Kirjaudu sisään

View Full Version : Patrol SD33 käyntiongelmaa. Viisaat neuvot tarpeen.


bluevan
17.07.2009, 14:01
Kone niputettu juuri eikä käy kakkos ja nelos pytyillä lainkaan.
Rummuttaa neljällä ja helvetillinen sauhu piipusta.Käytetty konetta abaut puolituntia

-Kone oli levällään ja hoonattiin uusille renkaille,venttiilityöt tehty ja suutinremontti.

-Koneen käydessä kun kiertää kakkosen tai nelosen suutinputken löysälle naftaa lentää muttei vaikutusta käyntiin.
-Vaihdoin suuttimen molempiin sylintereihin mitkä eivät käyneet -> ei vaikutusta
-Vaihdettu syöttöpumppu -> ei vaikutusta
-Kansi irti -> kansipahvi ehyt ja 1,3,5 ja 6 nokiset mutta 2 ja 4 männät puhtaat ja ihan märät naftasta
-Jakopää auki ja mietiskelyä.

Kuvan (http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1869&pictureid=35479)
kampiakselin ja nokka-akselin x-merkit ovat kohdikkain ja syöttöpumpun y-merkit ovat samalla kohdikkain niin eikö jakopää ole silloin oikein kohdallaan ??

X-merkit (http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1869&pictureid=35480)
Y-merkit (http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=1869&pictureid=35481)kuvasta puuttuu syöttöpumpun hammaspyörä.
-Voiko nuo saada väärin kun nyt loppuu ajatus tuo keksinnön kanssa.
Eihän tuota nyt voi saada kierrosta väärin?

Kaikki ideat otetaan ilolla vastaan.

Kartse1
17.07.2009, 14:32
Meneekö suuttimille putket ihan 100% varmasti oikeessa järjestyksessä?


"-Kansi irti -> kansipahvi ehyt ja 1,3,5 ja 6 nokiset mutta 2 ja 4 männät puhtaat ja ihan märät naftasta"

Ajoituksissa on jotain häikkää...

Tuossa vielä aiemmin tekemäni palapeli ajoitusmerkeistä:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=1018&pictureid=24607

bluevan
17.07.2009, 15:15
Meneekö suuttimille putket ihan 100% varmasti oikeessa järjestyksessä?

Juu menee kun niitä ei saa väärin jos ei väännä väkivalloin.Eikä oo väännetty :D

Pörö soitteli ja meinas et josko pari sukkapuikkoo ois jääny nakeliin alapäästään.

bluevan
17.07.2009, 17:03
Jakopää niputettu ja suikapuikkojen suoruuskin tarkistettu. Kaikki OK.
Nyt pitää ootella huomiseen jotta saa uuden kansitiipparin.

Mitään vikaan viittaavaa hörhöä ei ole löytynyt.
Männänrenkaita en tarkistanut mutta tuskimpa ne poikki on menneet.Hope!

Offens
17.07.2009, 18:26
Puristuspaineetki mitattu

88
17.07.2009, 20:14
Venttiilit kantaa??

bluevan
18.07.2009, 09:21
Ajoitusmerkit juurikin tuon Kartsen laittaman kuvan mukaan.
Puristuspaineita ei mitattu kun ei löydy adapteria että sais mittarin kiinni,eikä yhtään ylimääräistä suutintakaan jotta sais tehtyä adapterin.

Vaihtoehdot käy vähiin eli joko venttiili kantaa jostain syystä tai sit puristukset on muuten kadoksissa.

Offens
18.07.2009, 10:03
Varsinainen asiantuntija en ole, mutta eikö kampi kierrä puolet hitaampaa kuin nokka, joten nokka voi olla väärällä kierroksella??

bluevan
18.07.2009, 11:47
Tuo nokan merkit kohillaan niin ei voi olla silloin väärin koska akselista ei ole irroitettu hammaspyörää.

Mutta syy tais selvitä.
Nakkasin kannen kiinni niin kakkosen ja nelosen imuventtiileissähervoton välys.

Joten viimekertaisessaq asennusvaiheessa ilmeisesti/todennäköisesti sukkapuikko mennyt nostimen sivuun ja näinollen ei ole imuventtiili avautunut laisinkaan.

On se kumma kun muuten naftasta tykkää tuollainen kiuas mut sit jos raakana tarjoo niin ei kiinnosta :D

bluevan
18.07.2009, 14:13
Jepjep!
Kone kasassa ja kaks naftahumalassa ollutta sylinteriä tuli töihin.
Ja ainut mitä muutettiin oli kahden imuventtiilin välystä.
Tyhmänä en kattonut venttiileitä säätäessä että myös avautuvat.
No jotain uutta tällekin päivälle ja vielä kun sais ahtoputken takas ni pääsis koejaolle.