View Full Version : Suzuki samurai 1.9td suunnistus modiluokkaan
pastirolli
17.03.2010, 18:40
Tuli tästä suitsasta kuva vastaan uuden V8-magazinen mukana seuranneessa liitteessä. :D Pitääpä katsoa jos pääsisi oikein livenä näkemään...
Oliko siinä audin koneessa jotain kipua kun toista konetta havittelet?
Oliko siinä audin koneessa jotain kipua kun toista konetta havittelet?
Liikaa työmaata ja rahan menoa jos sen nyt laittaa.
eli acmen setistä ei kävis mikään muu kuin vauhtipyörä+adapteri.
pumppu pitäs ostaa, sekä esim centerforce kytkin ja uus turbo.
nyt kun löytäs vanhemman koneen ni senku pulttailis paikalleen. ja saattas kytkinki edes jotenki pitää vakio mjotorilla...
Kovin on hiljasta pidelly pajan puolella kisojen jälkeen..
Jotain kuitenki tehty :) eli takanurkka ois korjattu kisojen jäliltä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=53912
hyvin tuli kun teki saranan pultteihin sopivan kiinnikkeen ja takavinssillä pylpyrän kautta nyhtäs, ja loput vasaralla.
ihan uudenverosta siitä nyt ei tullu mut ei ehkä oo tässä vaiheessa kisakautta järkevää ruveta vimpan päälle sitä jokapaikasta oikomaankaa. katotaan sit lokakuussa mitä rusinaa tuo muistuttaa....
Tuli tästä suitsasta kuva vastaan uuden V8-magazinen mukana seuranneessa liitteessä. :D Pitääpä katsoa jos pääsisi oikein livenä näkemään...
Terävä huomio.. :) eli todennäköisesti pääsiäisenä autoa voi syynäillä messukeskuksessa...
PS. Puhdasta mainostilaa vielä käyttämättä... ;)
Mitäs hel****ä nyt tapahtuu? Autoa pitäs vahailla ja buunata näyttelyä varten ni heppu rupeskin purkamaan...
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=54540
Joka tapahtumaan ku lähetään, ni aina pitää järjestää kiire just viikkoa aikasemmin :D
No, ite kirjotin tammikuun lopulla ilmottautumisen yhteydes et on 1.9 diisseli, ni laitetaa se nyt sinne.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=54541
eli tuo on nyt sit aaz moottori, 55kw
jotain pikku piristystä siihen pitää nyt kuitenki tehä. aikasemmin hommatusta afn moottorista juuttuvasiipinen ahdin, pakosarja sekä imusarja jota pikkasen modasin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=54542
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=54545
pakopaineelle ja lämmölle tarkkailuipaikat..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=54546
ja nyt käy nuo acmen setin mukana tulleet kiinnikkeetkin suoraan!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=54543
sellattis, joutuu vissiin jättää baarihommat viikonloppuna väliin..:( ..taino, ainakin toisena päivänä :)
Keskity nyt Make vaan tähän Musta-Oranssiin morsmaikkoon..muut hoitakoon BAARI hommat..:D:D
Repro voi hoitaa baarihommat :) Tuppaa taas priimaa tulemaan.
Ja sen jälkeen laitat sen V8:in niin voi hyppiä ojien yli http://www.youtube.com/watch?v=xnnYoyVo2Nw vai mitäs:D
Perskeles, toihan näytti hauskalta..
Oli muuten hiukkasen samaa näköö tohon mun kötöstykseen.. :D ;)
Rekisteröimätön
26.03.2010, 14:22
Perskeles, toihan näytti hauskalta..
Oli muuten hiukkasen samaa näköö tohon mun kötöstykseen.. :D ;)
Erona se, et tosta ei lentäny etuakseli ekasta hypystä hiiteen. :D
Repro voi hoitaa baarihommat :)
KÄY! :D:D
Arska-tehtaalta
26.03.2010, 18:28
Erona se, et tosta ei lentäny etuakseli ekasta hypystä hiiteen. :D
PAHA :D:D:D
KÄY! :D:D
Viekää minut baariin..tahdon löytää lapselle äipän:o,näinkö se meni?
Täytyypi alkajaisiksi sanoa että on kyllä hienosti rakennettu Suzuki ja Vw diisseli on kyllä hyvä valinta Suzukiin!
Ilmeisesti meinasit vielä leimata tuon AAZ moottorin, niin tulipahan mieleen miten etu akselimassan käy?
Itselläni on sama AAZ kone Sj 410:ssä ja leimaaminen kaatui, kun etu akselimassa ylittyi 90kg. Sj 410 akselimassa kun on
vaivaiset 470kg ja Sj 413 530kg. Ajatuksena oli laittaa hiluxin tai läjän akselit, mutta eipä tietenkään voi käyttää niiden akseleiden massoja.
Ilmeisesti kuitenkin isolohkon akselit vaihtamalla saisi nostettua tuon etu akselimassan siihen 530kg koska rungot näissä malleissa ovat samat. Sen 30kg saisi varmaan poistamalla ja siirtämällä rojua taakse.
Jos jollakin olisi heittää ideoita miten tämän ongelman ratkaisisi, niin saa kommentoida!
Edit: Make LJ taisit kysellä toisessa topikissa startista, niin mulle ainakin roadlessgearin sarjaan kävi Vitaran startti M1T74583.
Täytyypi alkajaisiksi sanoa että on kyllä hienosti rakennettu Suzuki ja Vw diisseli on kyllä hyvä valinta Suzukiin!
Ilmeisesti meinasit vielä leimata tuon AAZ moottorin, niin tulipahan mieleen miten etu akselimassan käy?
Itselläni on sama AAZ kone Sj 410:ssä ja leimaaminen kaatui, kun etu akselimassa ylittyi 90kg. Sj 410 akselimassa kun on
vaivaiset 470kg ja Sj 413 530kg. Ajatuksena oli laittaa hiluxin tai läjän akselit, mutta eipä tietenkään voi käyttää niiden akseleiden massoja.
Ilmeisesti kuitenkin isolohkon akselit vaihtamalla saisi nostettua tuon etu akselimassan siihen 530kg koska rungot näissä malleissa ovat samat. Sen 30kg saisi varmaan poistamalla ja siirtämällä rojua taakse.
Jos jollakin olisi heittää ideoita miten tämän ongelman ratkaisisi, niin saa kommentoida!
maahantuoja lupa on akseli massan ylityksen esim auraus varustus
Aika paljon helpottais, jos sais käyttää diesel samurain massoja. Kokonais massa dieselissä ois 1470kg, mutta eihan sitä saa käyttöön, kun ehkä poikkeusluvalla. :( Aurakalustolla on etuakselille sallittu 750kg etuakselipaino, mutta eipä siitä oikeen taida apua olla.
Racingrabbit
27.03.2010, 14:41
Ei auttanut minulla auratodistus,kun muutin 410:n 413:ksi.(1.0 kone -> 1.3 koneeksi)
Varmaan riippuu aika paljon konttoristakin,mutta Ikaalisissa ei ainakaan kelvannut
Loppujen lopuksi kun sain todistettua että osat vaihdettu vastaamaan 413 mallia,niin sain käyttää 413:n akselipainoja vertailuna.
eikä tuu ees kiire saada ACS valmiiksi =) oha tässä vajaa viikko aikaa :)
Mulla katsastus tyssäs. Etuakseli paino ylitty 40kg vissikeulassa, ihmeteltiin katsurin kanssa että tässä ei saisi olla ees kuljettajaa ja hommasin auraus todistus lapun, niin sain leiman ja vinssin otteeseen : ( näin täällä päin!:)
Rekisteröimätön
27.03.2010, 22:52
Perskeles, toihan näytti hauskalta..
Oli muuten hiukkasen samaa näköö tohon mun kötöstykseen.. :D ;)
anteeksi ot, mutta ei edes hiukkasen, ja viälä kerran anteeksi OT
Meinaatko laittaa välijäähdyttimen turbon kanssa?
Diesel Samurain akselimassoja ei oikein voi käyttää kun ne taitaa olla kaikki kierrejousi alustalla. Tarjosin katsastusmiehelle
auravarustus lappua, mutta se oli sitämieltä että nopeus pitäs tiputtaa 60km/h. Näin täällä päin!
Meinaatko laittaa välijäähdyttimen turbon kanssa?
Jep kyllä siihen väähdytinki vielä laitetaan jahka saa nuo kaikki romut tuonne muuten paikalleen ni näkee minkälaisen/kokosen jäähyn sinne saa..
ja autossahan on nyt toyotan akselimassat niin sen puoleen ei pitäs olla robleemaa.
