View Full Version : SS Irok vs. Maxxis Creepy Crawler
Täys kokoinen Bronco tarvitsisi maastorenkaat. Renkaat tulossa 10" beadlock vanteelle. Köyhänä :) olen haeskellut käytettyjä kumeja, mutta ei ole sopivia sattunut kohdalle.
Eli nyt jos raaskisin jossain vaiheessa investoida uusiin renkaisiin, niin mikä olisi paras yleis offirengas. Yksi ajopaikoistamme syö sivilirenkaita (paljon kantoja/keppejä) eli pitää olla vahvat kyljet. Tällä hetkellä listan kärkipäässä Super Swamper Irok 36x13.5x15 ja Maxxis Creepy Crawler 37x14.5x15 joista Creepy vähän halvempi. Mites kyseisten renkaiden ominaisuudet runkojen vahvuus, pito (myös talvella), kulutuskestävyys (joutuu ajelemaan joitain kymmeniä kilometrejä ajopaikoille pikitietä)? Kokemuksia kaivataan.
Rengaskauppiaat saavat heittää tarjouksia renkaista vaikka YV:nä.
Turpo-Urpo
17.09.2009, 10:15
Mistään mitään tietämättä, mutta kaverilla on tuommoset 35/12.5 creepyt ja mitä nyt irrallaan niitä räpelsin, niin kyllä oli kyljet ihan sikajäykät ja vankat, tuskin ne mitkään hepposet irocissakaan on, en oo koskaan nähnyt :confused:
Ja mitä creepyihin tulee niin pajeron alla ainakin tosi hyvät maantielläki ja on kestäny tosi pitkään asfalttiajoa, eikä oo mahottomasti kulunu, eturenkaat kulahtanu jonkuverran, koska kulmat ollu päin v...ua
En mäkään mitään tiedä mutta ostaisin mieluummin irokit jos vaan tulee ajeltua märissä olosuhteissä kun creepyt täyttyy heti eikä helpolla muta/suopaska irtoo niistä vaikkei irokitkaan vissiin mitkään mutarenkaat ole
Arska-tehtaalta
17.09.2009, 10:26
Vertasin just offroadreifen:in hintoja suomi hintoihin, niinpä niin... tietty rahtikin maksaa jotain, mut katoppa sieltäkin.
Miten mulla on kutina että Irokissa olis aikas hepposet kyljet.
Mulla on semmonen luulo itelläni (perustuu kuultuun), että kumpikaan ei ole kurassa kovin erikoinen. Irokki pitää kalliolla paremmin. Ja creepyssä jonkin verran vahvemmat kyljet. Irokki vissii talvella hieman parempi pidoltaan, vaikkei creepykään tavattoman huono ole (ainakin itte ajan mielummin talvella creepyllä ku esim. BF MT).
Mulla on ollut molemmat. 35" creepyt ja 37" irok. Kumpiakaan ei ole yhtään hajonnut. Creepyt on kovat ja vahvat. Irok on pehmeä ja pienillä paineilla muotoutuu hyvin. Irokin kuvio täyttyy helposti ja muuttuu munkkirinkiläksi. Irokki pitää paremmin kalloilla. Creepy oli paljon parempi asfaltilla. Mutta vanteet oli eri ja creepyt oli pienemmät. Oikea koko creepy 34" ja irok 36". Irokit on kyljistä naarmuilla, mutta ei ainakaan vielä ole vuotanut. Ei kuitenkaan ole pahaa sanottavaa kummastakaan. Ovat vain erilaisia.
Irokkeja en ole ikinä nähnyt livena, mutta oletin sen kuvion olevan paremmin puhdistuva kun Creepyn. Irokki näyttäisi olevan kevyempi kuin muut Super swamperit vaikka rättejä samanverran??
Mitä olen itse testaillut noita 35" Creepyjä, niin ovat toimineet todella hyvin umpi mudassa, kuvio putsautuu todella hyvin...
