Kirjaudu sisään

View Full Version : Suzukiin 4E-FE tai 4E-FTE


Kellis
08.09.2009, 17:57
Onko porukka laitellu 410:iin tojotan E-koneita ,kiinnostais lähinnä nuo 4e-fe tai 4e-fte .

Kysymyshän kuuluu että minkä takaveto laatikon nuitten perään pystyis laittamaan ,suht koht suoraan ? Hitsattua ei vissiin enää katsastuksessa hyväksytä ? Tai mikä olis hyvä ratkasu?

Kiitos jo etukäteen.

HRD
08.09.2009, 18:22
Mahtaako A sarjan askiin sopia?:rolleyes: E sarjaa ei taida liiemmin takavedois olla. On noita hitsailtuja kytkinkoppia käytetty, eikä sellasta kai mitenkään ole kielletty. Eli ei muuta kun leikkaa liimaa...

Maajussi
08.09.2009, 18:37
.......Halpa vaihtoehto:GT Corollan loota....:D:D:D;)

Rälläri
08.09.2009, 19:26
käsi

Rälläri
08.09.2009, 19:36
joko T40/ T50 tai K40/K50 ehkä sattuis lähelle ,kuten yllä leikkaa ja liimaa:D

Luigi81
08.09.2009, 20:11
Postin vanhasta rollasta 4e-fe automaatilla ja hitsaa siitä perän kiinni,siittä sitte suskan jakolootaan vetarilla, vai onko mitenkään mahdollista välityksien puolesta :D Itte miettiny että ostas suskan kun toi postin vanha rolla tossa jo on...

jampeli
08.09.2009, 20:28
Postin vanhasta rollasta 4e-fe automaatilla ja hitsaa siitä perän kiinni,siittä sitte suskan jakolootaan vetarilla, vai onko mitenkään mahdollista välityksien puolesta :D Itte miettiny että ostas suskan kun toi postin vanha rolla tossa jo on...

On mahdollista mutta 4-vaihteisella corollan laatikolla ja 35 kumeilla mitattiin huippunopeudeksi n. 50km/h :D mutta tulee hyvät maastovälitykset.

KarvaTurpa
08.09.2009, 20:39
Tätä 4E-FE konetta on ilmeisesti ainakin kolmea eri versiota. Itselläni oli luultavasti toisen kehitysversion mylly vuoden -97 corollassa. Aika miellyttävä moottori, mutta automaattivaihteisto aika paska, kun vain kolme pykälää koko lootassa. Mutta eikö olisi parempi moottori vielä tämä 1,6L 4A-FE...se 16V1,6L nelipisteruisku, joka löytyy ainakin Carinasta ja Corollasta? Tehoeroa ei taida olla juurikaan noiden kahden välillä ja siihen voisi löytyä helpommin takavetoisen askikin?

RIPAX
08.09.2009, 22:17
Onko porukka laitellu 410:iin tojotan E-koneita ,kiinnostais lähinnä nuo 4e-fe tai 4e-fte .

Kysymyshän kuuluu että minkä takaveto laatikon nuitten perään pystyis laittamaan ,suht koht suoraan ? Hitsattua ei vissiin enää katsastuksessa hyväksytä ? Tai mikä olis hyvä ratkasu?

Kiitos jo etukäteen.

Eikös tehoa saa nostaa 20% mallisarjan tehokkaimmasta?Koneen paino voi olla nippa nappa,mut tehot menee yli aika rajusti.Eli leimalle ei oo asiaa.Eli tekase oman maun mukaan vaan.Joo niinku joku tos jo sanoki et GT kortsust se loota.Oiskohan ollu AE86 se tyyppi,sit saa joitain kisa lootii halvalla ku saippua.Suosittu aihio rallissa ton mallin kortsu.Yamahalta saa 20v kisakonetta,tais olla 250hv/14000rmin.Sihen sitte persiiseen kisa loota suorakytkennällä.Mopo tosin karkasi käsistä jo,ja Katsurille jos näytät sitä ni se tulee silmille.

niko69
09.09.2009, 00:32
tehoihin riittää penkitys lappu?! eiku kuristamaan:( siis vielä toistaiseksi eli kohta konttoreilla tehopenkki ja hinta vain 1000 veto:) ihan vitullaan muutenkin toi kats. hinnasto

Jappi
09.09.2009, 16:37
Tuota kytkinkoppaa A-sarjan laittamiseksi takavetolaatikkoon löytyi ainakin joskus maailmalta "tarvikkeena".Aika kova taisi olla hinta mutta niin on orkkiksenkin.

Ja pääsääntöisesti,nuo A koneet ovat kestäviä.E-sarjalaiset kevyempiä ja kierrosherkempiä vakiona.

HANE
09.09.2009, 17:46
A-sarjan koneeseen käy Gt-corollan aski(gt on a-sarjalainen) JA 1,8 diesel esim. takaveto corollan aski.

Vaihteistot on samoja(eroja vanha ja uus malli) kun T-sarjan moottoreilla varustetuissa takaveto jojotissa...erona tietenkin tuo kytkinkoppa

E-sarjan koneeseen en varma ole löytyykö edes takavetoisen laatikkoa/koppaa...

