View Full Version : Tehottomat nokivasarat...
-Jarkko-
25.09.2009, 15:27
http://www.youtube.com/watch?v=5Z-IRm4Wg0Q&feature=fvw
http://www.youtube.com/watch?v=mVlov_t4fjg&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=Fh45CBDc5iw
Vai kuuluisiko tämä johonkin linkit osioon...:confused:
SukiSuki
25.09.2009, 17:58
CUMMINS RULES!!!!!
pari lisää
mahtoi viperkuski kirota dieseliä..
http://www.youtube.com/watch?v=5B-nU2qj580
http://www.youtube.com/watch?v=UDJBM9qLRNo&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=mUjPekIWVKg&feature=related
1/4maili suht nopee..
http://www.youtube.com/watch?v=QUlVK-ihE_8&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=z-1MTr8X_Z0&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=kH9kKYz0kmI&feature=fvw
sitten joku mikä ei tajua valittaa että meidän nää pienet tojotat savuttaa:D
www.youtube.com/watch?v=d8v9RhYnwbw&NR=1
saattais tulla vähän jännäkakkaa housuun ton puikoissa.
Remmiahdin + turbo :D
http://www.youtube.com/watch?v=QqgEmdSyYwU&feature=channel_page
Remmiahdin + turbo :D
http://www.youtube.com/watch?v=QqgEmdSyYwU&feature=channel_page
ruåtsiss osattiin taas,muuta kun suomess raknnetaan nissan 200sx 315hv tms
ruåtsiss osattiin taas,muuta kun suomess raknnetaan nissan 200sx 315hv tms
Aivan. Mehevät on mersun äänet, kyllä ruottissa on asiat paremmin kun saa muutenkin autoja rakennella suht vapaasti. Terveisiä AKE:lle:mad:.
jepp,kun menis katsastamaan suomess tollasill autoill mitä niillä siellä kun voi olla yli 1000hv ja kilvissä
niin sais varmaan vankilatuomion ja autolle purkutuomio.. siellä muuten voi jos ajaa E85 bensall viriautoss muutoskatsaa ekoautoksi jolloin mm tukholmass ilmainen pysäköinti yms
+että siellä voi auton rekisteröintikatsaa uudestaan jos kaikki osat vaihettu ja voi itse nimetä papereihin mitä haluaa merkiksi..eikä tarvii maksaa mitään 50tuhat euroa veroa siitä
www.youtube.com/watch?v=d8v9RhYnwbw&NR=1 (http://www.youtube.com/watch?v=d8v9RhYnwbw&NR=1)
saattais tulla vähän jännäkakkaa housuun ton puikoissa.
Ei mikään paras mahdollinen nuppi pressukapelli kärryn vetoon :D
Zetori mäkiveto kisoissa.
http://www.youtube.com/watch?v=jjPf-vDGxVk&feature=related
:DTosimiehille miksei tosinaisillekkin trike:D:D
http://www.youtube.com/watch?v=9-7QNvIxQTs
http://www.youtube.com/watch?v=G51rWnnUuZs
:DTosimiehille miksei tosinaisillekkin trike:D:D
http://www.youtube.com/watch?v=9-7QNvIxQTs
http://www.youtube.com/watch?v=G51rWnnUuZs
tästä tuli mieleen tuo:
http://www.nettimoto.com/viewVehicle.php?id_bike=845156
osaa ne suomalaisetkin jotain! ?
http://www.youtube.com/watch?v=Skam-aeCFOY&feature=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=qne_h1Awxfo&feature=related
osaa ne suomalaisetkin jotain! ?
http://www.youtube.com/watch?v=Skam-aeCFOY&feature=channel_page
http://www.youtube.com/watch?v=qne_h1Awxfo&feature=related
jåå tunnen äijän valtosen cridde asuu täss aika lähell ja on paja siin..suht pätevä äijä tekee
Kyllähän tuo _LM_n mäkivetozetka on raakaa voimaa; amerikan kamppeet saattaisi olla ihmeissään...
Vielä kun löytäisi videopätkän Deutzin vetämässä kahta vankkuria turvesuolla
Kyllähän tuo _LM_n mäkivetozetka on raakaa voimaa; amerikan kamppeet saattaisi olla ihmeissään...
Vielä kun löytäisi videopätkän Deutzin vetämässä kahta vankkuria turvesuolla
Tämäkö: http://www.youtube.com/watch?v=9oKgBLpqWqQ&feature=related
Alkaa olemaan ihan http://www.pottupellossa.com/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1 meininkiä.
karvanoppa
28.09.2009, 16:41
Saattaa viper miestä ottaa kupolii. :D
http://www.youtube.com/watch?v=cV0XJePUitI
Saattaa viper miestä ottaa kupolii. :D
http://www.youtube.com/watch?v=cV0XJePUitI
Johan tuo oli tuolla ylempänä:
pari lisää
mahtoi viperkuski kirota dieseliä..
http://www.youtube.com/watch?v=5B-nU2qj580
Osataan sitä suomessakin
http://www.youtube.com/watch?v=ep-soNJ8D8Y&NR=1&feature=fvwp
karvanoppa
28.09.2009, 18:31
Oho. näköjää oli.
Johan tuo oli tuolla ylempänä:
Rotta-Racing
28.09.2009, 20:30
Hieman OT: mutta kumminki..
Kyllä se olis varmaan se Skoda noussut omin avuin ylös ettei Zetoria ois tarvinnut jumiin laittaa
http://www.youtube.com/watch?v=i9IdIrGrak0&feature=quicklist
Vois olla pojilla maastossa säätämistä
Reikä_eero
29.09.2009, 12:31
http://www.youtube.com/watch?v=W3ljEyq5AiQ&feature=channel_page
Tossakin on oikee meiniki :D meinaa ei paljo tehot paista ulospäin. Suomesta tämäkin:)
_LM_, kiitos linkistä! Tätä juuri tarkoitin, vaikka ei siinä vankkureita ollut; mutta meleko helevetin kovat kentät kun noilla kärryillä vetivät.
AtteL, Pottupellostapa hyvinkin :) Sieltä löytyy ravakoita kamppeita.
menee ohi aiheen mutta...joo, hyvin näky kaks kärriä tulevan, luulis noin kovalla kentällä jo kannattavan vaunutteluhommat parilla kipolla.
noissa pottupellon kuvissa ja youtuben pätkissä vilahtelee silloin tällöin kovin tutun näköisiä kärryjä, näkyy noita jakkilaisia muuallakin olevan :)
www.youtube.com/watch?v=d8v9RhYnwbw&NR=1
saattais tulla vähän jännäkakkaa housuun ton puikoissa.
on aika hieno vehje, näin ton ite livenä jenkeissä yökisoissa viime syksynä. pitää aika pauketta. =)
Laittakaa ne videot suoraan näkymään tähän topicciin, kerran Jouni on sellaisenkin hienon ominaisuuden palstaan lisännyt, ettei aina tarvitse turhaan mennä tuonne tubeen katselemaan...:rolleyes:
z-1MTr8X_Z0
vähäkö voi joku hitaamman laitteen omistaja tympääntyä kun kestää viikon aukasta sivu sen jälkeen.
meillä ainakin jos menee vahingossa semmosen sivun aukaseen niin kone on käytännössä seuraavan 5 minuuttia vallan jökissa. onhan se toki hieno ominaisuus mutta tämmösessä topicissa niitä tulee niin paljo että.
vähäkö voi joku hitaamman laitteen omistaja tympääntyä kun kestää viikon aukasta sivu sen jälkeen.
meillä ainakin jos menee vahingossa semmosen sivun aukaseen niin kone on käytännössä seuraavan 5 minuuttia vallan jökissa. onhan se toki hieno ominaisuus mutta tämmösessä topicissa niitä tulee niin paljo että.
Ei videosta lataudu etukäteen muuta kuin kuva. Vasta sitten kun on klikannut kuvaa alkaa varsinainen video latautua...
ei niin, mutta saman hidastuvuuden se tekeekin jos on pirusti kuvia... emmätiä, ihan sama, työmaan koneella mä vaan olen sen huomannut että kestää...
Hyvin lähti, paremmin kun hätänen hauki rannasta, mutta musiikki oli persiistä:p
Hieman OT: mutta kumminki..
