View Full Version : Mistä vahvempi kytkin LJ70:seen?
Terve
Kytkin rupesi luistamaan syöttöpumpun virityksen jälkeen.
Mistä saisi vahvistetun kytkinpaketin LJ70:seen (-89)?
Kysyin jo offroadtarvikkeelta, ei ollut hyllyssä, tulee joskus...
Tamgearssilta löytyy vain uudempaa LJ:hin, myyjä ehdotti jos vaihtaisi uudemman LJ:n vauhtipyöran.
Jos jollakin löytyy kyseinen vauhtipyörä ylimääräisenä, saa tarjota.
Ei se vakiokytkin virityksen jälkeen kestä uudemmassakaan Läjässä, tuli koitettua uusilla TOYOTA osilla mut paskat se mitään pitänyt kun vääntöpiikki iski.
Onko LJ:ssä ja RJ:ssä sama kytkin? LJ:n kytkin on hyllyssä varattuna, mutta tuleeko "hups, oho!" tilanteita, kun rupee entistä purkamaan räjästä?
RJ:ssä tais olla pienempi kytkin!
Nimimerkki leivinuuni sen muistais paremmin.
Tamgears myy uudempaa LJ:hin kisakytkinta 360e. Kestää vääntöä 824 Nm!!!!
Mutta kun ei passaa vanhempaa LJ:hin, kun halkaisija on isompi.
Eikös vanhemmassa LJ:ssä ole sama kytkin kuin RJ:ssä. Näin muistelen todenneeni kun itselleni RJ:hin tuossa jonkin aikaa sitten kytkintä ostelin.
--Mika
Edit: vastausta alkuperäiseen kysymykseen. Käsittääkseni siis Centerforcen 2,4 bensakone (22R) kytkinpaketti passaa myös vanhempaan läjään. halkaisija tais olla 224mm.
leivinuuni
25.08.2009, 08:53
Vähän epäilen, että ei satu...
lj=236
rj=224
pooritus on sama 21
Räjää on olemassa isompaa vauhtipyörää, johon toi läjän kytkin sopii...
leivinuuni
25.08.2009, 08:58
Terve
Kytkin rupesi luistamaan syöttöpumpun virityksen jälkeen.
Mistä saisi vahvistetun kytkinpaketin LJ70:seen (-89)?
Kysyin jo offroadtarvikkeelta, ei ollut hyllyssä, tulee joskus...
Tamgearssilta löytyy vain uudempaa LJ:hin, myyjä ehdotti jos vaihtaisi uudemman LJ:n vauhtipyöran.
Jos jollakin löytyy kyseinen vauhtipyörä ylimääräisenä, saa tarjota.
0405531206
Jos löytyy visa takataskusta, ni mikset tilaa ite sit kytkintä?
Säästää huomattavasti ja tulee viikossa...
Vähän epäilen, että ei satu...
lj=236
rj=224
pooritus on sama 21
Räjää on olemassa isompaa vauhtipyörää, johon toi läjän kytkin sopii...
Koskaan läjän kytkintä ole nähnyt mutta juuri suoritettu etsintä Sachsin Onnline-kataloogista antaa kyllä vanhempaan läjään tuon pienemmän kytkimen. Myös asetelma näyttäs olevan sama mutta painelaakeri on sitten eri.
--Mika
Edit: 4Runnerissa on 3.0 V6:ssa vissiin kans 236mm samalla 21 poorilla.
leivinuuni
25.08.2009, 10:10
No niin se taiski olla, ku nyt enempi muistelee, mut en varmasti sano mitää.
Jos joku tarvii noit 224mm kytkimiä, ni mulla on 3kpl vähän ajettuja levyjä ja asetelmia räjään sopuhintaan.
1kpl Toytan orikinaali, valmistaja aisin
1kpl Sassin mallia
1kpl Clutch netin malli, valmistajaa en muista, mut on olevinaa näistä pitävin.
Vilkutin
25.08.2009, 13:10
tulisko sintteri kyseeseen?
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalaiset/Hiluxin_turbotus/kytkin/
ite pistin LJ asetelman, tarvike, 85€ (AISIN)
ja toi sintteri käynee suoraan läjään, kyllä pitää! hinta oli vissiin n. 150€
ja tonne kannattaa SOITTAA,
http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm
lepoantti
25.08.2009, 14:10
mulla omassa juhlaluxissa ahdetun 2L koneen jatkona 224mm kuusilapainen keraaminen paketti, pitää kohtuudella jos ei ala ahdoilla hurjastella. arkikäyttökin sujuu mutta ei mielellään luistattele, vaatii rohkean kytkimen noston ja sit mennään. mutta voi myös varovasti luistattaa jos tarve vaatii, tavaksi ei kuitenkaan kannata ottaa.
arkiluxissa hieman maltillisemmin ahdetun 2l2 jatkeena 236mm xtreme h/d paketti massalevyllä, pitää hyvin ja on liikkeellelähtiessä vaikka luistateltavissa jos tarve vaatii. vakio hyväkuntoinen 224mm kytkin luisti ihan sikana mutta tällä asettui.
vaihdoin uudemman 236mm vauhtipyörän jotta sain kytkimen käymään, 2l2 koneessa huimapyörä on 8 pultilla kiinni. vanhaan 2 ällään tätä ei voi tehdä kun vauhtipyörä kiinni kuudella pultilla.
osia kun vertailin niin 224mm painelaakeri oli vähän erikorkuinen kuin 236mm setin. eli 2l2 tyyppiin saa vauhtipyörän vaihtamalla käymään 236mm paketin bolt on juttuna.
