View Full Version : Volvo c303 rakentelua
Tälläinen volvo tuli hankittua alunperin toyota lj 70 akselin luovuttajaksi mutta toisin kävi en raaskinut volvoa purkaa joten päätin ruveta kokeilemaan mihin moisella laitteella pystyy ensimmäinen kilpailu olisi tarkoitus ajaa juukassa
Muutaman kerran volvolla suolle eksyneenä totesin että volvon alkuperäiset renkaat on varsinaiset suo sirkkelit
et pitiruveta hommaan leeveempää töppöstä ja tarviihan niille myös vanteet jotka ajatteli tehdä itse
Tuossapa sitten olisi valmiit vanteet toyotan alkuperäset hitusen levennettynä :D
Loistava vanteenleikkauspukki:D
Ja nyt volvon alla 39.5x16.5/16" renkalla hyvin tuntuu mahtuvan pyöriin ilman isompia muutoksia :D
On kyllä hieno vannesorvi. Venteenkin saa kiinni siitä mistä sen kuulii ollakkin.
Kävin nuilla uusilla pallukoilla ajelemassa ja totesin et en pian omista enää sormia "vieläkin peukalo hellänä"
piti ruveta tehostetun simpukan metsästykseen ja sellainen löyty onneksi ihan koti nurkilta :)
Mitä muuten tuommonen volvo syö ajossa? kiinostais ihtiäki laittaa samanmoinen
Mitä muuten tuommonen volvo syö ajossa? kiinostais ihtiäki laittaa samanmoinen
No tahän asti on syöny kaik mit on tankkiin laittanut. Ei näissä harraste hommissa voi kulutuksia laskea :D
Olen kuullu kehuttavan et matka ajossa pääsin 16-18L
Piti tuo takavissi vaihtaa kun testilenkillä tuli todettua kun tän peltilehmän upottaa suohon niin eise sieltä ihan helposti ylös nouse.
Vieläkin hiukkasen heppanen mut tällä on mentävä :confused:
Mun yksilö vie tiellä 20-25litraa/100km, toi 20 oli orkkiskumeilla ja tasaista maantietä.
Metässä pumppujalalla vie yli 84litraa/150km/24h. :)
Laturi tolleen takaperin. Jokos olet heittänyt sen möykkäävän orkkis flektin pois, vai hiveleekö sen parkuminen korvia?
Tullainen tellinki pit kyhäillä taka vinsille
Mun yksilö vie tiellä 20-25litraa/100km, toi 20 oli orkkiskumeilla ja tasaista maantietä.
Metässä pumppujalalla vie yli 84litraa/150km/24h. :)
Laturi tolleen takaperin. Jokos olet heittänyt sen möykkäävän orkkis flektin pois, vai hiveleekö sen parkuminen korvia?
Vielä se sielä karjuu olen tykästynyt siihen mut täytynee se korvata sähkösellä mikäli aika piisaa.
Toi laturi on 12v jäjestelmään en saanu sitä muuten järkevästi sopimaan ja pitäs tuo tehostimenpumppu vielä kans sovittaa tuonne tilavaan konehuoneeseen :D
Jostain iski päähän pinttymä et täytyy saada tollainen pöytäkone tyyppinen tietokone tonne hyttään :cool:
Mun yksilö vie tiellä 20-25litraa/100km, toi 20 oli orkkiskumeilla ja tasaista maantietä.
Metässä pumppujalalla vie yli 84litraa/150km/24h. :)
Laturi tolleen takaperin. Jokos olet heittänyt sen möykkäävän orkkis flektin pois, vai hiveleekö sen parkuminen korvia?
Aha, elikkä pensakone lentäs kaaressa pois ja tiiseli tilalle jos ny tulee moinen laitettua :D
Rekisteröimätön
18.07.2009, 09:22
Vielä se sielä karjuu olen tykästynyt siihen mut täytynee se korvata sähkösellä mikäli aika piisaa.
Toi laturi on 12v jäjestelmään en saanu sitä muuten järkevästi sopimaan ja pitäs tuo tehostimenpumppu vielä kans sovittaa tuonne tilavaan konehuoneeseen :D
Laita pumppu orkkislaturin tilalle ja laturi ylös termostaatin viereen, ei heti kastu laturi jos vähän rymyää. Omaan viritykseeni olen ollut hyvin tyytyväinen.
AVRO-nyyminen, suolakaivos
Etuvinssi alkas pikkuhiljaa asettua paikolleen taakse takavinsin viereen niin saa vähän takapyörillekin painoa :D
Nyt olisi etuvinssi toiminta valmis :D
Ottasin mielelläni vastaan hyviä vikkejä tähän volvon paranteluun.
:rolleyes:
Ottasin mielelläni vastaan hyviä vikkejä tähän volvon paranteluun.
:rolleyes:
Asiasta en yhtään mitään tiärä, mutta laittaisin noiden uusien vaijeriohjaimien tilalle rissapyörät.
Ei tulis käytännössä yhtään kitkaa eikä söis vaijeria.
Ei noiden pitäsi syödä ihmeemmin vaijeria ovat rosteria ja kulmat ovat pienet ettei mitään suuria voima häviötä pitäsi syntyä.
Takakontin pohjassa missä suurin kulma vaijerilla, on rulla ohjaimet :cool:
Ottasin mielelläni vastaan hyviä vikkejä tähän volvon paranteluun.
:rolleyes:
Alkuperäinen moottorin ilmanottorööri pois ja uus vaikka katolle, mulla ainakin oli turvetta ja ties mitä siellä alumiiniröörissä.(vaikken mihinkään ihan mahottomaan ollut tunkenut keulaa) Eikä varmasti ole tiivis jos tykkää syvällä ajella.
Pakoputki, ne orkkispöntöt menee ruttuun kumminkin ja samoin se pitkä ulostuloputki. Joku painonvartija vois vielä sanoa että painaviakin ovat.