Kyllä se olis varmaan se Skoda noussut omin avuin ylös ettei Zetoria ois tarvinnut jumiin laittaa
http://www.youtube.com/watch?v=i9IdIrGrak0&feature=quicklist
Vois olla pojilla maastossa säätämistä
hyvin ne veti.. ku meinas zetorin saad jumii viell, komentiss lukee vaan jotai zetor super massiiina:D
ku ei viitsiny vetää toiseen suuntaa sill zettorill,sitten se toinen talutti traktoria viel:D
Onhan näitä palstalaisten omiakin videoita kuten Turpo-Urpon
http://www.youtube.com/watch?v=w5KakHk8D6M&feature=channel
ja jonkun muun, en muista kenen:
http://www.youtube.com/watch?v=gva0ZaTGLTk&feature=related
Laittakaa ne videot suoraan näkymään tähän topicciin, kerran Jouni on sellaisenkin hienon ominaisuuden palstaan lisännyt, ettei aina tarvitse turhaan mennä tuonne tubeen katselemaan...:rolleyes:
z-1MTr8X_Z0
Mut sitte ei nää niitä muita linkkejä mitä siitä vierestä aukee
IironSika
27.12.2009, 13:30
http://www.youtube.com/watch?v=uaf100fHQaU
Ei kyllä pysty enää puhtaana luonnontuotteena myymään puutavaraa... :D
Ei kyllä pysty enää puhtaana luonnontuotteena myymään puutavaraa... :D
Vähä samaa sarjaa, hyvin tuo VÄÄNTÖ vääntää runkoa...:cool:
http://www.youtube.com/watch?v=BVh3nueHzCo&feature=related
Nyt on kaikki nähty! MB w123 2x holset + eaton M90 remmi. Toi Valtonen taitaa olla kyllä aika seppä näiden kans.
http://www.youtube.com/watch?v=S9S22SawSxc
knucklebone
10.01.2010, 02:12
Toi Valtosen farmari-silakka on mun unelma-auto numero 1, jos vajaavetoisista puhutaan.
Muutamia vuosia sitten tuli netissä vastaan ne projektikuvat ja on kyllä niin kähee laitos että ei mitään rajaa!
Ei videosta lataudu etukäteen muuta kuin kuva. Vasta sitten kun on klikannut kuvaa alkaa varsinainen video latautua...
mulla ainakin netti hidastuu vittumaisen paljon
Rekisteröimätön
06.02.2010, 19:47
Hj meinaa jo vähän liikahtaa
http://www.youtube.com/watch?v=M278jy9Xznc&feature=related
johan hurjaks heittäyty :D:D
Laittakaa ne videot suoraan näkymään tähän topicciin, kerran Jouni on sellaisenkin hienon ominaisuuden palstaan lisännyt, ettei aina tarvitse turhaan mennä tuonne tubeen katselemaan...:rolleyes:
z-1MTr8X_Z0
Eipä pelitä nämä topicissa suoraan pyörivät videot... :(
Nyybille: eikö sitä tuota tahtia pääse melkein vakio HJ61:lläkin...
Marcus78
13.02.2010, 08:00
Täällä ainakin pyörii nää topicci videot kun 2 kertaa nuolesta napauttaa...Sinäänsä ihme vaikka mun läppäri on ala-aste ikänen :)
Täällä ainakin pyörii nää topicci videot kun 2 kertaa nuolesta napauttaa...Sinäänsä ihme vaikka mun läppäri on ala-aste ikänen :)
No nyt näkyy mullakin, eilen ei vaikka olis vartin ollut ruutu auki (näkyi vaan valkoinen tyhjä ruutu ilman mitään nuolia).
Nyt ei ole videoo tarjolla ,mutta linkki.
Hatun noston arvoin suoritus!
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=132310&highlight=
:D:eek:
PaxJxEyxKGQ
r6_KspkdPT0&NR=1
Suomi poweria :cool:
VEa7leSWsx8
Nostellaampa tätäkin topiccia välillä.
http://www.youtube.com/watch?v=Y3PgC8vS5DM&feature=related
Loviisassa oli joku häppeningi missä oli Huru esillä, ja oltiin veturikuskin kans tutustumassa 'konttorin puoleen' eli konehuoneesen niin kertoi (ja näytti paikan) että kun sitä käynnistysnappia painaa siellä koneen vieressä ni todella tuntee ja tietää käynnistävänsä ISOA DIESELIÄ..
mielipuoli
04.12.2010, 16:01
Suomi pojjaaat driftaa röntällä!
http://www.youtube.com/watch?v=24afjVqm2Uw
Suomessa tuollainenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=ARgOmPR59xc&NR=1
Paljonkohan tuohon pitää olla tehoa moottorissa?
Suomi poweria :cool:
VEa7leSWsx8
Onha se moottori saksalainen MAN ja sama versio U-veneiden voimanlähteestä...
kaikilla pitäs olla tämmönen drifting "auto"
http://www.youtube.com/watch?v=tsYb5dqpAHI
kaikilla pitäs olla tämmönen drifting "auto"
http://www.youtube.com/watch?v=tsYb5dqpAHI
Samasta laitteesta hieman parempi video.
http://www.youtube.com/watch?v=DVMC4ZOhRfk
Suomessa tuollainenkin:
http://www.youtube.com/watch?v=ARgOmPR59xc&NR=1
Paljonkohan tuohon pitää olla tehoa moottorissa?
eihän siin oo kuin n.1400hv www.eniten.fi löytyy vähän tietoo
Onha se moottori saksalainen MAN ja sama versio U-veneiden voimanlähteestä...
Tampella/MAN V8W V16 turboahdettu etukammiodiesel, osassa vetureita vastaava suoraruiskutusmoottori
1957 Tampella alkoi valmistaa vetureiden dieselmoottoreita saksalaisen MAN AG:n ja ranskalaisen Alsthomin (nykyään Alstom) lisensseillä.
jos se on suomessa tehty ni eikö se oo sit suomalainen ?
t.haapala
06.01.2011, 23:45
:D
http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=39979
Aika hätäseen lähtee noi pelkät nupit :)
:D
http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=39979
Aika hätäseen lähtee noi pelkät nupit :)
Komean näköistä, kun catit, cumminsit, ja detroitit työntävät parhaimmillaan 3000 hv ulos. Hyvähän sinne paksun valuraudan sisään on dieseliä ja ilmaa työntää. :)
Mutta alkoi tuo rata näyttämään kapealta. Nupit kulkivat mäen päällä toista sataa. Kärryn kanssa parhaimmat nostavat kuskin eturengasta pari metriä, on varmaan vähän nulju ohjattava. Yleisön ja autojen välillä on viimen metrin välein betoni porsas, ja joku aita. Yksi auto sylkäisi kardaanin pätkän pihalle, tuommoinen alkaa jo sattuakin, kokoa kuin miehen jalalla.
Mutta olisi tuolla kiva noita katsella, ja ottaa olutta samalla. Eikä hyttysetkään pääsee kiusaamaan, kun on tuota nox:ia taivaalla sen verran. :D
Offipiru
07.01.2011, 16:19
Eihän tuol katsomoissa nää kun tota osienpuhdistusöljyn savua :D Tooosi yleisöystävällistä.
:D
http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=39979
Aika hätäseen lähtee noi pelkät nupit :)
2.00 minuutin kohdalla pitää sanonta paikkansa. Mustassa savussa on voima :D
elhapero
28.05.2011, 20:35
:D
http://www.riemurasia.net/rasiatube/view.php?id=39979
Aika hätäseen lähtee noi pelkät nupit :)
Ei taitas täyttää eu päästönormeja:D
Od_6H-k9fBg
Että osaa vanha kuorma-auto kuulostaa kiimaiselta. :) Kun tavallisessa kuorma-autossa (6 syl 4 tahti) tapahtuu yhdellä kampiakselin kierroksella 3 sytytystä, niin V12 DD sytyttää 12 kertaa. :D Tuo kone on 14 litrainen, 475 hv. Ei huono teho vuonna 1975. Laatikko on Fuller Roadranger, tuttu Jyry ja niittikoppi-sisuista.
20 sekuntia kiihdytti, ja sen jälkeen piti antaa jo jake breakia.
Tampella/MAN V8W V16 turboahdettu etukammiodiesel, osassa vetureita vastaava suoraruiskutusmoottori
1957 Tampella alkoi valmistaa vetureiden dieselmoottoreita saksalaisen MAN AG:n ja ranskalaisen Alsthomin (nykyään Alstom) lisensseillä.
jos se on suomessa tehty ni eikö se oo sit suomalainen ?
Ja edelleen, lisenssillä valmistettu Suomessa ja MAN perustainen, joka on suora kopio M6V mootorista joka oli U-veneiden voimanlähde.... Hienointa moottorissa on sen muunneltavuus, sylintereitä voidaan FYYSISESTI poistaa tai lisätä tarpeen mukaisesti, kunhan muistaa uusia myös kampi- ja nokka-akselin...
young n dum
03.06.2011, 22:18
http://www.youtube.com/watch?v=RMCe4S0kaIE&feature=related
paskavaunulla lavetin vetoa. ai perkele nuo koneen äänet tuossa lopussa..:)
menee ohi aiheen mutta...joo, hyvin näky kaks kärriä tulevan, luulis noin kovalla kentällä jo kannattavan vaunutteluhommat parilla kipolla.
noissa pottupellon kuvissa ja youtuben pätkissä vilahtelee silloin tällöin kovin tutun näköisiä kärryjä, näkyy noita jakkilaisia muuallakin olevan :)
Paljon tehoa, aina myöhässä?
Kahdeksansylinterinen ahtamaton Allison diesel riittää joillekin pahanlaiseen kateuteen, mutta silläkin väännöllä ja teholla kerkiää, kun ei kovin myöhässä lähde, eikä juntturaan aja maantien ojaan. Pitäisikö olla ahtautumia remmissä tai ylipäätään pakokaasuissa, sitä en tiedä, mutta hanaa ja iloa liikenteeseen.
