PDA

View Full Version : Maasto ja katurengas pajeroon

Concrete
08.09.2009, 18:12
Elikkäs, nyt tarvittais sitten mielipiteitä RENKAISTA, ei pajerosta ;)

Renkaan pitää olla katulaillinen, sillä ajetaan kadulla ja maastossa.

Nyt on alla 33x12.5 maxxis mudderit ja miten miten toimis 33x13.5 Maxxis Mudzillat tai Super Swamper LBT:t

kummat on paremmat maastossa, kummat taas maantiellä.
miten toi koko toimii ?
onko se todellisuudessa paljon leveämpi kuin 12.5 ?

tai jos löytyy tota kokoa vieläkin parempia vaihtoehtoja ni kertokaa ihmeessä.

-MaTTi-
09.09.2009, 13:17
Noista mikään ei oo oikein kunnollinen maantierengas. Miten olis Cooper Discoverer STT?

Morjenz
09.09.2009, 13:19
Mudzilla sulaa asfalttiajossa aika nopsaan ja on vallan äänekäs. Ite laittaisin Goodyear Wranglerit.

escorvet
09.09.2009, 13:27
Mudzilla sulaa asfalttiajossa aika nopsaan ja on vallan äänekäs. Ite laittaisin Goodyear Wranglerit.

Toinen ääni wrangereille.
Aivan pirun hyvät kadulla moisiksi renkaiksi. Eivät ole meluisat ja käyttäytyvät asiallisesti. Eivät vuodessa ja 15tkm ole kuluneet paljon mitään.
Itellä koossa 32x11.5x15

J0hannes
09.09.2009, 14:53
Joo MTR o hyvä, jos sitä jostai viel löytää. Mutta toi Discoverer STT on vissiin kuvioltaan aikalailla samanlainen eli kai sitä neki voi laittaa jos MTR:ää halajaa.

Daddy's Toy
09.09.2009, 15:16
Ääni Kumho KL71 puolesta.

landruiseri
09.09.2009, 20:34
hankook mt rt03 tais malli olla, hemmetin hyvä rinkula, eli ääni sille.

AnttiH
09.09.2009, 22:46
Ääni kanssa wranglerille, itsellä moiset mt/r:t ollut hj:n alla maasto/katukäytössä. Riittävän mukava maantiellä ja maastossa ainakin pesee bfg mutikat mennen, jopa tullenkin. Voipi olla tuollaset kumhot ja kuupperitkin ihan asialliset, kumhoja mietinkin hiluksiin, mutta laitoin allterrainit, kun ihan varsinainen maastoajo on niin vähäistä.

ariman
09.09.2009, 23:03
Noista mikään ei oo oikein kunnollinen maantierengas. Miten olis Cooper Discoverer STT?

Coopperi on hyvä ja PYÖREÄ rengas, sitä ei läheskään kaikki ole.

jason
10.09.2009, 00:14
Coopperi on kyl hyvä rengas ja tosiaan ei paljon tarvinnu tasapainoja laittaa.
Mut jos maastossa meno on pientä, ja tarvitaan hyvin kestävää rengast ni ota kirkuen bfg:n allterrainit, kestää pitää ja kestää, hirmu tarkka oikeen rengaspaineen suhteen, mut sit ku "löytää" oikeen paineen ja muistaa kierrättää kumeja alla, ni hyvä yleis rengas:)

Mulla oli muuten pajero sportissa viimeks 285/75-16 at:t aikatarkkaan 2 kilon paineella, ja toimi sekalaisilla teillä, toki 80% asfalttii ja motarii;), loistavasti, ja nillä ajettii n80tkm, harmi et ei oo tällähetkellä olevaan emännän autoon noita saatavilla...

Tarkennukseks, mulla suburbanissa "talvirenkaina" allterrainit ja ny alla super svampper radialit; http://www.intercotire.com/tires.php?id=9&g=1, 37/12,5-16,5, ja toimii mun max 90km/h ajossa raskaalla autolla tosi hienosti, joten noitaki voin suositellä hyvillä mielin

Mika R
10.09.2009, 01:05
ite oon ajellu creepy crawlereilla tiellä aika paljon ja ainakin hieman raskaammalla autolla toimii ihan kivasti tielläkin, mitä nyt hieman uriin vetelee. eli autona dodge ram ja renkaan koko 38,5/14,5-16. jeepissä joka painaa sen 1700kg onkin sitten alla 36/14,5-15 swamperin TSL radialit ja ei kyllä ole omasta mielestäni hintansa arvoinen.

