View Full Version : HillCruiser
Taas yksi ikuisuus projekti..
Joku voi muistaa tällaisen häksättimen, joka palveli mulla työkulkineena ja kevyessä harrastekäytössä pari vuotta sitten.
Sitten tuli setäsininen ja antoi lähtöpotkun projektille poistamalla kilvet liian suurien renkaiden takia. Hetken kerättyään voimia, visioita ja uusia osia ja luovutettuaan vanhoja kierrätykseen, alkaa taas kasaaminen.
Saas nährä mitä tästki nyssitten tullee..
Hauskin työvaihe on ohi ja ensimmäinen rakentava vaihe oli keksiä kunnolliset pukit nykyisten puulaatikon ja kirvespölkkyjen tilalle. Kaupasta ei tuntunut löytyvän (hinnaltaan ) sopivia, tarpeeksi korkeita, joten teen itse ja saan mitä ansaitsen.. Kai..
Prototyyppi kesti ainakin Läjän keulan alla, säätö 55-85 cm.Tarvikkeet löytyi pääosin takapihan romukasasta.
Siitä se ajatus sitten lähti. Toisessa kuvassa elimenluovuttaja
ei muuta ku hilun hyttä läjän rungolle...!
Eih.. Se olisi oikomista ja mä oon tottunut tekemään useimmat asiat vaikeamman kantapään kautta, uskomatta viisaampia!
Ja tommosen niistä sitten tuli, pintakäsittely osasto ei kyllä saa maalauksesta kunniamainintaa, mutta pitänee ruosteen loitolla. Toisessa kuvassa köyhän miehen konepaja.
Siitähän sais komiat kottikärryt, lava vaan päälle :-)
Kovin jäykät nuo jakarit, toisen jakarin pää rungossa kiinni ja toisen päälle näinkin kookas mies ja varmaan 5 senttiä painui alaspäin
hyvä hyvä, kyllä suomeen projekteja mahtuu!!!
Kun tahtovat vaan jäädä siihen projektiasteelle.. ;-)
Meinasin jo alkaa sovittelemaan noita hilun alle, mutta sitten innostun taas käyttämään läjän jakoaskin auki. Huomenna pitäis istuttaa siihen vielä ulosotto ja öljyt sisään, niin taas maistuu meno. Ties vaikka cruisinkeihin innostuisi..
Läjään joutui suunnittelemaan välillä pohjapanssaria. Liittyy sikäli aiheeseen, jotta Hillcruiseriin ajattelin toteuttaa samalla periaatteella. Kun sitten halusin suoran panssarin pohjaan jouduin laatikoita nostamaan vähän, josta syystä jouduin koppaa nostamaan vähän, josta syystä meni ahtoputket uusiksi, josta syystä ei mahtunut ilman putsari konehuoneeseen...
Miksi tässä taas kävi näin.. Moponeppiin ja tuninkiputsari päähän väliaikaiseksi ja Askolaan testaamaan -> tyytyväinen.
Laitetaas taas jotain, ettei kansa kuolleksi luule..
Akseleita on soviteltu
Laitetaan nyt toi Protector tähän samaan aiheeseen, kun tavallaan symbiöötissa elävät..
Pakollisia kaljatölkkikuvatuksia kopan kokotuksen jälkeen.
Edit: huomasinpa huijjaavani tuon etupään kanssa. Sielähän on tunkki laatikon alla kun pohjapanssari on irroitettu viimeistelyä varten... Hupsis..
Tuollainen hässäkkä tuli mahapanssarista, pääsimpä eroon mahakyhmystä.
Testattu käytännön olosuhteissa ja näyttää kestävän ihan hyvin.
Helmat palkitettu. Rumat saumat tuli, mutta so what..
Samalla nostin takapuskinta pari tuumaa tulevia visioita varten..
edit: ja etuloksujen kaaria avarrettiin vähän takapuolelta, niin mahtuu vähän isommat pallerot kääntymään alla
Tuollaisen Vulvavanhuksen hommasin syssyllä. Tähän ei suurempia muutoksia (kaarien lisäksi) ole tarkoitus tehdä. B21 moottori ja 38" tsl :lät löityi jo ostohetkellä. Tämä 60-luvun alkupuoliskolla taipaleensa aloittanut herra hankittiin opettamaan nuorisolle hyviä maastoliikenne tapoja ja arvokkaan oloista rauhallista etenemistä maastossa..
