PDA

View Full Version : Volkswagen Transporter 4WD


Rompe1
10.09.2009, 22:31
Onkos porukalla kokemusta kyseisitä kotteroista?
Siis puhutaan 1994->...!
Olis tommosia pari kiikarissa sopuhintaan, ja utelias persoona kun oon, nii ongelmia tiedustelen...

RIPAX
10.09.2009, 22:44
Onkos porukalla kokemusta kyseisitä kotteroista?
Siis puhutaan 1994->...!
Olis tommosia pari kiikarissa sopuhintaan, ja utelias persoona kun oon, nii ongelmia tiedustelen...

Eli siltä pohjalta,mitä oon niihin remonttia tehny ja pojilta kuullu niin kaikkiaan iha hyvä peli.itte en tykkää siitä etu vedosta mut neli veto on aika hyvä.Keski lukko on joissai kytkettävä vai peräti kaikissa,ja sillä ne rikkoo jako laatikoita niistä.Varmaan osaavissa käsissä kestää paremmin.Joitain hajanaisia laatikko vikoja on niissä tainnu olla muutenkin.En tiä sitte mikä ne on aiheuttanu,moottoreita on viimesissä nelos koppasissa ainaki kolmea sorttia,tehottomin on tosi laiska.Ensimmäisiä ahtamattomia oli 75 heppasia.Jaa nii olihan mullaki sellanen vähä aikaa.Melko ruosteettomia on korit ja muutenki laadukkaita.Yhteen vetona uskon et hyvä peli ku ei rynkkyytä sitä jako laatikkoa eikä muutenkaa rääkkää.

Rompe1
10.09.2009, 22:46
Eli siltä pohjalta,mitä oon niihin remonttia tehny ja pojilta kuullu niin kaikkiaan iha hyvä peli.itte en tykkää siitä etu vedosta mut neli veto on aika hyvä.Keski lukko on joissai kytkettävä vai peräti kaikissa,ja sillä ne rikkoo jako laatikoita niistä.Varmaan osaavissa käsissä kestää paremmin.Joitain hajanaisia laatikko vikoja on niissä tainnu olla muutenkin.En tiä sitte mikä ne on aiheuttanu,moottoreita on viimesissä nelos koppasissa ainaki kolmea sorttia,tehottomin on tosi laiska.Ensimmäisiä ahtamattomia oli 75 heppasia.Jaa nii olihan mullaki sellanen vähä aikaa.Melko ruosteettomia on korit ja muutenki laadukkaita.Yhteen vetona uskon et hyvä peli ku ei rynkkyytä sitä jako laatikkoa eikä muutenkaa rääkkää.

Ok.
Ihan normikäyttöön se tulee, kärryn vetoon, työkalujen ja perheen kuskaukseen, kun on lisäpenkit...
Ei siis oo tarkotus offata, muttei oo kiva jäädä kiinnikkään... :D

Rytari
10.09.2009, 22:47
turbotontä älä osta... sillä ei pääse mihinkään, oikeasti..

5 äijää kyytissä, peräkärry perässä ja siellä vähä toistasataa kiloa painoa niin ylämäessä tuli yhdistelmät ohitte.

joku sähkövika oli yleinen, valojen tai hehkun releeseen liitty, en muista.

hienoja ajaa, lyhkänen ehkä vähä rauhaton etenkin tuulisella kelillä mutta muuten...

Rompe1
10.09.2009, 22:48
turbotontä älä osta... sillä ei pääse mihinkään, oikeasti..

5 äijää kyytissä, peräkärry perässä ja siellä vähä toistasataa kiloa painoa niin ylämäessä tuli yhdistelmät ohitte.

joku sähkövika oli yleinen, valojen tai hehkun releeseen liitty, en muista.

hienoja ajaa, lyhkänen ehkä vähä rauhaton etenkin tuulisella kelillä mutta muuten...

Eiks turpottomaan saa aina turpon, ainakin turpokoneen... :D ???
Olis sopivasti si turbokoneitakin tiedossa....
Ainakin vanhoissa volsuissa valorele, ja katkasija takelteli usein...