Jappi
09.09.2009, 19:41
A-sarjan koneeseen käy Gt-corollan aski(gt on a-sarjalainen) JA 1,8 diesel esim. takaveto corollan aski.



Ei taida A-lohko mennä dieselin koppaan,S-lohko sen sijaan menee.Startti teettää vähän jumppaa.

S-sarjalainen ei vaan mee katsastuksessa suikkaan kirveelläkään.

Kellis
09.09.2009, 19:51
Yamahalta saa 20v kisakonetta,tais olla 250hv/14000rmin.Sihen sitte persiiseen kisa loota suorakytkennällä.Mopo tosin karkasi käsistä jo,ja Katsurille jos näytät sitä ni se tulee silmille.

Tuommonenhan sen pitäisi olla ,taitaa vaa sukisukissa käydä keula keveäksi :) . Hyvä ehdotus tuo 4A kone, miten se käytännössä menis jos sen yrittäis katsastaa ,mahtaako onnistua . Jos vertailu koneena käyttäisi 413 jos sen tehojen päälle se 20% oliko siinä jotain 64 hepan paikkeilla ja 4A-f koneessa 95 pintaan ei kyllä mene siihen kahteenkymmeneen ?

Suomen laki on kyllä hanurista kun kaikki hyvä kielletään jo alkuunsa, tietenkin rahalla saa ja hevosella pääsee

Onko täällä ketään joka saisi yhdistettyä nuita koppia ja laatikoita ?

Jappi
10.09.2009, 02:41
Tee 2A-FE...Omavalmiste moottori joten otat vain mieleisen paperin tehoista ja katsastat.

Essonbaari
10.09.2009, 06:39
Eipä oikein kannata 2A-FE konetta tehdä kun samalla vaivalla laitat sen GE kannen siihen. Joka tapauksessa joudut sylkyt poraamaan jos 2A lohkosta teet. Siitehän se menikin taas 1.6 litraseksi. Tietty isku ratkasee jos käyttää 2A koneen omaa kampea niin silloin on vaan 1400 ja rapiat kuutiota. Mutta kampikulma taitaa tulla tökerösti. 2A koneen omilla mukeilla ruttu jää taas turbomaiseksi.

Metsästät jostain 3A koneen niin saat pysymään sen 1500 kuutioisena. Mulla on ruiskun imusarja moiseen koneeseen jostain jääny nurkkiin. (en kyllä tiedä mistä)

Itselleni ole rakentamassa juurikin 2A-GE konetta. Männät löyty niinkin läheltä kun Puerto Ricosta mutta nyt on pahkapäiset ja venttiilin koloilla varustettu.:)

Ja tosiaan ei ole noita E sarjalaisen perään kuunaan ollu noita takavetokoppia.


Niin tosiaan...eikö nuissa suzukeissa ole Toyota K sarjan kone vakiona nokalla? Laitat vaan 7K koneen sinne ja sillä hyvä.

Luigi81
10.09.2009, 08:50
Eikös tuo 1.9 diesel ole tämän (410,413,samurai)mallisarjan isoin kone joten tilavuuden puolesta ei pitäis ongelmaa tulla? tehoa tuossa on se 1 heppa vähemmän kuin 1.3 bensassa....

HRD
10.09.2009, 18:09
Niin tosiaan...eikö nuissa suzukeissa ole Toyota K sarjan kone vakiona nokalla?
Ei

Jappi
10.09.2009, 20:19
Eipä oikein kannata 2A-FE konetta tehdä kun samalla vaivalla laitat sen GE kannen siihen. Joka tapauksessa joudut sylkyt poraamaan jos 2A lohkosta teet. Siitehän se menikin taas 1.6 litraseksi. Tietty isku ratkasee jos käyttää 2A koneen omaa kampea niin silloin on vaan 1400 ja rapiat kuutiota. Mutta kampikulma taitaa tulla tökerösti. 2A koneen omilla mukeilla ruttu jää taas turbomaiseksi.



F kansia on joka pajan takana,G kannet taas kiven alla,varsinkin pikkureikäinen mitä kannattaa maasturiin edes laittaa.Isoreikäsellä tahtoo alavääntö olla heikkoa.

Ja matalaan puristukseen on hyvä korjaus,turbo...

Niin ja K-koneita susukiin ennen laittoivat kun modernimmat oli vielä hakusessa.Ja takavetoisen kytkinkoppia löytyy.

Jammu
10.09.2009, 20:38
Kysymys aihetta sivuten, onko joku joskus nähnyt tai ajanut tai kuullut suzukin omasta 1.9 diisseli koneesta, kannattasko sellanen metästää jostain.
Vääntöjen puolesta kiinnostaa, sitte tota että mikä laatikko siinä on jatkeena ja ja ja ja ja, kaikki mitä vaan kullakin on tietoo?

Essonbaari
10.09.2009, 21:28
Just näyttäsi olevan yks A-GE kone myytävänä Fintoys :in sivuilla. Se on kyllä totta että alavääntö on heikompi kun pikkureikäsessä mutta eikö tuotakin saa jollain tapaa korjattua.

Olen vain joskus nähny yhden suzukin 4K koneella niin sillä luulin että niissä sitä K sarjalaista on.