Mattius
JK. Teho = polttoaine (x ) / happi.
http://www.youtube.com/watch?v=RMCe4S0kaIE&feature=related
paskavaunulla lavetin vetoa. ai perkele nuo koneen äänet tuossa lopussa..:)
On sitkeävetoinen kone, 17.6 litraa ja ilmajäähdytys. :D
young n dum
04.06.2011, 22:58
ZIISUS mikä vihellys! iha vähä ottaa vielki eteen..:D
http://www.youtube.com/watch?v=XAIHPzuqSc4&feature=fvwrel
ZIISUS mikä vihellys! iha vähä ottaa vielki eteen..:D
http://www.youtube.com/watch?v=XAIHPzuqSc4&feature=fvwrel
Dodge kuulostaa melkein tyttöjen traktorilta: http://www.youtube.com/watch?v=H0fEwhuv9dY&playnext=1&list=PL5BF63F747145C588
young n dum
04.06.2011, 23:35
Dodge kuulostaa melkein tyttöjen traktorilta: http://www.youtube.com/watch?v=H0fEwhuv9dY&playnext=1&list=PL5BF63F747145C588
no okei.. on tuo paljo miehekkäämpi laitos.. :o:D
elhapero
04.06.2011, 23:38
Vähän savuttaa...........jos tuo on diesel niin voi vähän alkaa silmiä kirveleen.
http://www.youtube.com/watch?v=VRtD_rDimHk&feature=related
DarkestMessiah
05.06.2011, 22:50
Liittyy aiheeseen kuin hopealusikka moottorisahaan, mutta...
Alkaa näköjään voimasavuja löytyä luontoäidin luomuksistakin :D:D
:D:D:D:D:D:D mukavat äänet
q_0xifuTqVA
Pientä rytmihäiriöö mut komeet oli sutkutukset.
Lerssinen
16.02.2012, 20:31
Ei varmaan ihan aiheessa mutta kattomisen arvonen vekotin.. Ei sitä saanu filmille tarttumaan mitä se oikeesti on !
http://www.youtube.com/watch?v=ANT4FnAgWWw
Pientä rytmihäiriöö mut komeet oli sutkutukset.
Sopii hyvin myös musamaailmaan :D:D
http://www.youtube.com/watch?v=G75xNzd4UK0&feature=related
Raptec190d (http://www.youtube.com/watch?v=NbShuHhQq6k&feature=related)
DDROOOL
Oliko tämä jo: http://www.youtube.com/watch?v=UORwvYNXnB8&feature=related
kyl vielä joskus pitää tollanenkin tehdä ;)
http://www.youtube.com/watch?v=FxvUW4rZ2Io&feature=related
Aika rouheat soundit
http://www.youtube.com/watch?v=IWr0EzJvQCc
Oliko tämä jo: http://www.youtube.com/watch?v=UORwvYNXnB8&feature=related
Aika luikas Fobia :)
http://www.youtube.com/watch?v=Z4Y-OWLFDW0&list=FLf6qLehGIGzBUJCZiFgnVzA&index=159&feature=plpp_video
Komiaa murinaa.. No onhan tuo ihan huvittavakin video.. :D
Jos on rahaa, eikä jaksa virittää, niin BMW M550xd. 3 litraa, 3 ahdinta, 381 hv, 740 Nm.
http://www.youtube.com/watch?v=Ma-KBPcwRlc&feature=player_embedded
Onko yleistä, että dieselin automaatti heittää vielä isommalle pykälälle kun vauhtia on 230? Noin niinkuin ihan vakio kuntoisena. :D
Onko yleistä, että dieselin automaatti heittää vielä isommalle pykälälle kun vauhtia on 230? Noin niinkuin ihan vakio kuntoisena. :D
Ei näyttäisi olevan, kun tuossakin näkyy isoin vaihde menevän päälle jo ennen 230 km/h ja tehoa on kuitenkin se 500 hv ja vääntöäkin 1000 Nm, vakiona. :)
http://www.youtube.com/watch?v=kPsE4t_lzcE
Jos on rahaa, eikä jaksa virittää, niin BMW M550xd. 3 litraa, 3 ahdinta, 381 hv, 740 Nm.
http://www.youtube.com/watch?v=Ma-KBPcwRlc&feature=player_embedded
Onko yleistä, että dieselin automaatti heittää vielä isommalle pykälälle kun vauhtia on 230? Noin niinkuin ihan vakio kuntoisena. :D
Taitaa olla kyseessä 8-pykäläinen ZF niin taitaa olla aivan normaalia et vika yli yli ylivaihde menee vasta isoissa nopeuksissa silmään kaasu pohjassa kiihdyttäen... =)
Olikos tämä jo täällä ?
Duramax diesel, kilvissä, suomalainen peli..
http://youtu.be/ARgOmPR59xc
Upataas vähän hyvää threadia
http://www.youtube.com/watch?v=LXqCzD38zX0&feature=related
Aika ilosesti tuntuu liikkuvan:cool:
tuon kokoisen ahtimen minä haluan koristeeksi! :D
hpotteri
09.07.2012, 16:50
Onko nää jätkät tehny kaiken päin persettä kun ei savuta eikä tarvii spoolata puolta minuuttii...
http://www.youtube.com/watch?v=yM1xoxNBEOo
Mä epäilen että toi äijä on innoissaan ja toi moottori on jostain jenkistä!
http://www.youtube.com/watch?v=m48vyc5beNg
ekassa videossa vissiin euro6 moottori :D
ekassa videossa vissiin euro6 moottori :D
Ajotus osunu kohalleen..
Mä epäilen että toi äijä on innoissaan ja toi moottori on jostain jenkistä!
http://www.youtube.com/watch?v=m48vyc5beNg
Parta meinäs jäädä remmin väliin. :D
Kone oli siis 2 tahtinen Detroit Diesel 24V71. Siihen oli vaan pitänyt laittaa kuormalavallinen ahtimia päälle. Alkup 24V71 koneessa on kolme hammaspyörä vetoista huuhtelupumppua (blower), ja 1800 hv. Tästä hässäkästä oli otettu 3424 hv, jos oikein kuulin. Iskutilavuutta 27.9 litraa.
Tästä linkistä löytyy 3100 hv Kenworth, jossa vain 8V92. Iskutilavuutta 12.1 litraa.
http://smokingunracing.com/page1.aspx
http://www.youtube.com/watch?v=PlVKu8g7Rdc
jotenki mulla on muisti kuva että oon tän linkin laittanu tänne mutta en löytäny.
http://www.youtube.com/watch?v=3cdj3IqIqTM&feature=results_main&playnext=1&list=PL9BE5812496B40E2E
saatana mitä laitteita :eek::eek::eek::eek:
jonkunlaisia märkiä unia näen tollaisista laitteista,, haluais harrastaa samaa.. :cool::cool::cool::cool:
http://www.youtube.com/watch?v=W3gVWWelOSE
Taitaa olla kyseessä 8-pykäläinen ZF niin taitaa olla aivan normaalia et vika yli yli ylivaihde menee vasta isoissa nopeuksissa silmään kaasu pohjassa kiihdyttäen... =)
Tais käsin lipsutella vaihteita sisään, ykkösellä ja kakkosella meni punaselle ja kiihtyminen jo pysähty ennen seuraavaa. Ei diiseliä toinna punaselle kierrättää, tehokin jo laskusuunnassa siinä vaiheessa väännöstä puhumattakaan.
Tais käsin lipsutella vaihteita sisään, ykkösellä ja kakkosella meni punaselle ja kiihtyminen jo pysähty ennen seuraavaa. Ei diiseliä toinna punaselle kierrättää, tehokin jo laskusuunnassa siinä vaiheessa väännöstä puhumattakaan.
... samaa kattelin, kun oli noinkin hitaat vaihdot, jää raskaasti tehtaan ilmoittamista tuollaisissa käsissä
vaan, ehdottomasti hieno, suorituskykyinen ja taloudellinen vaunu, tosin takuulla lyhytikäinen kone, ois taksiks ihan passeli ;)
Onko nää jätkät tehny kaiken päin persettä kun ei savuta eikä tarvii spoolata puolta minuuttii...
http://www.youtube.com/watch?v=yM1xoxNBEOo
Oisko et tossa ei kysytä vääntöä niin paljoa, ettei sen takia survo mustaa :confused:
Mutta monesti dynovideot mitä näkee niistä mielestäni tulee liikaa mustaa.
Muutama sellainen video on missä mustaa tulee vasta siinä vaiheessa kun pyörät lipsuu rullilla ja äänestä kuulee et nyt kysytään voimaa, mutta niissä vääntökäyrä on laakea ja sit rolling coal kohdassa on reilu piikki hepoissa ja väännössä :D
Wärtsilän 25 000 litranen suora-14.
http://www.amusingplanet.com/2013/03/the-largest-and-most-powerful-diesel.html
Poraus n. 1 metri. Iskunpituus 2,5 metriä. Ja niita 14 kappaletta rivissä.
108,920 HP ja 7,603,850 Nm kierrosluvulla 102 r/min.
Wärtsilän 25 000 litranen suora-14.
http://www.amusingplanet.com/2013/03/the-largest-and-most-powerful-diesel.html
Poraus n. 1 metri. Iskunpituus 2,5 metriä.
109 000 hv kierrosluvulla 102 r/min.
Tämä on alavääntöä ! Common rail rules !
Tämä on alavääntöä ! Common rail rules !
