View Full Version : ford cargo 1113 -83
Rekisteröimätön
23.07.2009, 00:39
tuli ostettua tuommonen halpa kuorma-auto romujen kuskailuun. itsellä ei aiemmin ole ollut kuorma-autoa joten en näistä juuri ymmärrä.. eli miten saan kipattua hytin? ei näytä olevan mitään kippisylinteriä.. kojetaulussa on nappi jossa lukee hytin aukaisu...
kuningaskulkuri
23.07.2009, 05:52
Jos ei ole pumpattava, niin sit se on ihan vaan mekaaninen kippaus. Kyllä hytin takana on yleensä linkku mikä aukaistaan ja sit vaan pieni punnerrus niin mökki kippaa. Katso ennen kippaamista tarvitseeko maski avata, ettei kuulu osumisen ääniä turhaan. Jos ei muu auta niin käy jossain paikallisella ka-korjaamolla ja kysy sieltä ihan rohkeasti.
-85 mallisessa oli apukuskin puolella hytin takana sellainen väännettävä salpa, johon sopi joku auton omista työkaluista
1. salpa auki
2. punnerrus
ja merkkivalo kojelaudassa kertoo jollei koppi ole lukkiutunut paikallens, ja nappi kojelaudassa sytyttää merkkivalon, jotta tiedät että se toimii
PeteTurku
23.07.2009, 11:10
Ja muista tyhjentää takaseinän romulaatikoista ja penkkien takaa kaikki irtonainen esineistö ettei oo lasissa kohta reikää.
Kuinka hyvin cargoon saa vielä osia? Tuli vaan mieleen, kun yksi tuttu vaihtoi cargon manniin ja perusteli sitä osin cargon osien saannin vaikeudella. Voi olla tietysti mallikohtaistakin, noita kun on ollut monenlaisia, koneinakin fordin nelosta, kutosta ja kummitus v8.
psychobilly
24.07.2009, 01:41
ja myös kummitus 6 ja 10 litran kutosella ja v8 perginssillä missä lukee kyllä venakopissa Ford, lisäksi deuzin 200hv ilma jäähytteisellä
v6:tosella, toi oli uus mulle että sitä on kummitus v8:sillakin ollut
jos osa tarpeita on niin meiltä saattaa... löytyä jotain apua.
taitaa löytyä toistakymmentä gargoa meiän mäestä =D
saa tilailtua ainakin ulkoa osia mutta saanti hieman hankalaa ainakin kuulemma on ollut
Onkohan noi V8 cargot tehty jossin muualla kuin saksassa? Mulla on 850 sivuinen kirja saksalaisista kuorma-autoista, ja siinä ei sellasta oo. Vain ford, deutz, ja suoralla cummins koneelle.
http://www.flickr.com/photos/semmytrailer/3626594592/
Sama motti (C v8) Sisun nokalla? http://www.youtube.com/watch?v=qH5fsdBIXWo
psychobilly
24.07.2009, 13:26
samainen moottori ilmeisesti, meilläkin on yks gargo sellanen missä ei o muutaku hytti gargoa ja alusta täysin sama kuin sisussa tekniikkaa myöden ja ollut uudesta asti.
Cumminsilla oli eri kokoisia V8 koneita. V504, V555, VT903 löytyy ainakin, numero tarkoittaa kuutiotuumia. En oikein tiedä mikä on ukko-kontion, tai cargon kone. Ja muitakin kokoja vielä löytyy.
samainen moottori ilmeisesti, meilläkin on yks gargo sellanen missä ei o muutaku hytti gargoa ja alusta täysin sama kuin sisussa tekniikkaa myöden ja ollut uudesta asti.Mitä muuta samaa siinä on kuin cummins, ja fuller...? Akselit ja runko tuskin on. :)
Edit: Cargon kone on näköjään tuo V504.
psychobilly
24.07.2009, 16:53
kyllä jousitus ja takaksila ainakin on ja jarrut =) kun osia on haettu runkosta entiä
härdelli
27.08.2009, 18:55
Lainataas topikkia. 6.0 litran 6 sylinterinen,ahdettu moottori 144hv vesipumppu hakusessa. Jos soku tietää mistä kysellä, niin sais isä ukko majurin pyörimään ja terän vinkumaan:D
Lainataas topikkia. 6.0 litran 6 sylinterinen,ahdettu moottori 144hv vesipumppu hakusessa. Jos soku tietää mistä kysellä, niin sais isä ukko majurin pyörimään ja terän vinkumaan:D
Onko teillä mitään pumppua jäljellä, minkä voisi huoltaa? Romuttamolta varmaan löytyy, johonka laakerit, ja hiili-liuku vaihtamalla saisi kunnollisen.
Uusi pumppu saattaa olla kallis paukku jos foortilta kyselee... :rolleyes:
härdelli
01.09.2009, 06:55
Onko teillä mitään pumppua jäljellä, minkä voisi huoltaa? Romuttamolta varmaan löytyy, johonka laakerit, ja hiili-liuku vaihtamalla saisi kunnollisen.
Uusi pumppu saattaa olla kallis paukku jos foortilta kyselee... :rolleyes:
Vanha pumppu on olemassa. Uusia ei tunnu löytävän mistään, aika moni guru on sanonu ei oota.
härdelli
01.09.2009, 07:00
Aina unehtuu laittaa kuveja.
Sitten vanha palasiksi, ja katsomaan onko vielä huollettavissa. :)
Usein pelkkä laakerointi, ja stefan ja hiili-liu'un vaihto riittää. Tietysti jos vesipyörä on sökö, ja laakerit päässy pyörimään pesässään, niin sitten tulee lisää ohjelmaa.
Sovitin joskus perkinsin pumppuun valmetin liun. Pientä sorvausta pesälle ja akselille. Se remontti maksoi uusilla laakereilla jotain 100 mk luokkaa.
härdelli
01.09.2009, 07:15
Sitten vanha palasiksi, ja katsomaan onko vielä huollettavissa. :)
Usein pelkkä laakerointi, ja stefan ja hiili-liu'un vaihto riittää. Tietysti jos vesipyörä on sökö, ja laakerit päässy pyörimään pesässään, niin sitten tulee lisää ohjelmaa.
Sovitin joskus perkinsin pumppuun valmetin liun. Pientä sorvausta pesälle ja akselille. Se remontti maksoi uusilla laakereilla jotain 100 mk luokkaa.
Voi olla et vanhan entraaminen on ainut vaihto ehto. Toivotaan et löytää sopivia osasia. Hihnapyörä on kondiksessa, tai ainakin melkein . Näkisittepä se raxtuurin, siinä on vähä muutenkin sanomista:D.
Näkisittepä se raxtuurin, siinä on vähä muutenkin sanomista:D.
Kun noin sanoit niin KUVIA:D:D
härdelli
01.09.2009, 08:13
Kun noin sanoit niin KUVIA:D:D
Pitää kävästä räpsimässä, kuhan käväsen seuraavan kerran sen lähellä. Vois samaan liittää kevyttä kenttäsirkkelöintiä videona. Ukko on sairaan nopee:D.