View Full Version : Jeep GC:n laatikosta
Mistäköhän Jeepin automaattilaatikko ottaa tiedon turbiinilukolle,kun ongelmana on se että laatikko "hakkaa"lukkoa päälle ja pois.
Laatikkoon on tehty täys remppa vajaa 20tkm sitten,uusittu kaikki liikkuva.
Tuleeko lukitus tieto nopeusmittarin anturilta vai jostain muualta.
Niin autohan on Jeep Grand Cherokee vm:94 5,2l V8 Laatikko on np?
TPS anturi vaikuttaa nopeussignaalin lisäks, ja jarrupolkimella on katkaisija.
Loota on vissiin tossa vielä AW-4.
Hankaloittaa tota vianetsimistä viell se,et kun se ei aina renaa,vaan saattaa välill pelittää montapäivää ihan ookoo ja sit taas temppuilee.
Mulla on Dodgessa vähän samaa ongelmaa, lukko saattaa tippua pois päältä ihan yks kaks, ja menee päälle jossain vaiheessa. Kerran se hakkas lukkoa päälle ja pois reilun sadan kilsan matkan, ihan koko ajan. Silloin satoi vettä kaatamalla, joten ajattelin että vika on jossain liitoksessa. Kävin kaikki läpi mut mitään ei löytyny.
Mut tollanen satunnainen vika on todella veemäinen ettiä. TPS:än säädön vois ainakin tarkistaa.
Mistäköhän Jeepin automaattilaatikko ottaa tiedon turbiinilukolle,kun ongelmana on se että laatikko "hakkaa"lukkoa päälle ja pois.
Laatikkoon on tehty täys remppa vajaa 20tkm sitten,uusittu kaikki liikkuva.
Tuleeko lukitus tieto nopeusmittarin anturilta vai jostain muualta.
Niin autohan on Jeep Grand Cherokee vm:94 5,2l V8 Laatikko on np?
Taitaa noi Grandit missä V8 olla moparin lootalla, joten en ole 100- varma mistä tieto tulee. Mutta ainakin XJ:n AW4 ottaa tiedon muistaakseni sekä laatikon nopeusanturilta että TPS:ltä, jos varsinkin TPS on rikki niin loota tekee ihan mitä sattuu.
Oma grandi teki samaa ja korjaantu kun vaihdoin TPS anturin. Mittaamalla sain samat arvot vanhasta ja uudesta anturista mutta kun vanha anturi lämpeni niin lukko alkoi hakkaamaan. Kylmänä toimi ok. Mitäs laatikkosi teki jotta täyden remontin teit ja mitä maksoi????
Ei ole Grand Cherokeissa AW-4 -automaattia, paitsi vain (siis vain) 1993 malleissa ja vain kuutoskoneissa!!
TPS tai vaihteiston nopeusanturivika (nopeusanturi sijaitsee vaihteiston vasemmalla puolella, jakolaatikon edessä, ensimmäinen töpseli silläpuolella jakolaatikon edessä)!! Anturi on todennäköisesti toi: http://www.jamant.fi/nopeusanturi-cro4800879-p-907.html (vuosimallijako ei täsmää, kun en ole jaksanut joka osaa filmiltä vuosimallijaolla etsiä)!!
EDITTIÄ: Katsoin filmiltä ja näköjään ei kasikoneisessa (vaihteisto 46RH) ole koko anturia!!! Ainakaan filmiltä ei löytynyt!!! Kuutosen perässä olevat automaatit on 44RE ja 42RE -vaihteistoja ja niissä on vastaava anturi, mutta numero ei ole sama kuin edellämainitun linkin numero!!!
EDITTIÄ 2: Ja linkin anturi on sama noissa 94-98 mallin kuutos automaateissa vaikka numero on eri filmillä, ainakin ne numerot kääntyy samaan tuotteeseen!!!
Oma grandi teki samaa ja korjaantu kun vaihdoin TPS anturin. Mittaamalla sain samat arvot vanhasta ja uudesta anturista mutta kun vanha anturi lämpeni niin lukko alkoi hakkaamaan. Kylmänä toimi ok. Mitäs laatikkosi teki jotta täyden remontin teit ja mitä maksoi????
Laatikko sylkäs öljyt pihalle turbiinin kaulalta,remppa makso pyöreesti 2000€
TPS anturi on vast (6kk) sit vaihdettu,eivaikutusta.