Maximi rundithan nuo?
Linkin kuvassa Emma kaijassa lienee vielä telakalta ja varustelu vaiheesta.
Onkos tuo muuten se kone mistä voidaan jokainen mäntä pysäyttää erikseen?
Joskus tuli dokumenttia isoista koneista ja huoltomies näytti yhden luukun avattuaan, että tyhjäkäynnillä voi koskea kiertokankeen ja isku oli jotain tyylisesti 2 sekuntin luokkaa.
Ja jos kone sammuu tai se sammutetaan niin käyntiin ei enään saada liikuvien massojen ja "käynnistys rasvojen" puuttumisen takia siksi jokainen mäntä voitiin pysäyttää huollon ajaksi erikseen
Mutta erikoisin on tuo käytetyn polttoaineen määrä yhdessä iskussa täydellä kuormalla vain 160g :eek: aina luullut, että sinne lyödään sankollinen tavaraa per isku :p
On siinä motilla kokoa..
Siinä varustamon johtajalla otsa kastuu kun ilmoitetaan etä pitäis koneremppa tehhä...
Ei moottorin osien hintojen vuoksi vaan laivan poissaolokustannukset kun se on telakalla, siinä ei kympit kauaa tilillä huilaa...
Wärtsilän 25 000 litranen suora-14.
http://www.amusingplanet.com/2013/03/the-largest-and-most-powerful-diesel.html
Poraus n. 1 metri. Iskunpituus 2,5 metriä. Ja niita 14 kappaletta rivissä.
108,920 HP ja 7,603,850 Nm kierrosluvulla 102 r/min.
Lukeeko tuon venttiilikopassa 1.8 td..?
(Ei litraa vaan kuutiota :D)
Lukeeko tuon venttiilikopassa 1.8 td..?
(Ei litraa vaan kuutiota :D)
Mulla oli huono matikka...
Nuhapumppu
25.10.2013, 17:51
Lukeeko tuon venttiilikopassa 1.8 td..?
(Ei litraa vaan kuutiota :D)
Ei kun 1,8 meinaa venttiili väljystä,ja sekin metreissä:D
Mulla oli huono matikka...
...ja mulla vielä huonompi. Siis se on 1820 litraa per pytty. :eek:
Eli peräkompulaan voi laittaa 25.2 mottia-lätkän.
Lukeeko tuon venttiilikopassa 1.8 td..?
(Ei litraa vaan kuutiota :D)
Joo, suunnilleen se 1.8 kuutiometriä per sylinteri.
Mutta erikoisin on tuo käytetyn polttoaineen määrä yhdessä iskussa täydellä kuormalla vain 160g :eek: aina luullut, että sinne lyödään sankollinen tavaraa per isku :p
Joo, näis on parempi hyötysuhde, siis kuluttaa vähemmän per hevosvoima, kuin yksikään ecobuust ihmepikkudiiseli.
Engine speed: 22–102 RPMPitäisi ennemminkin olla, että 22 ja 102 kierrosta. :rolleyes:
Noissa toosi-iisoissa koneissa on kierrosalueita, mitä ei voi käyttää. Niillä kierroksilla on niin kovia värinöitä, että kone ei yksinkertaisesti kestä niitä pitemmän päälle. Moottori kiihdytetään noiden pahojen kierrosten yli "nopeasti".
Pitäisi ennemminkin olla, että 22 ja 102 kierrosta. :rolleyes:
Noissa toosi-iisoissa koneissa on kierrosalueita, mitä ei voi käyttää. Niillä kierroksilla on niin kovia värinöitä, että kone ei yksinkertaisesti kestä niitä pitemmän päälle. Moottori kiihdytetään noiden pahojen kierrosten yli "nopeasti".
Näin taitaa olla. Siellä pahoilla kierroksilla on varmaan melkoinen sydämentahdistin kaikille ketä joutuu olemaan samassa ammeessa.
On oikeasti todellista hienosäätöä se optimi kierrosalueen haku.
Mutta erikoisin on tuo käytetyn polttoaineen määrä yhdessä iskussa täydellä kuormalla vain 160g :eek: aina luullut, että sinne lyödään sankollinen tavaraa per isku :p
Vaikka tekee tuo 0.16 x 14 mukia x 102 kierrosta x 60 minuuttia = 13708 litraa tunnissa kun kun kapu kääntää kahvat eteen.
pienempi vene mutta jyrisyttää silti
http://www.youtube.com/watch?v=bWIJmmpoMqY
pienempi vene mutta jyrisyttää silti
http://www.youtube.com/watch?v=bWIJmmpoMqY
Jessus sentään.. jo on koneessa soundit! :eek: :)
edit: ..tässähän olisi tuon RTA96 Wartsila-Sulzter- koneen vanhempi versio käynnissä:
awJIvdzL5dE
Jessus sentään.. jo on koneessa soundit! :eek: :)
Paikan päällä pienempikin laivamosa saa orastavan stondiksen päälle. Kun ei pelkästään kuulu, vaan myös tuntuu ja tuoksuu. Voiman tekemisestä karkkeja kaikille aisteille...
Nuo oikeasti isot koneet rupeavat vain kohta olemaan laivoissa katoava luonnonvara, vaikka laivat senkun suurenevat.
Jessus sentään.. jo on koneessa soundit! :eek: :)
kuulostaa nitro kiihytys vehkeeltä mutta eipä olekkaa :D
edittii: tai pikemminki vanhalta pommi koneelta
Paikan päällä pienempikin laivamosa saa orastavan stondiksen päälle. Kun ei pelkästään kuulu, vaan myös tuntuu ja tuoksuu. Voiman tekemisestä karkkeja kaikille aisteille...
Nuo oikeasti isot koneet rupeavat vain kohta olemaan laivoissa katoava luonnonvara, vaikka laivat senkun suurenevat.
Tuttua törinää, kun on satamassa töissä :D vanhojen rahtikiulujen (70- luvun alkupuoli) 4-tahtidieseleiden ääni- ja savumaailma on aika erilainen nykyisiin verrattuna..
Samsonite
26.10.2013, 18:03
Eikös ollut joku hurrien sotapaatti mistä oli starttiviteo? Muistelisin että ajelivat niillä oikeen rivissäkin jossain viteossa, eikä junassa niinkuin yleensä....
Sotapaatissa tais olla Isotta Fraschini koneet.
Mistä johtuu ettei ne koneet käy tasaisesti kuin tietyillä kierrosalueilla ?
Mistä johtuu ettei ne koneet käy tasaisesti kuin tietyillä kierrosalueilla ?
Puhdas arvaus, mutta veikkaisin että noin suurien pyörivien massojen tasapainottaminen niin että kaikilla kierrosalueilla toimisi on lähes mahdotonta? Puhutaan kuitenkin kymmenistä tai sadoista tonneista..
tässähän olisi tuon RTA96 Wartsila-Sulzter- koneen vanhempi versio käynnissä:
Huono video :(
Ainoo mikä oli kiinnostavampi kohta oli potkuriakseli
miksiköhän lie tuli hirmuinen himo, että haluttaisi ottaa siitä haliote ja pari kierrosta pyörähtää mukana :p
Jotain muutakin liikkuvaa olisi saanut videossa olla, vaikka näyttää kurkistus luukusta sisälle et olisi kiertokangen nähnyt ja venttiili tai keinu olisi ollut kiva kanssa nähdä :rolleyes:
mikkoimp
28.10.2013, 20:38
ovatko nuo isoimmat koneet 2 tahtisia, entä jollain tavalla ahdettuja?
Yleensä isot koneet on 2-tahtisia, ja niissähän on vähintään huuhtelupumppu (vai miksikä sitä kutsuttiinkaan?), mutta yleensä ahdetaan muutenkin. Käsittääkseni 2-tahtidiesel ei toimi ilman ahtamista ollenkaan.
mikkoimp
28.10.2013, 21:47
Mutta erikoisin on tuo käytetyn polttoaineen määrä yhdessä iskussa täydellä kuormalla vain 160g :eek: aina luullut, että sinne lyödään sankollinen tavaraa per isku :p
Joo, näis on parempi hyötysuhde, siis kuluttaa vähemmän per hevosvoima, kuin yksikään ecobuust ihmepikkudiiseli.
onhan se juu jo varsin hyvä hyötysuhde kun miettii että noin 12kW per kilo on dieselin/pöön lämpöarvo, ~162 000kW olisi tehoa jos kaikki saataisiin hyödyksi, nyt mennään noin 50% hyötysuhteella, autot abaut 20% pienemmällä hyötysuhteella..
tuota määrän pienuutta osakseen selittää myös tuo kaksitahtisuus, eli nelitahtiin pitäisi lyödä tuplaten työtahdille ainetta..
Käsittääkseni 2-tahtidiesel ei toimi ilman ahtamista ollenkaan.
Mites zetor siinähän ei taida olla edes huuhtelua?
En mene sanomaan, mutta mielikuva juutubesta jääneenä olisi, että joskus johonkin käyttöön on tehty kaiketi DD;täkin ilman huuhtelua siinä vain oli iskun pituus niin suuri, että ilmaa saatiin imettyä koneeseen
Puhtaalla spekuloinnilla :D
"hit n miss" maamoottorithan taitaa kanssa olla 2 tahti dieseleitä, mutta täydellä venttiili määrällä
Niissä kaiketi possauksen jälkeen avataan imu venttiili raittiin ilman sisään saamiseksi ja pakoventtiilillä tasataan ilman määrää ja uusi ruiskutus yläkuolo kohtaan.
