Kirjaudu sisään

View Full Version : isuzu 4wd pickupin korotus


Rekisteröimätön
27.08.2009, 20:36
sellainen 80 luvun puolenvälin nelikko pickup, miten kannattaisi korottaa?

muutenkin kiinnostaisi ko kiikun heikkoudet ja mitä kannattaisi katsella ennen hankintaa...

Rotta-Racing
27.08.2009, 23:12
Korin ja rungon väliin palikat,Taakse pidemmät riiput,ja sikäli mikäli on risukeula niin sauvat kireelle..

tomba83
28.08.2009, 10:26
siirrä yläpallonivel tukivarren alapuolelle niin saat vähä etupäätä ylemmäksi

jake74
28.08.2009, 11:09
siirrä yläpallonivel tukivarren alapuolelle niin saat vähä etupäätä ylemmäksi

miten tä vaikuttaa auton korkeuteen?

Rotta-Racing
28.08.2009, 11:16
siirrä yläpallonivel tukivarren alapuolelle niin saat vähä etupäätä ylemmäksi

Noihin on muuten olemassa sellaisia korotus paloja, nettisaitti on nyt just hukassa mut google tietää:)

Rekisteröimätön
24.09.2009, 12:40
http://www.planetisuzoo.com/articles.htm?id=117...on_Bar_Adjustment

eikö tuolla olekaan mitään booreja jotka pitäisi vetää ulos ja kääntää uuteen asentoon niinku kuulemma talpotissa?

tekstissä mainitaan nyrkkisääntö 4 kierrosta/tuuman nosto.

mikä on se maksimi nosto jonka tolla 4x4 pickupilla pystyy tekemään jollei aja liikenteessä? kannattaako kallistuksenvakaaja purkaa pois ja etuperä pudottaa alemmas prikoilla?

arho
24.09.2009, 13:27
On siellä boorit, joihin tosin ei kannata koskea! Kirraat vaan niitä sauvoja. 2"-3" pystyy etupäätä nostamaan. Yläpallonivelen siirto tukivarren alapuolelle lisää alaspäin joustoa, sekä säätää casteri/camberi( mikä se nyt ole?) kulmat lähemmäsi vakiota, ei korota! Kallistuksen vakaajan poisto lisää joustoa ristiriipunta tilanteessa, eli kannatta poistaa. Tosin maantiellä ajo-ominaisuudet huononee kyllä ratkaisevasti.
Amerikasta saa osia mm: Independent4x

Rekisteröimätön
24.09.2009, 17:10
On siellä boorit, joihin tosin ei kannata koskea! Kirraat vaan niitä sauvoja. 2"-3" pystyy etupäätä nostamaan. Yläpallonivelen siirto tukivarren alapuolelle lisää alaspäin joustoa, sekä säätää casteri/camberi( mikä se nyt ole?) kulmat lähemmäsi vakiota, ei korota! Kallistuksen vakaajan poisto lisää joustoa ristiriipunta tilanteessa, eli kannatta poistaa. Tosin maantiellä ajo-ominaisuudet huononee kyllä ratkaisevasti.
Amerikasta saa osia mm: Independent4x
eli myötäpäivään mutterista kääntämällä nousee. menee siis tuon 3" booreja kääntämällä?

takapää kannattaa varmaan hoitaa riippuja jatkamalla jollei tunne seppää?

kiitos avusta, jos saisi rouvalle "lumikolan" talveks

t: cb125twin

arho
24.09.2009, 17:29
Siis max 3", riippuu "tehdas asetuksista", korkeammalle jos nostaa tulee muita ongelmia, vetarit jne. Tosin aikaisemmin mainittu akselin pudotus auttaa tuossa, mutta sitten tulee taas muita ongelmia.

Toi riippujen jatkaminen kullostaa kyllä aika hurjalta, 3" korotus= 150mm pidemmät riiput! Kannataisikohan siirtää akseli jousien alle?

jake74
24.09.2009, 18:18
mun piti spoorilla hyppäytää sauvaa että sai nostettua keulaa. loppu säätöpultista varat

Rekisteröimätön
24.09.2009, 20:27
mun piti spoorilla hyppäytää sauvaa että sai nostettua keulaa. loppu säätöpultista varat

miten tuo boorin siirto käytännössä tehdään?
siis mahdollisimman helposti pihamaalla... sama mutteriko auki jota tuossa ylempänä kiritään ja mitä sitten?
miten se boorin oikea asento kuuluu merkitä ettei mene suteen?

tartteeko siihen etuperän korkeuteen koskee eli olikos siinä etukardaanissa normaali ristikot vai jotain muuta? akselin laskeminen tarkoitti varmaan niitä yläpallojen siirtoa?

mitenkäs nuo SOA taka-akselin tallat kannattais tehdä? toissa talvena chevy pickupiin tein tallat kulmasta ja latakasta, oliko niissä jousissa mitään erikoisia niittejä tai ohjureita mitä pitäis väistää?

jake74
24.09.2009, 20:30
miten tuo boorin siirto käytännössä tehdään?
siis mahdollisimman helposti pihamaalla... sama mutteriko auki jota tuossa ylempänä kiritään ja mitä sitten?
miten se boorin oikea asento kuuluu merkitä ettei mene suteen?


vääntösauva menee alatukivarteen ja on palikka mikä on 2 pultilla kiinni tukivarress. se irti ni pystyy asentoa muuttaan. merkata pitää ettei mene pieleen. muista löysätä vääntösauva jännityksistä ennen ku meet löysää alatukivaresta irti.