Noniin, se olis päivä pulkassa taas.. 5h unta ja töihin, jonka jälkeen yllätysyllätys pajalle taas!
loppuu vuorokaudesta tunnit kesken ja torstai senkun lähestyy.
ihan valmiiltahan se alkaa pikkuhiljaa näyttäämään mut vielä muutama "pikkujuttu" tekemäti.
-jäähdytys järjestelmä puuttuu
-startti puuttuu
-paineputket vaiheessa
-pakoputki puuttuu
-laturi ja ohjaustehostimen pumppu irti
-ohjaustehostimen letkut puuttuu
ja muutamia muita pikkujuttuja, ja sen lisäks vielä pitäs jossain kohtaa keritä vähän vissii niitä buunaushommiakin tekemään!
(repro tervetuloa tallille huomenna)
muutama kuva.
mace adapters, eka susivedos jonka sain polttopaikasta, kolhuista levyä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=55745
joku ihme häkkyrä..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=55743
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=55742
ihmehäkkyrä 2
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=55744
hitosti menee aikaa kaikenmaailman laturi ja tehostin tellinkien rakenteluun/ sommitteluun, mut nyt ne ois tehty.
pätsi keulilla..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=55741
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=55740
sellasta, nyt koisimaan ni jaksaa huomennakin jotaki tehä.
Kertakaikkiaan hienon näköistä touhua. Oikein kateeksi käy :)
Kertakaikkiaan hienon näköistä touhua. Oikein kateeksi käy :)
kiitoskiitos! :)
On se vaan näköjään joskus nostettava kädet pystyyn näien romujen kans, auto viedään keskeneräisenä näytille.
kiitoskiitos! :)
On se vaan näköjään joskus nostettava kädet pystyyn näien romujen kans, auto viedään keskeneräisenä näytille.
Kyllä tuota kehtaa vaikka keskeneräisenä näytellä, HIENO!
VooDoo Jeep
31.03.2010, 21:30
kiitoskiitos! :)
On se vaan näköjään joskus nostettava kädet pystyyn näien romujen kans, auto viedään keskeneräisenä näytille.
Se on vaan tiukasti pidettävä pelti kiinni sitten! siis auton;)
Joo pelti kyl vedetään kiinni! :D
Nyt ois auto vahattu ja tarrat teippailtu, aamulla baanalle.
Se on vaan tiukasti pidettävä pelti kiinni sitten! siis auton;)
Jep pellit vedetään kiinni! :D
ps. saa tulla jeesimään auton työntämisessä ;)
leivinuuni
01.04.2010, 08:49
kannattaa jättää peltiä pikkase auki, ettei veto katkee...
VooDoo Jeep
01.04.2010, 20:11
Jep pellit vedetään kiinni! :D
ps. saa tulla jeesimään auton työntämisessä ;)
Ai hitsi olitte jo kerennyt työntää auton paikalle:D
Ai hitsi olitte jo kerennyt työntää auton paikalle:D
Löytyks kaiteita?
Huomenna tuun aukasee konepellin...
Et pysty, rupee olee koht pelti melko tiukasti kiinni kunhan käydään vähän tossa yksillä.:D
VooDoo Jeep
01.04.2010, 21:00
Löytyks kaiteita?
Joo lähin duunipaikalle tekee ja takas tullessa oli kaiteet ilmestynyt auton ympärille ja oma tekemät meni lainaa mad porukalle:eek:
PeteTurku
05.04.2010, 16:44
Onnittelut pytystä..
Kiitoksia vaan onnitteluista! eli nuori rakentaja 2010 3. pytty tuli..
huomenna olis tarkotus ottaa savut koneesta! :)
VooDoo Jeep
05.04.2010, 22:59
Kiitoksia vaan onnitteluista! eli nuori rakentaja 2010 3. pytty tuli..
huomenna olis tarkotus ottaa savut koneesta! :)
No perskuta rallaa onneksi olkoon:D:D
Mites tää voi olla mahdollista kun sulla ei ees ollut mitään lavasteita mitä täällä on niin kovasti vaadittu, eli tässä nähtiin että ei ne lavasteet vaan se AUTO:D
Laitanko tähän ne kuvat josta oli puhetta eli SO:rolleyes:
Rekisteröimätön
06.04.2010, 17:21
minkä levyset vanteet sul on`???
arska4x4
06.04.2010, 18:15
Onneks olkoo koko klubilta!
Eipä oo ihmeitä tapahtunu nyt tässä rojektis.. viime viikolla tuli vähän puuhasteltua ja tulevalla viikolla olis tarkotus jatkaa.
syylärin tartteis jostaki, leveys maks 57cm ja korkeus abaut 50cm. ylälähtö kuskinpuolelle, alalähdöllä ei niin väliks...
pikkasen tuli johtosarjasta vedeltyä turhia karvoja poies..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=56553
downpipe tuli tehtyä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=56547
pikkasen ahdasta on..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=56548
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=56549
ois tarkotus vetää putki tuosta palkin etupuolelta toiselle puolelle.
laturi ja ohj.teh pumppu paikoillaa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=56550
moniurahihnan apupyörä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=56551
tuohon väliin pitäs se syyläri saada mahtumaan.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=56552
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=56545
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=56546
Savutkin tuli jo otettua ja hyvin hörskyttää!
200/700 sarjalaisen Bolinder-Munktellin, eiku siis volvon syyläri vois olla passeli. Ylä lähtö juurikin kuskin puolel ja ala lähtö apparilla, mitat sopis tuohon haarukkaan ja uusia mallia biiiltema saa 99€. Ite tuli tollanen seuraavaan suikka rojektiin hommattua, voin mitata huomen tarkemmin, jos on tarvis.
perse arska
12.04.2010, 04:44
tyhmä kysymys mikä kartiofiltteri sinulls on tos kuvas?
tyhmä kysymys mikä kartiofiltteri sinulls on tos kuvas?
se on joku raid hp maxflow.. en muista mihin autoon oli tarkotettu.
tuommosta volvon syyläriä tuli käytyä jo aikasemmin biltemassa hypistelemässä, ja tänään taas uudestaan mut ei vaan mielikuvitus riittäny keksimään minkälaiset kiinnitykset sille sais tehtyä :/
no, tänään sain kuitenkin pakoputkiston jo heppailtua kasaan. huomenna jos siihen yrittäs jotakin kannakkeita rakennella.
tuommosta volvon syyläriä tuli käytyä jo aikasemmin biltemassa hypistelemässä, ja tänään taas uudestaan mut ei vaan mielikuvitus riittäny keksimään minkälaiset kiinnitykset sille sais tehtyä :/
Ite aattelin kantata sille pellistä" U-palkin" johonka sen tiputtais ja päälle jotku käpälät pitämään sen paikallaan palkissa. Jotenkin näin epäselvästi. :D Ja sinne palkin sisään jotain pehmikettä: kumimattoa tai liimattavaa solukumia/muovia...
Ite aattelin kantata sille pellistä" U-palkin" johonka sen tiputtais ja päälle jotku käpälät pitämään sen paikallaan palkissa. Jotenkin näin epäselvästi. :D Ja sinne palkin sisään jotain pehmikettä: kumimattoa tai liimattavaa solukumia/muovia...
aivan, no jotenki sellainhan sen sais laitettua.. miulla kun on tuo keula pikkasen modattu ja vinssi suoraan siinä edessä ja takana heti moottori niin melkein rungosta sivuilta pitäs jotkin tellingit sitten duunata. noo, täytyy nyt funtsia, onhan tässä viel vajaa 4 viikkoa ennenku tarvii auton taas olla iskussa.. :)
Omaani etsin myös suunnillen tuon kokoista syyläriä ja MB 190 eli w201 löyty kohtuu passeli
mutta on aika paksu jos tilaa niukasti pituuden puolesta.
Ja kannattaisko laittaa ahtimen öljynsyöttöputki varmuudeks uus letkuversio.
Omaani etsin myös suunnillen tuon kokoista syyläriä ja MB 190 eli w201 löyty kohtuu passeli
mutta on aika paksu jos tilaa niukasti pituuden puolesta.
Ja kannattaisko laittaa ahtimen öljynsyöttöputki varmuudeks uus letkuversio.
Minkäslaiset kiinnitykset siinä syylärissä on?
minkäs takia se öljyputki kannattais letkuiseksi vaihtaa?
Saan jäähdyttimen huomenna niin laitan vaiks sit kuvat kiinnityksistä.
Muutama öljyputki tukkiutunut tuosta jyrkästä mutkasta ennen ahdinta jos huonoilla öljyillä ajettu.
Laitoin tuonne albumiin muutaman kuvan w201:sen syyläristä.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1028
Tulee mulla siis 410 keulaan missä omegan simpukka rungon sisäpuolella ja volvon vinokone
Hyvin tilaa tuolle jotta osaat hahmottaa hieman paljonko tilaa tarvitaan.
