View Full Version : runko-ohjattu auto. trial/suunnistus
taas sai hulluja ideoita ja tuli mieleen että jos tekis runko ohjatun auton :D
ei olis ainakaan särkyviä murroksia, mutta mites noissa kisoissa kelpaisko mihinkään luokkaan?
Tais olla runko-ohjaus kielletty trialissa.
Joskus ainakin trialissa tyrmättiin sillä ettei saa olla muuttuva akseliväli.
En ole noita nyky sääntöjä lukenut niin tarkkaan että käykö nykyään.
http://www.uniknick.de/images/Uniknick_Gaib_50_Jahre.jpg
http://www.uniknick.de/Galerie/UK52_NrXX_3.jpg
Tälläinen olis kova peli, MB Uniknick. Ja kyllä, se on linkku Unimog. Samat porttaalit jne.
Oli tuola säännöissä että promodissa ja protoissa runko-ohjaus kielletty.
Sääntöjä. http://www.autourheilu.fi/attachements/2009-01-22T16-15-29262.pdf
no täytyy tehdä vissiinki sitte sellanen hupi/paskaringin heitto auto!
Teet koko akseleista käännettävät.
Sehän olis melkein sama.
Sais ainaki kippaamaan helposti nurin runko-ohjauksella! :D
Ei noi pyöräkoneet ainakaan hirveen stabiileja oo, ehkä muutaman kerran tullut kahdella renkaalla ajettua.
en jaksa ettiä mut muistaakseni trialissa vain olka akseli ohjaus sallittu
Byrocrat
01.08.2009, 22:46
Trialissa runko-ohjaus kielletty, olipa sitten luokka mikä tahansa.
Inhorealisti
Saiskohan HS:ssä kuitenkin ajaa, jos laite olisi turvallinen?
Entä saisiko HS:ssä ajaa kuusipyöräisellä?
Saiskohan HS:ssä kuitenkin ajaa, jos laite olisi turvallinen?
Entä saisiko HS:ssä ajaa kuusipyöräisellä?
Eli Byrocrat JO SELKEÄSTI ILMOITTI:
"Trialissa runko-ohjaus kielletty, olipa sitten luokka mikä tahansa":rolleyes::rolleyes::rolleyes:
En mää muuten tiiä, mutta ton määki tajusi...:D:D:D
Saiskohan HS:ssä kuitenkin ajaa, jos laite olisi turvallinen?
Entä saisiko HS:ssä ajaa kuusipyöräisellä?
Suora lainaus vuoden 2008 Sipoon kilpailukutsusta jossa HS oli mukana.
TEKNISIÄ SÄÄNTÖPOIKKEAMIA:
RYHMÄ HARRASTE-STANDARD:
- RENKAAN MAX. HALKAISIJA 125 CM
- AUTON KOROTTAMINEN SALLITTU.
- PUSKURIT VAPAAT
- LOKASUOJIEN AVARTAMINEN SALLITTU.
- MOOTTORIN VAIHTO APULAITTEINEEN SALLITTU, VAIHTEISTO VAPAA.
- AUTON EI TARVITSE OLLA TIELIIKENNEKATSASTETTU EIKÄ REKISTERÖITY.
- TASAUSPYÖRÄSTÖJEN 100 % LUKITUS SALLITTU.
TURVALLISUUSMÄÄRÄYKSET SÄÄNTÖKIRJAN RYHMÄJAON MUKAAN, HARRASTE-STANDARD LUOKITELLAAN STANDARD RYHMÄÄN AUTOKOHTAISEN KATSASTUSKORTIN JA TURVALLISUUS SÄÄNTÖJEN MUKAAN.
JÄRJESTÄJÄ EI SUOSITTELE OSALLISTUMISTA AUTOLLA JOSSA ON KÄYTÖSSÄ TOIMIVAT TURVATYYNYT. JÄRJESTÄJÄ EI VASTAA VAHINGOISTA MITKÄ AIHEUTUVAT TURVATYYNYJEN LAUKEAMISESTA.