View Full Version : Onko tietoa lr v8 dieselöinnistä
lantikka
20.10.2004, 19:31
Onko kukaan tehnyt moista viritystä tuossa olin kuulevinani, että olisi peräti joku laippa jolla saisi heitä sisään tyylillä vaihdettua esim gmc 6.5 turbo koneen lantikan keulille tietääkö kukaan, vaisin ruveta visioimaan? Kannattaa vissiin laittaa samalla joku automaatti loota ennen jakovaihteistoa.
Pistäkää tietoa paremmin tietävät. Kiitos
quote: People have successfully converted to diesel engines. The GM 6.2L v8 diesel is a wide engine that barely fits and the bigger 6.5 should also fit with Defender inner wings. Fuel economy can be the same as an economy tuned small block petrol V8 to maybe 50% better depending upon gearing and driving habits. Be advised the GM V8's are wider than the GM 350 engine and you need additional clearance at the rear sides for maintenance.
Lainaus on tuolta:
http://www.cruzers.com/~twakeman/LR/V8Conversion.htm
Ja tuolla lisää 6,2L :
http://www.aloharovers.com/howto/diesel/
http://www.aloharovers.com/howto/diesel/IMAGES/final01.jpg
Ahdasta on.
Edited by - HäRVeli on 20/10/2004 21:22:03
Onhan nuista kaiketi juttua ollu www.landroverenthusiast.com sivuilla..
T:Jukka
RR92
joo ja toi 6.5turpo diesel on aika janone n.400-450km reipasta ajoa ja 90 litraa lientä menee.. 6.2 vie vähemmän.
Note! This message was posted anonymously!
lantikka
21.10.2004, 07:49
joo, mutta onko kukaan täällä tehnyt?
Nykyistä noin 20-25 ltr /100 km bensaa niin vaikuttaa kivemmalta.
No täytyypä lukaista oikein huolella tuo projekti läpi.
Onko noista myllyistä muita kokemuksia?
Niinpä ja sitten vielä sellänen juttu että se GM.Riisseli PAINAA ja aikas paljon... nythän se lankku pysyy vielä pinnalla (yleensä...) mutta eroa rankun bentsiinipataan on varmaan yli 100kg ja etuakselin päällä...
Mutta tietenkin joku Wikströmmin 2pyttynen venediesel olis taloudellinen.. Onhan sulla isot tankit ja ainakin Venäjällä vielä on Bensaa myynnissä...
Ylä-Savo@ duunissa
Note! This message was posted anonymously!
lantikka
21.10.2004, 08:24
quote:
Niinpä ja sitten vielä sellänen juttu että se GM.Riisseli PAINAA ja aikas paljon... nythän se lankku pysyy vielä pinnalla (yleensä...) mutta eroa rankun bentsiinipataan on varmaan yli 100kg ja etuakselin päällä...
Mutta tietenkin joku Wikströmmin 2pyttynen venediesel olis taloudellinen.. Onhan sulla isot tankit ja ainakin Venäjällä vielä on Bensaa myynnissä...
Ylä-Savo@ duunissa
Note! This message was posted anonymously!
Niinpä eiko tässä siviili autoa mietin, josko sitä tekisi sellaisen jokapäivä pakun dieselinä, ja sitten tuo bensa syöppö ois varattuna venäjälle varsinkin kun sais vielä vähä runttusta lisää niin te jäisitte horisonttiin :):):):)
No leikkiä tää on he
Joo kyllä vielä kumminkin käyttöautossa kallistusin sen Toyon riisselin kannalle.
Omien kokemuksiani perusteella ,5kpl 6,2d koneita , niin hyviä ei tahdo enää löytää ja 6.5l td koneet on kalliita ja parempi "fuel economy" on kyllä siinä hj;n koneessa.
Mutta niistä ´GM koneista ja niiden löytymisestä yhteys vaan Humrman,iin se tulee vissiin yhen hummerin kanssa messuille ...
Ylä-Savo@ duunissa
Note! This message was posted anonymously!