View Full Version : kj 95:lla syysmasennus
Rekisteröimätön
19.09.2009, 10:31
Tarttis viisaampien neuvoja, Tojolle iski masennus. Starttauttaa kauemmin kuin ennen, käy normaalisti kyllä kun käynnistyy. Hehkut pitäisi olla ok ja virtaa niille menee. Polttoainesuodatin vaihdettu, mitään vuotoja ei ole ainakaan löytynyt. Vikakoodit luettu tietokoneella, ei ole. Mikään merkkivalo ei pala.
Olisko vinkkejä mitä tutkia seuraavaksi?
Tarttis viisaampien neuvoja, Tojolle iski masennus. Starttauttaa kauemmin kuin ennen, käy normaalisti kyllä kun käynnistyy. Hehkut pitäisi olla ok ja virtaa niille menee. Polttoainesuodatin vaihdettu, mitään vuotoja ei ole ainakaan löytynyt. Vikakoodit luettu tietokoneella, ei ole. Mikään merkkivalo ei pala.
Olisko vinkkejä mitä tutkia seuraavaksi?
villi veikkaus,oisko nafta linjas joku pikku ilma vuoto? mullaki läjäs mitään vuotoja näkyny ja toimi ihan hyvin ku sai käyntiin,mut sai sahata paljonki ennenku lähti tulille!
suuttimien paluuputket kannaattaa uusia vuoto voi olla niin pieni et ei näy.
suuttimien paluuputket kannaattaa uusia vuoto voi olla niin pieni et ei näy.
Ne on yhtä jöötiä metalliputkea suuttimelta toiselle, ei siis rikkoutuva osa.
Toyon It-testerillä kattoo miten common paineet nousee startin aikana,. Sillä vois aloittaa, jos hehkut kerran on ehjät..
Toyon It-testerillä kattoo miten common paineet nousee startin aikana,. Sillä vois aloittaa, jos hehkut kerran on ehjät..
Siellä mitään commonrailia oo myöskään... Tai no, -01 ja -02 oli, eli KDJ95:ssa. Tämä lienee KZJ95...
Onko naftasuodatin vaihdettu ennen vai jälkeen vian ilmaantumisen?
Cental73
21.09.2009, 07:46
onhan alkuperäinen suodatin? tarvikkeella saattaa tulla noita ongelmia.
-Pieni vuoto putkistossa/letkuissa
-Suodattimen takaisku ei oikein pelaa ->kokeile vaihtaa suodatin (alkuperaiseen)
Rekisteröimätön
21.09.2009, 18:28
Kiitos vastauksista!
Kyseessä on siis KZJ95, vm.-98. Ajettu 170 000km. Vika ilmeni ennen suodattimen vaihtoa, nykyinen suodatin ei ole alkuperäinen, entinen oli.
Sitä on nyt pidetty yöt keula ojassa ja ahteri pystyssä, ei vaikutusta. Ei myöskään ole mitään logiikkaa siinä onko kone kylmä vai lämmin, välillä starttauttaa kylmänä kauemmin ja välillä lämpimänä kauemmin. Saattaa lähteä kylmänäkin suht nätisti käyntiin. Kaverilla on KJ90 ja sama vika.
Onko tuossa tankin ja konehuoneen välissä suodattimia?
Suodattimista en tieda, mutta onkos siella vedeneroitin
Kiitos vastauksista!
Kyseessä on siis KZJ95, vm.-98. Ajettu 170 000km. Vika ilmeni ennen suodattimen vaihtoa, nykyinen suodatin ei ole alkuperäinen, entinen oli.
Sitä on nyt pidetty yöt keula ojassa ja ahteri pystyssä, ei vaikutusta. Ei myöskään ole mitään logiikkaa siinä onko kone kylmä vai lämmin, välillä starttauttaa kylmänä kauemmin ja välillä lämpimänä kauemmin. Saattaa lähteä kylmänäkin suht nätisti käyntiin. Kaverilla on KJ90 ja sama vika.
Onko tuossa tankin ja konehuoneen välissä suodattimia?
Ei oo muuta kuin yksi suodatin siellä moottoritilassa ja siinä on Peten kysymä vedenerotin (letku ja sen päässä hana, pitää ottaa pois telineestä ja kääntää alaspäin). Tuskimpa siellä vettä jos kerran suodatin uusittu eikä suodattimen veden merkkivalo pala, eikä se varmaan tollasta tekiskään.
