View Full Version : Minkä auton ostaisin?
Nonni tämä keskustelu meni heti ihan mudassa möyrimiseksi, ajatuksena oli heittää tänne parin kolmen auton vertailu josita voisitte kertoa hyviä ja huonoja puolia mutta tämä paska räjähti käsiin.
Tiedän että nämä ovat yleensä aika tylsiä aiheita mutta toivon että voisitte hieman auttaa ja sanotaankin näin että jos joku tietty auto valitaan ja siitä kaupan teen niin sen auton suosittelija tai hyvien vinkkien antaja palkitaan lämpimällä möyrintä pullolla (siis alkoholilla). Ja voihan tästä olla muillekkin autokuumeetikoille apua.
Tilanne on se että se tulee talon "ykkös" autoksi niin siltä kaivataan hieman salonki kelpoisuutta, hyviä tai kohtalaisia matka-ajo ominaisuuksia(hiljaisuus, ilmastointi, ohituskiihtyvyys) ja jonkilaista maasto tai paremminkin huonontien ominaisuuksia. Ainiin ja sillä tulee ajamaan paljon nainen.
Ja kilometrejä tulee noin 10tkm joten sillä ei ole niin kauhea merkitys onko auto bensa vai diesel toki kaikella on rajansa ja 15litraa sadalle bensaa on jo liikaa. Ja pitämisen halpuus on kova sana siis luotettavuus että ei olisi remontteja varsinkaan moottori-vaihdelaatikko seudulla. Manuaali vai automaatti...no sinänsä ihan sama jos ko. laatikko on luotettavksi todettu, mutta miten sellainen automaattilaatikko jossa ei ole (pakko 1) tai (pakko2) käyttäytyy lumisella tiellä jos lunta on esim 20cm, tuolla vanhalla hiluxilla kun tuommosta tietä ajaa niin yleensä vaihde on hidas 4-5 tai nopea 2 ehkä 3 ja tietenkin kaasu pohjassa koska muuten teho loppuu, niin yrittääkö tämmöinen automaatti kaasupohjassa ajaessa koko ajan laittaa "liian" isoa vaihdetta silmään?
Tässä olisi hakutulokseni suurin piirtein autoista mitä katellaan.
Hakusanat oli( Hakuehdot: Maastoauto, Avolava, Hinta 10000 € - 16000 €, Vuosi > 1995, Moottorin tilavuus , ajettu alle 320000 km, Neliveto, Ilmastointi,
http://www.nettiauto.com/listAdvSearchFindAgent.php?page=1&sortCol=&ord=&id=40153795&tb=tmp_find_agent&posted_by=D&new=&update=&PN
Ja tässä muutamia poimintoja mitkä herätti mielenkiintoni: Ja pari kysymystä perässä.
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/2718436 Moottorin, huono vai hyvä mikä paras moottori tälle autolle?
http://www.nettiauto.com/nissan/patrol/2700395 Moottori onko kestävä? Ajettavuus verrattuna alla terrannoon? Ja tuottaako lyhyt akseliväli naiselle talvella ongelmia?
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/2681036Moottori pitäisikö olla diesel?
http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/ml/2674447Moottori 280diesel vai 320 bensa?
http://www.nettiauto.com/nissan/terrano-ii/2689370
http://www.nettiauto.com/jeep/cherokee/2745377Ei tästäkään mitään tietoa mites moottori löytyykö autoon parempaa ja tomaatin kestävyys?
Hui kun on paljon kysymyksiä ja vähän vastauksia...katotaan miten tämä lähtee käyntiin että joudutaanko isontamaan palkkio pulloa.
Seurailen tilanteen kehittymistä viikolla kännykästä niin kirjoitukseni ovat lyhyitä mutta ensiviikonloppuna palataan kunnolla alttarille.
Ilmeisesti et siis ole mitään maasturia katsomassa vaan jotain peliä, missä on hieman enemmän maavaraa kuin Corollassa ja neliveto? Ei tuo ML-mersu muuten varmaan vaihtoehto olisi..
Mites nuo muut vaihtoehdot kuten Rav4, Forrester, Grand Vitara jne? Vie hieman vähemmän polttoainetta kuin ML vai onko tuo joku status juttu? Autolla pitää olla muuten vain kokoa?
Hankit emännälle Jimnyn niin sillä pääsee sinne metsään ja tarvittaessa poiskin. Tosin ajo-ominaisuuksia siinä ei taida olla.. Mutta naiset ei kuitenkaan osaa ajaa isolla autolla. Jimny kun on sellainen koppimopo niin eukkokaan ei koko ajan kolhi sitä. Ja kait se on vielä "söpö" kun se on niin pieni?
Ilmeisesti et siis ole mitään maasturia katsomassa vaan jotain peliä, missä on hieman enemmän maavaraa kuin Corollassa ja neliveto? Ei tuo ML-mersu muuten varmaan vaihtoehto olisi..
