View Full Version : Korjauskehotus otteesta pois
Rekisteröimätön
27.08.2009, 09:02
Autooni tuli katsastuksessa (pari kuukautta sitten) korjauskehotus (pissapoika ei toiminut kun oli säiliö tyhjä ja inssi vielä rikkoi pumpun kun huudatti kuiviltaan) otteeseen, vika on korjattu. Olen myymässä autoa ja haluaisin tuon merkinnän pois otteesta, mutta miten sen saa pois? Pitääkö viedä uudelleen konttorille (ja maksaa taas tietysti niin s**tanasti).
Mitähän se siinä haittaa jos vika on korjattu? Ei se varmaankaan enää uuden omistajan otteeseen siirry se merkintä.:confused:
Rekisteröimätön
27.08.2009, 09:23
Seuraavassa vuosikatsastuksessa sen saa pois. Ei ilmeisesti nykyään enää mitenkään muuten.
Eli vajaa vuosi pitää ajella korjauskehotukset otteessa.
jeeppi-eki
27.08.2009, 10:03
Mitähän se siinä haittaa jos vika on korjattu? :
Oli merkintä vanissa "haleama tulilasissa, korjattava kuukauden kuluessa" . joo, jos vaihtaa lasin ja siihen tulee kiveniskemä? Tuleeko ratsiassa sakko? Pitääkö lasin olla virheetön seuraavaan katsastukseen asti? Eli vaihdat lasin ja käyt konttorilla näyttämässä ja maksamassa.
Oli merkintä vanissa "haleama tulilasissa, korjattava kuukauden kuluessa" . joo, jos vaihtaa lasin ja siihen tulee kiveniskemä? Tuleeko ratsiassa sakko? Pitääkö lasin olla virheetön seuraavaan katsastukseen asti? Eli vaihdat lasin ja käyt konttorilla näyttämässä ja maksamassa. Mulle ainakin sanottiin että jos lasin vaihtaa jälkikäteen niin sittenhän maksat uuden katsastusmaksun jos haluat sen tekstin pois sieltä. Näin Hollolan A-katsastuksessa. Enpä jaksanut siitä huvista maksaa niin paljoa, joten ajelin koko vuoden rikkinäisellä lasilla ja kun myin auton uudelle omistajalle niin lasi oli sen ongelma uudessa leimassa :D ainahan sitä voi vetoo siihen että tuo on uusi lasi ja halkeema tuli siihen vaikka 3kk sitten. Tosin jos lasi on kovin kulunut niin voi olla vähän nihkee selitellä että uusi lasi on..
Vaihdattaa sen lasin, ja pyytää laskuun auton rekisterinumeron, ja pitää sen otteen mukana. Helppoa ja yksinkertaista. Tai sit vaihdattaa kuukauden sisään ja käy näyttämässä konttorilla. Halvempaa kuin ottaa sakko siitä korjaamattomasta viasta.
Kun mulle tulee joku auto korjattavaksi, jossa on otteessa joku merkintä, sitten kun olen korjannut sen, kirjoitan otteeseen sen tekstin perään: "korjattu" ja päivämäärä ja firman leima!! Silloin poka pystyy ainakin todistamaan, että on korjattu!!
Nuo näkyvät ja tiedossa olevat jutut kannatta korjata ennen leimaa, muuten saa syyttää omaa tyhmyyttään. Tietty onhan sitä aina kokeiltu josko vielä menis läpi.
Rekisteröimätön
27.08.2009, 18:15
Kun mulle tulee joku auto korjattavaksi, jossa on otteessa joku merkintä, sitten kun olen korjannut sen, kirjoitan otteeseen sen tekstin perään: "korjattu" ja päivämäärä ja firman leima!! Silloin poka pystyy ainakin todistamaan, että on korjattu!!
Sanovat konttorilla että ei saa misään nimessä kirjoitella mitään rekisteriotteeseen!! Varsinkaan jos joku on korjattu niin sitä!!
Sanovat konttorilla että ei saa misään nimessä kirjoitella mitään rekisteriotteeseen!! Varsinkaan jos joku on korjattu niin sitä!!
Joo-o ja palstalla sanovat että nyypit on netin low-life:eja
Eikai sitä olla mitään ake:n vakoilijoita? hä?:mad:
jeeppi-eki
27.08.2009, 21:13
Kyllähän se niin on ettei siihen otteeseen sais mitään kirjoitella, vaan voihan sitä tehdä itse kokonaan uuden otteen. ei ole nykyaikana homma eikä mikään. Voi tietty tulla virallisen asiakirjan väärennöksestä jottain sanktioita jos jää kiinni.
vaan voihan sitä tehdä itse kokonaan uuden otteen. ei ole nykyaikana homma eikä mikään. Voi tietty tulla virallisen asiakirjan väärennöksestä jottain sanktioita jos jää kiinni.
Vaan taitaavat ajoneuvotietojärjestelmästä tarkastaa tiedot ratsian yhteydessä aika usein nykyään, sieltähän se merkintä ei ole mihinkään poistunut.
Eikös se vika oisi viisainta kuitenkin korjata pois?
toyota4x4
27.08.2009, 22:46
on kyllä tosi perseestä ei niitä pois saa ellei uudelleen katsasta. ite olen aina repinyt sen jatko osan jos siihen on siihen merkattuu jotain ja heittäny sen roskiin ,suosittelen muillekin rekisteri otteen jatko osat tuhoamista ihan protestiksi..
esim ikkuna merkattu pitää vaihtaa otteessa vaihdat sen. mutta jos se uusi lasi hajoaan eli tulee halkeama tai tulee kiven iskemä , ratsiassa katotaan niin kilvet lähti. ja uuteen katsastukseen.
No, ei ole multa kielletty kirjoittamista, ja milläs sen korjaamisen muuten todistat (siis jos joku alustahomma) vai meneekö poliisi ryömimään auton alle??? Tuskin menee!!! Asialliset tekstit mielestäni saa kirjoittaa ja mikäs tuon asiallisempaa olis??
No, ei ole multa kielletty kirjoittamista, ja milläs sen korjaamisen muuten todistat (siis jos joku alustahomma) vai meneekö poliisi ryömimään auton alle??? Tuskin menee!!! Asialliset tekstit mielestäni saa kirjoittaa ja mikäs tuon asiallisempaa olis??
Samaa mieltä. Ei varmasti ketään haittaa jos siinä on asiallinen merkintä leimalla korjauksesta. Toki yli ei pidä mennä suttaamaan mitään. Asiasta ei ole mitään AKE:n ohjeistusta.
Selkeyttää paljon mahdollisessa ratsiassa yms. tilanteessa. Seuraavassa katsastuksessa sillä ei tietenkään ole sen kummempaa arvoa.
Mutta typerä homma sinänsä nämä korjauskehotukset mitä ei saa mitenkään pois ilman uutta kokonaista katsastusta. http://forums.offipalsta.com/images/icons/icon8.gif
Vanha punainen ote oli takapuoleltaan varattu viranomaisen merkinnöille ja jos niitä merkintöjä tuli, niin aina pääsi halvemmalla kun rekisteriote "hukkui" ja haki konttorilta uuden puhtaan paperin.
Uudenmallisessa otteessa ei ole valmiina paikkaa kynämerkinnöille ja ainoastaan katsastuksessa ATJ:n syötetyt korjauskehoitukset ja merkinnät tulostuu uudelle otteelle jos vanha "hukkuu"..
Onhan tuossa nykyisessä rekisteriotteessa pintaa-alaa ja paperia paljon entisiä enemmän, luulisi siihen asialliset ja uskottavat merkinnät sopia.