View Full Version : Hilux
Hailuksi
13.07.2009, 11:05
Voisikohan joku viisas valaista aloittelijaa..?
Ongelmana olis ku hiluxin ( VM.2000 2.4 td SR5) turbo vetelee viimesiään, ni pitäis uutta hommata, mielellään vähä isompaa;)
Ni josko joku vois antaa vinkkiä, että mistä sais hyvän ahtimen halvalla, ja minkä mallinen yms... Onko mitään, joka menis suoraan heittämällä vain vanhan tilalle? Kiitoksia jo etu käteen
Ja toinenki ongelma olis samoilla tulilla kysyttäväksi...
Onko kukaan tietoinen mikä mahtaa olla samaisessa hiluxissa oleva toinen kilometrimittari nopeusmittarin takana piilossa... Eli sen kkokonais matkaa näyttävän mittarin yläpuolella, nopeusmittarin takana. Löytyi sattumalta, ku valoja vaihdoin mittaristoon, ja näyttää lähes puolet enemmän, kuin se toinen:confused:
Voisikohan joku viisas valaista aloittelijaa..?
Onko kukaan tietoinen mikä mahtaa olla samaisessa hiluxissa oleva toinen kilometrimittari nopeusmittarin takana piilossa... Eli sen kkokonais matkaa näyttävän mittarin yläpuolella, nopeusmittarin takana. Löytyi sattumalta, ku valoja vaihdoin mittaristoon, ja näyttää lähes puolet enemmän, kuin se toinen:confused:
ööö, olisko se yks ja sama numero rulla:D:D:D
Hailuksi
13.07.2009, 21:40
Sitähän täsä on vähä pelättykkin... Mutta kai siitä pitää olla ylpee, että hiluksilla on ajettu pian 700 tkm :D
Ct-20 tilalle ei mene muutakuin ct-20. ct-26 taitaa olla heiman erijaolla oleva laippa. Mutta korvaus ahtimiahan on mielen määrin riippuen lompakon paksuudesta ja omasta taidoista tehdä uusia laippoja, donwpipea, öljyletkuja. Ittellä menossa ln170,-98, holsetin hx25w. Vois olla ihan toimiva ja ulkomitat on samat. Se tarttee uudet laipat,tulo sekä lähtö, ja öljyletkut... Tavote 150hv. Entirä mitä uus ct-20 maksaa, mutta saahan vanhan korjattua jossei vie kovin paha ole, ja saahan siittäkin muutaman hevosen irti jos turbopajalla oikeen entraavat paremmaksi. Hintaa voi tulla +-500e. Uusi hx25 850e. Arvokkaita ovat. millasia suunnitelmia?
Vilkutin
19.07.2009, 08:08
en nyt ihan ymmärrä tota sun kilometri mittari juttua, kyllä se kokonais ajomäärä näkyy siinä mittaristossa, eikä mistään takaa kurkistelmalla.
Mistä päättelet että turbo ois loppu?
Sitähän täsä on vähä pelättykkin... Mutta kai siitä pitää olla ylpee, että hiluksilla on ajettu pian 700 tkm :D
Eiköhän ne samat numerot oo toiselta puolen (polttimon reiästä?) katottuna puolta miljoonaa isommat... :eek: En nyt oikein minäkään pysy mukana... Pyörimällähän ne toimii, jos se ei jostain syystä ole tällä kertaa päivänselvää.
Hailuksi
19.07.2009, 11:11
siis tää toinen mittari on piilossa nopeusmittarin takana, sen kokoajan näkyvän yläpuolella ja näyttää puolet enemmän... Todennäköisesti on vähä joku ruuvvannu mittaria mukavamman näköiseksi... Auto on siis tuotu ruotsista, tiedä sitten onko siellä sama meininki ku saksassa. Turbossa ei välttämätä ole mitään vikaa, mutta voimaa jos vähä sais, ku sitähän ei loppuunsa liikaa ole nuissa. Pahimman ulinan pitikin pakoputki johon oli tullu pieni reikä, ja ulisi sieltä ku kaasutti:D Onko muun turbon asentaminen kuin iso työ..?
Ota kuva siitä mittarista.
Hailuksi
19.07.2009, 15:17
pitää kahtoo millon kerkeää purkamaan sen mittariston, että saa kuvan otettua...
Onko kukaan tietoinen mikä mahtaa olla samaisessa hiluxissa oleva toinen kilometrimittari nopeusmittarin takana piilossa... Eli sen kkokonais matkaa näyttävän mittarin yläpuolella, nopeusmittarin takana. Löytyi sattumalta, ku valoja vaihdoin mittaristoon, ja näyttää lähes puolet enemmän, kuin se toinen:confused:
Villi veikkaus-->ainakin vanhan mallin LJ:ssä mittariston takana on oma "laskurinsa" T-belt valolle eli jakopään hihnan vaihdolle,se syttynee tietyn kilometrimäärän välein ja LJ:stä sen saa nollattua painamalla kumitutin alla olevaa painiketta......
toyota4x4
20.07.2009, 22:17
eihän se oo ruotsalainen diisel vero mittari??joissain vanhois autois oli sellanen jotkut unohtaa sen paikalleen ja siitä voi tarkistaa oikeen lukeman, eli jos 700tkm on oikeesti vedetty se selittää että turbo on loppu.;)
Hailuksi
21.07.2009, 17:31
pitäis joskus selvittää merkkiliikkeestä, että mikä mittari se mahtaa olla... Mutta auton kunto ei ainakaan viittais siihen että sillä ois nii paljo ajettu... Tai sit ollu tosi siistissä käytössä:D
Mr_Peace
21.07.2009, 17:49
Villi veikkaus-->ainakin vanhan mallin LJ:ssä mittariston takana on oma "laskurinsa" T-belt valolle eli jakopään hihnan vaihdolle,se syttynee tietyn kilometrimäärän välein ja LJ:stä sen saa nollattua painamalla kumitutin alla olevaa painiketta......
Samalla tavalla toimii 110 hiluxin mittaristossa oleva ylimääräinen mittari, viimeisessä rullassa on ulkolaidassa puolet rullasta koholla, tämä kytkee t-belt valon päälle tilaa vaihtavan rajakytkimen kautta. Valon saa sammutettua tosiaan painamalla mittaristossa kumitutin takana olevaa tilaa vaihtavaa vaihtavaa katkaisijaa. Eli rullan rajakytkimelle tulee yksi piuha, siitä lähtee kaksi piuhaa kumitutin takana olevalle kytkimelle, josta taas yksi piuha eteenpäin.
pitäis joskus selvittää merkkiliikkeestä, että mikä mittari se mahtaa olla... Mutta auton kunto ei ainakaan viittais siihen että sillä ois nii paljo ajettu... Tai sit ollu tosi siistissä käytössä:D
Kokeile tuikata Ruotsin ex-kilpi tonne, saattaa löytyä edellisessä katsastuksessa ollut mittarilukema: https://www21.vv.se/fordonsfraga/
Ja eikai -00 Hiluxilla kukaan oo vielä 700 tkm kerinnyt ajaa :eek:
Hailuksi
23.07.2009, 09:43
Ja tietenkään otteessa ei lue vanhaa rekisterinumeroa... Saiskohan sen jostain selville?