Mites nuo muut vaihtoehdot kuten Rav4, Forrester, Grand Vitara jne? Vie hieman vähemmän polttoainetta kuin ML vai onko tuo joku status juttu? Autolla pitää olla muuten vain kokoa?
Hankit emännälle Jimnyn niin sillä pääsee sinne metsään ja tarvittaessa poiskin. Tosin ajo-ominaisuuksia siinä ei taida olla.. Mutta naiset ei kuitenkaan osaa ajaa isolla autolla. Jimny kun on sellainen koppimopo niin eukkokaan ei koko ajan kolhi sitä. Ja kait se on vielä "söpö" kun se on niin pieni?
Grand vitara ei jotenkin vain minua lämmitä, Forester ehkä, mutta hyvät yksilöt menee yli hinta haitarin, Rav4 no pieni ehkä mutta sen pitäisi olla dieseli jotta koneesta olisi helppo saada muutama lisäponi irti ja diiselit menee yli hintahaarukan.
Ja mitä tuohon naljailuusi ML:stä tulee niin tuommoinen vanha mersun koppero ei kyllä itelle mitään statuksia tuo yms, se on vaan sillä siinä että sattui tulemaan muiden autojen joukkoon kun tietyillä kriteereillä hain ja toisaalta se että se on mersu niin siltä voisi odottaa jonkin moista laatua ja luotettavuutta ja hyvää ajettavuutta, mutta sitähän täällä juuri kysellään että pitääkö nuo asiat paikkansa.
Mutta naiset ei kuitenkaan osaa ajaa isolla autolla.
Täysin OT, mutta höpöhöpö....
Kyl mie oon tollasta ML Mersua katellu sillä silmällä et semmoisen voisi käyttöautoksi ostaa.
Kyl mie oon tollasta ML Mersua katellu sillä silmällä et semmoisen voisi käyttöautoksi ostaa.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=77368
Mutta oishan siinä kuiteskin vetopainot muistaakseni jotain 3360kg luokkaa.. Mutta pitäis olla se 400cdi..:cool:
Rekisteröimätön
17.08.2009, 15:10
Sen verran pitää kauniimman sukupuolen puolia pitää että ainaskin meidän talouden emäntä ajelee sujuvasti Rankulla, ja jopa tykkää siitä. Ihan vaan siksi kun on iso ja tukava, ja näkee hyvin. Osa noista laatusanoista pätee meikäläiseenkin... :)
OT loppu
AVRO-nyyminen, suolakaivos
Onko tuossa Jeep Cherokeessa ajovakaudenhallintajärjestelmää tai luistonestoa?
toisaalta se että se on mersu niin siltä voisi odottaa jonkin moista laatua ja luotettavuutta ja hyvää ajettavuutta, mutta sitähän täällä juuri kysellään että pitääkö nuo asiat paikkansa. Laatua ja luotettavuutta ei taida näistä nykyajan mersuista enää löytyä. Se oli silloin 80-luvulla. Eräällä tutulla oli tuollainen ML ja ei se sitä kyllä laadukkaaksi kehunut. Ikävämpi homma oli se meni ja vaihtoi sen Toitsuun. Cruiserin laatua se sitten onkin kehunut, eikä paljon ole mersua kaivannut.
Hitaastippa vastauksia tipahtelee, taidan juoda pullon ite ;) Kyllähän noista jotakin tietoa löytyy kun eri merkkien foorumeita kattelee mutta jokapaikkaan pitää rekisteröityä jos jotain kysyy ja osassa paikkaa jo hakua käyttäessä...
Mitenkäs tuossa Pajerossa lukkohommat no etuakselilla ei taida olla mutta entä takana? Jos ei ole vakiona niin saako jostakin offikaupasta?
Ja kai nyt jollakin on jotain sanottavaa tuosta Terrano II:sta.?
Ja entäs tuo Toyota eli tuo bensa moottori tekeekö sillä oikeen mitään?
Minne ihmeeseen se emätäsi tuolla autolla nyt meinaa mennä jos lukkoja oikeasti kaipaa? Kunnon karheet renkaat alle vaan niin ei se lukkoja kaipaile.
Eikä tämän palstan käyttäjillä taida kovin monella olla kokemusta noista 90-luvun lopun tai 2000-luvun maastureista. Ainakaan maastokäytössä. Suomessa kun ajellaan noilla vanhoilla 80-luvun paskoilla.