Noh, nää olikin tämmösiä perusjuttuja... :)
Ja kun ilmanotto ja pakokaasunpoisto on helpotettu niin kärjetöntä sytkää koneeseen esim 1-2-3 Ignition tms. Tuo vankasti alakierrosvääntöä (takaisin?). Kaasarit ja imusarja tietysti kannattaa tarkistaa ilmavuotojen varalta esim jarrucleanerilla ja kaasareitten kumit saattaa olla finaalissa tai haljenneet.
Kuten edellinen kirjailikin, kärjetön jakaja muuttaa konetta paljon mukavammaksi. Ainakin toi 123 on ihan jees, mutta budjettiystävällisempiäkin ratkaisuja on vaikka mitä.
Meikäläisellä ollut toi 123 reilun neljä vuotta eikä ole tarvinnut sytkäpuoleen koskea kertaakaan, tosin sähköpuoli on sitten oltava kunnossa. Jos jännite laskee liikaa niin sammuu lähes varoittamatta ja armotta. Tämä tuli kokeiltua pariinkin otteeseen toissa kesänä kun vinssi imi sähköä ja jakajan aivo sammui volttien puutteeseen. :)
Omassa kopperossa olen puolan siirtänyt pois konehuoneen kuumuudesta, siirrosta tuskin lienee haittaa, ainakin puola on selkeästi viileämpi.
Onko kukaan laittanyt suora sytytystä ? oliisi hyvä jos meinaa ajella vedessä :eek:
Mönkiässä ainakin toimii ongelmitta veden alla:D
Nimimerkillä "uaz" oli Voortin EDIS-6 Volvossa.
Pit ruveta tekemään hitusen hengittävämpi versio kun tuntu et entinen ahisti ja lämpesi tolkuttoman paljon :mad:
Kävin puoli valmiilla putkella ajeleen ja aivan yllätyin muutoksesta mahtimoottoriin oli tullut sitä kuuluisaa alavääntö :D
Tul tuossa sunnuntai päivän ratoksi kyhäiltyä tuo ohjaus tehostin hässäkkä paikoilleen :eek:
Pumppukin löysi oman paikan entisen flektin paikalta muuten ihan hyvä mutta öljyn lisäys/tarkistus on
hiukkasen ahdasta
Kyllä nuo volvon orkkis jousetkin tuntuu vähä joustavan :)
sain tuon ohjauksen jokseenki pelaamaan onhan eri mahtava ajella kun jopa jaksaa kääntää :D
Nyt joustaa, mutta miten niitten kallistelukulmien kans?
Missäs päin Ruukkia tuommonen on maastoutettu?
Nappasikko henkselit jousista poies vai mitä taikoja on tehty joustoille? Ja mitä simpukkaa käytit?
Arska-tehtaalta
05.08.2009, 10:31
Puita ei varmaankaan kannata paljoo halailla, tai jää toi putki matkasta ;)
Nappasikko henkselit jousista poies vai mitä taikoja on tehty joustoille? Ja mitä simpukkaa käytit?
EN ole mit muuta tehnyt hiukka rymyyttänyt ja rasvannu jousipakat. Simpukka on chevyn g30
Puita ei varmaankaan kannata paljoo halailla, tai jää toi putki matkasta ;)
Kyseinen ongelma on tiedossa ja meinaan laittaa hiukka suojaa putkelle.
oli kyllä tarkoitus tehdä erilainen putki mut ei tunnu tuo aika millään piisaavan pitäs saada juukan koitokseen valmiiksi
Et jos jollain ylimääräistä aikaa niin tervetuloa auttamaan :D
Pit hitsailla lisää rautaa simpukan kiinnitykseen kun tuntu elävän mut näytää loppuvan rauta ennekö ton saa niin lujasti kiinni ettei liikkus mihinkään :D
Piti tuossa pultata perät irti pitäs tunnin päästä lähtä ajeloo helsinkii vaihtaa ne hitaampiin :D
Pit hitsailla lisää rautaa simpukan kiinnitykseen kun tuntu elävän mut näytää loppuvan rauta ennekö ton saa niin lujasti kiinni ettei liikkus mihinkään :D
Joustaa se pikkusen tuossa meikäläisenkin kötöstyksessä, mutta ei ole parin kesä ajoilla vielä rikki mennyt. Tosin en ole mitenkään "paskaks vaan"-tyylillä ajelija...
Pitäis tommonen suoja värkätä, tähän omaankin.
Nyt ois hitaammat perät paikallaan ja ero on kyllä huomattava tällä alkaa olla ihan kiva ajella tuol mettän puolella:D
Piti korvata tuo oma flekti tuommosella kun se oman flektin akseli pyörittää ohjaustehostimen pumppua :D
nyt olisi kaaret kyhätty hyttään
Auto alkas olemaan valmiina kisaan ainakin toivottavasti :D
offroadjouni
14.08.2009, 06:31
Piti korvata tuo oma flekti tuommosella kun se oman flektin akseli pyörittää ohjaustehostimen pumppua :DFlekti näyttää aikas heppoiselta tuon kokoiselle bensakoneelle. Koita nyt tuolla ensin tuolla mutta jos lämmöt ei meinaa pysyä kurissa niin isompi ja tehokkaampi flekti tilalle.
Kaikki tuntu toimivan hienosti kunnes ruohosuo koitui kohtaloksi :mad:
Kisaan lähdössä varusteet kohdillaan :)
Osottautui varsin hyödylliseksi varusteeksi volvon ahtaista ikkunoista kurkkiessa :)
sutsuki410
26.08.2009, 19:36
saitte volvon vain ylös sieltä ruohosuolta :D terveisin ankkurina ollu suzuki..