Mites zetor siinähän ei taida olla edes huuhtelua?
En mene sanomaan, mutta mielikuva juutubesta jääneenä olisi, että joskus johonkin käyttöön on tehty kaiketi DD;täkin ilman huuhtelua siinä vain oli iskun pituus niin suuri, että ilmaa saatiin imettyä koneeseen
Puhtaalla spekuloinnilla :D
"hit n miss" maamoottorithan taitaa kanssa olla 2 tahti dieseleitä, mutta täydellä venttiili määrällä
Niissä kaiketi possauksen jälkeen avataan imu venttiili raittiin ilman sisään saamiseksi ja pakoventtiilillä tasataan ilman määrää ja uusi ruiskutus yläkuolo kohtaan.
Missäs zetkassa on 2-T kone?
2-T diesel vaatii sen huuhtelupumpun koskapa diesel palaa aika epätäydellisesti vajaalla ilmamäärällä, eikä ilman imutahtia saa riittävää ilmamäärää. Mustan savun määrä voisi olla aika huima ilman huuhtelua.
ovatko nuo isoimmat koneet 2 tahtisia, entä jollain tavalla ahdettuja?
http://www.dieselduck.ca/machine/01%20prime%20movers/diesel_engine/diesel_engine.01.htm
Sieltä opiskeleen :) Näyttäs tuossa wärtsilän koneessa olevan sähköhuuhtelupuhaltimet videon perusteella. Vai onko? Neki vissiin pikkasen saa ylipainetta niin voi kai ahtamiseksi sanoa :) Tuo pakoventiili on aika ovela kun nestekäyttöinen.
Noissa isoissa 2T-moottoreissa S/D-suhde on niin iso, että palotilan huuhtelu ei toimi ilman pakotettua huuhtelujärjestelmää. Eli ilmaa painetaan palotilaan jollain tavalla, jotta sinne saadaan riittävästi puhdasta ilmaa.
Maamoottoreita on isojakin 2-t dieseleitä ilman huuhtelupumppua. Eivätkä juuri savuta ilman kuormaa, rasituksessa tieten vähän muttei pahasti.
Tuosa yksi pieni.
http://www.youtube.com/watch?v=06hTaoLZgBI
Täsä vähän isompi. Tuosta lienee olemasa 6sylinterinenki versio.
http://www.youtube.com/watch?v=At8XY9E_QU0
Onko nämä sitten isoja jos tuoho laivakonneesee vertaa, äänet kohillaan ainakin.
Nostokurki
30.10.2013, 08:25
Puhtaalla spekuloinnilla :D
"hit n miss" maamoottorithan taitaa kanssa olla 2 tahti dieseleitä, mutta täydellä venttiili määrällä
Niissä kaiketi possauksen jälkeen avataan imu venttiili raittiin ilman sisään saamiseksi ja pakoventtiilillä tasataan ilman määrää ja uusi ruiskutus yläkuolo kohtaan.
Ei, kyllä ne nelitahtisia on nuo hit & miss -koneet. Samalla tavalla niissä on kahdella kampiakselin kierroksella imu-puristus-työ-pako. Imuventtiili vain on jousikuormitteinen ja ottaa tavaran sisään silloin kun imutahdissa on alipaine, eli pakoventtiili on kiinni :)
Mites zetor siinähän ei taida olla edes huuhtelua?
En mene sanomaan, mutta mielikuva juutubesta jääneenä olisi, että joskus johonkin käyttöön on tehty kaiketi DD;täkin ilman huuhtelua siinä vain oli iskun pituus niin suuri, että ilmaa saatiin imettyä koneeseen
Zetorit on joo nelitahtisia.
Yks kaksitahti DD on tehty missä ei ollu huuhtelupumppua. Joku 30-40 luvun keksintö, tais jäädä ihan prototyypiksi.
Laitetaas ny lissää näitä 2 tahteja.
http://www.youtube.com/watch?v=vS_dnFVYGpA
Ei palijo kierrokset humpaa kuhan käynnistyy.
Ja tuosa vielä saman sarjan 6 sylinterinen versio.
http://www.youtube.com/watch?v=qmUvgbKiW-g
http://www.youtube.com/watch?v=yqjq5aU8dnE
BJ-40/76
02.11.2013, 16:35
Zetorit on joo nelitahtisia.
Yks kaksitahti DD on tehty missä ei ollu huuhtelupumppua. Joku 30-40 luvun keksintö, tais jäädä ihan prototyypiksi.
Olisi kiva tietää miten sinne palotilaan saadaan happea/ilmaa, jos ei kerran ylipaineella?
Nimittäin tuo dsl polttaminen vaatii aina happea, ja silloin siitä tulee palokaasuja, joten pakoputkessa/sylinterissä aina ylipaine?
Periaatteessa vois olla mahdollista että imu-ja pakopuoli olisi niin hyvin resonanssissa, että vois teoriassa toimia?
Mutta esim. paineilmalla käynnistettävissä 2 tahti dsl voidaan antaa alkuvauhti imupuolelle paineilmalla, ja sitten perinteinen turbo alkaa toimia huuhtelupumppuna.
siis huuhtelupumpun tarkoitus on työntää ilmaa palotilaan, ja siinä samassa pakokaasut väistyvät enemmän taikka vähemmän onnistuneesti pakoputkeen.
Kerran ajatusleikkitasolla suunnitelin normaaliin 4 tahtidieseliin muutosta 2 tahtidieseliksi; eatonin remmiahtimella ja turbolla...
-Jarkko-
02.11.2013, 17:29
Pick-up pullinkia.
"siviili" http://www.youtube.com/watch?v=EmrcA7j0afI
"pro" http://www.youtube.com/watch?v=8wRxqqCzd6g
Olisi kiva tietää miten sinne palotilaan saadaan happea/ilmaa, jos ei kerran ylipaineella?
Nimittäin tuo dsl polttaminen vaatii aina happea, ja silloin siitä tulee palokaasuja, joten pakoputkessa/sylinterissä aina ylipaine?
Periaatteessa vois olla mahdollista että imu-ja pakopuoli olisi niin hyvin resonanssissa, että vois teoriassa toimia?
Mutta esim. paineilmalla käynnistettävissä 2 tahti dsl voidaan antaa alkuvauhti imupuolelle paineilmalla, ja sitten perinteinen turbo alkaa toimia huuhtelupumppuna.
siis huuhtelupumpun tarkoitus on työntää ilmaa palotilaan, ja siinä samassa pakokaasut väistyvät enemmän taikka vähemmän onnistuneesti pakoputkeen.
Kerran ajatusleikkitasolla suunnitelin normaaliin 4 tahtidieseliin muutosta 2 tahtidieseliksi; eatonin remmiahtimella ja turbolla...
Nuo kaikki linkittämäni koneet on 2t dieseleitä ilman erillistä huuhtelupumppua ja toimivat niin miksi pienemmät 2t dieselit ei toimisi? Vai oonko nyt ymmärtäny väärin jonku kohan. Luetaanko 2t koneen kampikammiokin huuhtelupumpuksi? Sellainenhan se tavallaan on.
4T dieseli kaksitahiksi, no ei oo ainakaan turhan vaatimaton suunnitelma. Imu ja pakoventtiilit aukeamaan yhtäaikaa ja ahdin painamaan ilmaa koneeseen? Entä jos dieselöis perinteisen 2-t bensakoneen? kaasuttimet pois ja pumppu kylykeen. Uus elämä vanhoille V6 peräprutkuille.
Olisi kiva tietää miten sinne palotilaan saadaan happea/ilmaa, jos ei kerran ylipaineella?
Nimittäin tuo dsl polttaminen vaatii aina happea, ja silloin siitä tulee palokaasuja, joten pakoputkessa/sylinterissä aina ylipaine?
Periaatteessa vois olla mahdollista että imu-ja pakopuoli olisi niin hyvin resonanssissa, että vois teoriassa toimia?
Mutta esim. paineilmalla käynnistettävissä 2 tahti dsl voidaan antaa alkuvauhti imupuolelle paineilmalla, ja sitten perinteinen turbo alkaa toimia huuhtelupumppuna.
siis huuhtelupumpun tarkoitus on työntää ilmaa palotilaan, ja siinä samassa pakokaasut väistyvät enemmän taikka vähemmän onnistuneesti pakoputkeen.
Kerran ajatusleikkitasolla suunnitelin normaaliin 4 tahtidieseliin muutosta 2 tahtidieseliksi; eatonin remmiahtimella ja turbolla...
Tuosta on huonosti tietoa saatavilla. Kyseinen kone oli ykspyttyinen poksutin, pienitehoinen paikalliskone.
khonkonen
02.11.2013, 20:44
Pick-up pullinkia.
"siviili" http://www.youtube.com/watch?v=EmrcA7j0afI
"pro" http://www.youtube.com/watch?v=8wRxqqCzd6g
Miten nuo tekee tossa "pro" luokan vedon alussa ton kierrosten nostatuksen? Jarrua vastaan vai vetääkö ne vaihteen vaan raa-asti päälle ku kierrokset tapissa?