Patrolli se olla pitää, tuossa patukassa minkä linkitit on sama kone (tieten) ku GR:ssä, ja ei siinä muuta heikkoa oo ku kansi, oikein pidettynä/ajettuna kestää, itellä ei ainakaan mitään ongelmia. sillä ne kannet näistä saa paukkumaan ku ensin huudatetaan ja sen jälkeen sammutetaan melkeen vauhdista ;)
Patrolli se olla pitää, tuossa patukassa minkä linkitit on sama kone (tieten) ku GR:ssä, ja ei siinä muuta heikkoa oo ku kansi, oikein pidettynä/ajettuna kestää, itellä ei ainakaan mitään ongelmia. sillä ne kannet näistä saa paukkumaan ku ensin huudatetaan ja sen jälkeen sammutetaan melkeen vauhdista ;)
Onkos se niin vanha kone...hmm onkohan siihen tapahtunut mitään päivityksiä eli onko hevosia saman verran kuin gr:ssä ja tuossa uudemmassa korimallissa. Sitä vaan mietin että onkohan siellä yhtään niitä hevosia piilossa että kestäisikö kone, ja saisiko siitä yhtään lastuttamalla/ohjelmoimalla lisää voimaa.
Minne ihmeeseen se emätäsi tuolla autolla nyt meinaa mennä jos lukkoja oikeasti kaipaa? Kunnon karheet renkaat alle vaan niin ei se lukkoja kaipaile.
Eikä tämän palstan käyttäjillä taida kovin monella olla kokemusta noista 90-luvun lopun tai 2000-luvun maastureista. Ainakaan maastokäytössä. Suomessa kun ajellaan noilla vanhoilla 80-luvun paskoilla.
No joo kyllähän porukka paljon vanhemmalla kalustolla harrastaa, mutta varmasti monikin on noita minun listaamia autoja käynyt koeajamassa edes vähäsen, itse kun en ole listaaman kaltaisilla autoilla ajanut metriäkään joten se pienikin tieto olisi tarpeen.
No siis emäntähän ajelee asfalttiteitä mutta minä kuljen kalalla ja metsällä ja etenkin se myöhäinen hirvenmetsästys vaatii hieman korkeamman auton kun lunta alkaa teillä olemaan 15-30cm. Ja omasta mielestä lukkoja tarvii hyvinkin monesti, sekä tuollaisilta autoilta kuin Patrolli ja Land cruiseri terrano voisi hyvinkin olettaa että se lukko sinne taakse olisi laitettu jo tehtaalla.
Esim tuo työautoni Hilux niin onhan se surkea kulkemaan kun vähänkään joutuu tiukempaan niin ei pyöri kuin yksi rengas edessä ja yksi takana...
ja melkein jo väittäisin että tuokin ML on kovempi etenemään mitä tuo hiluxini vaikka eihän tuosta ML:stä oikeasti ole mökkitietä pahempaan paikkaan, mutta tuossakin alla olevalla videolla hiluxi ei olisi päässyt kohdan 5min tilanteestä ohi. Mutta tuollaiseen katumaasturiin ei taida kehdata laittaa karkeita renkaita, taitasi oikeat offarit nauraa mulle :)
http://www.youtube.com/watch?v=cyVd8vMvdjY&feature=related
Joo huomasin että suurin osa listaamista autoista on myyty mm terrano josta pidän mutta se meni ehkä tulee toinen ja muuan vastaus että olisiko tuollaisesta terraanosta mihinkään. Mutta annan olla nuokin myydyt pirssit tuolla koska luultavasti autoni tulee olemaan joku listaamnistani malleista.
mun ehdotus
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/2709900
Ja miksei kukaan ole ehdotellut mitsuja, kuten tämä näin esimerkkinä http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2566997 onko noi jotenkin huonoja vai?
Ja miksei kukaan ole ehdotellut mitsuja, kuten tämä näin esimerkkinä http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/2566997 onko noi jotenkin huonoja vai?
Minulla ei ole kokemusta nuista asettamistasi vaihtoedoista maastokäytössä, mutta työnpuolesta olen joutunut tekemisiin parin pajeron, hiluxin, kolmen hzj 80, parin hj 60 kanssa. Tältä pohjalta sanoisin että jos vaan suinkin voit niin osta joku muu kuin pajero.
Tässä muutama perustelu:
- Moottori, omastamielestäni ei sovi luonteeltaan maasturiin, kaupungissa saa kepittää koko ajan.
- Vaihteisto, ei kovin kestävässä maineessa ainakaan omissa silmissä, työpaikalla ollut kaksi ja molempiin tehty laatikkoremontti.
- Maasto-ominaisuudet, vakiona hyvin pitkälti lava-autojen tasolla, etupäässä ei ole häävisti joustoa vakiona.
