Kirjaudu sisään

View Full Version : korotus


Hailuksi
26.07.2009, 08:35
Antakaas konkarit ja viisaammat neuvoja taas tyhmälle... Minkälaisia vinkkejä ja fiksuja ideoita teillä ois antaa hiluksin ( vm.00 SR5) korottamiseen? Tarkoituksena olis säilyttää ajettavuus maantiellä, mutta kummiskin maastossakin pitäis vähä paremmin päästä. Mites sit muutoskatsastus? Kuin paljo tai vähä saa nostaa autoa, ilman muutoskatsastusta? Kiitos taas etukäteen hyvistä vinkeistä ja neuvoista:)

-MaTTi-
26.07.2009, 13:17
Vinkkejä ja ideoita löytyisi parhaiten käyttämällä Hakua (tuolla ylärivissä 3. oikealta). Vaikkapa tällaisen viestiketjun olisit löytänyt: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=52057&

Korkeudenmuutokset vaatii aina muutoskatsastuksen, mutta jos vääntösauvoja pelkästään ruuvailet, se ei ketään kiinnosta.

toyota4x4
26.07.2009, 20:25
laitoin just vallilan takomon jouset taakse niin korottu noin 100mm, eteen tulee 30mm korotus kalikat

Hailuksi
26.07.2009, 21:39
minkäslainen homma korin korottaminen on? Vaatiiko paljon askartelua...

Daddy's Toy
26.07.2009, 21:48
minkäslainen homma korin korottaminen on? Vaatiiko paljon askartelua...

Moikka.

Laitoin omaan 4runneriin 2" korinkorotus satsin.
Ei ollenkaan vaikea homma.Oli kylläkin kaikki palikat sarjassa mukan.
Kymmenen korityynyä pitää vaihtaa.
Vaihdekepin väliin tuli jatkos.
Syyläriä piti laskea.
Ja etupuskuria nostaa.
Oisko puol päivää menny yksin puuhaillessa.:o

mielipuoli
26.07.2009, 23:21
korotin kans itte 4runnerin ja hintaa korinkorotukselle tuli n70e korotus on pikkasen yli 6cm. en muuttanu jäähdyttimen paikkaa ollenkaan. eikä tarvinu putkia ja letkuja jatkella. vaihdekepin leikkasin poikki ja käänsin hieman sitä ja ei muuta ku hitsiliimalla kiinni. nyt vaan vähän lyhempi keppi mutta itellee sopii ainaki paremmin. ohjausakseliin tein nylonista jatkopalan. ja tulipellin reikää piti vähän avartaa ku meinas ottaa ohjausakseli liinni koriin. aika suht helppo homma oli:)

ariman
27.07.2009, 00:37
Oisko puol päivää menny yksin puuhaillessa.:o

Perusta toki korjaamo jos noin nopea ruostuneen pultin avaaja olet :D:D:D.

Daddy's Toy
27.07.2009, 08:16
Perusta toki korjaamo jos noin nopea ruostuneen pultin avaaja olet :D:D:D.

Rälläkkä "avainta" käytin;)
Ei vakuuttais asiakkaita :o

offjake
29.05.2011, 19:54
Moro. eli ei oikein aikasempaa kokemusta tälläsistä maastureiden korotteluista ja en netistä kunnolla löytänyt, eli miten olis helpoin tapa korottaa tollasta tojotan 4 runneria? Onko vaikeaa? mitä tarvii ottaa huomioon? jotain korotussarjoja löysin mutta olivat aika kalliita. jos täältä saisin neuvoja :)

Daddy's Toy
29.05.2011, 20:17
Moro. eli ei oikein aikasempaa kokemusta tälläsistä maastureiden korotteluista ja en netistä kunnolla löytänyt, eli miten olis helpoin tapa korottaa tollasta tojotan 4 runneria? Onko vaikeaa? mitä tarvii ottaa huomioon? jotain korotussarjoja löysin mutta olivat aika kalliita. jos täältä saisin neuvoja :)

Korinkorotuksella kannattaa aloittaa.

Onko automaatti vai manuaali-askilla?

Jos automaatti niin tilaa tuolta palikat:http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/ProductLine.shtml

Suht halvat ja siinä tulee kaikki tarvittava mukaan.
Automaattiloota tarttee jatkos palan jota suomesta ei saa.

Mutta jos manuaali niin sit yks palstalainen tekee halvalla korotuspalikoita.

offjake
29.05.2011, 20:30
Korinkorotuksella kannattaa aloittaa.

Onko automaatti vai manuaali-askilla?

Jos automaatti niin tilaa tuolta palikat:http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/ProductLine.shtml

Suht halvat ja siinä tulee kaikki tarvittava mukaan.
Automaattiloota tarttee jatkos palan jota suomesta ei saa.

Mutta jos manuaali niin sit yks palstalainen tekee halvalla korotuspalikoita.


Selvä. mites kun korottelee niin alkaako mitkä paikat kiristämään tarviiko jatkoja?

offjake
29.05.2011, 20:37
[QUOTE=offjake;771394]Selvä. mites kun korottelee niin alkaako mitkä paikat kiristämään tarviiko jatkoja? niin ja auto on manuaali. ja ketä tekee palikoita?

Daddy's Toy
29.05.2011, 20:55
[QUOTE=offjake;771394]Selvä. mites kun korottelee niin alkaako mitkä paikat kiristämään tarviiko jatkoja? niin ja auto on manuaali. ja ketä tekee palikoita?

Muistat vaan löysätä ohjausakselin ettei siitä ala kirrata.

Kannattaa pysyä 50mm korotuksessa niin ei tartte jatkaa polttoaineputkea.

Hän tekee noita:http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62523&highlight=korotus

offjake
29.05.2011, 21:16
Selvä. mites kun korottelee niin alkaako mitkä paikat kiristämään tarviiko jatkoja?

[QUOTE=offjake;771402]

Muistat vaan löysätä ohjausakselin ettei siitä ala kirrata.

Kannattaa pysyä 50mm korotuksessa niin ei tartte jatkaa polttoaineputkea.

Hän tekee noita:http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62523&highlight=korotus


Kiitos tästä. ja ei tarvi muuta kuin nuo palikat väliin ja menoks? jos korottaa yli 50mm niin krinnaako mikään muu kuin polttoaineputki?

Daddy's Toy
29.05.2011, 21:17
[QUOTE=Daddy's Toy;771421]


Kiitos tästä. ja ei tarvi muuta kuin nuo palikat väliin ja menoks? jos korottaa yli 50mm niin krinnaako mikään muu kuin polttoaineputki?

Jep,palikat alle ja menox.
Saattaa tulla ongelmia ohjausakselin kanssa jos meinaat enemmän korottaa kuin 50mm.

Daddy's Toy
29.05.2011, 21:20
Niin ja tietysti pitää se muutoskatsastus hoitaa alta pois:cool:

offjake
29.05.2011, 21:37
Niin ja tietysti pitää se muutoskatsastus hoitaa alta pois:cool:
jep :) alustan korotusta en taida vielä miettiä katsoo sitten ku ensiks on saanu koria ylöspäin.