Rytari
10.09.2009, 23:01
jos e se kulje turbota se, jos ei sittenkään niin kromaa se... niinhän se menee... no yhdellä kaverilla oli ainaski se isompitehoinen turbokoneinen ja sillä oli kojelaudas semmonen kiva potikka millä sai lisää löylyä koneeseen, vissiin oikein kympin osat oli siihen menny ja persdynolla varmaan kolmasosan toi lisää voimaa siihen ja hyvin kesti/ kestää varmaan vieläkin, kyl sillä se sama auto vieläkin on, tosin ei ollu neliveto.

uudempaa (04) nelivetoa mä vihaan vielä enemmän, siinä ei ole alakierroksilla voimaa ja kytkin on niin olemattoman huono että ..

Rompe1
10.09.2009, 23:03
jos e se kulje turbota se, jos ei sittenkään niin kromaa se... niinhän se menee... no yhdellä kaverilla oli ainaski se isompitehoinen turbokoneinen ja sillä oli kojelaudas semmonen kiva potikka millä sai lisää löylyä koneeseen, vissiin oikein kympin osat oli siihen menny ja persdynolla varmaan kolmasosan toi lisää voimaa siihen ja hyvin kesti/ kestää varmaan vieläkin, kyl sillä se sama auto vieläkin on, tosin ei ollu neliveto.

uudempaa (04) nelivetoa mä vihaan vielä enemmän, siinä ei ole alakierroksilla voimaa ja kytkin on niin olemattoman huono että ..

Ok, niin miekiin meinasin... :D
Vanhempi toi on ku -04, 2000-luvun alusta...
Olis vaan niin näppärä ton ryttääntyneen volvon tilalle... Eikä pitäis ihan pahoja olla ajaa, ja kulkee huonossakin mastossa aikas hyvin... (siis ei missään suolammikossa, tai kurapellossa)

_LM_
10.09.2009, 23:31
etuvetoisella firman transportterilla (vm00-02) tuli ajettua jonkin verran eikä kyllä mitään moitittavaa ollut. Hyvä ajettava vaikka pitempiäkin matkoja. Alapallot meni vaihtoon viime katsastuksessa, siinähän ne "viat" sitten olikin::)

Tuomo
11.09.2009, 09:06
Meillä töissä on pari tollasta "neliveto" Volkkaria, toinen -98 ja toinen -05. Uudempi 174hv, menee tyhjänä ok, ja helvetisti parempi ajaa ku toi vanhempi. Ottaa 200km/h mittariin, kokeiltu kymmeniä kertoja. Meno hyytyy kärryn kanssa totaalisesti, pari tonnia perään ja ajaminen on yhtä vaihtamista. Kytkin aivan perseestä varsinkin kärryn kanssa pelleilyyn, alavääntö täysin nolla ja ihan liian pitkä ykkönen/pakki. Vanhemmassa huomattavasti parempi alavääntö, onnistuu kärryn peruuttaminen ilman että kytkin pahasti haisee. Ollut suht hyvä auto, kytkin hajos 80tkm kohdalla, taisivat tehdä sen osittain takuuseen. Ja hukkaportin kello pimeni, sillon oli matkateko melkosen rauhallista. Tollaseen vanhempaan kun investoi tonnin-kaks viriviri osiin niin rupee kulkemaan ihan erilailla, jää uudemmat "tehomallit" kakkoseks. Parempia noi vanhat on, ainakin tossa uudemmassa on ollu paljon enemmän kaikkia "pikkuvikoja", mm. Webasto ei oo toiminu ikinä, ja Lahden Laakkosella sitä ei kuntoon ikinä tulla samaan. Ei takuuaikana eikä sen jälkeen. Mulle ihan sama, aika kalkatuksen muutes pitää tollanen nykydieselikin kun sen sahaa -34 pakkasessa käyntiin ilman esilämmitystä:)

Kellis
11.09.2009, 09:19
Onkos porukalla kokemusta kyseisitä kotteroista?
Siis puhutaan 1994->...!
Olis tommosia pari kiikarissa sopuhintaan, ja utelias persoona kun oon, nii ongelmia tiedustelen...

Itsellä ei ole ollu kyseistä kampetta mutta muutamalla kaverilla on ollu ja kahdesta on menny laatikko.
Toinen oli syncro ja toinen etuveto, eka hävinny vitonen ,ja lopulta menny särki koko laatikko.

