Kirjaudu sisään

View Full Version : golfin tärräys

KIM
28.07.2009, 16:38
Hei!
Tällä offipalstalla on varmaan parempi asiantuntemus tähänkin autoon kun jollain tuninkilöpöhousufoorumilla.

Mulla on golfissa sellanen vika, että se täristää sillon kun on veto päällä. Katsastuksessa eivät löytäneet vikaa. Renkaat tässä on turhan leveet ja sekundat. Oletan kuiitenkin, että jos renkaiden takia tärräis ni tekis sitä myös vapaalla rullatessa.

Tää on -01 farkku etuveto ja kerran kaadettu pari vuotta sitten. Talvella nyt ainakin kulki täristämättä, eli on kaadon jälkeen ollut ajoltaan erinomainen. Mistä pitäs ettiä vikaa?

Profi
28.07.2009, 17:22
No jos se vaan vedossa täristää ni vika saattaa olla vetonivelessä

mehtämörö
28.07.2009, 18:52
No jos se vaan vedossa täristää ni vika saattaa olla vetonivelessä

Samaa veikkaan.. kaverilla oli seatissa sama vika ja ne nyt taitaa olla samoja autoja ja täristys loppu nivelien vaihdolla

VesaN
28.07.2009, 21:16
toden näköisesti oik.sisempi murros(lähellä pakoputkea>rasva kuivaa>täristää)

KIM
28.07.2009, 21:35

Olisko vielä jotain konstia millä tuon varmistais? Suojakumin nyt ainakin voi kattoo onko ehjä. Mitäs jos on ehjä kumi? Otanko kumin pois ja laitan rasvaa? Vai osaiskohan nuo nivelet kokeilla käsin renkaan ollessa ilmassa?

Unohdin mainita, että täristää myöskin moottorijarrutuksessa, mutta ei varmaankaan muuta diagnoosia suuntaan tai toiseen.

KIITOKSIA NEUVOISTA!

Arvasinhan minä, että täältä löytyy vinkkiä. Olen nykyään entistäkin tumpelompi näiden autojen kanssa kun on nousukautena mennyt niin lujaa, ettei ole tarvinnut ite korjata. Nytkin on kyllä töitä niin, että työpäivät venyy näköjään 18 tuntiin. Joutuu kuitenkin tekemään töitä, että saa töitä. Aiemmin ne tuli itekseen. Vaikka veisinkin Golfin korjaamolle niin tuo lähikorjaamo on vähän sellanen, että täytyy itse kertoa mikä on vikana ja miten se korjataan...

Olen tuota Golfia koittanut ylihintaan myydäkin jo marraskuusta asti. Täytyy kai alkaa räpeltään siihen tehoa ja ilmastointia. Kumpaakaan siinä ei ole ollut vakiona. Vaimo ei suostu ajamaan tollasella 90 hv hikisellä nuhapumpulla. Osaatteko suositella jotain hyvää foorumia jossa oltais volkkariin erikoistuttu? En ole kuuklella löytänyt. Entä pajaa virilastun laittoon ja syöttöjen säätöön? Nii ja ei mulla ole kyllä hajuakaan kuka tuon ilmastoinnin myis ja asentais... Merkkiliikkeet olen aina kiertänyt kaukaa.

Suiza410
28.07.2009, 22:42
Osaatteko suositella jotain hyvää foorumia jossa oltais volkkariin erikoistuttu? En ole kuuklella löytänyt.

Toi on ainaki:
http://www.ffp-motorsport.com/

Mika.U
29.07.2009, 09:08
Toi on ainaki:
http://www.ffp-motorsport.com/

Tää taitaa olla se oikeempi ffp.fi

com. päätteinenki taitaa vielä viedä perille.

bluevan
29.07.2009, 09:25
www.ffp.fi <- Linkki etusivulle

http://www.ffp.fi/bb/index.php <- Linkki suoraan foorumille

jake74
29.07.2009, 10:05

sisempien nivelien vaihto autto kaverin kolopalloon ku se kans täristi vetopäällä.