Koitimma vielä teidän lähdettyä kiskoa volvoa suosta mut katkes taka vinsistä vaijeri ja etunen ei jaksanut kiskoa eteen päin niin pit luovuttaa.
kovasti kiitoksia avusta :)
Hiukka pit koittaa kyhällä näkyväisyyttä tohon volvoon kun jotenni tuntu tuol juukassa ettei sieltä juur ulos näe :)
Tollainen raidetangon suojakumi kävi vallan mainiosti eikä maksanut paljon :)
Viimehetken viritykset
Kaikeksi onneksi tuli pari kaveria käymään torstai illalla ennen juukan kisaa niin saatiin auto jotakuinki valmiiks ajois kiitokset siitä heille :)
offi_äijä
09.09.2009, 20:44
minkäs takia tuolla mahan alla on nuo valot??
:eek::confused::confused::confused:
Uattelin et mukavempi kivikossa rymytä kun näkee ja voip olla apua myös jos joutuu jotain korjaileen alustasta :)
offi_äijä
11.09.2009, 15:34
ai kun lamppu lyysää suoraan silmään???
ihan hyvät on tuollaiset valot. ainakin apparit arvostaa. ei nimittäin ainakaan apparia auta yhtään nuo katolla olevat valot häikäisevät vaan. alustavalot kun pistää päälle niin appari näkee mitä auton alla tapahtuu ja osaa ohjeistaa esim ramppien tai kivien suhteen
On siinä ainakin komiat äänet saatu aikaseks volvoon!
Rausku4x4
13.09.2009, 13:25
Appareille tosi iso apu noista valoista! Itsekin aattelin seuraavaan kilpuriin tehdä samanlaiset!
ai kun lamppu lyysää suoraan silmään???
Erittäin hyvät esim kytkin rempassa:D sekä maastossa :)
Sinähän se melko ennustaja oot! Alkoko kytkinkin pitämään?
Flekti näyttää aikas heppoiselta tuon kokoiselle bensakoneelle. Koita nyt tuolla ensin tuolla mutta jos lämmöt ei meinaa pysyä kurissa niin isompi ja tehokkaampi flekti tilalle.
jäähdytysnesteen jäähdyttely on pienin ongelma tuossa sähköflekti modissa. Kuumentunu moottirtila aiheuttaa tusinan murheuita lisää ku ei oo jatkuvaa jäähdytystä. Kaasarit, syttölaitteet, laturit etc.
Mulla toi flekti koajan päällä ja ihan hyvin tuntuu jäähdyttävän :D
Sinähän se melko ennustaja oot! Alkoko kytkinkin pitämään?
Hyvin rupes pelaan uudella lövyllä.
Olen kovasti mietiskellyt että rupeasinko vaihtaan tähän peliin diisseli moottorin vain paranteleen omaa
Näillä näkymin joudun pitäytymään oman paratelussa kun ei tuota lottovoittoakaan ole tullut
Jos jollain vermeet mistä sais kyhättyä suorasytkän edullisesti niin voisin moiset ostaa
peltisarja olisi kans kattelussa
Jos jollain lojuu ylimääräisenä iso sähkö vinssi josta narun/vaijerin saa vapaalla käsin ulos vedettyä niin olisin halukas moisen hankkiin :D
Jos vinssi jollain lojuu ylimääräisenä iso sähkö josta narun/vaijerin saa vapaalla käsin ulos vedettyä niin olisin halukas moisen hankkiin :D
Ei kait sellaista ole?
Paskat laakeroinnit ja mukana pyörivä planeetta vastustaa kivasti menoa.
Pitäs tehdä kuulalaakerointi rummulle niinkuin tehtiin kaverin kanssa sen mönkijän vinssiin ja planeetan "liukulaakerit" laakeripronssista ja tosi notka vaseliini/öljyseos, josko sit rullais paremmin.
Sekö ei entinen alkanut toimiin ollenkaan? Oliko mikä hajonnut?
Jos jollain lojuu ylimääräisenä iso sähkö vinssi josta narun/vaijerin saa vapaalla käsin ulos vedettyä niin olisin halukas moisen hankkiin :D
Ei kait sellaista ole?
Paskat laakeroinnit ja mukana pyörivä planeetta vastustaa kivasti menoa.
Pitäs tehdä kuulalaakerointi rummulle niinkuin tehtiin kaverin kanssa sen mönkijän vinssiin ja planeetan "liukulaakerit" laakeripronssista ja tosi notka vaseliini/öljyseos, josko sit rullais paremmin.
kyllä moisiakin löytyy en siis tarkoita että ihan yhdellä kädellä kevyesti nykäisemällä tulee vaan että ylipäänsä saa käsin vetämällä narua ulos
Sekö ei entinen alkanut toimiin ollenkaan? Oliko mikä hajonnut?
Tarvis hiukka nopeemman
Niin siinä ei ollut mitään vikaa vaan halusit alkaa hifisteleen =) anna vinssiapinan juosta niin ei haittaa hidas vaijerin ulostulo, älä ite mene kiskoon. Volvoonhan mahtuu monta vaijerin vetäjää, joten aina tuoretta kehiin ku vanha uupuu :D
Tarvis hiukka nopeemman
Jos jollain lojuu ylimääräisenä 16" betlogit niin otetaan vastaa :D
Piti tuo flekti kin vaihtaa hiukka tehokkaampaan ja termostaatti ohjattuun :D
Piti tuo flekti kin vaihtaa hiukka tehokkaampaan ja termostaatti ohjattuun :D
-Mistäpä tuon flektin löysit ? näyttäs olevan ihan samanl. ko emännän lantikas :O
tuo on peräisin volvo V70
Alkas oleen valmiina himalajalle ellei paljastu jotain koe ajolla :D
Ei vielä mutta huomenissa saatetaan saada vaaka et saadaan punnittua :D
Tässä hitusen uutta muotoa
Voi kamala! Käydäänkö sitä tässä tällä viikolla koeponnistaan Tuomiojalla?