Kannattee kyllä huolella kuunnella ennen kuin ostaa ettei yhtään ylimääräisiä ääniä kuulu.

Syytä nuihin laatikoihin sen verran että oisko öljyillä ollu vaikutusta ,kun volkkarithan vaatii omanlaisensa öljyn sisuksiin.

Rompe1
11.09.2009, 09:32
Laatikko on laitettu viime kesänä, 3000€ maksanu...
Taitais se si olla ihan soiva peli kyl...

Eskimo
11.09.2009, 09:45
Isäukolla (ja muutamilla tutuilla) on se turboton 2.4 (75hp) ja kyllä sillä pärjää.
Toki ei neliveto mutta sillä ei niin paljoa suorituskykyyn ole vaikutusta.

Tietysti jos kiskoo yhtenään vetokyvyn äärirajoilla niin eihän se ohjus ole. About tonnin kärri vielä tulee ihan ok perässä.

Niitä 2.4:a ovat turbottaneet suoraan tdi:n hiluilla. Perimätiedon mukaan vanhasta 2.0 5-pyttysestä turbodieselistä passaa syöttöpumppu ko. koneeseen niin saa ahdonalaisen säädönkin.

Ittellä on se pikkuriikkinen 1.9 td ja se on laiskempi kuin 2.4 vapari. 4-vetoisissa ei vissiin onneksi ole sitä 1.9 konetta ollenkaan :)

Ne 2.5 tdi syncrot tahtovat olla vielä aika pitkä hintasia mutta sehän on vaan meidän persaukisten ongelma...

Rompe1
11.09.2009, 09:58
Joo, 2,4D toi on... Oon ajanu normi pakua samalla koneella, ja tuntu ihan ok peliltä, ei mikään nato-ohjus, mut kyl se 240D mesen voittaa kirkkaasti... :D
Tarvii nyt mennä viikonloppuna tutustuun siihen si paremmin, ja ehkä ottaa si mukaankin kotiin... ;)

Rytari
11.09.2009, 13:23
Isäukolla (ja muutamilla tutuilla) on se turboton 2.4 (75hp) ja kyllä sillä pärjää.
Toki ei neliveto mutta sillä ei niin paljoa suorituskykyyn ole vaikutusta.

Tietysti jos kiskoo yhtenään vetokyvyn äärirajoilla niin eihän se ohjus ole. About tonnin kärri vielä tulee ihan ok perässä.

Niitä 2.4:a ovat turbottaneet suoraan tdi:n hiluilla. Perimätiedon mukaan vanhasta 2.0 5-pyttysestä turbodieselistä passaa syöttöpumppu ko. koneeseen niin saa ahdonalaisen säädönkin.

Ittellä on se pikkuriikkinen 1.9 td ja se on laiskempi kuin 2.4 vapari. 4-vetoisissa ei vissiin onneksi ole sitä 1.9 konetta ollenkaan :)

Ne 2.5 tdi syncrot tahtovat olla vielä aika pitkä hintasia mutta sehän on vaan meidän persaukisten ongelma...

trust me... vaikuttaa aika paljon.. 110 on huiput tyhjällä autolla, tosin eihän sillä niin saa ajaa mutta... kärryn kanssa ylämäkiin 60 on aika kireessä jos on vähäkään painoa..... tämä siis jollain 97 2.4d nelivedolla, ajettu ehkä muutama kymmenen tuhatta.. ai sitte noi on jotenki huonompia yksilöitä

Eskimo
11.09.2009, 16:37
trust me... vaikuttaa aika paljon.. 110 on huiput tyhjällä autolla, tosin eihän sillä niin saa ajaa mutta... kärryn kanssa ylämäkiin 60 on aika kireessä jos on vähäkään painoa..... tämä siis jollain 97 2.4d nelivedolla, ajettu ehkä muutama kymmenen tuhatta.. ai sitte noi on jotenki huonompia yksilöitä


Siinä ei oo ollu ajoitus kohdallaan tai sitten jotain muuta häikkää...