sit mallailin 236mm asetelmaa 2L 224mm vauhtipyörälle ja pikaisesti väittäisin että siihen saa hyvin pienellä sorvaamisella muokattua ton suuremman kytkimen, painelaakerien eroavaisuuksia en vielä ole jaksanut mittailla kun ei ole ollut tarvetta.
varmaan ihan hyvä toi tamgearsin vahvistettu mutta 824nm kuulostaa aivan järjettömälle, jos ton kokoinen siirtäis 428nm niin sekin olis hyvä!!! ukkovainaa opetti aikanaan että kun mahdottoman kuulee niin ei pidä koskaan uskoa. ja tässä taannoin kun kaverin virkistetyn 12h-t:n jatkeeski hommasin kytkintä ja kävin pöhköpostin vaihtoa erään valmistajan teknisen asiantuntijan kanssa niin että he nostavat suosiolla kädet pystyyn n. 700nm kohdalla yksilevyrakenteella......
Jep, tänään mittailujen tuloksena hyllyssä odottava LJ:n kytkytin on 224mm, mutta RJ on -90, joten siitä ei oo tietoa, mitä se on syöny. Raportoin varmaan ens viikonloppuna.
Paljon muitakin tuohon vehkeeseen liittyviä asioita on pitäny selvitellä "pura auki ja mittaa" -periaatteella, kun ei palstallakaan tunnu kellään olleen kokemuksia osien yhteensopivuudesta...
Millä kytkimellä ne LJ-miehet ajelee?
tulisko sintteri kyseeseen?
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalaiset/Hiluxin_turbotus/kytkin/
ite pistin LJ asetelman, tarvike, 85€ (AISIN)
ja toi sintteri käynee suoraan läjään, kyllä pitää! hinta oli vissiin n. 150€
ja tonne kannattaa SOITTAA,
http://www.ape-import.com/Kytkinlevyt.htm
Kestääkö sintteri luistatusta?
Kestääkö sintteri luistatusta?
Ei
Mulla on läjässe se vahvistettu kytkun, ja kestää vaiks on aurakäytössä.
Tosin onkin si uurempikoppanen piili...
Mut hiacen kone, niin kai vauhtipyöriä löytyy joka laron kulmasta... ;)
Vähän epäilen, että ei satu...
lj=236
rj=224
pooritus on sama 21
Räjää on olemassa isompaa vauhtipyörää, johon toi läjän kytkin sopii...
Joo,noi halkasijat oli paperilla ku yritin sovittaa pensa hiluksin(4y)koneesta kytkintä 2l-t koneeseen.Muuten ois sopinu mut se isompi paine asetelma ei sopinu 2l-t n persiiseen.sit koko paketti ois sopinu jos ois tehny uudet pultin reijät 2l-t vauhtipyörään.Ei ois paha,ite kasasin sen sit pienemmällä kykällä mut ens kerral:sorvis poraan sihe nykyseen vauhtikseen uudet reijät ja niin sihen sopii se isompi kitti.Tai:lj tai uudemmast hiluksist vauhti pyörä ja silleen.Mutta:ainaki 97 hiluksis on jo vakiona 240 eli 236 kytkin mut niin on myös eri kampura.Tais olla nii et se pikku vauhtari on kuudel pultil kampuras ku se isompi on kahexal.Mut joka tappaukses se isompi on aika helppo sovittaa eli sopivat osat tai sorviin,vois olla hyvä tasa painottaa se koko höskä samalla.
Tänään oli extreme kytkimet saapuneet offroadtarvikkeelle, tilasin sitten sellaisen (399e).
Onko kellään kokemuksia kyseisestä kytkimestä?
SuurSyömäri
31.08.2009, 17:34
Tossa yx päivä heiteltiin LJ:n vauhtipyörän päälle HJ asetelmaa mutta oli aika iso. Mutta näytti ihan siltä kuin pienellä sorvi ja jyrsinvirityksellä sais BJ:n lehtijousisen asetelman siihen sopimaan....
Jos jollakulla oli irrallaan BJ:n lehtijousi tai vaikka kierrejousipaineasetelma niin pistäiskö halkaisijan mitat vaikka tähän topikkiin....
sikakoppa
05.11.2009, 17:14
onko kellään tietoa uudemman lj70 vauhtipyörän pulttien momenttia?
lepoantti
05.11.2009, 17:16
123nm ja asetelma huimapyörään 19nm erään huoltomanuaalin mukaan
sikakoppa
05.11.2009, 17:17
kiitos.
Vilkutin
24.12.2009, 21:22
itellä on kestäny luistatusta liikkeelle lähdössä... n. 30tkm... vissiiin, suorastaan yrittäny saada sitä rikki, mutta ei hajoo sitten milläään. Tahtoisin massalevyn, on toi sintteri sen verran ikävä.
itellä siis tuolta ape importista tilattu toi 4lapanen...
http://vilkutin.1g.fi/kuvat/Sekalaiset/Hiluxin_turbotus/kytkin/, sintterissä näkyy lukevan 228, ja celika. oli vissiiin niin että vauhtipyörä oli 224.. mutta palat on sen verran sisällä ei siis ihan ulkoreunassa että tuo muutama milli ei haittaa.
Itse olen miettinytuota offitarvikkeen HD kytkintä, Puluhan sen laitto LJ missä oli voimaa vissiin liki 200hv, sitä en muista että kestikö läjässä.
toyota4x4
24.12.2009, 23:20
jos kiinnostaa mullon lähes uuden veronen sintteri levy lj:hin 120e