Noi pullinki avolavat on jotenki koomisia, ku keulalle laitetaa hirveet niput jotai traktoreiden keulapainoja...
Kai niistä jotai iloaki on, ainaki näköä :D
http://www.youtube.com/watch?v=osu6XLLBfxo
Miten nuo tekee tossa "pro" luokan vedon alussa ton kierrosten nostatuksen? Jarrua vastaan vai vetääkö ne vaihteen vaan raa-asti päälle ku kierrokset tapissa?
Jarrua vasten ne taitaa sen ottaa. Turbiinissa vaan sopiva stalli, koska jos liian kiree turbiini niin ei pitele kyllä noilla tehoilla enään jarrullakaan paikallaan, kun alkaa ahdot nousta. :D
Aika pomppusaa menoo on ainakin sisältä kuvattuna http://youtu.be/HhytPzR6AGw
BJ-40/76
03.11.2013, 00:06
Nuo kaikki linkittämäni koneet on 2t dieseleitä ilman erillistä huuhtelupumppua ja toimivat niin miksi pienemmät 2t dieselit ei toimisi? Vai oonko nyt ymmärtäny väärin jonku kohan. Luetaanko 2t koneen kampikammiokin huuhtelupumpuksi? Sellainenhan se tavallaan on.
4T dieseli kaksitahiksi, no ei oo ainakaan turhan vaatimaton suunnitelma. Imu ja pakoventtiilit aukeamaan yhtäaikaa ja ahdin painamaan ilmaa koneeseen? Entä jos dieselöis perinteisen 2-t bensakoneen? kaasuttimet pois ja pumppu kylykeen. Uus elämä vanhoille V6 peräprutkuille.
Olet oikeassa, tuo kampikammion kautta tapahtuva pumppaus, kuten kaikissa 2-tahtisissa moottoreissa yleensä, aiheuttaa sen, että ilmaa ja voiteluöljyä, pumpataan palotilaan: toki siellä voi olla bensakin mukana... (nuo suoraruikkarit, joko ilmalla taikka ilman jätän pois...)
Mutta tuossa minun viestissä tarkoitin juurikin sitä, että ilmaa täytyy saada palotilaan (ja nimenomaan siten että kampikammion voitelu ei häiriinny/sekoa)
Ja tuo ajatustasolla ollut; 4t diesel 2-tahtiseksi, helppo homma jos verrataan sitä vanhaan bensa peräprutkuun....
Kulkeeko ilma noissa 2 tahti diesel paikallismoottoreissa tosiaan kampikammion kautta?
2 tahti Detroit Diesel koneissa kampikammiossa on moottori öljy, eikä ilma käy siellä ollenkaan. Ilma sylinteriin menee sylinteriputken huuhtelukanavan kautta. Pakokaasut poistuvat sylinterikannen pakoventtiilien kautta, joita on mallista riippuen 2 tai 4 kpl per sylinteri.
Kulukee ilima kampikammion kautta aivan niinku perus 2t bensakonneesa. Voitelu myös toimii niinku 2t tuoreölijyvoitelu eli ölijypumppu painaa ölijyä tarvittavviin paikkoihin.
Tuosa kuvaki tuommosesta isommasta konneesta.
http://oldmachinepress.wordpress.com/2012/08/31/fairbanks-morse-model-32-stationary-engine/
Pikkukonneisa vettää iliman suoraan läpän ohi kampikammioon.
Noi pullinki avolavat on jotenki koomisia, ku keulalle laitetaa hirveet niput jotai traktoreiden keulapainoja...
Kai niistä jotai iloaki on, ainaki näköä :D
http://www.youtube.com/watch?v=osu6XLLBfxo
Osa näytti siltä et on nelivedolla vetäviä... Eli painoo saa myös eteenkin ku vetää, eikä keula niin kevenis.Ja ohjattavuuudenkin takia monella keulassa painoo, kun näissä ei taida paljoo jarrulla pystyy ohjaan. Kuten traktoreissa voi jarrulla ohjata ku keula on ilmassa tehokkaimmissa peleissä (Pro Sock laitteet ja SuperFarmit)
Jarrua vasten ne taitaa sen ottaa. Turbiinissa vaan sopiva stalli, koska jos liian kiree turbiini niin ei pitele kyllä noilla tehoilla enään jarrullakaan paikallaan, kun alkaa ahdot nousta. :D
Aika pomppusaa menoo on ainakin sisältä kuvattuna http://youtu.be/HhytPzR6AGw
Jenkeistä saa "launch" kytkintä turbiiniin ihan kaiketi melkein kaikkiin autoihin sitä en tiedä mitä se tekee vai pitääkö vaihteen vapaalla kunnes jarru päästetään.
tai sitten "ammatti" tasoisissa laitteissa on erillinen pumppu pitämässä laatikossa vaihteilla paineet ja turbiini on vain kytkimenä joka nappaa kiinni kun kytkin poljin päästetään ja samaan kuuluu myös jonkinlainen turbiinijarru jota vasten spoolataan.
Tämmöisen selityksen sain joskus kun samaa kyselin et miten ne spoolataan
Osa näytti siltä et on nelivedolla vetäviä... Eli painoo saa myös eteenkin ku vetää, eikä keula niin kevenis.Ja ohjattavuuudenkin takia monella keulassa painoo, kun näissä ei taida paljoo jarrulla pystyy ohjaan. Kuten traktoreissa voi jarrulla ohjata ku keula on ilmassa tehokkaimmissa peleissä (Pro Sock laitteet ja SuperFarmit)
Joo kyl mä raktoreissa ymmärrän hyvinki noi painot, varsinki pienissä.
Mut jos takapyörä on vaikka 35", autolla on pituutta 6m ja keulalla jo pelkkä kone painaa noin 500kg, niin kuinka paljon on oikeesti iloa, jos sinne lisätään vielä 100kg?
Vertaa vaikka Valmet 565, akseliväli 2m, moottori painaa noin 200kg...
Mut jos takapyörä on vaikka 35", autolla on pituutta 6m ja keulalla jo pelkkä kone painaa noin 500kg, niin kuinka paljon on oikeesti iloa, jos sinne lisätään vielä 100kg?
Vertaa vaikka Valmet 565, akseliväli 2m, moottori painaa noin 200kg...
Kevyt on Valmetin kone sulla, eiköhän tuo painane vähintään tuplat. Kuitenki vajaan parin tonnin traktori, eikä siin ole ees hyttiä.
Samaten noita vastapainoja on varmasti useempi sata kiloo ja 4 metrin akseliväli tuo mukavasti vipuvartta eli tehostaa vaikutusta.
Jokainen joskus salilla käynyt tietää, että tollanen nippu rautalevyjä painaa ennemminkin sen 500kg kuin 100.
Jos on 100kg tangossa niin eihän se ole kuin pari hassua kiekkoa vasta. :cool:
Kevyt on Valmetin kone sulla, eiköhän tuo painane vähintään tuplat. Kuitenki vajaan parin tonnin traktori, eikä siin ole ees hyttiä.
Samaten noita vastapainoja on varmasti useempi sata kiloo ja 4 metrin akseliväli tuo mukavasti vipuvartta eli tehostaa vaikutusta.
No joo, toi paino ihan hatusta heitetty, mut ei kai se mitää 400kg paina!?
Tehostaahan se akseliväli joo, mut ei niistä kovinkaa moni ihan keulimalla keuli ilman painojakaa...
Enemmän riippuu miten alhaalla vetopiste on.
veijon-esso
06.11.2013, 09:30
Painolla saa vetokykyä ja koko kisan idea on ton lavetin vetäminen, niin miks ihmeessä ne ei laittais lisää painoa?! :D Ja tuolla edessä se paino tulee tehokkaimmin hyödyks, kun keulaa ne koittaa keventää vaikkei pallot ilmassa kokonaan olisikaan..
No joo, toi paino ihan hatusta heitetty, mut ei kai se mitää 400kg paina!?
No ei ihan näemmä kuiviltaan, 340 kg sanoo tämä opus: http://www.valtra.fi/extras/documents/Valmet5652.pdf
Mutta on tuossa painoo keulillla aika kivasti, tämmönen keksintö kun painaa 1900 kg, niin kyllä siinä etusillekin tulee varmaan se 800 kg.
http://ohjelmapaja.fi/wp-content/uploads/2012/01/Viiskuusvitonen-korj-650x440.jpg
Menee vähän offtopikiks jo tosin... :D
veijon-esso
06.11.2013, 12:03
Menee vähän offtopikiks jo tosin... :D
Otsikko oli kyllä tehottomat nokivasarat.... niin mikä toi on jossei topikkiin sovi? :D:D
Otsikko oli kyllä tehottomat nokivasarat.... niin mikä toi on jossei topikkiin sovi? :D:D
Ai niinpäs olikin, eli ollaankin asian ytimessä. :D
No ei ihan näemmä kuiviltaan, 340 kg sanoo tämä opus: http://www.valtra.fi/extras/documents/Valmet5652.pdf
Mutta on tuossa painoo keulillla aika kivasti, tämmönen keksintö kun painaa 1900 kg, niin kyllä siinä etusillekin tulee varmaan se 800 kg.
http://ohjelmapaja.fi/wp-content/uploads/2012/01/Viiskuusvitonen-korj-650x440.jpg
Menee vähän offtopikiks jo tosin... :D
Oho, yllättävän painava niinki söpöks koneeks... :D
Tosiaa, nythän sitä vasta ollaan asian ytimessä :D:cool:
52hv...
