View Full Version : ISO PICK UP AMERIIKASTA APUA!!!??
realtrucker
12.09.2009, 10:11
Aye! elikkäs olen tuomassa jenkkilästä suht isoa ford f350:stä kts. linkki. Eli kysymykseni kuuluu, miten ton sais kilpiin täällä sohjolassa?? sen olen ottanut selville että kyseisessä autossa on E- valot ja renkaat. korotus on 14" ja 40" renkaat..
onko kellään kokemuksia tämmösestä?
paljonko tulli ottaa?
http://www.socaltrucks.com/forsale2/viewlisting.php?view=487
Yhden 6.0 powerstorken omistaneena toivotan hyviä järjen menetyksiä ;)
Miksi tuollaisella korotuksella varustettu auto pitäisi saada hyväksyttyä rekisteröintikatsastuksessa?
... ja mistä lähtien noissa on E-hyväksytyt valot ollu?
epäilen aika vahvasti että alkaa kyllä katsastajalla swiiraa pahasti kun näkee ton alustan/renkaat
taida alustassa olla ensimmäistä osaa mitä ne hyväksyis täällä
ja tikkaat joku vanha pappa inssi tarvii päästäkseen autoon:D
muuten tosi hieno peli
Kyllä saa katsuri olla lähisukua tai hyvä ystävä että saat katsastettua. Noi muutokset vaati jo hyviä perusteluja erityisluvalle.
Olishan tuo aika jatke :D
noin 1500nm/650hv kulutus noin 27litraa satasella
4"suoraan ahtimesta ilman vaimentimia.. siinä toinen seikka mistä olis inssille iloa.. ja voi olla rajoilla;) ne päästöt:D mutta ihan vitun hieno toi olis kyll
ikävä kun pitää olla tommone kun katsastus täällä,jenkeissä ei tarvii mitää leimata eikä tarvii vakuutusta jos ei sitt halua eikä muutakaan...kuulema
mut tuohan menee kuorma-autoks, ja niissähän on paljon vapaammat säänökset mut silti epäilen...
Rotta-Racing
12.09.2009, 13:56
Kyllähän noita taitaa olla suomen kilvissä noita f-350:siä mut noi renkaat ja alusta muutokset voi kyllä aiheuttaa hienon hylkäys lista..
ihan magee peli ois kyllä,,
jos nyt jostain kummasta saat tuon leimattua niin itsekin voisin emännälle kauppakassiksi tollasen tuoda:D:D:D:D
Kyllähän noita taitaa olla suomen kilvissä noita f-350:siä mut noi renkaat ja alusta muutokset voi kyllä aiheuttaa hienon hylkäys lista..
ihan magee peli ois kyllä,,
jos nyt jostain kummasta saat tuon leimattua niin itsekin voisin emännälle kauppakassiksi tollasen tuoda:D:D:D:D
ohan noita..mut ei tollasell setillä... ja vaikka kuorkki niin uskon että noin uudessa on jokin roti päästöiss.ja kaikki muu kanss.. ei 05 scaniaa saa korottaa ja vaihtaa renkait tollai myöskää :p
noin 1500nm/650hv kulutus noin 27litraa satasella
4"suoraan ahtimesta ilman vaimentimia.. siinä toinen seikka mistä olis inssille iloa.. ja voi olla rajoilla;) ne päästöt:D mutta ihan vitun hieno toi olis kyll
Mä sain tosta 14mpg:stä semmoisen lukeman kuin 16,8l/100km. Päästöt noissa menee heittämällä läpi, on sitä paljon vihasempiakin vehkeitä Suomikilpisenä, eikä leimalla ole päästöjen kanssa ongelmia. Äänetkin on siinä rajoilla tuleeko ihmeempiä kommentteja, on paljon äänekkäämpiäkin vehkeitä Suomessa leimattu, joistain katsuri mainitsee, joistain ei.
Korotuksen ja renkaiden kanssa nyt voi vähän ihmettelyä tulla, eli kuten mainittu, niin tutun katsastusmiehen vaatinee. Ja mitä nyt olen amerikanfoorumeilta ymmärtänyt, on toi 6.0 PSD on melko susi eli sen kanssa voi olla jotakin pientä jumppaa tiedossä. Mutta ihan komean näköinenhän toi Voortiksi on.
Mä sain tosta 14mpg:stä semmoisen lukeman kuin 16,8l/100km. Päästöt noissa menee heittämällä läpi, on sitä paljon vihasempiakin vehkeitä Suomikilpisenä, eikä leimalla ole päästöjen kanssa ongelmia. Äänetkin on siinä rajoilla tuleeko ihmeempiä kommentteja, on paljon äänekkäämpiäkin vehkeitä Suomessa leimattu, joistain katsuri mainitsee, joistain ei.
Korotuksen ja renkaiden kanssa nyt voi vähän ihmettelyä tulla, eli kuten mainittu, niin tutun katsastusmiehen vaatinee. Ja mitä nyt olen amerikanfoorumeilta ymmärtänyt, on toi 6.0 PSD on melko susi eli sen kanssa voi olla jotakin pientä jumppaa tiedossä. Mutta ihan komean näköinenhän toi Voortiksi on.