Ruikkupumppu on omalla remmillä nokka-aksilan toisesta päästä niin on tosi herkkä venymään ajoitus persiilleen.

VonLeka
11.09.2009, 17:08
mulla oli 2.4 synkrö, erittäin hyvä auto joka suhteessa parempi kuin vm.2000 4x4 hiace.
tuo 2.4 diesel on kohtuu laiska mutta kyllä sillä pärjää ku lähtee vähä aikasemmin liikenteeseen

Rompe1
11.09.2009, 20:51
Dodiin.

Nysse si on ostettu, ja kulkee ainakin 135... Kuski koitti tutkaan... :D
Kivasti kulkee, ja kaikki toimii, helmi peli.

Tapsala
11.09.2009, 21:00
Noihin 2,4D motteihin saa ihan kivasti lisäpotkua, kun hiukan ruuvaa lisää syöttöö pumpusta...

Rytari
11.09.2009, 21:02
Siinä ei oo ollu ajoitus kohdallaan tai sitten jotain muuta häikkää...

Ruikkupumppu on omalla remmillä nokka-aksilan toisesta päästä niin on tosi herkkä venymään ajoitus persiilleen.

niinku mä sanoin, voihan se olla joku maanataikappale mitä on ollu käytössä, en niistä tehtaan asentajista tiedä... 27 tkm oli toinen ajettu ku myytiin pois ku tuli ikä täyteen, toisen en muista, ei viitti tapella, ne oli vaan meitin kokemuksia.

Rompe1
11.09.2009, 21:03
Tarvii lisätä syöttöö si hetimiten.... ;)

Eskimo
12.09.2009, 11:37
Tarvii lisätä syöttöö si hetimiten.... ;)

Maltilla sitä jöötiä sitten lisää.
Kannattaa muistaa jälkikäyttö. Ei ole tavatonta, että saa kannen halki näistäkin.

Hujane
12.09.2009, 11:45
On kokemuksia,19td ja syncroja ollut 2.4 litraisia,noh,vikoja löytyy,kardaanin kumilaipat ei kestä,alapallot,rt päät,pyöränlaakerit ja varmaankin yleisimpänä vaihdelaatikot...ensimmäisenä menee 5:s vaihde,johtuu siitä että pikkiriikkinen öljynpuuten ja palaa neulalaakeri muovikehineen...siitäkin huolimatta syncron vielä ostaisin,jos hinta järkevä,2.4 kerkee hyvin,verrattuna 1.9td....

Heegi
12.09.2009, 12:34
kaverin broidill oli 2.4d syncro ja oli laiska kyllä..pärjää jos ajaa terveisiä nurkissa,mutta kärry veto ja johki pohjolaan päin isoja mäkiä niin loppuu se veto kylläkin jo heti alkuun.. onhan noi kaikki pienet vapari dieselit laiskoja.. niinkuin monet turboilla kanss.. 2.5tdi transporter vääntää jo ihan kivasti..

-Antti-
12.09.2009, 19:26
Näihin Syncroihin liittyy se hauskuus että niitten jarrujahan ei voi ajaa dynamometrissä, mikäli ei sitten jossain katsastuskonttorissa ole nelipyörädynamometriä. Kortin kääntöpuoli on sitten se, että renkaiden pyörintähalkaisijat tulis olla likimain samat kummallakin akselilla. Ja lisäksi dollyllä tms hinatessa ois syytä ottaa kartaani irti.

Syöttöpumppujen vuotaminen 2,4d koneissa "kaasuvivun" juuresta on aika tavallista noin 300tkm nurkilla, ei paha vika korjata. Pumppu irti ja pumppupajalle, samalla voi laitattaa ne syötöt niin että pikkulinnut tippuu puista...

Takakonti luukun sisällä menee rekisterikilven valolle johto, se kun hinkkaa ihtensä pellin pokkausta vasten rikki niin homma on valmis. Työnantajan omistama auto oli aivan viis vailla syttyä palamaan tämmösen episodin johdosta. Allekirjottanut vaihteli sitten takavalojen johtosarjan, vähemmän mukava rojekti.