Toiset tykkää vinguttaa Ferrarin konetta tunnelissa, enemmän tässä on soundit kohdallaan :)
jr99NJHr5qQ
Toiset tykkää vinguttaa Ferrarin konetta tunnelissa, enemmän tässä on soundit kohdallaan :)
jr99NJHr5qQ
enemmän saundia ja ENEMMÄN munaa :D:D:D:D :cool::cool::cool: ;)
-Jarkko-
23.12.2013, 15:24
Ettei mene ihan veneilyksi ja junailuksi niin laitetaan vaihtelun vuoksi tälläinen melko tasaväkinen köydenvetopätkä :D
http://www.youtube.com/watch?v=7YXFbQedJHA
Ei taida olla painoluokkia eritelty tuossa hommassa :rolleyes:
Ettei mene ihan veneilyksi ja junailuksi niin laitetaan vaihtelun vuoksi tälläinen melko tasaväkinen köydenvetopätkä :D
http://www.youtube.com/watch?v=7YXFbQedJHA
Ei taida olla painoluokkia eritelty tuossa hommassa :rolleyes:
Samaa sarjaa:
http://www.youtube.com/watch?v=Tk7QG3-6fbA
BJ-40/76
23.12.2013, 23:38
Ettei mene ihan veneilyksi ja junailuksi niin laitetaan vaihtelun vuoksi tälläinen melko tasaväkinen köydenvetopätkä :D
http://www.youtube.com/watch?v=7YXFbQedJHA
Ei taida olla painoluokkia eritelty tuossa hommassa :rolleyes:
Taitaa tuolla vihreellä fordilla olla muutakin ongelmia, kuin itsetunto-? tulee mustaa myös konepellin alta:D
"niminerkillä: max vääntö 997 r/min" (tuossa minun isoimmassa käyntikuntoisessa dieselissä)
On tilanteita joissa paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa :p
Nii ja sit jos..... on toi paino mut noi pikkuautot hävis jo siinäkin et ne ei saanu täyttä pitoo ku vetoliina lähti ylöspäin.
1BvEz7Oi1TU
Tuolla pitää joskus päästä käymään :D
Kohtuullisen rankkaa momentti kiertymää osalla!
Rata ei oikeasti näytä ihan hirveän katsojaturvalliselta.
wuntzikka
08.01.2014, 20:46
suomeen vaan nuo, samaan paikkaan kaikki kukkahattutädit ja sedät :D sekä päästöihin vaikuttavat herrat sekä päästöistä rahaa keräväät herrat
ja joo, kyllähän tuota haluais livenä nähdä, kuka alkais matkanjärjestäjäksi?
Tuolla pitää joskus päästä käymään :D
Ei muutakuin elokuussa Quebecia kohti:
http://accelerationcamionstjoseph.com/en/index.php
SD 4.4 TD
08.01.2014, 21:36
Mahtaakohan olla tuulenalapuolella porukka sekunda neekereitä ku sataa päivän nokee niskaan. En kyl omia lapsia veis ihan tohon radan varteen. tos kärryssäki on painoo muistooksein ihan hyvin.
Tuossa suomalaisten näkökulma kisaan:
WNaZfWZKG30
Kohtuullisen rankkaa momentti kiertymää osalla!
Rata ei oikeasti näytä ihan hirveän katsojaturvalliselta.
Jokuhan oli kommentoinut et "koneesta kun tulee musta rauta kurkistamaan, meillä on sata runneltua kanukkia"
If engine throws a rod we have a hundred mangled canucks :D
tos kärryssäki on painoo muistooksein ihan hyvin.
Jossain videossa oli mielestäni et 300 000 painona, mutten ole varma et paunoja lie, mut on se silti 150T
Kärryjä oli silloin kolme peräkkäin :cool:
Vois olla suomalaisella volvo-scania kuskilla naama pitkänä kun se kenkisi johonkin pitkään mäkeen innoissaan et kulkee kovaa ja tollasella petellä tempaisi ohi täydessä lastissa tuulen alapuolen lehmien vaihtaessa väriä :D
Naapuri Jussikin päässyt kyytiin :D
Tuossa suomalaisten näkökulma kisaan:
....."näytettiin kepekin h*m*ille" :D :D
Kovia lukuja. http://www.youtube.com/watch?v=aoEQGai3KMw
G_BemiHFttA
Tossa toinne osa ihan kivasti liikkuu 10T paunan traileri perässä :)
Pakko sanoa, et mahtais japsi pick-upit olla aika nöyränä :o
ehkä jopa pienellä viritykselläkin :confused:
wuntzikka
10.01.2014, 07:49
Jossain videossa oli mielestäni et 300 000 painona, mutten ole varma et paunoja lie, mut on se silti 150T
Kärryjä oli silloin kolme peräkkäin :cool:
Vois olla suomalaisella volvo-scania kuskilla naama pitkänä kun se kenkisi johonkin pitkään mäkeen innoissaan et kulkee kovaa ja tollasella petellä tempaisi ohi täydessä lastissa tuulen alapuolen lehmien vaihtaessa väriä :D
komppaan ^^
jotenkin näyttää vähän leikkimiseltä/kovalta yrittämiseltä, kun pojat kilpailee suomessa soramontun mäkeen sorakuorma/puukuorma päällä, ja sitten kehutaan kuinka vetää hyvin
menisvät tuonne kokeilemaan autojensa kanssa, saattaapi se hymy hyytyä, kun onkin voimaa toisissa vehkeissä vähän enemmän
Pakko sanoa, et mahtais japsi pick-upit olla aika nöyränä :o
ehkä jopa pienellä viritykselläkin :confused:
Hyvä sitä GM 6.6 Duramaxia on parkuuttaa, sehän on Isuzun suunnittelema. :D
Hyvä sitä GM 6.6 Duramaxia on parkuuttaa, sehän on Isuzun suunnittelema. :D
Ja tuo dodgen 6,7 v8 cummins onkin fiatin tekele (FPT)
dodgen 6,7 v8 cummins
Suora se on. Ja kaiken lisäks tulee vielä ihan omasta tehtaastaan.;)
Nuhapumppu
10.01.2014, 18:50
Suora se on. Ja kaiken lisäks tulee vielä ihan omasta tehtaastaan.;)
Mutta ihan japanialaista sekin,komatsu kun cumpparin nykyään omistaa;)
Suora se on. Ja kaiken lisäks tulee vielä ihan omasta tehtaastaan.;)
No perhana, muistin (taas) väärin:D Olikos fiat/iveco jotenki vain siinä suunnitelussa mukana vai mikä yhteys siinä oli? Ne ainakin myy tuota samaa konetta myös fpt nimellä.
helmapelti
10.01.2014, 20:42
Kaverin unimog 401.101. Kok.paino otteessa 2450kg, tehoja 25hp.
Nissaniin saa ens vuonna 5.0 V8 Cumminsin. :)
Mikä on Dodge Ramin vastaisku? 3.0 V6 EcoDiesel, by VM-motori, bella italia... :eek::D
Nissaniin saa ens vuonna 5.0 V8 Cumminsin. :)
Mikä on Dodge Ramin vastaisku? 3.0 V6 EcoDiesel, by VM-motori, bella italia... :eek::D
Mihinkä nisuihin Cummins tulee saataville?
Mihinkä nisuihin Cummins tulee saataville?
Micra. :D
Heh, Titan pick-up.
KoniJeep
11.01.2014, 00:10
G_BemiHFttA
Tossa toinne osa ihan kivasti liikkuu 10T paunan traileri perässä :)
Pakko sanoa, et mahtais japsi pick-upit olla aika nöyränä :o
ehkä jopa pienellä viritykselläkin :confused:
Oikeita nokivasaroita! Onko ne niin väljiä koneita vai eikö ole osattu kunnolla säätää kun pitää palamatonta polttoainetta tupruttaa taivaalle :confused:
Tuollasella savustimella jos hinais vaikka valkoista venettä tai offi autoa... mitä järkeä?
Oikeita nokivasaroita! Onko ne niin väljiä koneita vai eikö ole osattu kunnolla säätää kun pitää palamatonta polttoainetta tupruttaa taivaalle :confused:
Tuollasella savustimella jos hinais vaikka valkoista venettä tai offi autoa... mitä järkeä?
Samaa miettinyt monesti itekkin et esim. mynä mersuhan savuttaa vasta kun otetaan voimaa, noi vaikuttais olevan rollin-coal jo tyhjä käynnillä
Mut onko niissä sitten niin isot injektorit et savua tulee valtavasti.