Laita kokeeks läpinäkyvä letku suodattimelta lähtevän letkun väliin, näet tuleeko ilmakuplia vai ei. Pystyis sulkemaan ilmavuodon pois vasta sen jälkeen.
Edit: niin, ja suodattimessa ei ole mitään takaiskuventtiiliä, se on suodattimen kiinnitysrungossa käsittääkseni. Eli ei vaikutusta onko tarvike vai nou.
Rekisteröimätön
21.09.2009, 20:58
Ilmavuoto vois olla kyllä mahdollista. Eeberi alkoi juonittelemaan jo talvella ja sen liittimen kohdalla saattaa hyvällä mielikuvituksella nähdä ilmakuplia. Liekö se tuloputki yhtä rautaa tankilta suodattimelle asti?
Ilmavuoto vois olla kyllä mahdollista. Eeberi alkoi juonittelemaan jo talvella ja sen liittimen kohdalla saattaa hyvällä mielikuvituksella nähdä ilmakuplia. Liekö se tuloputki yhtä rautaa tankilta suodattimelle asti?
Siinä on tankin lähdössä/tulossa n. 10-15 cm letkua ja vaihtuu taas putkesta letkuksi rintapellin alaosassa.
Eikös Eberin imuputki ole laitettu tankin paluuletkuun? Ainakin mun Webastoon on silleen vedetty.
Rekisteröimätön
22.09.2009, 17:47
Tuloputkessa tuo on mutta eipä se oo ikinä kunnolla toiminu... Viime talvena se toimi vaan jos oli lämmintä ja tankki täys. Sen pitäis olla kyllä ammattilaisen asentama.
Onko kyseisessä mallissa siirtopumppua tankissa?Itellä on bemarin 525 tds jossa oli täysin samat oireet ja siirtopumpun vaihdolla ongelmat hävis.
Bigmoose
22.09.2009, 19:05
Tarttis viisaampien neuvoja, Tojolle iski masennus. Starttauttaa kauemmin kuin ennen, käy normaalisti kyllä kun käynnistyy. Hehkut pitäisi olla ok ja virtaa niille menee. Polttoainesuodatin vaihdettu, mitään vuotoja ei ole ainakaan löytynyt. Vikakoodit luettu tietokoneella, ei ole. Mikään merkkivalo ei pala.
Olisko vinkkejä mitä tutkia seuraavaksi?
hehkut pitäis olla kunnossa? omassa naperossa yksi hehku heikko ja lämpötila anturi antoi väärää tietoa... pitkä vieteri ja aamuisin vaikea käynnistää. hehkujen tarkistuksesta lähtisin??
Rekisteröimätön
22.09.2009, 19:46
Hehkut on tutkittu mittarilla ja kaikki antaa samaa lukemaa. Virta niille menee. 3 hehkua on käytetty irti ja kokeiltu akulla, heti vetää punaiseksi. Viimeistä ei irrotettu kun on niin hankalassa paikassa, sille näyttää mittari kuitenkin samaa kuin muillekkin.
3 hehkua on käytetty irti ja kokeiltu akulla, heti vetää punaiseksi.
Tama yleensa rikkoo hehkut koska niille jannite tulee alentimen lapi.. En tosin tieda onko asia nain naiden uudempien koneiden kanssa
Tulppien resistanssia mittaamalla ei valttamatta voi ehjyytta todeta, koska tama tehdaan janniittettomana
Nimimerkilla: Koskaan en ole mitaan rikkonut
Bigmoose
23.09.2009, 14:12
Tama yleensa rikkoo hehkut koska niille jannite tulee alentimen lapi.. En tosin tieda onko asia nain naiden uudempien koneiden kanssa
Tulppien resistanssia mittaamalla ei valttamatta voi ehjyytta todeta, koska tama tehdaan janniittettomana
Nimimerkilla: Koskaan en ole mitaan rikkonut
Eiköhän nu tulpat ole kaikki (12V):lla toimivat. Merkintä 11V tai 4,6V viittaa vain hehkun "nopeuteen"?? korjatkaa joss olen väärässä.
Onko kyseisessä mallissa siirtopumppua tankissa?Itellä on bemarin 525 tds jossa oli täysin samat oireet ja siirtopumpun vaihdolla ongelmat hävis.
Ei oo siirtopumppua.
Eiköhän nu tulpat ole kaikki (12V):lla toimivat. Merkintä 11V tai 4,6V viittaa vain hehkun "nopeuteen"?? korjatkaa joss olen väärässä.
Kyllä sinne 12V tulee hehkujen kiskolle.