On niitä. Mulla kaks eri warnin mallia, HS9500 ja olikohan Xp9.5, kasatessa 2/3 vaseliinituubista
ja jarrun liikkuviin osiin (tai miten sen sanois, muualle paitti paloihin) kevyt rasvakerros ja jarrun
esikiristys soppeliin asentoon. Tulee yhdellä kädellä kevyesti vetämällä ulos, ja jarru pitää silti.
En oo ihan satavarma onko ollut kevyt käyttää heti kasauksen jäljiltä, sitä vassua on tosiaan
aika runsaasti, ja ihan mitäsattuu laatua, koorroosionkestoa ja veden sietämistä olen arvostanut
jos on ollut useampia vaihtoehtoja. Tai sitten se on se vesi mikä menee vaihteistoon joka sitten
herkistelee paikan liukkaiksi...
Aiheesta: ihan reipasta volvon rakentelua.Saako keupasta painoa pois millään paitti laittamalla
kuskit dieetille? ootko punninnut autoa nyt, paljonko on painonjakama keula/perä ajokunnossa
normaalilla kisamiehityksellä ja -varustuksella (varusteet kyydissä ja tankki täynnä jne.)?
-Paavo
Ei kait sellaista ole?
Paskat laakeroinnit ja mukana pyörivä planeetta vastustaa kivasti menoa.
Pitäs tehdä kuulalaakerointi rummulle niinkuin tehtiin kaverin kanssa sen mönkijän vinssiin ja planeetan "liukulaakerit" laakeripronssista ja tosi notka vaseliini/öljyseos, josko sit rullais paremmin.
Nyt sitten on punnittu kisa kunnossa kuski 79kg vänkäri 75kg
Seuraavaksi kierteet eteen ja jarrut lövy sellaisiin
Tuli vissiin nukuttua liikaa paratiisioffin jäkeen kun iski hiton moinen inspis
ruveta silppuaan ja eikaisiinä muu auttanut kun ruveta volvoa silppuaan plasmalla vesisateessa.
Aikalailla tuntu olevan paljon ylimäärästä :D:D:D
ps: kävin muuten leima tätille näyttään tätä ja se ketale anto leiman :eek::eek:
saapa nähä mitä loppu tuloksessa on jälellä.. :)
Visiot on kyllä aikamoiset suapi nähä karkaako mopo käsistä :D
Elikkä auto on paloiteltuna pihassa ja jääkin palasiksi siihen asti että on enää viikko TML:n kisaan ja tulee hirveä kiire kasata edes jotain palikkaa takas kiinni:p
Tarkoitus muutenkin jättää välistä tuo kisa oman auton osalta.
Mut suattaapi olla ettei volvosta ensinkään tule volvoa :rolleyes:
Voltoy alkaa hahmottua :D:eek:
Olipa muuten jäätävän painava toi alkuperäinen koppa :eek:
Otetaan vastaan hj60:sen virtalukko,tuulilasi ja rattiakseli hilppeineen
Jonkinverran se hylsy painaa, mulla oli kans samankaltainen nostohimmeli. Aluksi ihan tavan liinoilla, jossain vaiheessa jo hirvitti kun koppi keikkui hirressä. Liinoilla se lasku tuppaa olemaan vähän ON-OFF... :)
Heitätkö vanhan kopin pois??
no nyt alkaa näyttään mielenkiintoiselta, en ehkä ole oikea mies neuvoon, mutta eiks noi akselit ois kuitenkin ollut helpompi laittaa hoojiiseen, ois saanut leimallekin helpommin.
aina ei ymmärrä, siks saa varmaan kysästä...
miks ihmeessä se piti katsastaa, ja heti vaihtaa toinen koppa... eli ikäänkuin heittää se katsastus roskiin...
p.s. onks siitä takakopista mitään jäljellä enää ?
aina ei ymmärrä, siks saa varmaan kysästä...
miks ihmeessä se piti katsastaa, ja heti vaihtaa toinen koppa... eli ikäänkuin heittää se katsastus roskiin...
Onhan siinä sitten vuosi kilvissä virtaa. Ei kai sillä oo väliä, jos se vähän muistuttaa HJ:ta, esim kisoja ajatellen?
Rupes keula tuntuun turhan kevyeltä pitänee siirtää etuvinssi eteen :D
Et tämmöstä näin sunnuntai illan ratoksi :D
Korvakkeet tekastiin :D.
Meinas katto vuotaa välillä tallissa hitusen haittas turaamista :D
meillä näkyy olevan yhteinen talli! Pohjolan talli! :D :D
Mites vuotaako sullakin katto :D:D:D
Mites vuotaako sullakin katto :D:D:D
Ei vielä mut yöllä pitäs alkaa vuotaa ja kovaa :D :D
Ajatteli että tänne voisi arvailla tämän voltoin lopullista panoa kun siitä on niin paljon annettu asiantuntija lausuntoja :D:D:D
lähimmäs arvannu lunnollisesti palkitaan
Ilman henkilöstöä 1760 kg
pastirolli
28.05.2011, 16:40
Omamassa 2001kg
Superlon
28.05.2011, 20:42
Omamassa 1999kg
Minä kuvittelin volvoa rakentelevani mutta tämähän on ihan selvä toyota :eek:
:):):)
Mistä ja mikä halkaisija flektillä?
Näyttäisi oikeelta tuulikoneelta
Volvo v70 halkasiaa en nyt muista mutta on tosi tehokas :)
Minä kuvittelin volvoa rakentelevani mutta tämähän on ihan selvä toyota :eek:
Niin ja näkyy muuttuneen Dieseliksikin...;)
Hitto sentään joku hullu meni vaihtaan ton terveen volvon kopan tohon lahoon toyotan koppaan :D
ja nyt ei auta muukuin hitsailla ruostereikiä :eek:
Hieno sotakone muuttui mädäksi tojotaksi. :D No, onhan tuossa HJ:n kopassa toki omat etunsa.
Kone muuttunut dieseliksi, ei ainakaan kuvissa vielä?