Mutta jos noitten kulutus mittaukset pitää paikkaansa niin se dually duramax kulkee maantiellä 10.459L/100km eli 22,49 Mpg
Videon kuvassa näkyvä punainen kummitus hörppii 10,5 litraa sadalle
Korotettu sininen hörppii 17.873 L/100Km eli 13,16 Mpg
Huonoin oli konevikainen selostuksesta päätellen mäntä reikäinen 1000 heppaa ja 1885 paunaa vänntöä tuottava kummitus 26.851 L/100Km
En tiedä sit missä menee vikaan jos noitten mittauksissa ei ole ameriikan varaa niin suomessa vakioitten kulutus on samaa kuin korotetun ja kone vikaisen viritettyjen kulutus :eek: :confused: :confused:
Oikeita nokivasaroita! Onko ne niin väljiä koneita vai eikö ole osattu kunnolla säätää kun pitää palamatonta polttoainetta tupruttaa taivaalle :confused:
Tuollasella savustimella jos hinais vaikka valkoista venettä tai offi autoa... mitä järkeä?
Juu, kai ne on vituilleen säädetty, kun jostain vajaa seiskalitraisesta suhteellisen matalakierroksisesta koneesta kaivetaan reilusti kolmatta tuhatta newtonia vääntöä ja heppoja viidensadan ja tuhannen väliltä.. ;)
Edit: nuo kulutuslukemat kyllä täytyy olla ihan hatusta vedettyjä.. ehkä myötätuulessa alamäkeen kevyellä jalalla pääsee noihin lukuihin, mutta normiajolla maantiellä... vaikea uskoa. Ihmeen vähällä nuo kyllä kokoonsa nähden menee, mutta vähän rwilua kymppiä satkulle? :D
Juu, kai ne on vituilleen säädetty, kun jostain vajaa seiskalitraisesta suhteellisen matalakierroksisesta koneesta kaivetaan reilusti kolmatta tuhatta newtonia vääntöä ja heppoja viidensadan ja tuhannen väliltä.. ;)
Sitä voi tietty suhteuttaa siihen, että nykyään otetaan joistakin tehdastekoisista dieseleistä yli 100 hv/litra ja yli 200 Nm/litra (joka aina rajoitettu) ja tuo onnistuu ilman savutusta. Niitä koneita kun ei voi päästää edes savuttamaan hiukkassuodattimien takia...
Ja näkihän noista videoista, että kun kiihdytyksessä lopulta saatiin ahtopaineet sinne tappiin, niin alkoi se savutuskin laantua. Joten kyllä niissä ihan turhan paljon polttoainetta työnnetään palamaan ison osan ajasta, mutta eipä taida säädöt niin helposti enää onnistua ihan joka tilanteeseen noilla kokoonpanoilla.
Sitä voi tietty suhteuttaa siihen, että nykyään otetaan joistakin tehdastekoisista dieseleistä yli 100 hv/litra ja yli 200 Nm/litra (joka aina rajoitettu) ja tuo onnistuu ilman savutusta. Niitä koneita kun ei voi päästää edes savuttamaan hiukkassuodattimien takia...
Teho suhdehhan on sama noissa yli 100 hv/litra, mut kiinnostais ihan tietää et miten se "euro" kone käyttäytyis jos 6 litrasesta kaivettais se 1000+ heppaa takarenkaaseen
siis kyse ei ole kestosta vaan saisko sieltä kaivettua sitä voimaa ilman että se savuttaisi lähdössä
eli onko olemassa sellaisia injektoreita jotka kykenee aukenemaan pienellä määrällä, mutta pystyy puhtaasti sinne 1300hp asti
Ilokaasuillahan noista ne loput 8-900 jälkeen kaivetaan, mutta kyllä se dieseliä sekin kaipaa
No onkos jollain heittää faktaa noiden jenkki nuppien teholukemista?Vetäähän ne tiellä sellasia peräti 30t kuormia.
Nuhapumppu
11.01.2014, 16:09
Oikeita nokivasaroita! Onko ne niin väljiä koneita vai eikö ole osattu kunnolla säätää kun pitää palamatonta polttoainetta tupruttaa taivaalle :confused:
Tuollasella savustimella jos hinais vaikka valkoista venettä tai offi autoa... mitä järkeä?
Tuota savutuksen määrää kannattaa kysellä vaikka pullingmiehiltä,että miksi sitä pitää tulla niin paljon. Esim. Herlevin vehkeet työntää käsin pideltää hiilitankoa koko vedon ajan ja voisin uskoa että siihen on ihan oikeasti joku syy eikä vaan se että ei osata säätää,vai meinaatko ettei Herlevi ole reilussa 27vuodessa oppinut tuota dieselin säätämistä?
Samsonite
11.01.2014, 16:48
Ameriikan lahnoissa ei heräis turpo(t) ikuna jos ei käryäis jo alhaalta?
Alentaisko nuo palamattomat myös pakopuolen lämpöjä?
Taitaa kuulua osaltaan lajiin, että laitteet savuttaa. Aika vähän tuota ylämäkikisaa jaksaisi katsella jollain europäästölaitteilla vedettynä. Tai pullingia.
Millä pullinki vehkeessä saa sen saavin kokosen holsetin pyörimään jos putkessa menew vaan vähä lämpövärettä :D
Palamaton kakku putkessa ei ainakaan jäähdytä. Joskus ramista irtos ahtoputki niin kiihdyttäessä lykkäs pirusti mustaa ja pakolämmöt nousi reilusti enemmän.
-Jarkko-
11.01.2014, 22:09
No onkos jollain heittää faktaa noiden jenkki nuppien teholukemista?Vetäähän ne tiellä sellasia peräti 30t kuormia.
Tuossa pätkässä on noita dynojuttuja muistaakseni enemmänkin: http://www.youtube.com/watch?v=aoEQGai3KMw
Nuhapumppu
12.01.2014, 10:34
Tuossa pätkässä on noita dynojuttuja muistaakseni enemmänkin: http://www.youtube.com/watch?v=aoEQGai3KMw
Mahtaa sumpe tarkoittaa nuiden kanadalaisten mäkikiihdytysvehkeitä.
Racingrabbit
12.01.2014, 11:32
Olen minäkin ajanut pystyputkisella diesel Dodgella.
Ei ollut savua eikä voimaa...Perkkinsissä :D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=162&pictureid=146737
Olen minäkin ajanut pystyputkisella diesel Dodgella.
Ei ollut savua eikä voimaa...Perkkinsissä :D:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=162&pictureid=146737
Missäs tälläinen komeus nykyään majailee :eek:
Mahtaa sumpe tarkoittaa nuiden kanadalaisten mäkikiihdytysvehkeitä.
Tarkotin noita Jenkkien rekan vetureita! Ja vielä vakio malleja.
tekniikkamies
12.01.2014, 14:32
Ite olen vain kerran yrittänyt laittaa Bobcattia omaan peräkärryyn ja se epäonnistu kun siihen oli laitettu leveemmät renkaat ja ei mahtunutkaan. Mutta tämä parin tonnin painoinen Bobcat siirrettiin uuteen osoitteeseen saamani tiedon perusteella takavetoisella 200-sarjan Volvolla ja vissiin jollain autotrailerilla.
Joidenkin mielestä voi olla näyttävääkin kun S150 Bobcattia vedetään helpolla alustalla kauhean savun kera - netistä löysin sille työpainoksi 2632 kiloa. Saman suuruusluokan kuormaa olen vetänyt 90 hevosvoimaisella Hiluxilla!
Katotaas Tuubista vähän enempi jotain TOSIMIESTEN meininkiä: :D
http://www.youtube.com/watch?v=A70U7R_7LLc
http://www.youtube.com/watch?v=7-G-X7vz7os
Vanhaa kalustoa, joka hoitaa hommansa. Mielestäni tuota minikuormaaja- tai kaivinkonehommaa pitäs markkinoida enempi ympäristöystävällisenä ja edullisena vaihtoehtona kuin mukamas, että nyt on kalustossa voimaa kauhiasti...
Racingrabbit
12.01.2014, 14:33
Missäs tälläinen komeus nykyään majailee :eek:
Ei kyllä minkäänlaista tietoa.
Kuva on Truckers Festivaaleilta Karjaalta joskus 90-luvulta,kun käytettiin autoa esillä silloisen omistajan (Rajaseudun Koneaitta/Heimo Suihko) puolesta.
Tarkotin noita Jenkkien rekan vetureita! Ja vielä vakio malleja.
Peten kone esite
http://www.peterbilt.com/resources/Engine%20Spec%20Sheets/2013%20MX%20Spec%20Sheet%20121212.pdf
KoniJeep
12.01.2014, 14:36
:confused: smoukii: http://www.youtube.com/watch?v=Gnv1aANjSHU&feature=player_detailpage#t=238
Tarkotin noita Jenkkien rekan vetureita! Ja vielä vakio malleja.
Nykyään alkaa olla samat koneet amerikassa ja euroopassa.
Esim uusi 15.6 litrainen Mersun rivi kuutonen OM 473 LA on sama kuin detroit diesel DD16. Uudistuneesta polar-sisusta löytyy myös sama kone.
Laitetaas tämä vaikka tänne kun en parempaakaan threadia tiedä
Nissan titan ja cummins v8 esittely lontoon murteella
https://www.youtube.com/watch?v=LYfeKs0RbhQ
Mitähän tälle kuuluu ,onko viel mil safarin omistuksessa ?
https://www.youtube.com/watch?v=Ud5ilbdOYlw