Kirjaudu sisään

View Full Version : Kardaanin nivelasiaa..


FinnDRZ
14.08.2009, 07:12
Tällä hetkellä Blazerissa normaalit 2kpl niveliä takakardaanissa, ja jakiksen pää liukukiinnityksellä.
Jos jakiksen päähän laittaa sellaisen tuplanivelen, ja perän päähän normaalin, niin toimiiko liukukiinnitys edelleen? Onko irtoamisen vaaraa tai jotain muuta?

veijon-esso
14.08.2009, 08:01
Tällä hetkellä Blazerissa normaalit 2kpl niveliä takakardaanissa, ja jakiksen pää liukukiinnityksellä.
Jos jakiksen päähän laittaa sellaisen tuplanivelen, ja perän päähän normaalin, niin toimiiko liukukiinnitys edelleen? Onko irtoamisen vaaraa tai jotain muuta?

Toimiihan se liukukiinnitys ja ei ole vaaratilainteita. Mielummin käyttäsin akselia jossa liuku siellä putkessa nivelien välissä, mutta kyllä tollasellakin pärjää.

FinnDRZ
14.08.2009, 08:23
Siinä on myös keskellä liuku, jonka ajattelin lukita. Muutenhan saattaa käydä pieni irtoaminen...

Tuota jakiksen päätä kun on hankalampi luotettavasti lukita. Tai ehkä joku läpipultti liu'un ja akselin läpi?

veijon-esso
14.08.2009, 10:17
Siinä on myös keskellä liuku, jonka ajattelin lukita. Muutenhan saattaa käydä pieni irtoaminen...

Tuota jakiksen päätä kun on hankalampi luotettavasti lukita. Tai ehkä joku läpipultti liu'un ja akselin läpi?

Joo, ei tuplaliukuja mielellään! :-) Keskiliuku lienee helpompi lukita jossei ole intoa muuttaa jakista kiinteälle laipalle.

A45
14.08.2009, 10:41
Muuta se jakiksen pää kiinteäksi. saa tulla katsomaan mun autosta millainen se on.

FinnDRZ
14.08.2009, 11:41
Muuta se jakiksen pää kiinteäksi. saa tulla katsomaan mun autosta millainen se on.

jos on tarvittavat osat jollain, niin saa tarjota...

Timo_L
14.08.2009, 19:48
Tällä hetkellä Blazerissa normaalit 2kpl niveliä takakardaanissa, ja jakiksen pää liukukiinnityksellä.
Jos jakiksen päähän laittaa sellaisen tuplanivelen, ja perän päähän normaalin, niin toimiiko liukukiinnitys edelleen? Onko irtoamisen vaaraa tai jotain muuta?

Kyllähän se jakiksen pää olisi parempi muuttaa kiinteäksi, ja se liuku olisi sitten kardaanissa.

Tuplaristikkopää tosiaan jakikseen ja normiristikko perään. Ja muista kääntää taka-akselin pinioni osoittamaan jokseenkin suoraan kohti jakoaskia (jos ei jo ole), muuten tuplaristikkokardaani aiheuttaa helposti värinöitä vaikka olisi tasapainotettu kunnolla.