Eli äänet Creepyille:)
lepoantti
17.09.2009, 15:39
yhdet 35"creepyt ollut ja ei valittamista, erittäin hyvä allterrain rengas. superpamppereihin verrattuna paaaljon paksummat kyljet creepyissä. mielestäni erittäin toimiva rengas kun vaan on lukkovanteet että saa paineet alas. kyllä hinta/laatu/etenemissuhde on varmaan parhaasta päästä jos ajatellaan uusien renkaiden osalta.
verrokkina itsellä on kokemukset 38,5x15x15 ja 39x18x15 boggerista, ei huonoja nämäkään....
mutta creepy on 1. suosikki nyt valmisteilla olevaan autoon jos renkaita alan ostamaan sitten joskus, juurikin hinta/laatu/etenemissuhteen takia.
Vertasin just offroadreifen:in hintoja suomi hintoihin, niinpä niin... tietty rahtikin maksaa jotain, mut katoppa sieltäkin.
Kysyin joku kuukausi sitten rahtia 35" kumeille kun meni sen painorajan yli niin olisi ollut 200e rengassarjalle.
EDIT: kelasin posteja ja löysin tarkan summan: 239,22 € shipping for 1 freightpallet 150 kg.
Itellä ollu molemmat.
Creepyjä ei enää koskaan (paitsi varauksin maantielle). Kovat kun jääkiekot sekä runko, että kumi vaikkei olisi ollenkaan ilmaa... en tiedä jos alipaineen sinne imee niin miten sitten.
Kun taas toisaalta juuri tilasin uudet 42" Irokit jenkeistä puolivalmiiden (kuluneet) vastaavien tilalle.
Itellä ei ole ollut ongelmia Irokin kylkien kanssa kevyessä käytössä, mutta leikkauslujuus ei ole muiden Swamppereiden tai Creepyjen tasoa.
Good year MTR ään verrattyna se Creepy crawlwr on asfaltilla äänekkäämpi ja jotenki ehkä vetelee hiukan.Ohkasesti maastossa kokeilleena sanosin et runko on kova.Paineet hiluksissa jotai 0.6-0.8 bar.Silloin pitää aikast hyvin,en osaa sanoo missä ois paras.Taitaa olla vähä semmonen yleis rengas.Niinku metzelerin unicross mantsa pyörissä.Lukkovanteen varmaa vaatii,alhasten paineen takia.
Itellä ei ole ollu creepyjä missään autossa, joten creepy tuntemus perustuu pelkkään muiden renkaiden "hiplailuun" ja sivusta seurantaan. Eka mielipide, mikä jäi, että onpas saatanan jäykät ja painavat, ku pääsin uutta irtorengasta joskus tunnusteleen. Nappulat mielestäni pirun suuret, joten kaipais varmaan kumileikkuria, että alkais maastossa purra paremmin.
Irokit. Yhet uudet tallissa ja yhdet metsäkäytössä alla ja eipä ole ollu valittamista. Ei ole hajonnu ja hyvin on toimineetkin. Mutta en yhtään ihmettelis, vaikka joskus meniskin kivi tai kanto kyljestä läpi, ku renkaat on jotenki niin pehmeät (mun mielestä siis mukavat). Tosin on sitä ajateltu samalla tavalla TSL swamperistakin, että saattaa kyljestä hajota, mutta kyllä ne vaan tuntuu olevan kans saatanan vahvat renkaat (ollu 44" ja 39,5" ja Q78 kokoisia köytössä).
Maantiellä en ole ajanu yhtään Irokeilla, joten paha sanoa niistä ominaisuuksista. Mudassa......koitan kyllä kaikin mahdollisin tavoin välttää mutaa, joten siitä omia kokemuksia ei juurikaan ole, mutta se vähä mitä ajanu, niin kyllähän se tukkeutuu helpommin, ku esim boggeri tai traktorin gummi maasturissa (noista on kokemustakin mudassa jonkuu verran).
