Kirjaudu sisään

View Full Version : kannen pultit


Rekisteröimätön
14.07.2009, 22:14
2,6 l bensapajeron kansi pitäis laittaa takaisin paikoilleen. Ohjeissa mainitaan että pitäisi kierrepakalla ja -tapilla käydä pultit ja lohkon kierteet läpi. Onko tarpeellista jos vain puhdistaa liasta ja öljystä, kun kokeilin niin pultit menee ihan kevyesti käsipelillä pohjaan? Suurempi riski tossa on että purut menee koneeseen.

_LM_
14.07.2009, 23:32
Paineilmalla puhaltelee ja pitää vaikka jotain räsyä päällä ettei lentele mujut. ja vähän öljyä pultin kierteisiin jotta menee oikeaan momenttiin.

Rekisteröimätön
15.07.2009, 08:04
Paineilmalla puhaltelee ja pitää vaikka jotain räsyä päällä ettei lentele mujut. ja vähän öljyä pultin kierteisiin jotta menee oikeaan momenttiin.

Että työstää reiät ja räsyllä/paineilmalla estää purujen joutumisen koneeseen ja sitten öljyä, vai?

Vaiko että tässä tapauksessa ei tarvitse kierteiden työstöä kuten alkuperäisessä viestissä, pelkästään tuo puhallus + öljyä?

Joissain ohjeissa mainitaan, että öljyä ei saa olla koska vaikuttaa momenttiin ????

HeikkiH
15.07.2009, 08:16
Teippaa ne sylinterit vaikka ilmastointiteipillä niin ei mene mitään ylimääräistä sinne. Ja putsaa kierteet kunnolla (eli tapilla ja pakalla) niin tulee kerrasta hyvä.

sisua45
15.07.2009, 08:25
Ja sitä öljyä ei sitten saa holvata! :D Tippa, pari riittää pultin kierteeseen. Jos sitä lorauttaa kierrereikään, niin muodostuu hydraulinen prässi. Pultti jää löydälle, tai lohko menee halki/puhki/rikki.

Pultin kannan alle myös vähän voitelua. Kyllä ne kannenpultit yleensä öljyttynä vedetään kiinni. Kuivana momentit menee mihin sattuu.

Jos pultit menee kevyesti käsin pyörittämällä reikään, niin ei niitä tarvitse välttämättä tapilla avata. Jos ahdistaa, niin sitten tappia reikään.

tdic-89
15.07.2009, 10:42
2,6 l bensapajeron kansi pitäis laittaa takaisin paikoilleen. Ohjeissa mainitaan että pitäisi kierrepakalla ja -tapilla käydä pultit ja lohkon kierteet läpi. Onko tarpeellista jos vain puhdistaa liasta ja öljystä, kun kokeilin niin pultit menee ihan kevyesti käsipelillä pohjaan? Suurempi riski tossa on että purut menee koneeseen.


itte oon sumuttanu reilusti wd-40 tai vastaavaa lohkon kierteisiin, vähän aikaa antanu hautoa ja paineilmalla wdt sitten pois, ja pultit on tosiaan hyvä kostuttaa kevyesti moottoriöljyssä