Ja molemmat lähdöt tuossa on sivulle mutta mulla se ei tee kiusaa.
Nonnih, nyt on tiisseliä päästy testailemaan. Vaikuttaa erittäin mukavalta!
repro tuli käymäs syöttöjä laittamas kohilleen ni joutu centerforcen kytkimen laittaa tilaukseen! :D
Mulla ainakin on suikan (omalevy) riittänyt vielä hyvin. Meinasin kans hommata tuon centerforcen kytkimen mutten malttanut.
Miul on se afn koneen ahdin tuos ja 37" pökkyrä alla.. ei uskalla isommalla vaihteella maantiellä lyyä lutua pohjaan kun pikkasen tuntu jossain vaihees et luistais. nyt on sachsin uus kytkinpaketti paikallaa..
noo, mut nyt on laitettu saksaan tilaus menemään! ..vielä jos kääntää syöttöä ja laittaa coolerin ni veikkaan et alkaa centerforceakin vtuttamaan...aika näyttää.
Pako ja ahtopaine on nyt molemmat kilon luokkaa, ja pakolämpö n.400 astetta eli ihan maltiliset setupit on vielä.
joko saadaan video pätkää?
No sitten. Mä pysyn vaan vakiolinjoilla ja kehittelen jotain muuta :confused: ja lisätään kaikkea kivaa markille.
En oo asennuskuvia nähäny mutta kannattaa turbon kompurapuoli huolehtia ettei pääse ahtoputket väänteleen sitä alumiini laippaa, ihte katkasin yhen turbon ku ei ollu tarpeeksi joustua ahtoputkisa. Tainnu olla Repron kans joskus puhettaki.
Hokasin kuvat ja ei taia palijo vääntelyjä tulla, vesi-metanoliruiskua tuo ihan selevästi vielä huutaa.
santikko
24.04.2010, 09:57
helvetin hieno pirssi. ja tuo vesi-metanoli ruutta olis varmaan hyvä järjestelmä offroad käytössä, kun ei tota ajoviimaa kauhiasti tuu... vähintäänkin coolerille pesurinsuuttimet puskemaan vettä, jos lähtis isommat kurat, ja lämpöä johtamaan?
millain oot toteuttanut ton vnt- ohjauksen?
joooh, tuota vesimetanooliruiskua vois vaikka harkita, kun ei tuota tilaakaan liiaksi enään konehuoneessa ole..:/
Vnt ohjaus on toteutettu alkuperäisellä alipainekellolla josta romut käännetty ympäri, sekä pakopaineohjauksella, ihan välttävästi tuntuis rokkaavan!
tänään tuli käytyä koeponnistamassa, kesti nipussa ja oli pirun kiva ajaa tuo diisseli kun voi pikkupuolen kakkosella ja joissain paikoissa jopa kolmosella vielä rönksyttää tyhjäkäynnillä..! öljypohjaa pitää jollain tavoi modata kun ei siedä ihan pystyyn keulaa ajaa.. :( rinnettä alaspäin tultaessa ongelmaa ei ollu, joten ilmeisesti imuputki etupäässä. noooh, öljypohjan tiiviste oli muutenkin ajatuksena vaihtaa..
joko saadaan video pätkää?
tossa olis nyt jotaki..
http://www.youtube.com/watch?v=Jqu7r0wlJMc
http://www.youtube.com/watch?v=2VUmL_KwrAg
http://www.youtube.com/watch?v=JmnG0r2lBTI
ja sit loppuun tollanen asiaan kuuluva pätkä.. :D kyseisessä risteyksessä on tullut nikko suzuki kipattua ympäri kerran pienen asfaltti sladin päätteeks, sekä välikoppanen ese joskus muinoin liittyi myös kattokerhoon samaisessa paikassa..
http://www.youtube.com/watch?v=EGYUyLnIdjw
Viime viikolla tuli moottorikin muutoskatsastettua häkkyrään.
Tänään vaihdoin centerforcen kytkimen paikalleen.. vielä ei kerinny testailemaan että pitääkö vai nou.
Vielä olis ennen suzuki meetingiä/ oulaisia kaikenlaista puuhaamista ihan riittävästi.
-Öljypohjaan loiskelevyt/ imuputken muokkaus
-Ohj. teh. pumpun vaihto, öljylinjojen uusiks teko ja simpukkaan tiivisteen vaihto.
-Takavinssille paineilmavapautus
-Etuvinssin kasaus (tarkistus kurkkauksen yhteydessä huomasin että hiilisilta oli halki)
-Renkaiden leikkelyä
Siinähän nuo kait suurimmat ellei tuu keksittyä vielä lisää. :S
muistan jostakin lukeneeni että tämä laitos olisi tulossa ouluun amerikan auto näyttelyyn ... pitääkö paikkaansa??:)
muistan jostakin lukeneeni että tämä laitos olisi tulossa ouluun amerikan auto näyttelyyn ... pitääkö paikkaansa??:)
Helsingin American Car Showssa kävi.
Tänään vaihdoin centerforcen kytkimen paikalleen.. vielä ei kerinny testailemaan että pitääkö vai nou.
Muista sisäänajo, dude!:cool:
Muista sisäänajo, dude!:cool:
mitenkäs kytkin sit pitäs muka sisäänajaa? 20 täyskaasu lähtöä kytkinpaukun kanssa?
Eli tuommone kytkin tuli laitettuu.. ihan vaa sävyn vuoksi :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=58429
toine puol tollane normi
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=58431
ja toine vissii niiku joku sintteri
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=58430
sit tollasen huohotinpytyn duunasin, viel pitäs laitella paikallee
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=58432
pohjaan tulee tyhjennyshana, ja huohotus snorkkeliputkeen.
Toi dualfriction toimii suossa loistavasti, jos/kun alkaa luistaa niin annat vaan lisää kaasua ja kytkin alkaa ottamaan kiinni. Nousee nimittäin uskmattoman pehmeistä paikoista pois, joissa muuten tarvisi olla reilusti yli 100:1 välitykset
Hyvin tuntu kytkin pitävän mitä nyt suzuki miittingissä pääs testailemaan!
ens viikonloppuna sitten oulaisiin, pientä viilaamista vielä ennen kisaa.. etuvinssin huoltoa ja huohotinpytyn laittoa ja sellasta.
Oulainen käytiin ajamassa, ja huomattiin et lämmöt ei taho pysyä kurissa 25asteen helteellä.. :/
eli syyläriosastolle tarttis tehä jottai, isompaa( ei oikeen taho mahtua) tai syyläri taakse.. en tykkää.
samalla reissulla tuli vissiin totuttua huimiin vääntöihin ja tehoihin, niin käytiin eilen hakemassa taas yks elintenluovuttaja, myöskin aaz koneella mutta pikkasen piristelty... :)
Rekisteröimätön
25.05.2010, 13:34
Oulainen käytiin ajamassa, ja huomattiin et lämmöt ei taho pysyä kurissa 25asteen helteellä.. :/
eli syyläriosastolle tarttis tehä jottai, isompaa( ei oikeen taho mahtua) tai syyläri taakse.. en tykkää.
samalla reissulla tuli vissiin totuttua huimiin vääntöihin ja tehoihin, niin käytiin eilen hakemassa taas yks elintenluovuttaja, myöskin aaz koneella mutta pikkasen piristelty... :)
Mahtuuks kaks syyläriä päällekkäin? Onko jo öljylle jäähdystys?
-sami-
Mahtuuks kaks syyläriä päällekkäin? Onko jo öljylle jäähdystys?
-sami-
Ei mahdu kahta syyläriä päällekkäin. paksuudessa olis n.5mm tilaa lisätä.. niin että jää vielä pieni rako hihnapyöriin.
korkeutta sais ehkä maks. 50mm ylös sekä alas lisää.. mutta sitten joutuis kai tekemään syylärin kokonaan ite että sais alalähdön juuri oikeaan kohtaan.
Öljylle ei muuta jäähdytysta kun suodattimen juuressa vesikierto, eli vw orkkis.. tietty erillinen öljynlauhdutin vois kanssa jelpata asiaa hiukan!
Rekisteröimätön
25.05.2010, 17:51
Voi olla öljynlaihduttimesta enempi hyötyä kun uskotkaan!
Pitää vaan jonkunlainen flekti asentaa laihduttimelle. Maastossa kun ei paljon vinkka käy säleiköstä läpitte.
Öljylle ei muuta jäähdytysta kun suodattimen juuressa vesikierto, eli vw orkkis.. tietty erillinen öljynlauhdutin vois kanssa jelpata asiaa hiukan! Vois kyl kuvitella, et jelppais, kun nyt öljyn kaikki lämpö johdetaan veteen.