Ja jos sulla ei ajamista tule maantiellä, kuin silloin tällöin jokusia kilsoja ajoalueelle ja takas, niin veikkaan, että maantiekulumisella ja rengasmelulla ei paljon ole merkitystä renkaan valintaan.
Ajopaikka ja ajomieltymykses?? Ajeletko mieluummin mudassa ja kurassa vai kivillä ja kallioilla?? Jos pääosin mudassa ja autona iso Bronco, niin kyl mä kattelisin siihen boggereita kuitenkin! On vahvat kyljistä ja toimii hyvin mudassa. Mut jos kallioo ja kannikkoa ja yleistä metsikköä, niin sinne kelpaa kyl sit melkein mikä vaan ja jos renkaan sivut pitäs olla kestävät, niin sit varmaan ne creepyt, Super Swamper SX, perus TSL, Bogger siinä muutamia, mitä miettisin.
Kuitenkin aika paljon metikössä ajellessa merkkaa myös jousitus, lukot, rengaspaineet ja tietty kuski, että miten se siellä etenee. Ei pelkät renkaat siis :D.....tosin renkaita on hyvä aina syyttää, jos ei jostain ite pääse ja muilla on eri gummit ja ne pääsee:D:D
Ja jos greepyihin päädyt reilusti painetta pois mulla pastirolissa takana 0,4 edessä 0.5 niin alkaa mennä hyvin luttuun tosin paino romuineen 2900 kg .
0,4 tikitaalilla 36" irokkiin 1800kg ajoneuvoon
Taitaa kallistua Creepyihin. Irokkia ei kuulemma ole massa, kun vasta kevättalvella. Kiitoksia kommenteista, tosin saa niitä edelleen esittää ja vaikka muitakin vaihtoehtoja. Kumit tilaan kuitenkin vasta kun vanteet valmiit, jos vaikka sattuisi kohdalleen joku sopiva käytetty sarja.
itselläni on creepyt ollut maantie ajossa ympäri vuoden ja ihan toimivat ovat tielläkin pienin varauksin ja maastossa ainakin omasta mielestäni ihan hyvin toimivat. Irokista ei itselläni kokemusta ole mutta mitä isot pojat on esson baarissa kertoneet niin maantie ajossa sulavat kuulemma alle, on sen verran pehmeetä kumia.
creepyistä sen verran että jos meinaa maantiellä ajella talvisin niin kannattaa leikata urat nappuloihin, auttaa aika paljon.
ja aika jäykät kumit kyllä ovat eli matalilla paineilla saa ajella, itselläni 3000kg painavan ramin alla on maantie paineet siinä 1.3-1.5
Irokkia ei kuulemma ole massa, kun vasta kevättalvella.
Juuassa olis vissiin hyllyssä ainakin 37x14.00-15 Irokkia ja tais olla myös 36x13.50-15 kokoa.
OT:tä Eine bokkeritkaan mahottomia kestä.. Paratiisi-offissa, meni suikan! alla pokkerista kylki rikki, no ei ihan läpi asti, mutta ei kaukana.
OT:tä Eine bokkeritkaan mahottomia kestä.. Paratiisi-offissa, meni suikan! alla pokkerista kylki rikki, no ei ihan läpi asti, mutta ei kaukana.
Kaikki renkaathan menee joskus rikki ei mikään ole ikuista;)
Vuoden vanhat renkaat. Tuskin oli kumi juuri kovettunut..
Vertasin just offroadreifen:in hintoja suomi hintoihin, niinpä niin... tietty rahtikin maksaa jotain, mut katoppa sieltäkin.
Eipä taida kannattaa ton painosia renkaita tilata....
Dear Sir,
the freightcosts are 292,-- € for 4 Tyres.
Mit freundlichen Grüßen
Timo Warbus
Mayerosch Offroadreifen
Hohe Straße 10
61231 Bad Nauheim
Tel. 0180/500 77 87
Fax 0180/500 54 52
warbus@mayerosch.de
Täältä tulee kolme ääntä irokeille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1170&pictureid=40621
Täältä tulee kolme ääntä irokeille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1170&pictureid=40621
Tiukan pohdiskelun jälkeen 36x13.5x15 Irokit tilattu Offroadtarvikkeesta.
