View Full Version : Samurain Kytkin
Onko kellään neuvoja samurain kykinlevyn ja paineasetelman vaihtoon. ?
kun vaihdoin kytkimen sj413:seen, niin nostin moottorin pois keulalta, ei ole vaikea homma, luultavasti kumminkin helpompi tiputtaa laatikko pois, ei ole monellakaan pultilla/mutterilla loota koneessa kiinni, pultit auki, startti, kytkinvaijeri, laatikon takakannake ja välikardaani irti...ja laatikko syliin:)
kiitos vinkeistä! Miten sen levyn keskitys ja painelaakerin paikalleen saanti.?
niin edelliseen vielä, jos otat laatikon irti niin vaidekeppi kanssa irti. itse keskitin levyn ihan silmällä mutta oli helppo katsoo keskelle kun moottori oli pöydällä...ja panelaakerihan on helppo vaihtaa kun laatikko on pöydällä:)
¤Offi-Osku¤
26.07.2009, 15:51
Itse juuri nyppäsin laatikon pois, mutta en kyllä saanut missään asennossa sopimaan pois ennen kuin otti asetelman pois :o
Itse juuri nyppäsin laatikon pois, mutta en kyllä saanut missään asennossa sopimaan pois ennen kuin otti asetelman pois :o
eli sit periaatteessa vois olla helpompi nypätä moottori pois...
Mahtuu se jos näyttää pikkuisen rälläkkää laatikon takatuen kumikiinnikepedille. Siis poikittaispalkin peti.
Leikkasin kolmion muotoisen palasen pois siten että kumille jää vielä hyvin petiä jäljelle + pultinreiät paikalleen.
Noin puoli tuntia sitten oli laatikko sylissä, nyt kaljakauppaan ja pähkimään.
Niin ja jos tipautat laatikon - Samurain , siellä on vielä jotkin piuhat kiinni. Seuraa piuhoja, liitin lötyy konepellin saranapuolen keskeltä.
¤Offi-Osku¤
28.07.2009, 18:18
Joo sitten saa kyllä sopiin kun tarjoo rälläkkää. itse tyydyin nostaan laatikon ylös odotteleen ja asensin kytkimen siittä välistä hyvin onnistu ei mitään ongelmaa. Keskitin levyn tyylikkäällä patentilla M10 pultti ja pari mutterii sopivat hienosti laakeriin ja levyn booreille
No niin, ei olisi pitänyt kaljoja hakea... laatikko edelleen koskemattomana tallissa... kaljalaatikon sisustan salaisuudet taas hyvin selvillä. Alkoi juuri vapaa...
Tartti siis ottaa alas nimenomaan laatikkoremppaa varten, 5. kahisee, työmatka 35km, ei viitsi ajaa kunnes sanoo poks.
Mitähän lienee Samurain suunnittelija meinannut kun ei sovi ei.
tehdasmanuaalikaan n. 480 sivua ei kerro mitään ihmekikkaa millä sopisi ulos ilman
tilantekoihmeitä.
Mutta täytyyhän se sinne takasinkin leipoa aikanaan, silloin joku kohdistuspatentti keksittäneen.
Vitaristi
28.07.2009, 21:29
Räikän jatkovarsi ja sopiva hylsy nokkaan on monesti ollu sopiva keskityshommiin.
¤Offi-Osku¤
28.07.2009, 21:56
Itellä keskitti riittävällä tarkkuudella toi pultti mutteri patentti meni heittämällä laatikko paikoilleen.
2 PIENTÄ tippaa pikaliimaa levyyn ja levy asetelmaan kiinni. Kun laitteet kasassa irtoaa liimaus isommalla vaihteella autoa työntämällä kytkin pohjassa tai jopa startilla kytkin pohjassa jos ei ole pelkoa että auton liikahtaessa se menee tallin seinään;)