Välijäähdytin vois hiukan jelpata... tois sit tietenki myös pienen painehäviön.
Jotaki pientä puuhasteltu tänki kans.. viime viikolla sain "uuden" koneen laiteltua keulille ja sitten kokeilemaan.. switcherin s1bg vaihdettiin noin kilometrin testilenkin jälkeen.. eli 81 kw audin muuttuvasiipinen on taas paikallansa, ja varmaan pysyykin.
on huomattavasti miellyttävämpi kun voima on samantien tyrkyllä eikä vasta 3000rpm jälkeen.
Jos sillä nyt taas malttais vähän aikaa ajella tekemättä tekniikkapuoleen sen suurempia muutoksia.. :)
seuraavana alkaa sit tuo kytkin pehmetä, ja sen kun laittaa esim 2 levyseksi niin sit alkaa varmaan tuo orkkis vaihteisto porsimaan.. ja taas siihen jos päivittää vahvemman niin sitten varmaan alkaa tuo samurai jakis antautumaan, joten parempi kait jättää se nyt tuolle mallille, tai no coolerin siihen vois vielä johonkin laittaa ihan vaan että kävis viileempänä. ;)
tallin pihassa tuli pikkasen kikkailtua, toyota publica pick-up jäi kakkoseks.. :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=61978
sit konehuoneesta muutama kuva kerrankin kun se on pesty kunnolla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=61979
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=61980
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=61981
Lämpövaivat on vieläkin pikkasen murheena, mutta täytyy nyt kai joku alumiini syyläri siihen rakennella. vähän korkeempi kenno mahtuu, ylöspäin n 10 cm, ja alaspäin 5 cm jos vaan löytyy sopivan levyistä kennoa aihioks. ja sitten kun saa korkeutta vähän yöspäin ni voi paksuuttakin lisätä reilu sentin verran kun flektin ei enään tarvii mahtua syylärin ja vinssin väliin.!
Hienoa on rakentelujälki, myös pannuhuoneen puolella.
¤Offi-Osku¤
15.06.2010, 20:20
Syyläri näyttäis olevan veikeesti kiinni jos noi pultin kannat syylärissä on kiinnitys pulttei.
Syyläri näyttäis olevan veikeesti kiinni jos noi pultin kannat syylärissä on kiinnitys pulttei.
Oisko sittenkin puhallin noilla kiinni?
;) juu flekti on jysäytetty pokerina läpipulteilla rivoista lävitte..
¤Offi-Osku¤
15.06.2010, 20:33
Eikun onhan tos kyljes juu kumityynyillä syyläri kiinni enpäs huomannut aluksi.
Et kai sä vaan menny Timangii lyttäämää?
Et kai sä vaan menny Timangii lyttäämää?
Tätä kommenttia vähän odoteltiinkin! :D juu näin pääs käymään, loppukin katoavasta kansanperinteestä paskaks vaa!
ei vaan, kyllä siitä oli ruuvattu kaikki hyödyllinen jo talteen ja loppu raato oli niin haperoa että tuskin olis pelastajaa tuolle enään löytyny.
Lämpö"ongelmiin" voisi riittää lyhyen tuulitunnelin teko. Flekti irti syyläristä joitain senttejä ja vaikka millisestä alumiinista tinaat kotelon. Vaikuttaa varmasti ja kiillotettuna tuulitunneli vaan komistaa konehuonetta;)
Lämpö"ongelmiin" voisi riittää lyhyen tuulitunnelin teko. Flekti irti syyläristä joitain senttejä ja vaikka millisestä alumiinista tinaat kotelon. Vaikuttaa varmasti ja kiillotettuna tuulitunneli vaan komistaa konehuonetta;)
Sitä mie oon ja koittanu sanoa. :rolleyes:
E: Mut eipä siinä tosiaan ole tilaa!
Siihen viel lisäks konepellin korotus takareunasta/tuuletusaukkoja niin pääsee lämmin ilma pois.
Sitä mie oon ja koittanu sanoa. :rolleyes:
E: Mut eipä siinä tosiaan ole tilaa!
Siihen viel lisäks konepellin korotus takareunasta/tuuletusaukkoja niin pääsee lämmin ilma pois.
juu toi konepellin takapään korotus on hyvä ja meitillä kun on tunkki siinä ikkunan ja konepellin välissä
niin talvella tunkki on mukavan lämpöinen voi käyttää vaikka ilman haskaita. ;)
Nyt ku ei oo mitää kisojakaa ja BJ tuli hävitettyä niin suzuki on toiminut jätskikiska autona.. :) joku tuhannen kilsaa on tullu vissiin pöristeltyä jo. hyvin on pelannut! kulutuskaan ei päätä huimaa, seka ajoa ja 37 pökkyrät alla 0.8 paineilla n.10 litraa satasella.
laitetaas kuva vielä ku repro otti nii hianon kuvan susukista.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=63739
Siinäpä olisi komia taulu seinälle =)))
santikko
27.07.2010, 21:51
kokeilen kans käyttikseen tota pakopaineohjausta, saakeli ku kehtaavat pyytää vcds:llä uuden softan ajamisesta vnt ohjauksella 300e. kokeillaan mitn toimii, jos ei toimi nii opettelen itte ton vcds:n paremmin.
Baas 009
05.08.2010, 11:56
Jokos on syyläri löytynyt?
Tuohon kokoon sopii hyvinkin tarkkaan yksi Griffinin alumiinisyyläreistä.
Kattos tuolta, heti ensimmäinen on aika liki http://www.usparts.fi/?page=59#204
Itte laitoin Griffinin 27x15 mallin autosuunnistusautoon ja toimii kuin junan vessa.
Hintakin minusta siedettävä, ja jäähdytyskyvyssä löytynee...
-Ville
No, nyt useamman griffinin kokemuksella en suosittele. Jäähdytysteho onneton kokoonsa nähden, pillit ratkeilee ja niiden juuresta alkaa vuotamaan. Olevinaan pitäisi olla vuoden takuu, mutta ei tunnu menevän takuuseen, kun "juuri se henkilö, joka takuuasioista vastaa sattuu olemaan lomalla". Halpahan se on, mutta kannattaa hommata vaikka motonetistä jonkun muun auton syyläri.
niin minkän ajoneuvoluokan peli tämmöisestä suzukista tulee diesel koneella?
henkilöauto takapenkillä(jos on)
paljonko diesel verot/vakuutukset?
niin minkän ajoneuvoluokan peli tämmöisestä suzukista tulee diesel koneella?
henkilöauto takapenkillä(jos on)
paljonko diesel verot/vakuutukset?
Henkilöautohan se on. en muista minkä verran ne tarkalleen oli, mutta muistaakseeni 300 luokkaa oli vero. vakuutuksesta ei myöskään muistikuvia.
Siellä se tallissa oottelee että joku laittas sen kuntoon Mikkelin kisaa varten.
http://farm5.static.flickr.com/4098/4932541313_8cb79dfb23_b.jpg
Siellä se tallissa oottelee että joku laittas sen kuntoon Mikkelin kisaa varten.
http://farm5.static.flickr.com/4098/4932541313_8cb79dfb23_b.jpg
Vaatisko tääkin personal rainerin vai pirkon?:D:D
personal pirkosta vois nyt olla hyötyä ;)
muut, tänään olin napakka ja vähän alottelin jo! etujousilautaset purettu poies malliks ja uudet pitäs duunata..
sit pitää -pohjaanlyöntikumet tehä eteen
-ettiä paremmat jarrut ja ainaki yks putki uusia
-öljypohja käyttää pois ja vähä oikasta
-laturin/ tehostimen hihna saada pitämää
-katto ja ovet paikallee
-invertterille keksiä joku paikka
ja sata muuta pikkujuttua, mut kerranki ku alottaa näi aikasee ni ei sit tuu kiire? :D ei varmaa..
Rekisteröimätön
19.09.2010, 14:25
Noista lämpö ongelmista tuli mieleen että mitenkäs ois semmonen vesi kuuleri, mitä ne nyt myy näköjään motonetissäkin? Ei vie nimeksikään tilaa ja ahtoilman jäähdytys on kuulemma ihan täysin kohtuullinen.
Ainut vaan että sekin taas vaatii paalua ja kaiken näköstä näpertelyä vesipumppua sun muuta syyläriä sitten siihen.
jokos olis etupäästä mitään uutta top secretary kuvamateriaalia;)
jokos olis etupäästä mitään uutta top secretary kuvamateriaalia;)
Ei ole ;) ..probleemia tuli sen asian tiimoilta, jarrusylinteri tuli tielle. asia on ehkä vielä korjattavissa, mutta tähän hätään ei toteudu..