Concrete
10.09.2009, 06:19
miten tuommoset kestää maastoajoa ? meneekö heti kepit, kannot ja kivet kyljestä sisään ?

kuitenkin sitä maastoajoa aktiivisesti harrastetaan.. mutta mites talvella sitte ?
on kyllä sirkkelit talven liukkaita varten mutta jos renkaan vaihto vähä myöhästyy ni miten nuilla liukastelee ?

ja miten kuluu maantieajossa näin yleisesti ?

Concrete
10.09.2009, 07:22
Onko tämä mistään kotosin oleva rengas tällaseen sekakäyttöön ?

Concrete
10.09.2009, 07:33
Arvostelut on Offroader.comissa hyvät mutta onko kellään käytännön kokemusta noista renkaista ?

P-KR#1
10.09.2009, 08:55
Arvostelut on Offroader.comissa hyvät mutta onko kellään käytännön kokemusta noista renkaista ?

Ei ole kokemusta Geolandar M/T renkaasta jota varmaankin tarkoitat. Fedima Extreme Evolutionin pintakuvio on aikalailla Yokohaman kopio.

Kokemusta on kyllä vanhemman mallisista Geolandar A/T kumeista koossa 235/75R15, jotka olivat mielestäni miellyttävät maantiellä, mutta tukkeutivat helposti mudassa.

Concrete
10.09.2009, 12:05
[QUOTE=P-KR#1;591161]Ei ole kokemusta Geolandar M/T renkaasta jota varmaankin tarkoitat.

juurikin niitä meinasin ku tuolta sivustoilta arvosteluja kattelin.. juu A/T on kyllä hieman liian hienokuvioinen ku pitää sinne maastoon kuitenkin päästä rymyämään.

AnttiH
10.09.2009, 13:21
Kyllähän noilla kaikilla MT kumeilla talvella justiin nimenomaan liukastelee. Ajoin yhtenä vuonna pari kolme talvikuukautta Bridgestone dueler MT:lla ja kyllä tuli ihan oikeita talvikumeja ikävä. Kaupungissa piti BJ:ssa pitää koko ajan napalukot päällä ja jokasissa valoissa sohia keppiä nelikolle, että pääsi eteenpäin, jarrutusten kanssa erityisen tarkkana... Metsäautoteillä lumipito täysin onneton, lipsui urissa ja kerran liukui omineen ojaan, ei enää totellut ohjausta, kun oli jäätä lumen alla. Talvirenkaita noista ei saa hyvällä tahdollakaan, vaikka kyljessä M+S seisookin. Sinä talvena mentiin pariin otteeseen bj:lla mettään ja new hollandilla pois.
Wranglerissa kuviota on hiukan enempi, kun bridgestonessa ja bfg:ssa, sekä vahvemmat kyljet ainakin mainosmiehen mukaan. Talvikokemusta mulla ei wranglerista ole.

Concrete
10.09.2009, 14:00
Tämmönen löyty offroaderssista ku lueskelin eri sirkkeleiden arvosteluja, ihan hyvät arvostelut saanu ja tuota niitten sivujen mukaan pitäis saada 33x13,5.

Ajatuksia tästä renkaasta ?

Heegi
10.09.2009, 16:37
mudzilla 33x13.5 oli mulla pajerossa suht ok ajaa mutta ainoaa oli että piti kovaa ulinaa jo matalissa nopeuksissa ja kuluu ihan silmissä ne kumit jos vähän enemmän ajaa..enkä ikinä raaskinu ajaa yli 80-90 sillä
nyt runnerissa alla uudet 33x12.5 bfg mutikat jolla ihan hyvä ajaa kadulla kanss ja toimii suht hyvin metäss mielestäni.. vaikk oli ne mudzillat ihan eri metsäss ja mudzilloissa ei tarvinu kylkiä pelätä yhtä paljoa metsässä

hiluman
10.09.2009, 18:20
mulla tarossa wranglerin mt/r rät alla ja autolla on ajettu melkeen pelkästään metsässä. Ei ole ollu mitään ongelmia. Talvellaki niillä ajelee. Ja ovat pyöreät. Mulla on tml:län vanteet ja 33. 12,5 mtr:ät ilman mitään painoja eikä paljon edes röykytä. Ei voi kuin kehua

Rompe1
10.09.2009, 19:04

On.
Renkaat o sikahyvät ajaa, pitää, eikä pahemmin kulukkaan...

ZeiZei
10.09.2009, 20:18
Onko tämä mistään kotosin oleva rengas tällaseen sekakäyttöön ?

Tämä on kanssa hyvä,
Mulla 35x15,5x15 Rangessa.
Kaverilla Rockyssä 33x13,5x15 ja ajanutkin niillä jonkun verran, kestävämmät kulutukselle kuin Maxxis-kopiot

jason
11.09.2009, 00:11
Jos goodyearin mutagummilla meinaat kadulla ajella niin, voin sanoo et ei kannata.

