PDA

View Full Version : HJ:n jarrut todella heikot.

räyhäracing
06.09.2009, 21:41
Mikä on kun saa seistä kahdella jalalla jarrupolkimen päällä ja siltikään ei meinaa topata?Palat ja hihnat on ok.Tulee mieleen pikku corollan tehostamattomat jarrut,ja siinäkin vielä paremmat.Entäpä mitä pitää sisällään alipainepumppu laturin perässä?Tai voisiko tehostimen kalvo olla menny ja voiko niitä ostaa erikseen?Tehostin on märän näköinen mutta nestettä ei ole tarvinnu lisätä.Noin kolmannen pumppauksen jälkeen alkaa jarruvalo (mittaristossa) kytemään.

Bj Andy
06.09.2009, 22:46
Ok vai juuri vaihdettu?

Jarrun merkkivalo palaa vikatapauksessa kahdesta syystä,joko jarrunestepinta laskee(Ilmaa,putki poikki),tai alipaine loppuu(säiliössä/letkuissa reikä,pumppu rikki,kalvossa reikä).

Ja jos ja kun siellä on paineensäätö taka-akselille ja sen vipu on irti niin sillonkaan ei jarruta ehkä kuin etupyörät.

artsi777
07.09.2009, 05:59
Mulla ainakin meni alipainepumppu paskaks ja silloin sai tosiaan painaa koko sadan kiloln voimal, että pysähty.

romurauta
07.09.2009, 07:33
mulla oli alipaine putki katkennut laturin perästä.oli tuntuma aika jäykän oloinen ilman tehostusta.ei se tosiaan meinannut pysähtyä vaikka kuin tärisin siinä polkimien ja penkin välissä..

Eskimo
07.09.2009, 15:13
Alipainepumpun ja jarrutehostimen toiminta testataan BJ:n oppaan mukaan näin: Jarru pohjaan ja sitten auto tulille. Jarrupolkimen tulisi painua alaspäin vähän matkaa kun auto käynyt pikku tovin.

ugly_hj
07.09.2009, 16:25
mulla oli jarrutehostin rikki niin ei meinannut pysähtyä millään.

mosku
07.09.2009, 17:16
Ja mulla oli pääsylinterin kumit rikki. Aiheutti esim. sen että, meni kaikki paine takajarruille. Kylläkin BJ:ssä mutta HJ:n jarruilla ilman kuormaventtiiliä. Tuntui välillä siltä että, vuoti kaikki paineet takaisin jarrunestesäiliöön jolloin poljin oli kivikova.

räyhäracing
07.09.2009, 21:45
Ok vai juuri vaihdettu?

Jarrun merkkivalo palaa vikatapauksessa kahdesta syystä,joko jarrunestepinta laskee(Ilmaa,putki poikki),tai alipaine loppuu(säiliössä/letkuissa reikä,pumppu rikki,kalvossa reikä).

Ja jos ja kun siellä on paineensäätö taka-akselille ja sen vipu on irti niin sillonkaan ei jarruta ehkä kuin etupyörät.

Ok,pari vuotta vanhat ja vipstaakit on kiinni.

räyhäracing
07.09.2009, 21:47
Mulla ainakin meni alipainepumppu paskaks ja silloin sai tosiaan painaa koko sadan kiloln voimal, että pysähty.

Mikä sieltä pääsee hajoon?Onko sielä sellaiset lamellilevyt?

räyhäracing
07.09.2009, 21:48
Alipainepumpun ja jarrutehostimen toiminta testataan BJ:n oppaan mukaan näin: Jarru pohjaan ja sitten auto tulille. Jarrupolkimen tulisi painua alaspäin vähän matkaa kun auto käynyt pikku tovin.

Tämän kokeilin jo ennempää ja poljin tippu kyllä alas noin 5mm.

räyhäracing
07.09.2009, 21:50
mulla oli jarrutehostin rikki niin ei meinannut pysähtyä millään.

Oliko kalvo menny?Haitko uuden kalvon?Mistä?Mitä makso?:D