Kirjaudu sisään

View Full Version : G:hen 35 "

tth
06.08.2009, 21:24
Kävin ajamassa Juuassa pari päivää FOT:ia ja taisi perkle puraista muukin kuin hyttynen; puri offi kuume. Ja kun mun G ei meinaa mennä kaupaksi niin saako G Mersuun 35" kumit alle ilman kerjuu kirjettä Akelle ? Löytyykö joltakin dokumenttia jonka kanssa voisi lähteä iskemään juttua katsastus konttorille ?

HV
06.08.2009, 21:41
ei saa

tth
06.08.2009, 21:54
Onko kukaan kokeillut saada lupaa Akelta ? Perusteet olis jo omasta takaa kun urakoin metsässä, mutta tuleeko anomus bumerangina takas joka tapauksessa vaikka kuinka perustelisi ?

HV
06.08.2009, 21:55
on ollu vetämäs jo muutaman kuukauden :) työperusteella saa 35"

tth
06.08.2009, 22:31
Kunhan tietoa tulee niin pidä asia esillä. Jos ei G mee kaupaksi niin talven aikaan pitää rakennella helma vahviketta. puskuria ym.ym. niin siinä samalla tekisi tilaa myös 35" renkaille.

HV
07.08.2009, 20:42
jep, ei tarvi kun katkasta se etupyörän takana oleva runkoputki viistosti korikiinnikkeen kohdalta niin pitäs 35" mahtua hyvin pyöriin sisäänjoustoissakin.

pee
07.08.2009, 20:52
jep, ei tarvi kun katkasta se etupyörän takana oleva runkoputki viistosti korikiinnikkeen kohdalta niin pitäs 35" mahtua hyvin pyöriin sisäänjoustoissakin.

hyvin ja hyvin...

miks tarvii 35" ?

Yölento
07.08.2009, 21:05
on ollu vetämäs jo muutaman kuukauden :) työperusteella saa 35"

Tainnu tulla "hylsy", mulla meni vähän toista viikkoa kun oli laput postissa. Käsittelijä vielä soitti ja tiedusteli.

HV
07.08.2009, 21:35
no ei välttämättä tarvikkaan mutta kun oli muutakin lupa-anomusta niin samalla kokeilen niitä. Mulla on kyllä paperit millä saa geehen pelkällä muutoskatsastuksella 34" korkeat mutta on aika heikosti ton kokoisia maastorenkaita tarjolla.

Ja ei ole tullut hylsyä vielä... mikähän vittu sielä oikein kestää kun on jo 2-3 kuukautta siitä kun pistin paperit postiin :(

tth
07.08.2009, 23:06
no ei välttämättä tarvikkaan mutta kun oli muutakin lupa-anomusta niin samalla kokeilen niitä. Mulla on kyllä paperit millä saa geehen pelkällä muutoskatsastuksella 34" korkeat mutta on aika heikosti ton kokoisia maastorenkaita tarjolla.

Ja ei ole tullut hylsyä vielä... mikähän vittu sielä oikein kestää kun on jo 2-3 kuukautta siitä kun pistin paperit postiin :(

No ne kesälomat sotkee siinäkin laitoksessa.

-MaTTi-
08.08.2009, 12:32
No ne kesälomat sotkee siinäkin laitoksessa.

Kyllä siellä kaikkee muuta on sotkemassa kuin kesälomat, ei riitä "resurssit" näihin hommiin tai ei muuten vaan kiinnosta hoitaa kansalaisten asioita. Hyvin tyypillistä että oikeesti kiireellisetkin poikkeuslupapaperit viipyy 3 kk, vaikka on luvattu jo moneen kertaan aiemmin että ensi viikolla tms.

-Stedt-
08.08.2009, 12:50
Onko tuo 35" Suurin koko minkä työperusteella saa, jos saa:confused: .Kaveri on moto kuskina ja joutuu ihan oikeesti rymyymään monesti pahoissa paikoissa, joskus oli puhetta että pistäs anomuksen vetämään.

vimakuus
08.08.2009, 13:57
Tarviiko ne maastokumit saada ihan välttämättä otteeseen? Mulla ainakin tulee aika vähän kilometrejä mersuun ja jos sillä ajan enemmän tai pidemmälle, niin sitten vaihdan siihen maantiekäyttöön sopivammat renkaat. Ei ole iso homma vaihtaa ja kalliit renkaat ei kulu turhaan maantiellä.

Kerran on poliisit pysäyttäneet ja silloinkin pysäytyksen syy oli se, että boggerit tuli n. 10cm levikkeistä yli. Tästä matka jatkui ilman sakkoa tai edes huomautusta, kun kerroin asiallisesti, että nämä eivät ole "käyttörenkaat" ja olen menossa maastoajoihin. Otteessa siis 215/75r16 ja tuolloin alla 35/16r15.

HV
08.08.2009, 14:17
Tarviiko ne maastokumit saada ihan välttämättä otteeseen? Mulla ainakin tulee aika vähän kilometrejä mersuun ja jos sillä ajan enemmän tai pidemmälle, niin sitten vaihdan siihen maantiekäyttöön sopivammat renkaat. Ei ole iso homma vaihtaa ja kalliit renkaat ei kulu turhaan maantiellä.

Kerran on poliisit pysäyttäneet ja silloinkin pysäytyksen syy oli se, että boggerit tuli n. 10cm levikkeistä yli. Tästä matka jatkui ilman sakkoa tai edes huomautusta, kun kerroin asiallisesti, että nämä eivät ole "käyttörenkaat" ja olen menossa maastoajoihin. Otteessa siis 215/75r16 ja tuolloin alla 35/16r15.

valitettavasti suomenmaasta löytyy niitäkin poliiseja jotka ei ymmärrä harrastusten päälle...

vimakuus
08.08.2009, 14:28
valitettavasti suomenmaasta löytyy niitäkin poliiseja jotka ei ymmärrä harrastusten päälle...

Sekin on ihan totta. Tuolloin oli kolme virkavallan edustajaa paikalla. Kaksi ihmettelemässä renkaita/vanteita ja yhden kanssa keskustelin mikä edusti parempaa sukupuolta. Mutta tuurilla ne laivatkin seilaa :)

Hilari
09.08.2009, 23:32
ei sieltä välttämättä hylsyä tule vaikka anomus viipyy muutaman kuukauden...
mulla meni rapiat 4kk, melkein 5kk, maaliskuussa anomus sisään ja toukokuussa soitin ja luvattiin ens viikolla, mutta ei kuulunut, sitten soittelin heinäkuun puolivälissä ja tuli ens viikolla kuten lupasivat...
eli tässä oli 35" haussa ja ne sain, kun perusteena työkäyttö missä tuo vehje onkin...
taitaa vaan olla noita hakemuksia niin paljon, että sellaiset lanketit joissa haetaan useampia muutoksia tuppaa jäämään muhimaan hakemusnipuun...