arpati
08.09.2009, 08:44
Testailin paria laturia akun, yleismittarin ja ison porakoneen kanssa ja totesin että tuokin näköjään toimii vaikka autossa ollessaan ei ladannut (varmaan herätevirta hukkunut - auto siis oli paalikamaa eikä käyttis)... Paikallaan olevalla Bosch säätimellä lykkää 14.19V halpisyleismittariin porakoneen 2900 rpm suoravedolla (olisko noissa käytössä puolet enemmän mitä moottorissa? eli vastais moottorin ~ 1450 rpm)... Säätimen hiilet ovat vaihtokunnossa (ajelee niillä vielä tovin silti) mutta laturin liukupinnoissa ei ollut pahoja uria eivätkä hiilet ole uponneet niihin. Akku siis ei ollut ihan tyhjä joten ranne on vielä paikallaan :lol: Nappaavat kyllä aika hyvin kiinni kun heräävät... :roll:
Laturin malli on siis sellainen että alapuolella on akselin suuntainen "haarukka" pitkälle M10 pultille (väliin siis tulee moottorissaoleva kiinnike) ja yläpuolella yksi akselin suuntainen kiinnike kiristimelle joka on hiukan sivussa alakiinnikkeen ja akselin linjalta. (jos haaveilee sovittamista johonkin muuhun)... Akselin päässä on kiilahihnapyörä.
Laakeritkaan eivät poran kanssa kiljuneet ja rullaavat vielä ilman pykäliä tms. rutinoita mutta itse toki vaihtaisin jos tuon ottaisin käyttöön niin ei tarvitse uudelleen irrotella, ts. myydään kunnostettavaksi!
Hinta 40 eur
Sijainti Punkalaidun ja puhelin 050 354 9376
Laturin malli on siis sellainen että alapuolella on akselin suuntainen "haarukka" pitkälle M10 pultille (väliin siis tulee moottorissaoleva kiinnike) ja yläpuolella yksi akselin suuntainen kiinnike kiristimelle joka on hiukan sivussa alakiinnikkeen ja akselin linjalta. (jos haaveilee sovittamista johonkin muuhun)... Akselin päässä on kiilahihnapyörä.
Laakeritkaan eivät poran kanssa kiljuneet ja rullaavat vielä ilman pykäliä tms. rutinoita mutta itse toki vaihtaisin jos tuon ottaisin käyttöön niin ei tarvitse uudelleen irrotella, ts. myydään kunnostettavaksi!
Hinta 40 eur
Sijainti Punkalaidun ja puhelin 050 354 9376