Toistaseksi vielä ainakin kone pysyy bensana :)
Tarttee kattoo kun saantän taas läjään et jos sitten rupias vaihtaan ton koneen dieseliin :rolleyes:
..Niin mää sitä vaan ku keulasa lukee Toyota ja vielä diesel tosiaan...Mutta onhan se hiljanen tiisseli nykyään ja kierroksia ottaa ;)
Nyt alkas pikkuhijaa oleen jokseenki toimiva vahde vivusto ties kuinka monennen version jälkeen :D
Minä kuvittelin volvoa rakentelevani mutta tämähän on ihan selvä toyota :eek:
Kyl maar mää kauhhiasti ihmettelen kui kauhhiasti jokkui voi toijotasta tykätä-mää sen ymmärtäisin et näteist flikoist mut tojotist..Äijä on menny pillaamaan hyvän näkyvyyden tommoseen pitkään keulaan-huh huh..Tarvii nyt vaan olla tarkkana ettei mene turhatyö ihan hukkaan!!!
Nyt on sitten ekat metrit ajettu vaihteetki pelas ihan oikein ja jopa nestetoiminen kytkytin toimi
Kyl maar mää kauhhiasti ihmettelen kui kauhhiasti jokkui voi toijotasta tykätä-mää sen ymmärtäisin et näteist flikoist mut tojotist..Äijä on menny pillaamaan hyvän näkyvyyden tommoseen pitkään keulaan-huh huh..Tarvii nyt vaan olla tarkkana ettei mene turhatyö ihan hukkaan!!!
Tartee varmaan mietiskellä tuota pitkää keulaa ihan vaan uuremman kerran :eek:
Kuinkas lie tuo keulan pituus joka on renkaiden etupuolella :D:D:D
Tartee varmaan mietiskellä tuota pitkää keulaa ihan vaan uuremman kerran :eek:
Kuinkas lie tuo keulan pituus joka on renkaiden etupuolella :D:D:D
Joo,kyllä se silti enempi peittää kun vieraaseen rakoon tunkee-siis autoa..Omal volvol kävin just vaakalla venäjäreisu varustuksella ja etupää 150 kg painavampi ku takapää,yllättävän tasapainonen 303?
Melekonen rakennelma alkaa olla, mut Toyotan naama tekee hyvää tolle.
Hävis muuten samalla runkonumero (oikeen etukulman viistossa osassa), ihan sillä jos joskus tulee mieleen yrittää leimata tätä.
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=19076&d=1306097710
Eipäs hävinnytkään :D
varmennettu toisaalle kun ei sitä ekassa katsastuksessa löydety.
SYRÄNTÄ SÄRKEEE kun komian Volvon raiskasit :D
Pikku hitsailuja ja sitten koppa lopullisesti paikalleen :D
munmielestä tosta tulee häijyn näkönen, vieläkö laitat sen hojon peräosan lyhennettynä tohon koppaan kiini niin johan on erikoisen näkönen.
KoniJeep
09.06.2011, 21:25
Selvästi persettä vailla oleva projekti :rolleyes:
Näkyy pitävän öljyä tuo loovan ja koneen liitos :D:D:D
Nuo kauvan odotetut kiinnikkeet viimein valmistuneet :)
nyt pitäs päästä kasaamaan lövyjarruja :D
Pienen sovittelun myötä alkavat osaset löytää paikkansa :D:D:D
Etupäähän olis nyt saatu kasaan mutta yllättäin tuli hitusen lisä hommia :D
kapas kun ei passaa vanteet :eek:
voisin ostaa toyotan 16" peltivanteet
Nyt olis mies täynnää rakenteluintoa ja ideoita kunhan hitusen toipuu tml
niin eiköhän ala taas tapahtumaan :D
Oli hitusen mietinnässä millä keksintö ulos tallista kun ei renkaat alle passannut :eek:
mut eipä ollut hätä tämän näköinen hitusen nurkkien pengontaa ja pari corollan vannetta ja niihin uus jako niin johan rupes passaan
näihin lövyjarruihin käypi 13" vanne :D:D:D
Pitäsköhän vaihtaa lajia :D:D:D
Alkas etujousetkin on löytänyt aikalailla oman paikkansa
Tämäkin ongelma on nyt ratkaistu hipo levitys paloilla :eek::D
Hitto sentään rupes tuntuun että tämä valmistuu käsiin :eek:
pitihän sitä sitten keksiä jotain pientä lisä hommaa ja eiku plasma käyntiin :D:D:D
Taivas varjele mikä siitä tulee! :rolleyes:
eilen irrotetut tankki ja vinsikin löys taas oman paikkansa uuressa entistä lyhemmässä Toivossa :D
Olis tuonne taka päähän jonkinmoiset tukivarret hakusessa range tahi joku vastaava otetaan vastaa jos jollain ylimääräisenä :D
Jarrut olis joka nurkassa ja ilmeisesti toimiikin :)
korin muodotkin alkaa pikkuhiljaa muotoutuun :)
Tuohon moottorikopan päälle vois tehä jonkinlaisen grillilaatikon. Heittää kärkkärit sinne muhimaan ja parin tunnin ajon jälkeen saa kuumia makkaroita :D
Tämäkin taasen hitusen pyörähti etiä päin pikkasen rutastiin ja kasattiin sen verran et päästiin hitusen joustoja testaileen :D:eek:
äh ! turhaan ihmettelin sitä leimahommaa alkuun, eihä tuosta edes juuri muutosta huomaa ;) aika rajun näkönen !
Pitkäaikaisten tuulitunneli testien tuloksena syntyi uusi keulaprofiili :D:D
Tältäkö se tuntuu kun on sillä klapilla päähän lyöty!?!
Suu on auki, mutta ääntä ei tule.
Ei tule etes sopivaa hymiötä mieleen.