-Antti-

Heegi
12.09.2009, 20:45
Näihin Syncroihin liittyy se hauskuus että niitten jarrujahan ei voi ajaa dynamometrissä, mikäli ei sitten jossain katsastuskonttorissa ole nelipyörädynamometriä. Kortin kääntöpuoli on sitten se, että renkaiden pyörintähalkaisijat tulis olla likimain samat kummallakin akselilla. Ja lisäksi dollyllä tms hinatessa ois syytä ottaa kartaani irti.

Syöttöpumppujen vuotaminen 2,4d koneissa "kaasuvivun" juuresta on aika tavallista noin 300tkm nurkilla, ei paha vika korjata. Pumppu irti ja pumppupajalle, samalla voi laitattaa ne syötöt niin että pikkulinnut tippuu puista...

Takakonti luukun sisällä menee rekisterikilven valolle johto, se kun hinkkaa ihtensä pellin pokkausta vasten rikki niin homma on valmis. Työnantajan omistama auto oli aivan viis vailla syttyä palamaan tämmösen episodin johdosta. Allekirjottanut vaihteli sitten takavalojen johtosarjan, vähemmän mukava rojekti.

-Antti-

sama oli mulla legacy200 ei uskaltanu jarruja kokeilla..:p

Rompe1
12.09.2009, 21:35
Näihin Syncroihin liittyy se hauskuus että niitten jarrujahan ei voi ajaa dynamometrissä, mikäli ei sitten jossain katsastuskonttorissa ole nelipyörädynamometriä. Kortin kääntöpuoli on sitten se, että renkaiden pyörintähalkaisijat tulis olla likimain samat kummallakin akselilla. Ja lisäksi dollyllä tms hinatessa ois syytä ottaa kartaani irti.

Syöttöpumppujen vuotaminen 2,4d koneissa "kaasuvivun" juuresta on aika tavallista noin 300tkm nurkilla, ei paha vika korjata. Pumppu irti ja pumppupajalle, samalla voi laitattaa ne syötöt niin että pikkulinnut tippuu puista...

Takakonti luukun sisällä menee rekisterikilven valolle johto, se kun hinkkaa ihtensä pellin pokkausta vasten rikki niin homma on valmis. Työnantajan omistama auto oli aivan viis vailla syttyä palamaan tämmösen episodin johdosta. Allekirjottanut vaihteli sitten takavalojen johtosarjan, vähemmän mukava rojekti.

-Antti-

Joo, tää oli tuttu juttu jo, mut mulla onkin doppeli, eli pitkällä pornohytillä, eli ei oo normi takaluukkua...

-MaTTi-
12.09.2009, 22:41
Siinä ei oo ollu ajoitus kohdallaan tai sitten jotain muuta häikkää...

Ruikkupumppu on omalla remmillä nokka-aksilan toisesta päästä niin on tosi herkkä venymään ajoitus persiilleen.

Ja eikös näistä puutu nokka-akselin hihnapyörältä vielä kiilaurakin... Eli nokan ja pumpunkin ajoitus on helposti pikkusen poskellaan jos ei heittokellolla ole katottu just eikä melkein. Käy ja kukkuuhan se vaikka hampaan verran pielessäkin, mutta eihän se sitten kule, mutta kuluttaa ja savuttaa. Voip olla tällasista jutuista kyse kun "ei se 2.4D mee mihkään".

Lamanka
12.09.2009, 22:45
Kyllä mulla HJ60 kulki ripeemmin kun Rompe1n portteri. Eihän sieltä tullut edes mustaa perästä :mad:

-MaTTi-
12.09.2009, 22:47
Joo, tää oli tuttu juttu jo, mut mulla onkin doppeli, eli pitkällä pornohytillä, eli ei oo normi takaluukkua...

No nyt ei oo joka pojalla samanlaista portteria. :D Onko tämä?
http://riemun.huuto.net/auctionimages/1/1e/aa11070b10464513931f291be5009-orig.jpg

Lamanka
12.09.2009, 22:51
No nyt ei oo joka pojalla samanlaista portteria. :D Onko tämä?


