heittää faktaa noiden jenkki nuppien teholukemista?Vetäähän ne tiellä sellasia peräti 30t kuormia.

Tuossa pätkässä on noita dynojuttuja muistaakseni enemmänkin: http://www.youtube.com/watch?v=aoEQGai3KMw

Nuhapumppu
12.01.2014, 10:34
Tuossa pätkässä on noita dynojuttuja muistaakseni enemmänkin: http://www.youtube.com/watch?v=aoEQGai3KMw
Mahtaa sumpe tarkoittaa nuiden kanadalaisten mäkikiihdytysvehkeitä.

Racingrabbit
12.01.2014, 11:32
Olen minäkin ajanut pystyputkisella diesel Dodgella.
Ei ollut savua eikä voimaa...Perkkinsissä :D:D:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=162&pictureid=146737

Nikuzai
12.01.2014, 14:20
Olen minäkin ajanut pystyputkisella diesel Dodgella.
Ei ollut savua eikä voimaa...Perkkinsissä :D:D:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=162&pictureid=146737


Missäs tälläinen komeus nykyään majailee :eek:

sumpe
12.01.2014, 14:23
Mahtaa sumpe tarkoittaa nuiden kanadalaisten mäkikiihdytysvehkeitä.

Tarkotin noita Jenkkien rekan vetureita! Ja vielä vakio malleja.

tekniikkamies
12.01.2014, 14:32
Ite olen vain kerran yrittänyt laittaa Bobcattia omaan peräkärryyn ja se epäonnistu kun siihen oli laitettu leveemmät renkaat ja ei mahtunutkaan. Mutta tämä parin tonnin painoinen Bobcat siirrettiin uuteen osoitteeseen saamani tiedon perusteella takavetoisella 200-sarjan Volvolla ja vissiin jollain autotrailerilla.

Joidenkin mielestä voi olla näyttävääkin kun S150 Bobcattia vedetään helpolla alustalla kauhean savun kera - netistä löysin sille työpainoksi 2632 kiloa. Saman suuruusluokan kuormaa olen vetänyt 90 hevosvoimaisella Hiluxilla!

Katotaas Tuubista vähän enempi jotain TOSIMIESTEN meininkiä: :D
http://www.youtube.com/watch?v=A70U7R_7LLc

http://www.youtube.com/watch?v=7-G-X7vz7os

Vanhaa kalustoa, joka hoitaa hommansa. Mielestäni tuota minikuormaaja- tai kaivinkonehommaa pitäs markkinoida enempi ympäristöystävällisenä ja edullisena vaihtoehtona kuin mukamas, että nyt on kalustossa voimaa kauhiasti...

Racingrabbit
12.01.2014, 14:33
Missäs tälläinen komeus nykyään majailee :eek:

Ei kyllä minkäänlaista tietoa.
Kuva on Truckers Festivaaleilta Karjaalta joskus 90-luvulta,kun käytettiin autoa esillä silloisen omistajan (Rajaseudun Koneaitta/Heimo Suihko) puolesta.

Nikuzai
12.01.2014, 14:33
Tarkotin noita Jenkkien rekan vetureita! Ja vielä vakio malleja.


Peten kone esite
http://www.peterbilt.com/resources/Engine%20Spec%20Sheets/2013%20MX%20Spec%20Sheet%20121212.pdf

KoniJeep
12.01.2014, 14:36
:confused: smoukii: http://www.youtube.com/watch?v=Gnv1aANjSHU&feature=player_detailpage#t=238

sisua45
12.01.2014, 18:04
Tarkotin noita Jenkkien rekan vetureita! Ja vielä vakio malleja.

Nykyään alkaa olla samat koneet amerikassa ja euroopassa.

Esim uusi 15.6 litrainen Mersun rivi kuutonen OM 473 LA on sama kuin detroit diesel DD16. Uudistuneesta polar-sisusta löytyy myös sama kone.

Profi
13.09.2015, 11:49
Laitetaas tämä vaikka tänne kun en parempaakaan threadia tiedä

Nissan titan ja cummins v8 esittely lontoon murteella

https://www.youtube.com/watch?v=LYfeKs0RbhQ

Rälläri
08.04.2017, 12:33
Mitähän tälle kuuluu ,onko viel mil safarin omistuksessa ?

https://www.youtube.com/watch?v=Ud5ilbdOYlw