Eiköhän lie nyt ala olla lähellä lopullista muotoaan tuo keula :eek:
Hehe, GL=Gomea Lolvo :D
ps. kerro nyt perkele mitä pitäs lisätä aamupuuroon että saa tuollasia ideoita ja rakennusintoa... ;)
Takavalöja rupesin kytkeen jotenkin oli hiukan himmeät
kah eipä nuo mun ledivalot toiminutkaan 12v:lla :D
Eli vituiks män :mad::mad:
Pikkusen hiljaa äkkiä säppätty sitäsuun tätä alkaa oleen aikalailla valmis huomiseen testiajoon :D
Samppa79
08.10.2011, 07:53
Kunhan muistat pitää pään kylmänä ettei pääse rojekti lipsahtamaan lapasesta. Hyvä siitä silti tulee.
Nyt on sitten toivokin kevyesti testattu ja ei voi olla muutakuin tyytyväinen
ero entiseen on sanoinkuvaamaton :D
Ojistakin saataa ajella yli ihan huvikseen ja eteneminen suolla ihan omaa luokkaa entiseen verrattuna.
puutteitakin havaittiin etutukivarret rajoittaa joustoa ottavat kiinni korvakkeisiin täytynee hitusen leikellä niitä
Suolla se näytti hipsivän ja ei jännitellyt kuski ollenkaan, mistä kestäs ajella.
Vai Toivo se olikin, suolla veikattiin uudeksi Volvon xc60 malliksi...
http://kopsis.pp.fi/images/view/Keltala%20Open%20Air/P16%20Team%20Jenny/PA070019%20(Large).JPG
ja painoa oli 1846kg toki tuosta puuttuu vielä turva kaaret ja pari muuta pikkujuttua
Tässä olis toivon uuden korin lähtökohta kun se käytiin kaverilta simpukan takia noutaan
Kunhan muistat pitää pään kylmänä ettei pääse rojekti lipsahtamaan lapasesta. Hyvä siitä silti tulee.
Jos otsikko on "volvon rakentelua" ni kylhän tää on lähtenyt ihan v***un lapasesta :) mutta ehdottomasti nostan hattua jokaiselle projektille jossa mopo flippaa näreikköö ja rajusti... ei muuta kui samaan tahtiin vaan :)
Juu mäki diggaan tätä projektia ihan kympillä!
Hitto et on komia volvo.. vai tojota.. vai voltoi vai toivol.. vai mikä se nyt onkaa.. :D:D Hatun noston arvonen projekti!!:D
Nyt sitten olis taka päähäkin oikiat tukivarret vaikka nuo katkastut lehtijouset
toimi tähänasti ihan hyvin vaikkakin meinas kaverit moittia että meinaapi hieman vääntyillä omituisesti :D
Taka asennettu vettä imemättömät verhoilut alumiinista :eek:
akutkin muutti vänkärin penkin alle ves tiiviiseen koteloon tai anakin sen piti olla ehkä se nyt alkaa olemaankin kun siihen yhen liimamassa tuupin tuhrasin :D:D:D
Hitto sentään koittanu tehä nuita sähöjä loppun jokseenki epäkiitolista hommaa saa väsätä tuntitolkulla silti näyttää ettei saa miään aikaan :rolleyes:
Tuttu tunne, mukavempi ois vaikka vaihtaa renkaat tai maalata auto. Jos kunnolla laittaa piuhoille läpiviennit ja liittimet ni aikaa saa helposti palamaan. Niitä hienosti laitettuja liittimiä ei silti kukaan etes koskaan katsele paitsi jos on vetäny väli aikas karvaperse piuhan jonnekkin yhtä reissua varten ni joku muistaa huomauttaa miten laiska ja huolimaton oot ollu ku tuolleen tehny :D
Nii ja nätti volvo sulla.
Jeps nyt alkas oleen auto lähestulkoon iskussa pientä pikkujoulu ajelua varten :D:D
Joko se pikkuVolvo ompi leimattukkin?
Nyt alkas tuntuun etuo etu jousitus hyvältä melkolailla monen moisia jousia tuli testattua mutta nuo lj 4" korottavat dobissonit tuntus toimivan parhaiten
Oho no hups meinas käydä vahinko vaikka ei ole etes maanantai :eek:
a. heivaa nuo zebrat vittuun, ei minkäälaista katkaisuominaisuutta.
b. ja c. sama :D :D
Zebra, maailman eniten naamalle räjähtänyt laikka.
Ihan oma mokatuo laikan räjähtäminen oli peltit hitusen vännätyksillä
a. heivaa nuo zebrat vittuun, ei minkäälaista katkaisuominaisuutta.
b. ja c. sama :D :D
on sitä muutama erä wurthin sun muun merkin laikkoja pettänyt todella helposti kerran isost rälläst petti wurthin laikka se keskimetalli irtos ja lähti muuten aika kovaa laikka:D onneks oli wurthin mies töis samaa aikaa niin lähti laikat takas.
Niin nuissa isoissa ohuissa laikossa pitäs käyttää 75mm tuki rikkoja mutta eipä nuita tieten ole ite tullut koskaan käytettyä
käytiin tuossa hakemassa salko putkea ja eihän tällä tontilla mikään suorassa pysy :D
tuli hommattua taakse hdj etu tukivarret eikä maksanut paljon myin vain sieluni :D
Jospas sitä sain jukaan taaksekin kierre alustan valmiiksi :rolleyes:
Rupesi tuossa tontin laidalla yks moottori häiritteen niin piti ruveta nosturin asennus hommiin :D
vinssi miehet kaipailleet automaatti vapautinta vinseihin piti sitten kyhäillä tällainen halppis versio kompurasta hyvistä b osista :D
Rupesin tuota vinsin vapautinta miettiin ja tuo romikselta hommattu sylkky oli aika lyhyt iskuinen
hetken tuumailtuani mietin ensin jotain vivusto jolla olis tuota liikettä saatu jatkettua mut tuntu jotenkin liian hankalata siten välähti että hammasraittailla siihen saissi välitystä ja kas kummaa romurauta kiposta löyty ooppeli pakkirataat
nuilla tumtu ainaki tuo raakaversion testi kappale toimivan :D:D:D
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=27567&d=1340443746
Hieno nosturi ajoneuvo yhdistelmä.:) Mistä tuo saa voimansa?
