valkkari
22.07.2009, 21:48
Nonni, elikkä nuukuus iski - ja tallinperältä löytyi sopiva bensakoneelle sopiva puristuspaine mittari. No sitähän EI tietenkään saisi laittaa dieselkoneeseen, mutta kun käyttöohjeitahan ei lueta ni sitähän ei voi sit tietää ;) Ei vaan, kun en mä nyt viittiny sit ehdointahdoin tuhota sitä mittaria, ja aattelin et jos sielt sais jotain suuntaa antavaa tietoo koneen kunnost, ni tulipa sit mitattuuks silviisii - et pyöräytin konetta kerran ja lukema ylös... Sit kokeilin toisenki kerran niin että pyöräytin kolme kierrosta.
No autodatahan antaa tolle pajen koneelle - siis joka oli tässä tutkittavana, arvoksi 19,2 Bar. Siinä mun mittarissa oli asteikko 21 baariin.
Joka pytty näytti yhdellä pyöräytyksellä n. 6 baaria +- 1 bar
Kolmella pyöräytyksellä n. 21 baaria +- 1 bar
Siis lämpimäks käytetty kone, joka tietty kerkes jäähtyä kun suuttimet irrotti yms. muuta siin höhhöili - eli oli semmonen lämmin kone, ei ihan kuuma - mut missään tapaukses siis ei ollu kylmä kone
Ja sanottakoon viel et siel asteikon lopussa ei ole tappia, eli olihan se neljä pyöräytystä kokeiltava, jolloin mittari meni yli asteikon.
Eli kysymys kuuluu, kertooko tämä mittaus yhtään mitään, vai pitääkö mun lampsutella puotiin, ja ostaa oikeesti kiisselille suunniteltu mittari?
No autodatahan antaa tolle pajen koneelle - siis joka oli tässä tutkittavana, arvoksi 19,2 Bar. Siinä mun mittarissa oli asteikko 21 baariin.
Joka pytty näytti yhdellä pyöräytyksellä n. 6 baaria +- 1 bar
Kolmella pyöräytyksellä n. 21 baaria +- 1 bar
Siis lämpimäks käytetty kone, joka tietty kerkes jäähtyä kun suuttimet irrotti yms. muuta siin höhhöili - eli oli semmonen lämmin kone, ei ihan kuuma - mut missään tapaukses siis ei ollu kylmä kone
Ja sanottakoon viel et siel asteikon lopussa ei ole tappia, eli olihan se neljä pyöräytystä kokeiltava, jolloin mittari meni yli asteikon.
Eli kysymys kuuluu, kertooko tämä mittaus yhtään mitään, vai pitääkö mun lampsutella puotiin, ja ostaa oikeesti kiisselille suunniteltu mittari?