Mulla oli viime talven noi koossa 37/12,5-15" ja ihan sama vaiks 0 paineil ois ajanu ni täällä sivuteillä(ei pinnotettu) ei VARSINKAA etupää pitäny ollenkaa, ehkä just etelän kuivilla asfalttikeleillä talven pärjää mut ei kyl jäällä pidä mitää:mad:
Maastossa hävisin pidos jopa vanhoille muttereille, ei hyvä, noi siis mun kilpuri-suizan alla (kevyempi kun pahero).

Rekisteröimätön
14.09.2009, 22:45
pajero 2.8ssa hankookin rd03 mt 32-11.5r15 ihan kelpoiset noin perheautoon (80%asfaltilla20%hiekkatie)ei siis mikään offari mut ei juu ole tarvinut hinata minne on menty ja poiskin tultu,ja ovat hyvät ajaa ja hiljaiset(vain kesärenkaina) sekä L200ssa yokohaman geolandar mt 265-75r16, kun keväällä alle laitettiin niin ei 4wd normaali työkäytössä ole enää tarvinnu(toisin kuin orkkis desertdueler-ensiasennuskaljuilla)tällä myös 70%asfaltilla/30%soralla/metsässä, ehkä tuohon nykyajan hottentotti-autoon hivenen äänekkäät,mutta ei sisälle kuulu niinkään.... ottaa ny siitä selväää...

RIPAX
14.09.2009, 23:17
on noista mtr goodyear kiekoista.hyviä ovat rikki en oo saanu yhtäkää,kaks sarjaa oon niitä sileeks ajanu.Talvella toimii kans aika hyvin.Rengas paineista ei ootarkka.Pikku heittoja on ollu mutta punttiin on saanu.Jenkeissä näkyy olevan esitelty jo uus mallikin siitä.BFG kumit ei oo muuten M+S merkittyjä joten ei laillisiatalvella.Itellä on ny maxxis creepy crawlerit 35" kokoa,äänekkäämmät kadulla ja löysähköt mutta maastossa ehkä snadisti parempi pito.Paineita joutuu laskemaan aika paljo,alle kiloon ehkä.MTR piti melkeen yhtä hyvin oli paineet mitä tahansa.

ariman
16.09.2009, 00:50
Tämmönen löyty offroaderssista ku lueskelin eri sirkkeleiden arvosteluja, ihan hyvät arvostelut saanu ja tuota niitten sivujen mukaan pitäis saada 33x13,5.

Ajatuksia tästä renkaasta ?

Alla on, mutta ei vielä riittävästi kokemusta, tiellä ok, tasapainotus huonohko, yhdessä selvä pystyheitto. Maastossa käyty vasta niin vähän ettei osaa vielä sanoa. Odotetaan talvea jännityksellä.

Lamanka
16.09.2009, 05:31
BFG kumit ei oo muuten M+S merkittyjä joten ei laillisiatalvella.

Yleensä kaikissa amerikkalaisissa on M+S, täytyy tarkastaa töissä...

artsi777
16.09.2009, 05:40

On ihan hyvät kokemukset yokohamasta. Kohtalisen hiljaset, pitvät, eikä ihan mahottomat kulumaan. Itellä on pyöriny kohta 45tkm hoojiin alla 33 12,5

jason
17.09.2009, 16:28
on noista mtr goodyear kiekoista.hyviä ovat rikki en oo saanu yhtäkää,kaks sarjaa oon niitä sileeks ajanu.Talvella toimii kans aika hyvin.Rengas paineista ei ootarkka.Pikku heittoja on ollu mutta punttiin on saanu.Jenkeissä näkyy olevan esitelty jo uus mallikin siitä.BFG kumit ei oo muuten M+S merkittyjä joten ei laillisiatalvella.Itellä on ny maxxis creepy crawlerit 35" kokoa,äänekkäämmät kadulla ja löysähköt mutta maastossa ehkä snadisti parempi pito.Paineita joutuu laskemaan aika paljo,alle kiloon ehkä.MTR piti melkeen yhtä hyvin oli paineet mitä tahansa.

Höpö höpö!
Mulla alla tälläkin hetkellä kaks satsii bfg:n maastorenkait ja molemmissa m+s merkintä kyljessä;) Ei oo muuten bfg:t kää menny rikki...

Ja mtr:t on oikeesti tosi liukkaat, toki karkeempi kuvio ko allterraineissa, mut noi radiaalit super swamperit, jotka pallljoon paremmat maasto kumit ko mtr, on myös pallljoon pitävämmät talvikelillä verrattuna goodyeareihin verraten