siinä on akkukäyttöinen hytraulipumppu
Rupesin tuota vinsin vapautinta miettiin ja tuo romikselta hommattu sylkky oli aika lyhyt iskuinen
hetken tuumailtuani mietin ensin jotain vivusto jolla olis tuota liikettä saatu jatkettua mut tuntu jotenkin liian hankalata siten välähti että hammasraittailla siihen saissi välitystä ja kas kummaa romurauta kiposta löyty ooppeli pakkirataat
nuilla tumtu ainaki tuo raakaversion testi kappale toimivan :D:D:D
Turbon hukkaportin kellosta tullee pikkunätti paketti ja vnt-ahtimien kelloista alipainetoiminen.
tommoisetkin tuli tuossa kyhättyä tossa muuan päivä :)
Tuommoset tipahti kuin itsestään tuohon tolvon päälle
Rupes tämäkin taasen eteneen kun tuli tuo lintutorni valmiiksi :confused:
hytikka vinssi olis tarkotus saada keulaan ja taakse tukivarret ja lukuisia muita pikkujuttuja
kunnan miehen kassa tuossa jo tukivarret säpättiin paikoilleen :D
Äkkinäisen silmään näyttää kovin heppoisille nuo tukivarren kiinnikkeet mikäli nuo nyt sitten ovat edes valmiit? Esim. LJ:n originaaleihin verrattuna? Herkästihän nuissa tulee liioiteltua ja voihan kyseessä olla optinen harha, mutta itse henk. koht. tunkisin enemmän terästä tuohon.
Tuossa yöllä ennen anttolaan lähtöä näpättiin nuo kiinikkeet volvon orginaaleja lainaten ja ei siis ole vielä valmiit
ps taitanee siellä takapäässä olla vielä muutakin hieman ylimäääräistä osaa
huomaako kukaan että mitä :confused:
ps taitanee siellä takapäässä olla vielä muutakin hieman ylimäääräistä osaa
huomaako kukaan että mitä :confused:
Jouset ei ainakaan lopu kesken...
Jouset ei ainakaan lopu kesken...
juu ei, harvemmassa jakaritoteutuksessa on lisänä lehtijouset...
Eikä joudu jouset koville, kun rungon ja akselin väliiin hitsattu raudat..
Nyt sitten ollaan ehjin nahoin kotiuduttu antolasta parin pytyn kera ja pitäs alkaa armoton pajotus oman auton suhteen 5 päivää aikaa ja mitään hytraalikkaan vittaava ei vielä ole autossa paikallaan ja muutama muu juttu vielä kesken toivotaan että sais valmiiksi :eek:
Enää ei olis muutakuin etulevikkeet ja hydraalikka letkut ei paha kun vaan sais
letkun tekiän :eek:
Enää ei olis muutakuin etulevikkeet ja hydraalikka letkut ei paha kun vaan sais
letkun tekiän :eek:
Jos ei muualta löydy, niin Oulun Ruskossa kailatekissä tekevät sopuhintaan omiin päihin halutulla letkutyypillä ja pituudella sopivan, sekä hyllystä löytyy kaiken kokoset ja tyyppiset päät, myös pneumatiikkaan.
Suosittelen.
Kaikestan huolimatta auto tuli senverta valmiiksi että päästiin jukaan ajamaan
monenmoista pientä ropleemaa oli mutta niistä selvittiin hyvän huoltopaikan asiosta sieltä tuntu löytyvän kaikkea.
muutama kuvatus kisan jäljitä aika liki ettei olis maaliin päästy sen verta tuo runko antautunut
ennakkoluuloton veheshän tää on, mutta joko must on tulossa wanha ja kärttysä, tai oo lukenu liikaa -byrocrat- in juttuja, mutta tää kuva ja tieliikennekelpoisuus...
http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=28091&d=1342456603 (http://forums.offipalsta.com/attachment.php?attachmentid=28091&d=1342456603)
pikkuisen kannattais keskittyä joskus johonkin kauaskantoisempaan, vaikka kuinka polttelis ajaminen ja kisaaminen ja ja ja ...
peukku alas toistaiseks !!! :mad:
Niin nuo vauriothan on syntynyt kilpailun aikana ja havaittu vasta kilpailun jälkeen :eek:
Tiellä on tietenki noudatettu erityistä varovaisuutta ei 30kmh
kyl on TML ja suunnistuscup ja Juukan suot menny happamiks jos rungot ruostuu näkkäriks kisan aikana ...
Milläpä noita arvaa etukäteen, jos päällepäin näyttää hyvältä.
Melko erikoista, jos 40 vuotta vanha maastoauton runko olisi kuin suoraan tehtaalta tullu.
Kyllä ne heikot paikat ilmottaa sitten aikanaan itsestään.
Siis tässä ei TODELLAKAAN OLE KYSE RUOSTUMISESTA vaikka ilmeisesti voi kuvasta erheellisesti näyttää rauta on vain murtunut siivuiksi
MIKÄLI asia epäilyttää voi tulla itse paikanpäälle toteamaan
Rungossa ei ole taatusti yhtään ruoste reikää
Kaiketi tässä rungon antautumisessa on kyse tuosta simpukasta ja panhard tangon kiinityksestä tuo chevyn simppukka on vain vähän turhan riski .
ohjaus kääntyy keveästi vaikka rengas olisi kiveä vasten silloin vain auto siirtyy sivusuunnassa :eek:
Voisimpa sanoa että on aikalailla erikoisesti "ruostunut"
Ilmeisen heikkoa tuo ruotsalainen teräs kaikki rikat yleensä halkeaa kun avaat pultin ja pultit katkeaa todella helposti :confused:
Tieliikenne kelpoisuus näkisin vain tämän aisian niin että nämä niinsanotusti katsatetut ralliautot ovat huomattavasti vaarallisempia ympäristölleen kuin nämä
paljon parjatut maasturi puhukoot tilastot puolestaa
(ajetaan 200kmh ihmisten ympäröimissä kujissa ja ajatellappa vaikka jos esim alatukivarsi on antautunut edellisessä hypyssä ja ratkeaa väärällä hetkellä vauhtia tuo 100-200kmh mitä voi tapahtua
Eli kandee pysyä neljän seinän sisällä mutta suottaahan talokin sortua niskaan
Mutta tämä ei ole oikea paikka pohtia näitä juttuja niin päätetään tämä löpinä tähän tällä osiolla KIITOS !!!
