PDA

View Full Version : hj60 5-vaihteisen laakerit

AteV8
07.09.2009, 10:41
Moro!

Tuore hankinta hj60 rohisee kaikilla muilla paitsi nelos vaihteella. Löytyiskö keltään laakereiden mittoja ja tietoja jos vaikka kattelis skf:ltä?
Kaveri kyllä epäili että ei olis menny välttämättä muuta kuin kytkinakselilta laakerineulat, ja nehän ei kyllä tamgearsillakaan paljoa maksa.

landruiseri
07.09.2009, 11:48
www.tamgears.com ja uusi vaan ne kaikki laakerit kerralla, ja sieltä on sivuakselin etummainen laakeri menossa melko varmasti.

Bj Andy
07.09.2009, 12:11
Jos kyseessä tuore hankinta,niin onko siellä öljyä joka paikassa missä pitääkin?

helmapelti
07.09.2009, 18:01
Muakin kiinnostais ne laakerien mitat jos sattuis löytään niitä miljoonalaatikosta

AteV8
07.09.2009, 20:39
On sen verran tuore hankinta että en oo ehtiny edes öljyjä kattoa, mutta empä oo kyllä ajanutkaan. Ei tästä rohinasta enää öljyllä selvitä. :D
Niin tiedän kyllä (vieläkin) että laakereita yms. saa tamgearsilta, mutta kelan maksamaan koulutustukeen ei sisälly laakerirempat, eli etin ne laakerit mielummin jostain muualta jos vain mahdollista.
Kiitos ja anteeks.

AteV8
09.09.2009, 23:49
Noniin. Mulla oli ainakin kytkinakselin rikkinäinen laakeri SKF:än kuulalaakeri. Eli kyllä sinne tavike laakeritkin näköjään löytyy, mutta eivät ole ikuisia.

Jani E
10.09.2009, 08:55
laitatko sitten meille muillekin tiedoksi laakereiden mallit, kun on sama ongelma että loota rahisee?

olen kyllä ymmärtäny että hj-60 sarjassa pitäis olla kytkinakselilla kartiorullalaakeri ja 61sarjassa kuulalaakeri.
voi kyllä valmistus vuosikin siihen vaikuttaa...
minkäikäinen sun auto on?

Tojo4wd
10.09.2009, 09:03
Ja taitaa vaikuttaa myös se onko neli vai viisivaihteinen.

AteV8
14.09.2009, 22:19
Mulla on 5-lovinen hj60. Rullalaakerihan siellä pitäis olla, mutta kuulalaakerin laitoin kun ei sattunut skf:ltä vastaavaa rullalaakeria löytymään. Näh, laatikko on jo kasassa ja laakerinumero siellä sisässä.. Ei viittis purkaa laatikkoa mutta otanpa huomenna tallilta kuitin mukaan jos siinä sattuis olemaan se numero.. Kutosella sen ainakin on pakko alkaa kun on kuulalaakeri kyseessä, ja pakko olla joku kirjain perässä kun on se sokkaurakin. :D
Auttoi varmaan tosi paljon. :D