Onkos se niin vanha kone...hmm onkohan siihen tapahtunut mitään päivityksiä eli onko hevosia saman verran kuin gr:ssä ja tuossa uudemmassa korimallissa. Sitä vaan mietin että onkohan siellä yhtään niitä hevosia piilossa että kestäisikö kone, ja saisiko siitä yhtään lastuttamalla/ohjelmoimalla lisää voimaa
Voihan siinä olla jo sähköinen ruiskutuspumppu, GR:ssä on ainaki ollu, ei välttämättä täällä suomessa. ja cooleri on kans, mikä on GR:ssä omasta mielestä iso puute :D
mun ehdotus
http://www.nettiauto.com/jeep/grand-cherokee/2709900
Kiitos ehdotuksesta mutta jos se olisi grand-cherokee niin pitäisi olla uudempaa korimallia.
Voihan siinä olla jo sähköinen ruiskutuspumppu, GR:ssä on ainaki ollu, ei välttämättä täällä suomessa. ja cooleri on kans, mikä on GR:ssä omasta mielestä iso puute :D
Ok...eli ei mikään aivan uusi laitos tuo moottori, mutta eihän se sitä meinaa että se olisi huono.
Mutta laskeskelin tuossa noita tulevia kilometrejä ja vaikka työajoja ei tule autolla yhtään niin helposti saan kerättyä sen 15tkm mittariin vuodessa metsästys ja kelkkailu reissujen takia ja se alkaa olemaan siinä rajoilla että melkein kannataa ajaa 10 litraa kuluttavalla diiselillä ennemmin kuin bensalla koska nuo jeepit ja ML:llät on syöppöjä bensana...varsinkin jos noita bensoja alkaa polkemaan reilummasti niin vievät helposti 13-14litraa sadalle kun taas diiselissä se ei niin paljon vaikuta, ainakin omien kokemusten mukaan.
Ja kyllä tuo vm 2000-> Terrano alkaa mielyttämään jotenkin ulkoisesti ja muilta ominaisuuksilta, vaikka ei tuo ihan viaton vehje olekkaan, ilmastoinninkennot, virtalukot yms. Pitäisi vielä katella läheltä auto jota kävisi koeajamassa että miellyttääkö se puoli.
Lukkoahan noissa ei taida takana olla mutta saisikohan mistään. Kai siellä kitkalevytyyppinen perä on että pystyykö sitä tiukkomaan ja huoltamaan helposti.
Rekisteröimätön
24.08.2009, 13:10
ja melkein jo väittäisin että tuokin ML on kovempi etenemään mitä tuo hiluxini vaikka eihän tuosta ML:stä oikeasti ole mökkitietä pahempaan paikkaan, mutta tuossakin alla olevalla videolla hiluxi ei olisi päässyt kohdan 5min tilanteestä ohi. Mutta tuollaiseen katumaasturiin ei taida kehdata laittaa karkeita renkaita, taitasi oikeat offarit nauraa mulle :)
http://www.youtube.com/watch?v=cyVd8vMvdjY&feature=related
.
Kyllä varmasti ML etenee paremmin tuollaisissa paikoissa kuin lukoton vaihtoehto eli ne tasauspyörästön lukot tai tuollainen jarruttelutekniikka pitää tuollaisissa paikoissa olla. Eikös ainakin uudemmissa ML:issä ole sitä jarruttelutekniikkaa, senkin toiminta tosioloissa olisi suotavaa jonkun testata.
Karkeat renkaat vaan alle ja ML koitokseen, varmasti kukaan ei naura, jotkut kateelliset ehkä sitten jos jotain rikkuu. Ja kuvia tänne palstalle miten etenee tosi tilanteissa. Nuo testiradat ovat usein tarkkaan mitoitettuja juuri määrätyntyyppiselle ratkaisulle joten kiinnostavaa on miten auto selviää tosi tilanteissa.
No kysytäämpä vielä yhdestä autosta eli Land Rover Discovery II ja faceliftinä eli jossa hieman muuttunu puskurit ja etuvalot yms..
Lähinnä että jos tuota vertaillee Terranoon että kumpi olisi "parempi" ulkonäköasioista ei kannata puhua koska ne on makuasioita, mutta lähinnä miten discon luotettavuus ja korjausten ja varaosien hinta eli onko kalliimpi pitää kunnossa kuin Terrano.
Itseä discossa huolettaa lähinnä tuo laiskuus eli taitaa olla jotain 18sekunttia nollsta sataan joka on 5 sekunttia enemmän kuin nissanin, joka varmaan jo näkyy ohituskiihtyvyydessä.
Noissa viimeisissä Disco II:ssa on jo vissiin ajonvakautusjärjestelmä? Ja löytyykö taka tai etuakselista lukkoa?
http://www.nettiauto.com/toyota/land-cruiser/2681036Moottori pitäisikö olla diesel?
Unohda Terraaariot ja Discot, olit jo aluksi oikeilla jäljillä. Ei tuo bensamotti ollenkaan hassumpi ole, ainetta tietty maistuu jokunen litra enempi kun dieselillä, mutta alta 15 l/100 km tuollakin ajelee helposti.