View Full Version : Outo traktori
Vein tenavan ratsastustallille ja pihalla oli traktori parkissa. Aluksi katsoin, että manne on ohikulkiessaan pöllinyt vehkeestä moottorin. Mutta olihan se moottorikin tallella ohjaamon alla. Mikähän vekotin tämä mahtaa olla ?
Eikös se ihan vaan fendt ole. :)
Empä tiä mikä hyöty tosta on, että se kone sinne hytin alle ängetään. Viisaammat valaiskoot.
Tossa on tilaa "kuormatilaa" esim pienelle lavalle tai kasvinsuojeluruiskun lisäsäiliölle.
Joskus olen nähnyt kuvan vastaavasta traktorista missä oli akselien välissä juurikashara kuten tiehöylän terä, eli on haettu hyvää näkyvyyttä.
Tossa on tilaa "kuormatilaa" esim pienelle lavalle tai kasvinsuojeluruiskun lisäsäiliölle.
Joskus olen nähnyt kuvan vastaavasta traktorista missä oli akselien välissä juurikashara kuten tiehöylän terä, eli on haettu hyvää näkyvyyttä.
Tai siihen voi laittaa kaalin taimia omassa"häkissään" ja Ranskassahan käyttävät noita viiniviljelmillä
Taisivat joskus kaupata näitä "Fendt työkoneenkantaja" nimellä. Joskus tekivät näistä ihan hakkuukoneitakin, nosturi vain tuohon etuakselin päälle ja eiku mettään...:rolleyes:
Hotmower
15.09.2009, 18:52
Fendthän se..
Meillä oli töissä tollanen vaihtokone, harvesterin ominaisuudessa. Puomi oli etu-akselin päällä, renkaat toki oli rotevammat. Kaveri vaihtoi siihen myöhemmin, eri firmassa kampiakselin päässä olevan "dampperin" kun oli kumi murtunut. Oli kuulemma perseestä vaihtaa, puomi pois ja hytti hevon kuuseen. Muuten olisi onnistunut vähällä mutta joku oli hitsannut moottorinympärystän täyteen rautaa, nosturin tukia:D
Samaa konetta on tehty jo 50-luvulla, ranskassa, ja italiassa ovat suosittuja.
kuningaskulkuri
15.09.2009, 19:34
Puutarhoilla ja vastaavilla näitä olen joskus nähnyt. Raideleveyttä oli jotenkin yksinkertaista näistä kai vaihtaa tai jotain että sopivat penkkien väliin paremmin, tai ainakin näin on kerrottu.. Vai miten se menikään.. Ja tosiaan keskieuroopassa näitä viljelmillä näin reissatessani. Tosin siellä oli muitakin mielnkiintoisen näköisiä härpättimiä liikkeellä. Ei vaan tullut koskaan oikein kuvattua kun muut piti huolen aikatauluista..