View Full Version : Risukeula Hiluxiin jäykkä akseli
Menin ostamaan tuommosen ns. uudemman mallin hiluxin (-90) tässä näkemättä ja sehän on kans risukeulalla. Onko kellään tietoa miten onnistuis ko. laite muuttaa esim. LJ:n kilkkeillä jäykkäkeulaseks kierrejousilla?
Joskus oon myynnissä nähnyt tällaisen hilun jäykällä keulalla, mutta miten käytännössä.... saako leimattua? taitaa kuitenkin sopia ohjausosat mitoiltaan suoraan hiluun?
Olisko kellään tiedossa LJ:n etuakselia kaikkine osineen?
Rekisteröimätön
08.09.2009, 21:34
Helpompi olis laittaa lukot, ja hyötyäkin sais paljon enempi lukoista.
Tuolta saattaapi löyty ideoita http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=59140
Tuossa linkissa oli LN65 hilun akselilla, Läjän akselissa saa vielä high-pinionin ja raidetangon takapuolelle, jousilautaset ja jakarin kiinnikkeetkin on valmiina jos sattuu sopivaan kohtaan. Läjässä välitys 4.88, hilussa 4,56, vanhemmassa LN46 hilussa 4,88, Hilun simpukalta lähtee tanko ihan erisuuntaan kuin Läjässä.
Järkevyyteen en mene kommentoimaan, on niin suhteellinen asia. Appiukkoa lainatakseni "v***u tosa oo koko hommas mittää järkee, isot ihmiset rikkoo tahallaan autoi mettäs" :-)
Itse rulailin tänään Läjän akselin Hillcruiserin alle. Lepoanttikin on yhden risukeulahiluksin muuttanut jäykälle.
Tuossa linkissa oli LN65 hilun akselilla, Läjän akselissa saa vielä high-pinionin ja raidetangon takapuolelle, jousilautaset ja jakarin kiinnikkeetkin on valmiina jos sattuu sopivaan kohtaan. Läjässä välitys 4.88, hilussa 4,56, vanhemmassa LN46 hilussa 4,88, Hilun simpukalta lähtee tanko ihan erisuuntaan kuin Läjässä.
Järkevyyteen en mene kommentoimaan, on niin suhteellinen asia. Appiukkoa lainatakseni "v***u tosa oo koko hommas mittää järkee, isot ihmiset rikkoo tahallaan autoi mettäs" :-)
Itse rulailin tänään Läjän akselin Hillcruiserin alle. Lepoanttikin on yhden risukeulahiluksin muuttanut jäykälle.
Joo,... kyllähän järki ja offroadi kannattaa pitää toisistaan ihan erillään,... eihän tässä mitään järkeä olekkaan mutta tarviiko harrastuksella aina ollakkaan.
Pitää vielä harkita ja katella josko jostain edullisesti sais osat niin vois alkaa muutteleen tai jos jostain löytyis edullisesti paineilma lukot eteen ja taakse.
Tarjotkaahan jos jollain on nurkissa lojumassa jotain näistä.