Ilmeisen heikkoa tuo ruotsalainen teräs kaikki rikat yleensä halkeaa kun avaat pultin ja pultit katkeaa todella helposti :confused:
Taitavat ostaa samasta teräskaupasta ku kiinalaiset :D
Vielä pieni kommetti tähän asiaan kun se rupes mua niin kyrsimää.
Rupesin ruokoa hitsaan ja totesin että on senverta ahdasta etei migillä mahdu
noh eiku puikkokone esiin ja 2.5mm puikko paikolleen ja hitsaamaan
joko minä olen super hitsari tahi runko ei ollutkaan niin mätä onnistu nimittäin hyvin :)
Nyt näkyy löytyvän nuo lekentaariset tynnyrijoustot :)
Nyt olsis uusi värikin selvillä pitää vielä muutama kalikali purkki hommata niin saa loppuun asti maalattua
young n dum
30.07.2012, 18:12
ai hitto ois mukava olla seuraamassa ku tän hurauttas katastus konttorin draiv iniin:p .. tämmöne tää on aina ollu?:D ai siis miks ei saa leimaa?:confused::D
Pitäs melkeen käydä kokeileen :-)
ei puhuis mitään veisvaanjonon jatkoksi.
Parin mutkan kautta kulkeutu 42" bitpullit tontille niin pakkohan ne oli ruveta alle laittaan et pientä vanne jumppaa .
välitetty jakolaatikkokin olis asennusta vailla
Parin mutkan kautta kulkeutu 42" bitpullit tontille niin pakkohan ne oli ruveta alle laittaan et pientä vanne jumppaa .
välitetty jakolaatikkokin olis asennusta vailla
Onko kuva väärä vai enkö vaan tajua :D
Onko kuva väärä vai enkö vaan tajua :D
Mietin ihan samaa mut en kehannu kysyä:D:D
Mietin ihan samaa mut en kehannu kysyä:D:D
16" Lujat keskiöt passelit offsetit jne. varmaan hiukka levitystä pellirenkaalla sisään ja betlokilla ulos... Luulisin?
Ovat jo maalattavana 14cm tuli levitystä sisäänpäin
Nyt olis vanteet valmiit ja saaaneet värin päälle
Nyt olis uude renkaat alla alkaa olla perän alla tilaa :)
Piti tehdä pientä jarru remppaa renkaiden vaihdon yhteydessä kun oli kumet päässeet satuloista hapertumaan hommasin uudet ja rupesin onnessani niitä vaihtamaan ja kuinka ollakkaan männätkin oli syöpynyt pilallalle
onneksi ne sai vielä uudet vaikkakin olivat turhan kalliit :eek:
Piti taasen hiuka aktivoitua ja ruveta keltalan kisan tuhoja parsiin kasaan
nyt alkaa ruveta näkyyn valoa tunnelin päässä.
Etuperä kaytetty atomeina onneksi oli vain lukon kytkentä holkin rautalanka irronnut
kun oletus oli että olis pikkupyörät palasina.
Takalukkokin rupes kalvon vaihdon jälkeen pelaan
Kai sitä iän myötä hiukka laiskistuu kun piti värkkäillä kaiken moisia helpotuksia mm.taka vinsille paineilma toiminen vapautin.
Mietisken myös että pitäs tuota etuvinsiä pystyä käyttään kaukosäätimellä noh eiköhän tuo rupia onnistuun kun sekoitetaan sähköä pneumatiikkaa ja hytrauliikkaa :D
pientä takaluukun paikkausta
Nyt olis tuo takaluukkin jokin moisella mallilla
Senverta solmuun mennyt tuo kuskin ovi et piti ruveta katteleen parempaa.
Pihalta sattukin löytyyn kohtuullisen suora mut hitusen laho sieltätäältä,
et hiukkasen peltiä alalaitaan :)
Piti pikkusen kokeilla :D
KunnanMies
05.04.2013, 22:34
Elä nyt säre sitä :p
Nyt olisi vereksempää ovea rutattavaksi :)
Tuli hommattua tuommoiset lisäsäiliölliset iskari niin pitihän ne saaha oulaisiin paikalleen :eek:
Hiukka kiirettä pukkaa mut eihän sitä muuten saa aikaan mitään :)
Ois oulaisten kisat ajettu ja todettu uusi alusta kohtuu toimivaksi takapään jositusta pitää vielä hiukkasen muuttaa.
Ohjaustehostimen pumppu aiheutti suurimat murheet kisassa tahi sen hajoaminen
varaosa oli matkassa mutta kun tuonne kone huoneeseen on tullut lisäiltyä kaiken moista pikkuhiljaa niin meinasi olla kohtuullisen ahdas vaihtaa :confused:
Tuli punnitua tämä häksätin oulaisissa
veikatkaa mitä painoi kilpailu varustuksessa ilman kuskia
tuomaritulee
29.06.2013, 13:31
2000?
tapsa4x4
29.06.2013, 14:16
2800kg
painoa oli 2100 vielä muutama satakiloa pois niin tulee hyvä :)
tuomaritulee
01.07.2013, 10:57
mitäs lähimmäks veikannu sai :D ?
auton omaks ?