Pienoisia "ajovalo" ongelmia tuli kuljettajalla tässä hiljattain, mutta sen verran alkaa taas näkemään että mikkeliin lähetään!
mistä noi jouset on?
onko akseliväliä pidennetty?
mistä noi jouset on?
onko akseliväliä pidennetty?
Akseliväli on säädettävissä kilpailukäytön ajaksi 50mm pidemmäksi, eli etuakselia eteenpäin.. takana jotkin jouset 10mm langalla, ja edessä jonkin bmw jouset 12mm langalla.
Nonnih, se ois kausi 2010 pulkassa! vihdoin saatu pestyä himalajan yleisö eekoon kuratkin pinnasta..
aika pienillä vaurioilla selvittiin kaiken kaikkiaan tästä kaudesta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=68250
ensi vuonna jatkuu joko tällä tai sitten jollain toisella autolla, aika näyttää! :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1172&pictureid=68678
Tänään tuli renkaita vähän leikeltyä. n. 15 min meni aikaa per rengas, ja tollattiset niistä tuli..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=68753
siitä en sitte tiiä onko pito yhtään sen parempi kun aikasemminkaan, mutta (luulis) ainakin himpun verran paremmin elävän.
Jos ei muuta hyötyä niin ovat himpunverran kevyemmät...:D:D
Jos ei muuta hyötyä niin ovat himpunverran kevyemmät...:D:D
:) jep, monta grammaa lähti pois pyörivää massaa! :D
Ja voi tarjoilla laatikollisen lakuja syötäväksi jossain tapahtumassa.:D
jos teit siitä laatikon ja koneen välisestä adapterista sapluunan niin olisin kiinnostunut:D ja sitte pitäs ilimeesesti saada viel vauhtipyörä niin sais ittellekin rueta tota vw konetta asenteleen.:)
Koe mielessä tuli ostettua 37x14-15 irokit.. innolla oottelen et pääsee testaamaan piäseekö niillä mihinkää :)
MotorPsycho
02.11.2010, 20:02
ja sitten testaa irokit eteen ja bokkerit taakse.olisi itsellä sellainen kokeilu jossain vaiheessa edessä.
Tais olla sen verran korkeuseroa noilla renkailla (vaikka molemmat 37" ovatkin) että ainakaan nelikko päällä ei kannata tiellä ajella. :D
Tais olla sen verran korkeuseroa noilla renkailla (vaikka molemmat 37" ovatkin) että ainakaan nelikko päällä ei kannata tiellä ajella. :D
no ei niis älyttömästi, 1-2 cm..? mut tiellä kannattaa kyl varmaan jo tollakin heitolla ajella napalukot auki. voihan tuotakin kokeilla :)
MotorPsycho
02.11.2010, 22:56
itsellä on noi 36 irokit ja voisi kokeilla 37 bokkerit taakse jossain vaiheessa.edellisessä autossa oli mikkelin kilpailussa joskus 36 tsl edessä ja 35 tuumaiset ja 16 leveet bokkerit takana oli tosi tosi hyvät. edessä oli sivuttais pitoa ja takana oli sitten vedättäessä pitoa. oli vaan aika hauskan näköiset kun edessä kapeat ja takana leveät tod hod rod.
Koe mielessä tuli ostettua 37x14-15 irokit.. innolla oottelen et pääsee testaamaan piäseekö niillä mihinkää :)
Joko on koeponnistettu?? ;)
Joko on koeponnistettu?? ;)
Ei oo vielä kun maantiellä :D ...ja polliisithan ampas heti perään kun näkivät.. selvittiin onneks suullisella huomautuksella.
ens lauantaina pitäs mettää lähtee kokeilemaan!
Ei oo vielä kun maantiellä :D ...ja polliisithan ampas heti perään kun näkivät.. selvittiin onneks suullisella huomautuksella.
Oliko pojat sitä mieltä, ettei noin pieneen autoon saa noin isoja mustia rinkoloita laittaa?
Sehän se vissiin eniten häiritti ku tuli levikkeestä sen about 15 cm yli.. :D sano vielä että tänhän vois muutoskatsastaa näille kun laittais leveemmät levikkeet...ois pitäny pyytää kirjallisena sama. :) tuumasin siihen vaan että "niijoo" :D
Ei muuta ku lisää levikettä kylkeen, ni ei herätä huomioo. :D
Nyt vois käyttää sanontaa hupsista saatana! :D eli tästäkin tuli mallia rolling.. illalla kuvia aiheesta!
eli uudet renkaat toimii:D
Nyt vois käyttää sanontaa hupsista saatana! :D eli tästäkin tuli mallia rolling.. illalla kuvia aiheesta!
Meillä on täällä jo ilta, koskas se sielläpäin alkaa?
Aamuhan on vasta nuori?
Irocit on iha huonot, jouduin kolme kertaa käyttämään lukkoja.
Arska-tehtaalta
13.11.2010, 23:01
Ai siekö sen kaadoitkin :D
Ai siekö sen kaadoitkin :D
Enhän minä nyt toisten autoja kaada, kyllä siinä itse omistaja vähän kokeili. :D
Onneks ei käynyt pahemmin ja ukko saatu pois sairaalasta.
Arska-tehtaalta
13.11.2010, 23:08
No mites kävi, kättä jalkaa poikki vai menikö ihan pelkällä vitutuksella?
ei menny luita ainakaa. vasen kylki/selkä on aika saaneen makune...
pari aiheeseen liittyvää kuvaa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=70729
kuskin jakkara sai vähä siipeesä oikealta puolelta ku toi vasen kylki tais osua siihe.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=70728
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=70727
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=70726
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=70725
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=70724
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=70723
sellattis oli äkkiseltää, päivänvalos tietty näkee huomen paremmi.
elikkäs hiekkarinnettä kiipesin ylös ja yläpää oli pystysuora, siitä 360 takakautta ympäri elikkäs takas pyörillee..
huomen varmaa saahaa opetusvideo aiheesta! :D
Huomenta! No hitto! Vai on noi niin huonot gummit, et pakottaa suikan seljälleen. No ei pidä sit ite harkita moisia. :D :D
Olikos kuski turvavöis,vai pyörikö sisäl ku puolukka pil.....sa.Nyt tais sit löytyä vähäksi aikaan taas projektia;)
Onneksi ei kuski mennyt ihan paskaksi.....:)
Eihän vyötä tietenkään taaskaan ollu ku "pikkuse vaa tost kokeilen".. ja juu tuliha siel vähä matkusteltua siel hytissä.
Ja juu, nyt tuli sitte rojektia pariks viikkoo :D
Kyl se oli iha vaa noiitten irokkien vika ku meni ympäri, boggereilla se olis vaa kiivenny sinne ylös!! :D
Daddy's Toy
14.11.2010, 12:55
Eihän vyötä tietenkään taaskaan ollu ku "pikkuse vaa tost kokeilen".. ja juu tuliha siel vähä matkusteltua siel hytissä.
Ja juu, nyt tuli sitte rojektia pariks viikkoo :D
Kyl se oli iha vaa noiitten irokkien vika ku meni ympäri, boggereilla se olis vaa kiivenny sinne ylös!! :D
Mie voin ostaa nuo "pahat" irokit pois niin ei satu enää haavereita;):D
Eikö kukaan sanonut rinteen alla taikasanoja:2 isoa tuoppia vetoa ja HAPEL..:D:D ja vot olis auto ollut kinkaman päällä.:rolleyes::rolleyes:
Ja jonkun partakonemerkin mainosta mukaillen :AJA MILLÄ AJAT JA BOGGEREILLA LOPUT
Ps.Olisit tehnyt ton tempun vaan viimetalven TAHKON reissul suksil..niikun silloin uhosit :D:D
ei tullu taikasanoja ku ei ees vaikuttanu pahalta paikalta :D
nii-i, veikkaampa et suksien kanssa ei olis paikat tullu edes yhtä kipeeks kun nytte..
mitäs jääskeläinen maksaa noista kirotuista irokeista? :)
Daddy's Toy
14.11.2010, 21:14
Vähän tietenkin;):D
Pääset eroon kirouksesta ja josko tuo runneri sit saatas lommoille seuraavaksi:eek:
Ei vaiskaan,pistin viestiä.
Artzi_ip
14.11.2010, 21:47
elikkäs hiekkarinnettä kiipesin ylös ja yläpää oli pystysuora, siitä 360 takakautta ympäri elikkäs takas pyörillee..
huomen varmaa saahaa opetusvideo aiheesta!
jokos opetusvideo on kohta tulossa haluaa nähdä mitä tapahtu.. :D
Arska-tehtaalta
14.11.2010, 21:59
Hyvää tuuria kun et ittees pahemmin telonu...
