View Full Version : OZI+Haicom GPS ongelma..
Eli nyt jostain syystä on ilmaantunut sellainen probleema kun tuon GPS hiiren laittaa läppäriin niin sen näytöllä alkaa kaikki ikonit ja palkit vaihtamaan paikkaa keskenään hyppien laidasta toiseen. Mikä sen saa aikaan, miksi se tapahtuu kun GPS moduuli kytketään kiinni eikä sitä ole aikaisemmin esiintynyt. Itse en löydä syytä joten tarviin nyt asiantuntijoiden apua jotta suunnistuslaite taas alkais toimimaan kiitos paljon. Terv. PR
Note! This message was posted anonymously!
Itelläni rupee hiiri joskus pomppimaan mielivaltaisesti (läppäri Magellan softalla + Magellan SporTrak map GPS).
En tiiä tarkalleen, millä oon saanu pelittämään taas ok,
mutta jotenkin tuntuis liittyvän vehkeitten käynnistysjärjestykseen, tai jotain semmosta.
- Jeep ZJ, kun haluat purjehtia mukavasti mättähältä mättähälle.
- Finnish Jeep Driver's Club www.fjdc.org
- Päijät-Hämeen Maastoautoilijat PäHäMa (http://www.phnet.fi/public/pahama/)
quote:
Eli nyt jostain syystä on ilmaantunut sellainen probleema kun tuon GPS hiiren laittaa läppäriin niin sen näytöllä alkaa kaikki ikonit ja palkit vaihtamaan paikkaa keskenään hyppien laidasta toiseen. Mikä sen saa aikaan, miksi se tapahtuu kun GPS moduuli kytketään kiinni eikä sitä ole aikaisemmin esiintynyt. Itse en löydä syytä joten tarviin nyt asiantuntijoiden apua jotta suunnistuslaite taas alkais toimimaan kiitos paljon. Terv. PR
Ekaks tulee mieleen että läppäri luulee GPS'ää hiireksi.
Boottaa läppäri ilma GPS'ää, asenna GPS vasta kun läppäri on
kunnolla käynnistynyt ja kerro miten kävi
-teppo
mikä käyttis sulla on ?
onko sulla usb vai sarjaportti GPS ?
Windows XP, GPS menee USB väylän kautta. T. PR
Haicomin data muistuttaa hiiren dataa, ja kun katot control-panelista niin huomaat, että lärpättimeesi on plug and play- sydeemit lisänneet yhden hiiren lisää.. Mulla pelittää homma niin, että pitää käynnistää läppäri ensin, ja sitten iskeä haicomi kiinni. Ilmeisesti kone ei käynnistyttyään enää etsiskele hiirtä. Käyttis on W2K. PasiK
Joo...niin tää näyttää olevan että ensin läppäri auki ja sitten vasta gps-hiiri käynnistymisen jälkeen sisään ja taas pelaa ilman ongelmia. Kiitokset..olin käyttänyt systeemiä vaan autossa aina samalla lailla joten en ollut probleemaan törmännyt mutta nyt kun kävin kokeilemaan pihamaalla niin siinä se sitten ilmeni että näin pienestä voi laite seota.
:) T. PR
hpotteri
20.10.2004, 21:38
quote:
Itelläni rupee hiiri joskus pomppimaan mielivaltaisesti (läppäri Magellan softalla + Magellan SporTrak map GPS).
En tiiä tarkalleen, millä oon saanu pelittämään taas ok,
mutta jotenkin tuntuis liittyvän vehkeitten käynnistysjärjestykseen, tai jotain semmosta.
- Jeep ZJ, kun haluat purjehtia mukavasti mättähältä mättähälle.
- Finnish Jeep Driver's Club www.fjdc.org
- Päijät-Hämeen Maastoautoilijat PäHäMa (http://www.phnet.fi/public/pahama/)
mulla oli sama onkelma. oikeni sillä kun kursori pomppi hullusti ruudulla niin nyppäsin piuhan com1? portista lennossa irti ja kävin kurkkaa käynnisä/asetukset/ohjauspaneeli/järjestelmä/laitehallinta ruudusta mitä hittoo ja siellä möllötti omituinen hiiri.. no poistin hiiren ja boottasin koneen no sama laulu edelleen. näin edelleen 25boottausta myöhemmin kokeilin jättää hiiren sinne laitehallintaan mutta ainoastaan poistin sen käytöstä kyseisessa kokoonpanossa ja sit rupes pelittää eli ei kai sitten yritäkkään etsiä hiirimörköä kun tietää että sellanen on olemassa mutta ei käytössä.. eikä mulla oo ainakaan gps,än toimintaa häirinnyt.
ohjauspaneeli->järjestelmä->laitteisto->laitehallinta->portit ja siellä nimeää usb:n uudestaan se kyllä herjaa että käytössä ,mutta mitäs siitä , vaatii kyllä sen että sama usb väylä aina gps käytössä jos koneessa monta , muut laitteet toimii kuten ennenkin.