MotorPsycho
23.09.2009, 19:57
itsellä irokin kyljestä läpi meni taittunut vanne viimeisessä ojassa ennen kilpailukeskukseen lähtöä juukassa. kyllä tympäsi kun ei kerennyt olla vuorokauttakaan renkaat patrollissa alla.
36x13.5x15 Irokit on halkaisjaltaan isommat kuin 37x14x15. Otin noi 37 kun mahtuvat modin mittoihin.
36x13.5x15 Irokit on halkaisjaltaan isommat kuin 37x14x15. Otin noi 37 kun mahtuvat modin mittoihin.
Oli Lipponen sitä mieltä, et nykyisin ois taas 36" pienenpi. Tosin kuulemma ei ole ku jotain 1cm eroa. Mitenhän paljon eroa leveydessä tohon 37x14 verrattuna. Näyttävät vaan tossa trukkilavalla pinossa ollessaan nuo 13.5 leveet aika kapeilta. Tarkoitus ois väsätä 10" leveistä vanteista beadlockit. Mitenhän istuu? Oli muuten toimitus suht nopea Kaukokiito karautti pihaan seuraavana päivänä kaupanteosta ;)
NIIN FAKTAA pöytään eikä lipponen oli sitä mieltä,,,,, että 36" on pienempi.
http://www.intercotire.com/tires.php?id=6&g=1
tossa on valmistajan taulukot! niiden mukaan 36x13,5 on 0,3" korkeempi ja 0,2" kapeempi mitattuna 10" vanteella. ja toi 37x14,5 on mitattu 11" leveellä vanteella.
ja sekin vaikuttaa onko noi 36" Bias Ply vai radial!
NIIN FAKTAA pöytään eikä lipponen oli sitä mieltä,,,,, että 36" on pienempi.
Faktaa, mitä nyt kotikonstein sai mitattua. 36x13.5x15 Irokki 10"+beatlock vanteelle asennettuna 0.5 kilon paineella 910mm korkea, kulususpinnanleveys uloimpien nappuloiden kohdalta 300mm ja kokonaisleveys n.380mm.
greepystä ei mene tikut läpi kyljestä.
kommentia renkaan ominaisuuksista en voi vielä sanoa juuta enkä jaata ei ole metrejä kerty vielä
37=925 korkee
Kaikki renkaathan menee joskus rikki ei mikään ole ikuista;)
Joskus ne menee ihan pintakaasulla, lainataan kuvaa albumistasi. :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=893&pictureid=11870
Täältä tulee kolme ääntä irokeille.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1170&pictureid=40621
Hieno kuva!
creepyistä kokemuksia... huonopito kesällä verrattaen bogger/tsl ss...
talvella creepyt etenkin maantiellä huomattavasti boggeria paremmat...umpihangessakaan ei kovin suuria eroja....
BL-vanne ja painetta pois reilusti niin creepykin alkaa toimimaan... tämä osa sitten kuultua...
tuo on totta juu että creepystä joutuu metsässä paineita tiputtamaan reilusti on kyllä sen verran jämäkkä kumi, mutta katukäytössä onkin sitten oikein mukava ja toimii hyvin talvikuminakin.
-Captain-
21.10.2009, 15:45
HDJ:n alla oli kesän 37x14.5 Creepy 10" vanteella.. tiellä 1.5bar painetta ja mettäs 1bar.. täl hetkel irrallaan oottamas et jaksais maalata noi beadlock vanteet ja kasata niille.. sit pystyy puottaa paineita reilummi, tarkotus olis kokeilla jollai 0.4-0.5 paineilla :)
Greepyillä ilman beadlokkeja 0,5-0,6 metsässä ja tiellä 1,2-1,5 riippuen onko kesä vai talvi.