-----------
se on totta!! sähläsin laskuis sku 3pässii sohi täss taustass ja unohtu laskee se 100kilsaa et on 160..ei äänet varma liikoja,itell suora putki kanss disukass ei se mitää liikaa
Kuorma-autona sulla on jonkinmoisia mahdollisuuksia, mutta se ajopiirturi on oltava. Samoin nopeudenrajoittimet. Renkaat ja korotukset menee soveltuvin osin, että niiden kanssa tarttee keskustella katsastajan kanssa, että ootte yhteisymmärryksessä. Koneen tehoilla ei mitään merkitystä. Mutta näyttäs oleva tuossa varaa hieman puottaakkin tuota korkeutta. Onnea matkaan!
Alkoi asia sen verran kiinnostaan, että kysäses tuolta: http://www.nettiauto.com/ford/excursion/1840027
Kyllä sulle tuommonen pitää saada!
Kuorma-autona sulla on jonkinmoisia mahdollisuuksia, mutta se ajopiirturi on oltava.
Ei tarvitse.
Gravedigger
13.09.2009, 13:25
Piirturin taitaa tarvita jos harrastaa yhtiö toimintaa. Vai oliko että uusissa piti olla kaikissa.
Piirturin taitaa tarvita jos harrastaa yhtiö toimintaa.
Näin on. Ja huolto-auto KA:ssa jos kohteen ja toimipaikan etäisyys 50km tai enemmän.
Rambleristi
13.09.2009, 18:59
Kevyt ka:ksi katsastettavaa autoa kohdellaan muutoskatsastuksessa kuten pakettiautoa. Eli ko. auton kohdalla tuolla korotuksella ja renkailla ei mitään saumaa saada täällä leimaan.
Noita F:äläisiä ja Excursioneita joitakin nähnyt. Valot muutettu e-hyväksytyiksi yleensä enemmän tai vähemmän tyylikkäästi erilaisilla Hellan tuotteilla. Valojen korkeuden säädön puutteen saa korvata taka-akselilla olevilla sisältä säädettävillä lisä ilmajousilla. Jos on sopivan ikäinen, niin ei laseja tarvii muuttaa e-hyväksytyiksi. Muistaakseni toi 6,0 Power Stroke on jo sitä ikäluokkaa, et tarvii myös ikkunamuutokset.
Kevyt ka:ksi katsastettavaa autoa kohdellaan muutoskatsastuksessa kuten pakettiautoa. Eli ko. auton kohdalla tuolla korotuksella ja renkailla ei mitään saumaa saada täällä leimaan.
Noita F:äläisiä ja Excursioneita joitakin nähnyt. Valot muutettu e-hyväksytyiksi yleensä enemmän tai vähemmän tyylikkäästi erilaisilla Hellan tuotteilla. Valojen korkeuden säädön puutteen saa korvata taka-akselilla olevilla sisältä säädettävillä lisä ilmajousilla. Jos on sopivan ikäinen, niin ei laseja tarvii muuttaa e-hyväksytyiksi. Muistaakseni toi 6,0 Power Stroke on jo sitä ikäluokkaa, et tarvii myös ikkunamuutokset.
Ei tartte mikään enää ikkunamuutoksia, TÜV:in vastaavuuspaperi riittää myös laseista 1.4.2009 ->
Rekisteröimätön
15.09.2009, 07:34
Porukka vaan antaa neuvoja AIVAN MUTU TUNTUMALLA!!! VOI hemmetti älkää vastatko kun ette tiedä asioista mitään tarkkaa tietoa!! Sitähän tämä kaveri oli vailla! En väitä et itse tietäisin yhtään sen paremmin mutta en anna VÄÄRISTÄVÄÄ infoa myöskään!! MATTI korjasi jonkun Oikeaksi LUULEVANSA väitteen heti!! PERKELE ET OTTAA PANNUUN NOI MUTU TUNTUMAT!!!! Selvittäkään ensin ja sitten vastatkaa pliiiis, ei ole paljoa vaadittu.
Jos ei halua mutua, niin silloin on kolme paikkaa mihin olla yhteydessä jos tollaista on hankkimassa; Tulli, AKE ja omavalintainen katsastuskonttori.
Maksimi korotus on 150mm, ja AKEn kanta on että tieliikenteessä ei tarvita yli 35" renkaita.
ikävä kun pitää olla tommone kun katsastus täällä,jenkeissä ei tarvii mitää leimata eikä tarvii vakuutusta jos ei sitt halua eikä muutakaan...kuulema
Riippuu ihan osavaltiosta että miten sitä autoa saa rakentaa. Joissain on puskurien tai valojen korkeudella maksimi, joissain ei. http://www.offroaders.com/info/tech-corner/lift-laws.htm
Katsastuksessa ei ole mitään muuta ikävää kuin hinta, pitäähän nyt jumalauta autojen olla kunnossa!! Ilman sitä tien päällä tulis vastaa ties millasia kuolemanloukkuja!
maastokuormuriksi leimaus????? säännöt vapaammat ainakin renkaissa?!
maastokuormuriksi leimaus????? säännöt vapaammat ainakin renkaissa?!
Maastokuorkkihan tuosta tulis, mutta sama 51mm renkaissa kuin HA:ssa ja PA:ssa.