Nonni siin olis. -> http://www.youtube.com/watch?v=DVzDjVf9fn0 3.30 etiäppäi.
vähän näyttää niiku jarruvalo syttys kun keula on pystyssä. virhe.. :/
viimenen mäsäys tonttiin teki kipiää! ja oli muuteks oikean puolen takatukivarsikin solmussa, en ihmettele :D
Nonni siin olis. -> http://www.youtube.com/watch?v=DVzDjVf9fn0 3.30 etiäppäi.
vähän näyttää niiku jarruvalo syttys kun keula on pystyssä. virhe.. :/
viimenen mäsäys tonttiin teki kipiää! ja oli muuteks oikean puolen takatukivarsikin solmussa, en ihmettele :D
Ei se kaato vaan äkkipysäys.. Tekee katsoessakin kipeää, kun tietää ettei ole vöitä kiinni. Ja kyllähän se kuskin liikkeistäkin huomaa. :(
Saa vaan olla onnellinen ettei huonommin käynyt.
Vois vaikka kiittää tästä "oman tyhmyyden myöntämisestä", ehkä muutkin ajattelevat ja oppivat laittamaan vyöt kiinni vaikka kokeillaan ihan pikkasen vaan tutussa paikassa.
Nimimerkillä: ehkä jo kaksi kertaa kantapään kautta opetti?
Oi witu kun näyttää pahalta toi sun hoipertelu autosta ulos:eek:
Onneks on kehonrakentajan lihakset pitämässä huolta ruodosta ja hyvä onni käytetään harrastuksissa eikä lotossa:)
AI SATTANA!!! varmasti sattui, mut onneks ei mitään pahempaa käyny
muistaa selkä tuon alastulon varmast pitkää. :D onneks ei mitäää vakavampaa käyn vissii? syys safareille tulee kiire saaha auto kuntooo.
Rekisteröimätön
15.11.2010, 18:17
Hyvä esimerkki miksi EI pidä käyttää takalukkoa.
No, onneksi ei käynyt pahasti...
Harva tuntuu oppivan turvavyön käyttöä ilman kunnon opetusta. Itekkin vaan vähän kokeilin ja katon kautta toiselle kyljelle ja roppa niiiii perkeleen kipeeks. Sen jälkeen on aika herkästi osannu olla leikkimättä.....ainakin ilman turvavyötä;)
Sehän siinä "koomista" onkin että aina on ollut vyöt kiinni, nyt unohtu. :cool:
Toisaaltaan kun kattoi tuon videon, niin kyl tossa olis sattunu tai ainaki ilmat tullu pihalle, vaikka olis ollu vyötkin. Sen verran mojovasti stoppaa toi liike:(
Saatana kun sattu kun katto. Mulla on sulle sitten yks tarra minkä saat laittaa autoos vaikkei se Jeeppi olekkaan ;)
Noniiin! eilen tuli käytyä synttäreitä vähän juhlistamassa ni selkäkivut jäi sille tielle!
Suzukikin alkaa olla hyvässä jamassa, katto oikastu, uus tuulilasi paikallaa, uus etuvalo paikallaa, suora tukivarsi vaihdettu, konepellistä on lasikuitunen valmistumassa!
enää pari pikkujuttuu ni sehä on melkee ku uus taas :)
Turpo-Urpo
18.11.2010, 12:30
Huhhuh, tulipas helevetin kipiän näkösesti ympäri, oikeen mahasta otti itelläki ku kahto tuon pätkän :/
Noniiin! eilen tuli käytyä synttäreitä vähän juhlistamassa ni selkäkivut jäi sille tielle!
Suzukikin alkaa olla hyvässä jamassa, katto oikastu, uus tuulilasi paikallaa, uus etuvalo paikallaa, suora tukivarsi vaihdettu, konepellistä on lasikuitunen valmistumassa!
enää pari pikkujuttuu ni sehä on melkee ku uus taas :)
Tässä se nyt nähään:selkä kipiä..ei lääkäriin vaan baariin ja vot kipu poissa:D:D ja selkä kipeenä voi korjata autoa mutta oikeita töitä ei saa missään nimessä tehä..;);)
Tänään tuli mitattua takabanjoa pikkasen kun silmä näytti että oikea takapyörä hiukka aurais...
ja perkele, jarrulevyn etu ja takareunasta mitattuna heittoa jo 10mm! ei se näköjään kestä toyotan banjokaan suskan alla ku oikee ruvetaa ajamaan.
No, ei auta kun kokeilla joku päivä pillillä vetää punaseks se ja kylmää perään. ja onneks on vielä ens viikko aikaa ennenku on kerhon pikkujoulusahvaari..
Miten hemmetissä se noin "kevyellä" ajolla on voinu vääntyä :D
PeteTurku
24.11.2010, 20:36
No, ei auta kun kokeilla joku päivä pillillä vetää punaseks se ja kylmää perään. ja onneks on vielä ens viikko aikaa ennenku on kerhon pikkujoulusahvaari..
Meil olli suikan omis aksulois samaa ongelmaa ja yritettiin kans lämmöl oikoo, mut ei auttanu yhtään. Sitten putki ison prässin väliin ja johan tuli hyvä.
No, ei auta kun kokeilla joku päivä vetää pillistä kuumat ja kylmää perään.
Ota se akseliputki viikonloppuna messiin, kaks isoa prässiä löytyy, kyllä me niillä jotain kivaa saadaan aikaan.
Sit sen jälkeen vaihdetaan se vara-akseli. :D
Jos se on taipunut väkivalloin (mitä kyllä epäilen) niin ei lämpö auta. Itse olen suoristanut onnistuneesti hitsaamalla käyristyneitä akseliputkia ja niissä lämmöllä saa yllättävän paljon aikaiseksi.
ei lämmöllä saa ilman rajua esijännitystä kun muutamia millejä enintään!
Tänään tuli 4 tuntia hitsailtua ja jäähdyteltyä banjoa.. pystykallistus jäi millin sisään ja aurausta jäi 3mm :) eiköhän tuo oo ihan riittävän hyvä! tokkopa nuo uutuuttaakaan on ihan luotisuoria kun jakarin kiinnikkeet on kuitenkin hitsattuu uutuuttaakin. täytyy piruuttain mitata tosta yhestä taka-aleksista mitä näyttää.
Artzi_ip
27.11.2010, 17:32
Tänään tuli 4 tuntia hitsailtua ja jäähdyteltyä banjoa.. pystykallistus jäi millin sisään ja aurausta jäi 3mm :) eiköhän tuo oo ihan riittävän hyvä! tokkopa nuo uutuuttaakaan on ihan luotisuoria kun jakarin kiinnikkeet on kuitenkin hitsattuu uutuuttaakin. täytyy piruuttain mitata tosta yhestä taka-aleksista mitä näyttää.
tuo on jo liian hyvä.. :D ei se näissä vehkeissä tunnu vaikka heittää sen 10 mm. hitsaaminen on kyllä hyvä konsti oikoa banjoa. ei ne taho lämmöllä mennä ja prässillä taitettuna on se vaara et on kohta takaisin samassa asennossa..¨'
muuten missäpäin suomea näit sen mun vanhan hiluxin ruttutukussa.. ? pitäis kysyä et vieläkö se on saatavilla..
tuo on jo liian hyvä.. :D ei se näissä vehkeissä tunnu vaikka heittää sen 10 mm. hitsaaminen on kyllä hyvä konsti oikoa banjoa. ei ne taho lämmöllä mennä ja prässillä taitettuna on se vaara et on kohta takaisin samassa asennossa..¨'
muuten missäpäin suomea näit sen mun vanhan hiluxin ruttutukussa.. ? pitäis kysyä et vieläkö se on saatavilla..
joo ei varmaan tuo muutama milli haittaa... hiluxi oli espoon avk lla.. siitä on tosin jo pari kuukautta aikaa että on varmasti menny jo kaupaksi.
Samsonite
28.11.2010, 14:31
Ihan sitä samaa lämpöä se on, tuli se pillistä tai kolvista. :D
Kuva akselin oikomisoperaatiosta :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=71386
kattoakin taputeltu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=71385
uus takaluukku työn alla
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=71384
nyt tuleekin tuollaset valot..
konepeitto valmistui tänään, vielä pitäs paikoilleen laittaa..
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=71382
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=71383
noita saattas saada lisääkin jos tarvetta ilmenee!
Onko konepeitossa coattipinta vai pelkkää kuitua?
Muista punnita painoero "alkuperäiseen".
Onko konepeitossa coattipinta vai pelkkää kuitua?
Muista punnita painoero "alkuperäiseen".
jep, musta celcoatti on pinnassa eli ei tartte ees maalata.. pitäs puntari jostaki saada ni vois punnita, kai tuo muutaman kilon on köykäsempi, tuo on vielä aikas tukevaksi tehty.