Sillä on alumiinikoppi siinä takana

Rompe1
13.09.2009, 07:44
Joo, muuten samanlainen... Kyl Lamanka nautti sillä ajamisesta kummiskin eilen... ;)

IironSika
13.09.2009, 10:02
Mulla on ollut nyt noin 2kk/8000 km tuollainen -00 2,5 tdi syncro sillä 102 heppasella, eli kirkkaalla i:llä. Keulassa Warni ja kytkettävällä takalukolla. Mukava on ajella ja vetohommatkin sujuu. Perässä hinautunut liikenteen mukana pysyen trailerin päällä mm BJ ja Nuffield. Kulutus ilman vetohommia noin 7,8-8 l/100km. Ongelmia auton kanssa ei ole ollut. Jakohihnan vaihtoon menee ensi viikolla ja se ei ole ihan ilmaista tuohon kaksipuolikkaaseen tdi:hin. Osat noin 300e + työt. Ehdottoman hyvä asia syncrossa verrattuna etuvetoon on lyhyemmät välitykset, kytkintä ei juuri tarvitse luistatella kärry perässäkään.

Rompe1
13.09.2009, 10:30
Kuis sää sen Warn:in sovitit siihen, eli kansa vaatii kuvia... :D
Itellä ois kans suunnitelmissa se vinssi eteen... :D

IironSika
13.09.2009, 16:20
Kuis sää sen Warn:in sovitit siihen, eli kansa vaatii kuvia... :D
Itellä ois kans suunnitelmissa se vinssi eteen... :D

Privaan vastattu...

Rompe1
13.09.2009, 18:15
Samat sanat... :)

tare
13.09.2009, 18:21
kuinkas isoja kärryn vetopainoja naissä on?

Rompe1
13.09.2009, 18:22
2000kg näkyy lukevan....

sisua45
13.09.2009, 18:31
2000? Eikö sen enempää? Mulla on passatissakin 1800.

Rompe1
13.09.2009, 18:33
2000? Eikö sen enempää? Mulla on passatissakin 1800.

2000kg näkyy lukevan, syytä en tiä... :rolleyes:
Olihan aikoinaan VW LT-28, ja Volvo 740 farkku, niin volvolla sai vetää isompaa kärryä, kul ällitällillä...:eek:

IironSika
13.09.2009, 19:25
2000? Eikö sen enempää? Mulla on passatissakin 1800.

Paljos sun pasaatissa on kantavuus? ;) Taitaa tulla pornstarterissa tuo yhdistelmäpaino liian isoksi tonnin kantavuudella jos olis isompi koukkupaino. Syncrossa tosiaan 2000kg ja etuvedossa hiukan vähemmän.

Rompe1
13.09.2009, 19:32
Paljos sun pasaatissa on kantavuus? ;) Taitaa tulla pornstarterissa tuo yhdistelmäpaino liian isoksi tonnin kantavuudella jos olis isompi koukkupaino. Syncrossa tosiaan 2000kg ja etuvedossa hiukan vähemmän.

Näinhän se on... :D
Kuis sulla se rykii tommost 2000kg kuormaa???
Hienosti toi kulkee kyl, ei voi kieltää...
Tasauspyörästön lukossa joku häikkä, ei kytkeydy, eikä ees vilkuta valoa... Oliskos sulake rikspoks, vai johto irti, jai jumissa... Ken tietää....

IironSika
13.09.2009, 19:40
Kyllä se kahta tonnia vielä hienosti vie. Kun koukussa oli Nuhvi 2300 kg+traileri 600 kg, alkoi ylämäet jo huomata...

Rompe1
13.09.2009, 19:44
Kyllä se kahta tonnia vielä hienosti vie. Kun koukussa oli Nuhvi 2300 kg+traileri 600 kg, alkoi ylämäet jo huomata...

:D Sen saatan uskoo... ;)
Tars löytää ehjä 2-hengen apparinpenkki, hajos tossa viikonloppuna...
Oiskoos sattunu jäämään jollein nurkkiin???

Rompe1
14.09.2009, 22:25
JA volsu vaan kehrää kun kissa, pääsis vaan ite kepittään jo...
Se lukkojuttu hämää, mikääs vois olla vikan? Onkoos kellää kokemusta?

Eskimo
15.09.2009, 09:17
Kopase tuolta: http://www.variantclub.fi/phpbb/

Rompe1
15.09.2009, 09:38
Sieltä se apu löytyy... ;)