View Full Version : lj perävuoto?
komulainen
13.08.2009, 22:00
takaa vuotaa jarru rummun välistä öljyä, varmaan stefa mennyt. minkähänlainen homma tuo on vaihtaa? pitääkö paljoki purkaa? kiitos jo etukäteen.
Jarrut irti, vetari irti, pyöränlaakeri irti, stefa irti, uus stefa ja laakeri paikalleen rymppiholkkeineen ja lukkorenkaineen ja kamat kasaan.
komulainen
13.08.2009, 22:27
motonetisä näkyy olevan stefoja usiampia, onko lj:ssä kevennetty vai täyskevennetty ja mitä nuo etes tarkottaa:confused:
motonetisä näkyy olevan stefoja usiampia, onko lj:ssä kevennetty vai täyskevennetty ja mitä nuo etes tarkottaa:confused:
Mun silmät ei Mutanetin sivuilta löytäny Lj/Rj:n stefoja erkseen, mutta takapyörän laakerisarja löyty, kannattaa varmaan soittamalla varmistaa sisältyykö siihen stefa.
21-1495 Ei kuvaa TOYOTA LAND CRUISER Takap laakeris Toyota
LandCruiser LJ70 ja RJ70 85->89 [1985->1989] 31.90 €
Mulla ainakin oli motonetin asennussarjassa kaikki stefat ja systeemit.
ttimonen
14.08.2009, 07:33
Tämä vuoto leviää kuin sikaflunssa :)
Mulla oli viimeviikolla pitkäntikun laakeri sökö ja eilen vaihdoin lyhyenpuolen laakerin ku alko myös se tiputtaan.
Motonetin laakerisarjassa on kaikki tarvittavat hilppeet, ei kannata etsiä pelkkää stefaa kun kumminkin
laakerikin sökönä kun vuotaa.
Rekisteröimätön
14.08.2009, 08:26
Mulla aiheutti tukossa tai huonosti hengittävä huohotin jatkuvasti vuotoja milloin mistäkin vaan ei enään kuin on tarpeeksi iso putki sisältä ilman takaiskuja.
Niin tosiaan unohtui mainita että se akseliputkessa oleva stefakin pitää vaihtaa! :D
komulainen
14.08.2009, 19:15
miten v....ssa sen laakerin saa irti? on ku yhtä rautaa :mad:
komulainen
14.08.2009, 19:23
hain motonetistä laakeri ja stefa satsin 54,60e ei paha kun sais entisen pois
lepoantti
14.08.2009, 19:33
jos ei ole todella hyvää ulosvetäjää niin rymppiholkin ehjänä irroitus on liki mahdotonta. helpoin tapa lienee hioa cnc-ohjelmoitavalla rälläkällä rymppiholkki sen verran ohueksi että se antautuu, metallitaltalla kun lyö siihen tasaiseksi hiottuun kohtaan niin holkki pyörähtää helposti. sit se lähtee purkautumaan hyvin.
kasaamisessa on sitten toho tai butaanipoltin hyvä millä saa holkkia tarpeeksi laajennettua lämmöllä että se menee paikalleen, ja kannattaa sit laittaa se kerralla oikeinpäin ettei sitäkin tartte särkeä.
Niin tosiaan unohtui mainita että se akseliputkessa oleva stefakin pitää vaihtaa! :D
Niin tosiaan,tuo akseliputkessa oleva stefa pitää sen öljyn sisällä.Laakeria ei tarvi välttämättä purkaa,jos ei samalla halua sitä uusia,mikä on kyllä viisasta,ku menee samalla purkamisella.Ja sit voi vaihtaa sen kurasuojakumin ku purkaa vanhan laakerin pois.
komulainen
14.08.2009, 21:02
Holkki on pois, mutta laakeri ei lähe mihinkään
Arska-tehtaalta
14.08.2009, 21:50
Lisää voimaa, tai ajele olutohjattavalla rälläkällä sisäkooli poikki. ÄLÄ ajele liian syvälle, ettei tule vetariin jälkiä.
komulainen
14.08.2009, 22:04
nyt mää korkkaan pari olutta ja saunaan sitte itken itteni uneen ja huomena uus raivo päälle:)
Joo siitä laakerin sisäkoolista kannattaa ajaa semmonen siivu pois että kuulat mahtuu tulemaan pihalle, sit lähtee se laakeripesä irti ja sit vetää sisäkooliin taas siivun ja lyö siihen taltalla et kooli halkeaa.
Kasatessa jäähdyttää vetaria jääspraylla ja lämmittää laakeria kuumailmapuhaltimella.
ttimonen
15.08.2009, 08:03
Uutta laakeria hakatessa sisään on hyvä apuväline n.43mm sisähalkaisijaltaan oleva putki. Sillä saa tasaisesti hakattua uuden laakerin sisään. Rymppi tipahtaa nätisti kun malttaa kunnolla kosaanilla lämmittaa ennenkuin tiputtaa.
komulainen
15.08.2009, 14:25
nyt ois auto taas kasassa olihan melko ahellys. piti tosiaan kuulat kynsiä ensin pois ennen ku pääsi etes kunnolla työstään. kiitos kaikille neuvoista ja vinkeistä