Minne kaikki kuvat on häippässy?? Ei näy yhtään kuvaa enää.. http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon9.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon4.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon5.gif
Kyl mul näkyy kaikki kuvat.
No sitten tää mun netti ``lagaa´´http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon10.gifhttp://forums.offipalsta.com/images/icons/icon8.gif
Hyvin pelittää kuvat.. tätäkin katseltu eilen vähän siihen malliin että pitäsköhän sitä alkaa laittamaan kisakuntoon. kaikkea pikkujuttua on kertynyt ihan kivasti.
btw. jos jollain mielenkiintoa lasikuituiselle konepeitolle niin niitä vois saada tehtyä lisää....
jep, musta celcoatti on pinnassa eli ei tartte ees maalata.. pitäs puntari jostaki saada ni vois punnita, kai tuo muutaman kilon on köykäsempi, tuo on vielä aikas tukevaksi tehty.
Ihan normi vaaka? kuitunen käteen ja vaaalle, sama orkkiksella sit miinus oma paino?
Joo toi paino ero kuitusen ja orkkiksen välillä kiinnostas.
Onkos muuten sen verran kerroksia, että vinssiapina pystyy kävelee tarpeentullessa sen päältä??
Oliko miten iso homma rekisteröidä tolle koneelle ja noille jousitus ratkaisuille??:o:rolleyes:
Joo toi paino ero kuitusen ja orkkiksen välillä kiinnostas.
Onkos muuten sen verran kerroksia, että vinssiapina pystyy kävelee tarpeentullessa sen päältä??
Kyllä siin muutama kilo varmasti on. harmi kun en omista vaakaa ni ei oo päässy kokeilemaan.. :)
kerroksia on sen verran et meikäläistä 70kg pulkan narua kestää kyllä mutta apparista en tiiä ;D
ja jos joku haluaa tollasen peiton niin saa ite määritellä paksuuden ;)
Oliko miten iso homma rekisteröidä tolle koneelle ja noille jousitus ratkaisuille??:o:rolleyes:
Perus muutoskatsastus. Ite kun kaivaa valmiiksi kaikki tarvittavat dokumentit niin ei mene asiat liian vaikeaksi.
Perus muutoskatsastus. Ite kun kaivaa valmiiksi kaikki tarvittavat dokumentit niin ei mene asiat liian vaikeaksi.
Ja käy vähän etukäteen konttoreilla kyselemässä mielipidettä.
Tietää sitten mihin menee katsastamaan.
Paljoko tuo sun auto kisakunnossa painaa?
meinaatteko jättää suunnistus kisat välii tällä kaudella?
Paljoko tuo sun auto kisakunnossa painaa?
Tarkkaa ei ole punnittu kisakuntopainoa, mutta pienillä pyörillä tais olla painoa 1180 vinsseineen ja diesel motilla. eli oisko 1300kg suurinpiirtein boggereilla.
meinaatteko jättää suunnistus kisat välii tällä kaudella?
Ensimmäiset kisat joutuu nyt ikävä kyllä jättämään väliin erilaisten hyvien tekosyiden takia, mutta oishan tuo kiva ajaa loput kisat jos sais kipinän tuohon hommaan taas purasemaan, ja sen myötä auton kisakuntoon.
onko nuo diiseli koneet rauta vai alu koneita?
santikko
19.03.2011, 16:17
muistikuva olis että lohko on rautaa. kansi köykämiiniä. mut selviää pian ku käyn oman koneen kimppuun-->
onko nuo diiseli koneet rauta vai alu koneita?
Runko rautaa ja "folio"hattu päässä...
Volvolta löytyy D5 moottori alumiinisena, MUTTA on commonrail moottori...
BTW:
onx kukaan koskaan katellu esim. Rellun dTi-moottoria, kun siinä onpi tuota vääntöa ja tehoja ihan toiseen malliin kuin VAG-tuotteissa???
meinaan laguna1 ja megane1 mallit kun ei enään kauheasti maksais ja konneetkin on ihan OIKEASTI vahvoja jakestäviä (menee hienosti yli 600.000km) ilman mitään ropleemia!!
Onko valmiita sovituspalikoita (Suzukin lootaan) muille kuin tuolle 1.0 volkkarin koneelle?
Noniin, talvilomaa ollut tää viikko ja väkisin tuli ängettyä pajalle.. sieltähän se into taas löyty. Nyt on vaihettu toinen vaihelaatikko paikalle ja jotain muita pikkujuttuja tehty.
Välijäähdytintä aloin tänään mallailemaan paikoilleen, ja uuden syylärin tilasin tänään..
jospa alkais kohta lämpö-ongelmat pikkuhiljaa helpottamaan ni voi siirtymilläkin ajaa kovempaa ;)
Takavinssiin tilasin kanssa uuen releboxin(kontaktorin) hapettuneen tilalle.
Syyläriksi tulee 80 luvun hiacen 3rivinen messinki syyläri, korkeutta on 18cm enemmän nykyiseen verrattuna.
jos into jatkuu niin oulaisessa nähdään! :)
Syyläriksi tulee 80 luvun hiacen 3rivinen messinki syyläri, korkeutta on 18cm enemmän nykyiseen verrattuna.
Kun saat sen käsiis, ni viittitkö laittaa siitä speksejä näkösälle?
olisko mitään mahollisuutta lisätä vähä kuvii
Kun saat sen käsiis, ni viittitkö laittaa siitä speksejä näkösälle?
laitan kuvia kun saa syylärin kätösii..
korkeus 52cm leveys 56cm kennon paksuus 52mm.
säiliöt ylä ja alapuolella.
molemmat lähdöt kuskin puolella mutta ala lähtö on etupuolella.
kenno messinkiä. sivut peltiä.
No nyt olis jotakin kuvia räpsytelty..
syylärin laittokaan ei nyt ookkaan ihan bolt-on homma kun joutuu konetta siirtämään taakse päin ja tekemään tietty kiinnikkeet ja sit vilä alalähtö uuteen paikkaan.. no, pakko se on nyt sinne soveltaa!
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=77874
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=77875
offset koneen kiinnikkeet
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=77877
kumipuslatkin oli näköjään valmistunu... :(
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=77876
tonne se pitäs survoa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=77871
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=77870
cooleria mallailtu
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=77872
sit kesäoviprojektikin saatiin aluille
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=77873
Olikos tää laite käyny puntarilla?
Olikos tää laite käyny puntarilla?
joo 1180kg oli vakiorenkailla. eli oisko siellä 1300kg boggereilla?
paljonko tuossa oli etuakselimassa?? kiinnostas tietää kun itsellä olis tuloillaan 1.9td ja samurain akselit että riittääkö kantavuus ..
Koneen kannakekumeja kannattaa käydä kyttäämässä jossain paikallisessa teollisuustarvike puljussa esim: etola tms. Täälä hyvinkäällä olen löytäny tarvitsemani hyllystä, tilaamalla löytyy jo yhtä ja toista. Varmasti löytyy joku sinnepäin sopiva. :D
Onko valmiita sovituspalikoita (Suzukin lootaan) muille kuin tuolle 1.0 volkkarin koneelle?
ööh 1.9 siis... eli onko tuo volkkarin kone ainoa/paras suzukin dieselöintiin?
-Paavo
Vitaran koneen kumityyny on kestävämpi, kuin SJ413/samurai vakio (jos tuo hajonnut nyt oli sellainen). Vitaran tyyny tais olla kyllä sentin paksumpikin...
paljonko tuossa oli etuakselimassa?? kiinnostas tietää kun itsellä olis tuloillaan 1.9td ja samurain akselit että riittääkö kantavuus ..
Ei muista akselimassoja mut joku mututuntuma et etupää ois ollu jotai 100 kg enemmän kun takana..?
ööh 1.9 siis... eli onko tuo volkkarin kone ainoa/paras suzukin dieselöintiin?
-Paavo
Eihän se varmastikkaan ainoa ole, mutta adapteripalikat löytyy valmiina ja tehot menee rajojen sisään (55kw)..
Vitaran koneen kumityyny on kestävämpi, kuin SJ413/samurai vakio (jos tuo hajonnut nyt oli sellainen). Vitaran tyyny tais olla kyllä sentin paksumpikin...
Joo noi oli samurain orkkikset mitkä oli, täytyy koittaa ettiä sit sellasta vitaran kumia, tai sitten läjästä, muistaakseni niissäkin oli hyvinkin samankaltainen..
Tuskimpa tuo sentti vaikuttaa mihinkään radikaalisti, ois ihan hyväkin jos kone vaikka ihan vähän nousiskin ni ois akseliin vähän enempi turvaväliä.
