View Full Version : patrollin hehkutus
kertokaas viisaammat, kauankos pitäis -87 patrollin hehkuttaa merkkivalon mukaan noin about. ostin just ko. pelin ja siihen aikaisempi omistaja oli laittanut toisen hehkuvalon joka tuntuu palavan pirun kauan verrattuna tohon orkkikseen. tänään just vaihdoin uudet hehkut. hyvin ainaskin on startannut ton orkkisvalon mukaan.
En ole varma noista patrollin ajoista, mutta HJ60:lle manuaali antaa hehkutusajaksi (24V) 14 sekuntia, jonka mulla valo suunnilleen palaa, ja jälkihehkutusajaksi, jolle valoa ei ole, 70 sekuntia.
Tuo jälkihehku on siis päällä varsinaisen hehkun jälkeen, kun moottori on käynnissä. Olisko tuo "tee-itse sähkökytkentöjä helposti" -valo mennyt väärään piuhaan? En osaa varmasti sanoa Patrollista, mutta luulen siinäkin vastaavan systeemin olevan.
jostain luin, että -87 patrolissa olisi 10sek hehkut. tuo orkkisvalo ei kylmänäkään pala tuota 10sek ja tuo viriviri palaa varmaan lähemmäs 20...ota nyt selvää. Rele napsahtaa päälle, mutta poisnapsahdusta en ole kuulevinaan. hyvin kyllä starttaa uusilla hehkuilla...
voisiko patrollissa olla suunnilleen saman mittainen jälkihehku? ja tapahtuuko se täydellä 24 jännitteellä? itsellä nimittäin hieman käynnistymisongelmia kylmällä...
OPA
Nissan Patrol...
...Still going...
Yleensä jälkihehku on pienemmällä jännitteellä.
#########################
Tää on ihan helpporeitti.
#########################
mulla ainakii hehkuttaa jotain 15-25sek, tuntuu aika pitkältä ajalta kun aamu pakkasilla menee patrollia käynnistelemään.. koneen vuosimallista ei tietoa mut uudempaa mallia kuitenkin..
aamupakkasista tulee väkisin mieleen viime uusivuosi. pakkasta varmaan 25 astetta ja mun silloinen hj60 seisonu vajaan vuorokauden kirjaimellisesti metsässä(ei ollut parkkitilaa) ilman lohkolämmitintä. starttas kyllä, mutta sydämen pohjasta riipas kun kuunteli sitä ulinaa