Olisit pistänyt ton panssarin pellin toisin päin niin luistas paremmin.
Toi turkkilevy puree hyvin kantoihin ja kiviin kiinni tollain päin.
Ja tää on vaan mun mielipide joskus itse tein perän alle turkkilevystä panssarin ja tarttu kantoihin kiinni siitä ihan kivasti.
eli oot sit lopettannu ne myynti hömpötykset läjästä....?
Olisit pistänyt ton panssarin pellin toisin päin niin luistas paremmin.
Toi turkkilevy puree hyvin kantoihin ja kiviin kiinni tollain päin.
Ja tää on vaan mun mielipide joskus itse tein perän alle turkkilevystä panssarin ja tarttu kantoihin kiinni siitä ihan kivasti.
Mä oon vaan niin sosiaalinen luonne, jotta pitää raastaa kannot vähän matalemmiksi seuraaville..
Ensikerralla sitten paremmin.
eli oot sit lopettannu ne myynti hömpötykset läjästä....?
No kun mää sillä ittekkin tykkään ajella, eikä kukaan siitä ole tarpeeksi rahaakaan tarjonnut, niin täytyy sitten hömpötellä sillä vaan.
Nostellaas tätäkin välillä kun ei ole vielä kuopattu toi HillCruiseri.
Välissä rakenneltiin tuota läjää, joka sittemmin päätyi kiertoon, sitten Valppia, joka makaa konevammaisena appiukon pihalla. Seuraavaksi oli vuorossa Bertta, johon en saanut senkään vertaa aikaiseksi ja päätyi kiertoon sekin. Moottoripyöriäkin on pitänyt välillä rakennella. Runkkupalleroon sentään sain jotain näkyvää aikaiseksi.
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=84913&highlight=runkkupallero
Nyt sitten käyttöautona HJ61 jota eritetään pitää kasassa kevyen safaroinnin ja suomalaisten maantieolosuhteiden kuluttavaa vaikutusta vastaan.
HillCruiseri on siis tallella ja viettänyt vuodesta 2009 ilman konetta/akseleita välieläkettä ja kerännyt virtaa uutta nousua varten. Jotain on sentään tapahtunut, sillä talli on vaihtunut ja osia haalittu.
Koneeksi piti ensin tulla tuo Baijerilainen aluvinkkeli, mutta siihen olisi sen verran pitänyt haalia osaa (laatikkoa,starttia ym..) , että päätin hankkia/uhrata 1kpl Vania, josta viikon koeajelun jälkeen irroitettiin 350 ruuttamoottori Hiluxin voimanlähteeksi. Toinen hankintahan oli tuo lavaportto josta ensin ostin 2 akselia ja sittemmin jouduin ostamaan koko rotiskon pihaa kaunistamaan.
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2149&pictureid=98270
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2149&pictureid=98271
Siitä siis 2-3 akselia HillCruiseriin.. Tosin sillä ajattelin ensin jonkun safarin safaroida sillä aikaa kun tuota konetta nakerretaan kiinni.
Tuo nimihän viittasi alkuperäiseen suunnitelmaan naittaa läjä hiluksiin, mutta olkoon nyt sellainen, kun sellaiseksi on nimetty. Mitään kiirettähän tässä ei ole tarkoitus pitää edelleenkään, mutta josko nyt jäisi vähän paremmin aikaa askarrella kun emäntä vaihtoi työpaikkaan jossa on viikonloput vapaat ja muksutkin ovat päässeet jo vaipoista eroon..
Odottamattoman inspiraation yllättämänä tääkin edennyt taas vähäsen.. :D
tällehän tapahtuu koko ajan :)
Miten sä sen tonne kattoon sait?
Pitää totuttaa alusta asti kaikkiin asentoihin. :D
Kännykän kuvagalleriassa se oli vielä oikeinpäin..
Tapahtuu aina silloin tällöin, sä et vaan Fakebookki-rajoitteisena oo ajan hermolla.. ;)
Moottori asemoitu suurinpiirtein oikeaan asentoon (hytin lattia piti avata, että saa jakiksen tarpeeksi ylös) ja akseleita hahmoteltu alle. Tukivarsia suunniteltu ja helma avattu.