Nonnih, tän kanssa oliki vähä hiljasempaa muutama viikko, ja tällä viikolla sit päätin et vapuks ajoo, ja niihä se laitettii! nyt on tuore leima paprussa ja lämmöt kestää kurissa, jesssss!
Paratiisi offiin..???
Nyt näyttää siltä et jää paratiisitkin väliin.. muutta onhan sittenkin vielä kolme kisaa jälellä :) täytyy nyt kattoa jos flunssa helpottaa niin tuonne punkalle lähtis vähän räppäilemään!
puoliovetkin alkaa pikkuhiljaa olemaan valmista, vielä pientä hipistelyä! täytyy kuvia laittaa niistä kunhan saa paikoilleen!
Eilen tuli ostettua 39.5 irokit.. pitihän niitä heti vähän tallin pihalla kokeilla! :)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=2051&pictureid=82586
TML trophy, kutsuuko??:confused:
Eipä tuu varmaan juukaankaan lähdettyä.. mutta joku kisa täytyy tänä vuonna käydä ajamassa! mikkeli sitten viimeistään.
santikko
01.07.2011, 21:27
mä oon niin kateellinen tosta sun imusarjasta. koska sarjatuotanto alkaa? mulle eka.
Sellanen kysymys tuli mieleeni että saako autoa hinata semmosella hinaustangolla jos on kilvetön??
Sellanen kysymys tuli mieleeni että saako autoa hinata semmosella hinaustangolla jos on kilvetön??
meidän kulmilla onnistuu kilvettömän offipelinsiirtely hinauspuomilla JOS autossa on sprintti/ralliautoihin rinnastettava vakuutus . pohjolasta maksoi 196€/vuosi. asia on varmennettu Liikkuvilta Polliiseilta. kuulumma sama linjaus muuallakinpäin suomineitoa:eek:
Tässä ois nyt jollekkin valmis kilpuri ens kauden ryminöihin!
ja tällähän voi ajaa stanuissakin vaihtamalla alle 33" kumit.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=88474
Tääkin löyty tallin perukoilta, imatran syksyisen officrossin jäliltä perjantaina apparin kanssa paikattiin syyläri ja oikastiin raidetanko, viel pitäs uus pakoputki tehä ja laatikon takakannake korjata ni pääsis päristelemään johonki.
Tämäkin ainoastaan apparin hetkellisestä työ innosta johtuen....:D:D,oli muuten väännetty rautaa oikein urakalla solmuun kantoa vasten;)
Nonni, reilun puolen vuoden huilitauon jälkee tääki laite olis taas elvytetty elävien kirjoihin! tänään käytin konttorilla hakemassa ajoaikaa ni pääsee tukka hulmuten jätskikiskalle :)
IironSika
08.05.2012, 22:55
Nonni, reilun puolen vuoden huilitauon jälkee tääki laite olis taas elvytetty elävien kirjoihin! tänään käytin konttorilla hakemassa ajoaikaa ni pääsee tukka hulmuten jätskikiskalle :)
Ookkonää kasvattanu tukan? :D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3216&pictureid=69461
Kyllä tän luulis hulmuuvan...
Hemmetin hienoa jälkeä :P
Ei voi olla ku kateellinen kaikista noista vehkeistä :D Itellä pitää yrittää saada kans jotain aikaseksi muttaku työkaluina on leka ja rälläkkä... :o
Tääkin löyty tallin perukoilta, imatran syksyisen officrossin jäliltä perjantaina apparin kanssa paikattiin syyläri ja oikastiin raidetanko, viel pitäs uus pakoputki tehä ja laatikon takakannake korjata ni pääsis päristelemään johonki.
Worrycrossi olisi taas marraskuussa... Nyt olisi kannot lyhennetty... :D
Worrycrossi olisi taas marraskuussa... Nyt olisi kannot lyhennetty... :D
Tälläkertaa joutuu passaamaan ;) suzuki kävi jo talviunille!
Ilmeisesti kevät aurinko tai joku sai kaivamaan susukin tällä viikolla tallin perukoilta.. :)
Takavinssin laitoin kuntoon (hiilien maat hapettuneet).
Etuvinssin sovittelin paikoilleen, ei mahtunu pneumatiikka vapautin tällä syyläri kokoonpanolla, mutta meneehän se tolla käsikäyttösellä vivullakin.
Periin öljyjen vaihot ja ristikoiden rasvaukset.
Sit purin sisältä kaikki pois ja putsailin kurapaskat poies ja samalla kun takakylkien sisäpellit oli irti niin naputtelin takanurkat suoriksi.
Ens viikolla jos veivais leimarenkaat alle ja kävis hakemassa leiman.
Sit jos lähiaikoina ois jotaki ajoja ni vois ehkäpä lähtee vähän räppäilemään :)
Sit jos lähiaikoina ois jotaki ajoja ni vois ehkäpä lähtee vähän räppäilemään :)
Kevätkokous ja safari sen jälkeen!
Kevätkokous ja safari sen jälkeen!
sehä kuulostaa suunnitelmalta!
Tänään tuli käytyy hakemas tuore leima, ja siinä syöttöjä rukatessa huomasin että syöttöpumpun jalka onkin "hiukka" löysällä...
ollu pikkasen tuuria ettei oo kerinny hihna lentää hitoille kun se pumppu on ollu miten sattuu, nyt sit purin keulan ja rupesin laittaa uutta hihnaa ja pumppu piti kans irrottaa et saa sen jalan tiukalle+lisättyä puuttuvat pultit.
Tämä rojekti ois meikäläisen osalta käsitelty. Uusi omistaja saa jatkaa tähän kertomuksia jos jotaki muutoksia tulee :)
alajärvelle tuli...pikku korjauksia/huoltoja/päivityksiä ja neste ohoviin
kuortaneelle viikon päästä rymyytteleen.
pikku päivityksiä samuraihin.ton näkönen nykyään.katolle tullu rompetta,
perälle jakkara lisäapparille.kylkiputket tuli duunattuu.kuvat kertokoot.ohjaustehostinongelmia
tällähetkellä.parintunnin ajon jälkeen tehostin ei pelitä.lauhdutinta sovitellaan sekä vaihdetaan kokeeksi toista pumppua.
Kekkeruusi
13.04.2014, 18:32
Mikäs merkkinen toi kompura on ?
Mikäs merkkinen toi kompura on ?
Viair 550C
Kuis suikkeli rokkaa tänä päivänä? onko kisoja kierrelty?
Kuis suikkeli rokkaa tänä päivänä? onko kisoja kierrelty?
Juu,hyvin pelittää.jakopäähän vaihtelin kaik romppeet.laturi,startti,optima päivitetty.pokkikset liimattu sisäreunoilta,kun tippu jo 0,6 paineella.ohjausongelmat korjaantu hodarin simpukalla sekä lauhduttimella,vielä kun sais kovemmilla vauhdeilla öljynkulkua kuristettua ni tulis vähä tuntoo sit enemmän...ozi on takkuillut,vaatis aikaa ja tupakkia.syylärin vois laitella taakke tai ainaski hankkia uuden,vaikea saada enää "läpihenkittäväks".muutaman kisan oon ajellu ihan hyvällä menestyksellä.jos taas syksyn mittaan jonkun "rykäsis"
Tuuliglasi investoitu vihdoin.imupuolta vähä muuteltu uudelle putsarille.
Perhana että tuon konehuoneessa on vain PALJON TILAA omaan verrattuna! :eek:
Perhana että tuon konehuoneessa on vain PALJON TILAA omaan verrattuna! :eek:
Joo,ei tarvi lähtee kätilöopistolle turaan:D
Takaa vois siirtää kompuran pellin alle,jos syyläri tulis lavalle kuskin taakke kuraa keräämästä.
Kun vaa joku duunais...
Aaz kone ja vähä muutaki varalle passatista.
Laakeri-ja jarruremppaa,jos sitä leimallaki käväsis
Asiaa, joko takana päälle pehemyt tyyny:D:D:D:D:D
Ei tuu petipaikkoja tähän biiliin:D:D:D:D:D:cool:
Suikka herätelty tallista.käväsin leimalla.ois tarkotus ajaa pääsiäisenä kotosafarii:rolleyes:
Uuttaa kuviota.merkki ziarelli ja koko 33x12.5x15.
Eip tule lehdet suoraa lämppärille:D
Alustavalo sai lämmityksen.autossa pitää kuulema olla vaimennin..
Päivityksiä tehdään,syyläri,vesipumppu,termostaati,letkuja,joh toja,raidetangon nuppei mm.maalii ja uudet renkaat suunnitelmissa.
Juhannuksena viimestään safaroimaan.
Kampe lähti eteenpäin.saattaa esiintyä lähiaikoina kisatouhuissa;)